abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150629020
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 12:12 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat is die coup waar ze Gorbatsjov in zijn datsja hielden toch en waar de coupplegers in het Russische witte huis (de duma) zaten toch?

Hij lijkt me een hardliner..

Je ziet in de VS ook dat er, zelfs binnen de regering en de legerleiding, verschil van mening is over hoe om te gaan met Oekraïne. Dat speelt natuurlijk ook in Moskou, maar dan buiten het gezichtsveld van het publiek. Kan best ontaarden in een gevecht om het alfa plekje op de apenrots.

De stilte is dan te verklaren door het feit dat je alle cruciale elementen eerst onder controle moet hebben (leger, politie, energie, media etc.) voor je je coup aankondigt...
Spelen 2 dingen, denk ik toch.
Putin moet verschillende machtsstructuren uitbalanceren.
1) Industriële oligarchen, die back to business willen en die hun te goeden in het buitenland terug willen tegen de achtergrond van verslechterende economie door sancties.
2) Militairen die als de doods zijn dat de NAVO binnenkort aanklopt op het Kremlin, verweven met nogal wat regionale problemen met grote Russische minderheden in voormalige Sovjetrepublieken.

Verder moet hij dit dus verkopen aan de bevolking, wat tot nu toe goed lukt, mede aangezien de officiële media in zijn broekzak zitten, met een approval rating van 88%.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 14-03-2015 12:39:43 ]
I´m back.
pi_150629267
obk twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 12:30:49 Ik ben niet de enige die weet dat Rusland groot is. Badr Hari is op bezoek bij dictatorvriend Kadyrov http://t.co/L4LBSXVa2j reageer retweet
pi_150630118
een berlusconietje ?

plastisch chirurgische ingreep?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_150630228
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:51 schreef Ryan3 het volgende:
Laatste gerucht:

Minister van Defensie Shoygu is aan de macht na een coup.

Overigens zou dit betekenen dat niet de oligarchen hebben ingegrepen, en er meer detente komt, maar de paranoïde militaire hardliners, die bang zijn voor de Navo die zowat voor de deuren van het Kremlin staat.

[ afbeelding ]

Geboren in 1955 in Tuva, een autonome republiek ten noorden van Monogolië.
Had ik ook gezien ja. plus voor dat dat verhaal naar buiten kwam was er Putin's voormalige adviseur die al een coup voorspelde:
quote:
Former presidential adviser, Andrey Illarionov reports that in a few days it will be announced about the resignation of Vladimir Putin and the power will be taken by a group of officers and security forces led by the head of the presidential administration Sergey Ivanov.
http://mw.ua/WORLD/illarionov-putin-to-be-removed-from-power-in-the-next-few-days-1437_.html

En los daarvan dit van de zweedse econoom Anders Aslund:
quote:
[...] Åslund worked as an economic advisor to President Leonid Kuchma of Ukraine from 1994–97, and from 1998–2004, to President Askar Akaev of Kyrgyzstan. Åslund has also worked substantially with economic policy in the Baltic countries, first as a member of the International Baltic Economic Commission from 1991 to 1993,[13] and later as an informal advisor to Latvian Prime Minister Valdis Dombrovskis from 2009.
anders_aslund twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 03:23:22 Major power battle in Kremlin. Putin, Kadyrov, MVD, Sechin vs Ivanov, FSB, Patrushev, Bortnikov, FSO, Naryshkin, Orthodox Church. Serious! reageer retweet
anders_aslund twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 03:51:08 Alexander Dugin, Igor Girkin (Strelkov), Konstantin Malofeev, Orthodox Church on Ivanov side. Mufti, MVD, cronies on Putin side. Shoigu? reageer retweet
anders_aslund twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 03:59:09 Russian security forces: KGB elite = FSB & FSO w Ivanov, Kadyrov & MVD w Putin. Shoigu probably w Ivanov. Not obvious. Could be bloody. reageer retweet
pi_150630339
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:24 schreef Ryan3 het volgende:
Dit schijnt een foto van hem te zijn, op zijn vakantieadres.

[ afbeelding ]
bernie! :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_150630347
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Had ik ook gezien ja. plus voor dat dat verhaal naar buiten kwam was er Putin's voormalige adviseur die al een coup voorspelde:

[..]

http://mw.ua/WORLD/illarionov-putin-to-be-removed-from-power-in-the-next-few-days-1437_.html

En los daarvan dit van de zweedse econoom Anders Aslund:

[..]

anders_aslund twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 03:23:22 Major power battle in Kremlin. Putin, Kadyrov, MVD, Sechin vs Ivanov, FSB, Patrushev, Bortnikov, FSO, Naryshkin, Orthodox Church. Serious! reageer retweet
anders_aslund twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 03:51:08 Alexander Dugin, Igor Girkin (Strelkov), Konstantin Malofeev, Orthodox Church on Ivanov side. Mufti, MVD, cronies on Putin side. Shoigu? reageer retweet
anders_aslund twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 03:59:09 Russian security forces: KGB elite = FSB & FSO w Ivanov, Kadyrov & MVD w Putin. Shoigu probably w Ivanov. Not obvious. Could be bloody. reageer retweet
Begint idd steeds meer te lijken op een powerstruggle of zelfs coup idd. Althans ze begrijpen toch ook wel dat je zo lang niet helemaal niets kunt laten horen. Nadeel voor wie Putin afzet is natuurlijk wel zijn approval rating van 88%.
I´m back.
pi_150630554
Ach, allemaal bewuste opzet. In andere discussiefora wordt het al door iemand geduid, die vaak zeer rake dingen zegt, alleen moet je vaak 3x lezen voor je snapt wat ie zegt.

quote:
Machtswissel is niet relevant. Putin is een persoon, sturing ligt bij de samenwerking van invloed. Daarbinnen is hij relevant. De macht ligt niet bij hen die zich laten vertegenwoordigen in het Kremlin, wel bij hen die niet deelnemen aan de interne concurrentie, zij die sturen vanuit invloed en inzet instrumentatie (primair de inzet van informatiestromen en inlichtingen).

Even los daarvan, hebben jullie al eens nagedacht over hoe makkelijk het is om westers analytisch denken om de tuin te leiden vanuit een dergelijke inzet op informatie? Vergeet niet hoe beschamend simpel het was om zelfs de westerse inlichtingendiensten om de tuin te leiden met de zogenaamde machtswissel van Medvedev. Vergeet ook niet dat Putin en intimi geregeld dit soort periodes van afwezigheid inbouwen, door de bank genomen na een aantal incidenten van inzet netwerken van beïnvloeding onder tafel. Vergeet ook niet dat men telkens weer opduikt, afhankelijk van inzet in de vorm van een terugkeer met grote trom (er is iets gebeurd, daar zijn we weer als mannen van macht, nu komt alles goed) of in de vorm van de stille trom van geruststelling (ach mensen hebben zelfstandig nagedacht? Laten we even goed de beeldvorming inzetten ter controle van verhaallijnen).

De afwezigheid en relatieve onbereikbaarheid van de intimi alsmede Putin zelf is gewoon een toepassing van instrumentele logica. Intern is het gericht op de verdere afrekening met wat elementen die wat van de weg zijn geraakt (als je gebruik maakt van wat in wezen extremisten zijn dat weet je dat er wildgroei zal ontstaan, als goede FSB officier besef je dat, en je weet hoe je dat soort partijen weer uit onzekerheid weer plichtig kunt maken na wat geforceerde onthouding van de hand van de grote vader), extern is het gericht op het beïnvloeden van het westen. Stel je voor, Putin valt weg, die man heeft het moeilijk, zonder Putin is het nog veel slechter, moeten we niet de druk wat van de ketel halen?

Tekstboek.


[ Bericht 1% gewijzigd door Knipoogje op 14-03-2015 13:30:28 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_150630581
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:20 schreef Knipoogje het volgende:
Ach, allemaal bewuste opzet. In andere discussiefora wordt het al door iemand geduid, die vaak zeer rake dingen zegt, op een academisch niveau, dus moet je vaak 3x lezen voor je snapt wat ie zegt.

[..]

waar is dit van?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_150630684
Shoigu vliegt nu nabij Moskou:

pi_150630704
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:20 schreef Knipoogje het volgende:
Ach, allemaal bewuste opzet. In andere discussiefora wordt het al door iemand geduid, die vaak zeer rake dingen zegt, op een academisch niveau, dus moet je vaak 3x lezen voor je snapt wat ie zegt.

[..]

Intern een soort nacht van de lange messen dus en extern om ons in het westen bang te maken en ons te laten inzien dat je beter Putin kunt hebben dan niets?
I´m back.
pi_150630733
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Intern een soort nacht van de lange messen dus en extern om ons in het westen bang te maken en ons te laten inzien dat je beter Putin kunt hebben dan niets?
Ik vind het wel aannemelijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_150630744
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:25 schreef Nintex het volgende:
Shoigu vliegt nu nabij Moskou:

[ afbeelding ]
Laat-ie straks een middelvinger draaien door zijn piloot wrs.
I´m back.
pi_150630777
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:27 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik vind het wel aannemelijk.
Het kan, maar nog nooit is Putin dus zolang uit beeld geweest, dus gewoon een coup en een powerstruggle van facties daarachter kan ook.
I´m back.
pi_150630793
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:20 schreef Knipoogje het volgende:
Ach, allemaal bewuste opzet. In andere discussiefora wordt het al door iemand geduid, die vaak zeer rake dingen zegt, op een academisch niveau, dus moet je vaak 3x lezen voor je snapt wat ie zegt.

[..]

Bronvermelding zou wel aardig zijn. Verder is er weinig academisch te noemen aan dit stuk.
pi_150630900
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Bronvermelding zou wel aardig zijn. Verder is er weinig academisch te noemen aan dit stuk.
Ach, academisch is misschien een groot woord. Veel ingewikkelde zinsconstructies en terminologie. De theorie blijft wat mij betreft staan. Ik vind het een goede aanname.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:38:25 #166
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_150631022
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het kan, maar nog nooit is Putin dus zolang uit beeld geweest, dus gewoon een coup en een powerstruggle van facties daarachter kan ook.
Niet alleen dat. Ze spelen nu wel met de, al niet geweldig stabiele, Russische economie.

Ik gok ook op een powerstruggle.

Een griepje kan natuurlijk ook. De superman Putin wordt natuurlijk niet ziek. Dit kunnen ze in de media dan ook nooit zeggen. Moet je eens zie hoe alom macho hij wordt geportretteerd. Bijna als een demi-God.
pi_150631134
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:38 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Niet alleen dat. Ze spelen nu wel met de, al niet geweldig stabiele, Russische economie.

Ik gok ook op een powerstruggle.

Een griepje kan natuurlijk ook. De superman Putin wordt natuurlijk niet ziek. Dit kunnen ze in de media dan ook nooit zeggen. Moet je eens zie hoe alom macho hij wordt geportretteerd. Bijna als een demi-God.
Hadden ze hem al lang weer een keer kunnen laten zien, denk ik. Was in 2012 ook met een rugblessure.
En ja, het zijn wel allemaal godenzonen idd. Die Shoygu ook bijv.

Heel anders dan "onze" Mark, gister nog in een interview, die toegeeft nog steeds vrijgezel te zijn, zijn oude Saab nog te rijden, en een bescheiden appartementje te bewonen, en dan met zijn familie en vriendengroep het liefst niet over de politiek praat privé...
I´m back.
pi_150631161
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:33 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ach, academisch is misschien een groot woord. Veel ingewikkelde zinsconstructies en terminologie. De theorie blijft wat mij betreft staan. Ik vind het een goede aanname.
Maar waar heb je die tekst nou vandaan?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:46:29 #169
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_150631226
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hadden ze hem al lang weer een keer kunnen laten zien, denk ik. Was in 2012 ook met een rugblessure.
En ja, het zijn wel allemaal godenzonen idd. Die Shoygu ook bijv.

Heel anders dan "onze" Mark, gister nog in een interview, die toegeeft nog steeds vrijgezel te zijn, zijn oude Saab nog te rijden, en een bescheiden appartementje te bewonen, en dan met zijn familie en vriendengroep het liefst niet over de politiek praat privé...
Met zijn 9 talen. Als we mijn gestuntel in Frans en Duits meetellen en mijn minimale begrip van Zweeds Noors en Deens dan spreek ik er ook 7.

De cultuur is heel anders. Daarom ben ik het oom niet geheel eens met de analyse dat Poetin niet uit zou maken. Qua macht waarschijnlijk niet nee. Maar qua vertoon en publiek geloof en veiligheid echt wel. Laten we wel wezen hij is best charismatisch met zijn bad boy attitude. ViNd maar nog zo'n man.
pi_150631499
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:46 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Met zijn 9 talen. Als we mijn gestuntel in Frans en Duits meetellen en mijn minimale begrip van Zweeds Noors en Deens dan spreek ik er ook 7.

De cultuur is heel anders. Daarom ben ik het oom niet geheel eens met de analyse dat Poetin niet uit zou maken. Qua macht waarschijnlijk niet nee. Maar qua vertoon en publiek geloof en veiligheid echt wel. Laten we wel wezen hij is best charismatisch met zijn bad boy attitude. ViNd maar nog zo'n man.
Klopt, dat-ie zo maar een dag niets van zich laat horen in de media zou kunnen, maar nu al vanaf 6 maart niet?
Zijn westers account:

PutinRF_Eng twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 13:20:17 Congratulations to pilot-cosmonaut Valentina Tereshkovahttp://t.co/5DAJHWKon0 reageer retweet
Zijn Russsich account laatste post 8 maart, met een foto waarvan werd gezegd dat-ie de 6de was genomen, maar waarvan later kwam vast te staan dat-ie toch van de 5de was...

I´m back.
pi_150631588
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, dat-ie zo maar een dag niets van zich laat horen in de media zou kunnen, maar nu al vanaf 6 maart niet?
Zijn westers account:

PutinRF_Eng twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 13:20:17 Congratulations to pilot-cosmonaut Valentina Tereshkovahttp://t.co/5DAJHWKon0 reageer retweet
Zijn Russsich account laatste post 8 maart, met een foto waarvan werd gezegd dat-ie de 6de was genomen, maar waarvan later kwam vast te staan dat-ie toch van de 5de was...

Of het filmpje van gisteren waarin hij zogenaamd een meeting had, een meeting die vorig jaar(!) plaatsvond.
pi_150631630
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:59 schreef Nintex het volgende:

[..]

Of het filmpje van gisteren waarin hij zogenaamd een meeting had, een meeting die vorig jaar(!) plaatsvond.
Ja, dat werd ook vrij snel duidelijk dat het filmpje dat zou moeten bewijzen dat Putin nog steeds iig de macht heeft dan wel nog gewoon leeft, dat juist niet bewees.
I´m back.
pi_150632473
Hey, ik heb de topic niet eens gelezen maar toch weet ik dat het 90% bestaat uit flauwe grappen dat poetin van de trap is gevallen of dat ie dronken achter het stuur is gepakt door de politie. Hoe kan dat nou? Omdat fora volzitten met malloten die denken dat ze grappig zijn.
Broederliefde.
pi_150632529
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:33 schreef VromeBroeder het volgende:
Hey, ik heb de topic niet eens gelezen maar toch weet ik dat het 90% bestaat uit flauwe grappen dat poetin van de trap is gevallen of dat ie dronken achter het stuur is gepakt door de politie. Hoe kan dat nou? Omdat fora volzitten met malloten die denken dat ze grappig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')