Drizzt_DoUrden | donderdag 12 maart 2015 @ 20:43 |
Dit potentiële pareltje van Paradox komt 10 maart 2015 uit. De screenshots zien er, naar mijn inziens, veelbelovend uit. Pre-release streams op Twitch http://www.twitch.tv/directory/game/Cities:%20Skylines Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Alvast een paar mooie features in dit spel. • In het spel krijg je een 'Asset editor' waar je gebouwen, voertuigen, mensen, wegen en 'props' kan wijzigen. Volledige steam workshop support waar je vanuit het spel al je creaties kan delen zonder enige moeite. • maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen • Elke inwoner van de stad zou je kunnen volgen, heeft een vaste verblijfplaats en vast werk dus het werkt niet puur op statistieken en ook niet op opgeblazen nummers • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Alle soorten wegen waar je wild mee kan gaan • Openbaar vervoer die je redelijk diep in kan stellen (Niet zo diep als in Cities in Motion natuurlijk) • Meerder klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. | |
Trebo | donderdag 12 maart 2015 @ 20:44 |
| |
Divje | donderdag 12 maart 2015 @ 20:45 |
Ben nog niet boven de 30.000 inwoners gekomen pietluttig boompjes planten steeds ipv nieuwe wijken aanleggen. Al met al. WAT EEN BAZENGAME | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 12 maart 2015 @ 20:50 |
Ik kan mijn games niet meer laden, krijg halverwege een error. Meer mensen hier last van? | |
Fred | donderdag 12 maart 2015 @ 20:51 |
Tip: bouw je grid als asset/intersection en plant hem dan in je stad: 12K inwoners atm. | |
Scorpie | donderdag 12 maart 2015 @ 20:53 |
Deel die assets dan | |
jogy | donderdag 12 maart 2015 @ 20:54 |
JIj hebt iig wel een mooie geplande stad, bij mij is het echt georganiseerde wanorde en ad hoc acties . Maar 6,6 miljoen op de bank dus ik doe iig iets goed. Bijna 50,000 inwoners . | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 12 maart 2015 @ 20:54 |
Maar dan heb je uiteindelijk ook steeds dezelfde layout | |
Divje | donderdag 12 maart 2015 @ 20:58 |
Sinds ik Strictoaster's Simcity filmpjes heb gezien móet m'n stad mooi zijn En dat rustige spelen bevalt me wel Alleen de geldstroom is nog mager met maar 19.000 per week. Dus ff wachten tot er een paar miljoen s en in de tussentijd plannen Dat ziet er zeker niet verkeerd uit, valt wat betreft wanorde toch wel mee | |
Waterdrinker | donderdag 12 maart 2015 @ 20:59 |
vet ook maar eens doen dan | |
Blistering | donderdag 12 maart 2015 @ 20:59 |
19000 p/w is best netjes hoor Ik kom er niet aan in ieder geval. Maar doe ook niet heel veel moeite om meer geld te krijgen. Heb de belastingen nog op 9% staan en verder ook niet zoveel perks ingevoerd. | |
Fred | donderdag 12 maart 2015 @ 21:02 |
Heb er nu 1, in het vorige deel van deze reeks staat de link. | |
#ANONIEM | donderdag 12 maart 2015 @ 21:02 |
Waar vind je die voetpaden? | |
Fred | donderdag 12 maart 2015 @ 21:02 |
Eventueel meerdere grids maken | |
Divje | donderdag 12 maart 2015 @ 21:04 |
Alle belastingen staan op 12% Industrie 14% en verder zijn alle budgetten juist ingesteld (denk ik ) Qua city planning enzo doe ik ook niet zoveel Behalve Recreational Use en Parks en Recreation. En Recycling. Bij de parken | |
#ANONIEM | donderdag 12 maart 2015 @ 21:11 |
Thanx. Hier nu 30k en gaat prima. 2 tiles beginnen redelijk vol te raken. | |
Nick-GizMo | donderdag 12 maart 2015 @ 21:14 |
Nu moet het wel veilig zijn in mijn stad | |
ElmarO | donderdag 12 maart 2015 @ 21:17 |
Ziet er erg netjes uit. | |
s0ul1991 | donderdag 12 maart 2015 @ 21:22 |
Deze mod http://steamcommunity.com(...)3642&searchtext=save | |
Blistering | donderdag 12 maart 2015 @ 21:27 |
Echt veel mooie dingen worden hier gepost Ik betrapte mijzelf er net op dat ik al 10 minuten aan het meerijden was met een bus, gewoon om m'n stad van dichtbij te bekijken | |
Divje | donderdag 12 maart 2015 @ 21:35 |
Thanks Goed idee! | |
ElmarO | donderdag 12 maart 2015 @ 21:38 |
Ben zelf nog maar een beetje bezig met aankloten en zien wat werkt/mij bevalt. | |
Nick-GizMo | donderdag 12 maart 2015 @ 21:41 |
Hoezo je moet een dam gebruiken | |
Divje | donderdag 12 maart 2015 @ 21:42 |
Iedereen speelt in z'n eigen tempo en met z'n eigen stijl. Da's het leuke aan deze game(s) | |
TigerXtrm | donderdag 12 maart 2015 @ 21:55 |
Het modden alleen al maakt dit gewoon direct een bazen game. Community power | |
Blistering | donderdag 12 maart 2015 @ 21:56 |
Hoe geef je metrolijnen ook weer een kleur? edit:Nvm, ik ben dom | |
mschol | donderdag 12 maart 2015 @ 21:57 |
bij dit spel heb ik daar geen last van door het gemak van de curved/free draw tool | |
mschol | donderdag 12 maart 2015 @ 21:58 |
zolang mods achievements uitschakelen installeer ik ze niet | |
Silverdigger2 | donderdag 12 maart 2015 @ 22:01 |
wel jammer dat je ook niet de ignore tweet mod mag installeren | |
TigerXtrm | donderdag 12 maart 2015 @ 22:01 |
Das best jammer ja. Ben best achievement geil | |
jogy | donderdag 12 maart 2015 @ 22:02 |
Die werken inderdaad geweldig. | |
Waterdrinker | donderdag 12 maart 2015 @ 22:09 |
Speltip 12: Als een huis/iets abandoned is kun je op het huis klikken en je muis op het abandon-icoon houden om te zien waarom hij verlaten is. | |
TigerXtrm | donderdag 12 maart 2015 @ 22:12 |
Krijg nou tetten... das handig. | |
Scorpie | donderdag 12 maart 2015 @ 22:13 |
Not bad. | |
Blistering | donderdag 12 maart 2015 @ 22:14 |
M'n stad gaat echt héérlijk. Groei in alle opzichten, en minimaal gezeik Ook maar een paar verkeers''problemen'', die zichzelf eigenlijk altijd wel oplossen. | |
Nick-GizMo | donderdag 12 maart 2015 @ 22:16 |
Circlewood | |
Waterdrinker | donderdag 12 maart 2015 @ 22:16 |
die rotonde | |
Fred | donderdag 12 maart 2015 @ 22:17 |
Hmmm... | |
Waterdrinker | donderdag 12 maart 2015 @ 22:17 |
En....... de bomenbrushmod http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406723376 maar.. achievements | |
Scorpie | donderdag 12 maart 2015 @ 22:17 |
Ga ik straks ook maar ff maken denk | |
Divje | donderdag 12 maart 2015 @ 22:18 |
| |
Waterdrinker | donderdag 12 maart 2015 @ 22:19 |
tijd voor een achievementsmod | |
Fred | donderdag 12 maart 2015 @ 22:19 |
Bijzondere effecten met zo'n dam | |
ElmarO | donderdag 12 maart 2015 @ 22:20 |
Mij boeien achievements niet zo, dus mij maakt het niet uit. Wel lullig voor als het je wel interesseert inderdaad. | |
Fred | donderdag 12 maart 2015 @ 22:21 |
TigerXtrm | donderdag 12 maart 2015 @ 22:22 |
Lekker op weg met m'n tweede stad | |
Waterdrinker | donderdag 12 maart 2015 @ 22:22 |
je post om de 10 seconden dezelfde screen ? | |
Blistering | donderdag 12 maart 2015 @ 22:22 |
Hoe maak je dat soort screens? Dus zonder de HUD. | |
TigerXtrm | donderdag 12 maart 2015 @ 22:23 |
Rechts onder, camera icoontje. | |
ElmarO | donderdag 12 maart 2015 @ 22:23 |
Free camera mode, staat rechts onderin. | |
Blistering | donderdag 12 maart 2015 @ 22:23 |
Holy shit Dank. | |
Fred | donderdag 12 maart 2015 @ 22:23 |
Het gaat om de details | |
Fred | donderdag 12 maart 2015 @ 22:25 |
Klotsend water coming up... | |
Silverdigger2 | donderdag 12 maart 2015 @ 22:28 |
zo gay dat als je een 1x1 blokje high density maakt, dat er dan zowat altijd not enough educated workers is gebouwen blijven stuk gaan dan maar low dens residential erop | |
Fred | donderdag 12 maart 2015 @ 22:28 |
Het is net alsof mijn neeftje in bad zit: | |
GlennQuagmire | donderdag 12 maart 2015 @ 22:34 |
Leuk bugje ontdekt, goederentreinen kunnen ook achteruit rijden. maar dat ziet er niet uit natuurlijk | |
mschol | donderdag 12 maart 2015 @ 22:37 |
hmm, ik heb een tijd terug mijn stad lekker ziek gemaakt om <20% health uit te komen.. maar de vervuiling blijft in de water leidingen hangen ofzo | |
Jump | donderdag 12 maart 2015 @ 22:43 |
In je opties kan je het automatisch uitklappen uitschakelen. Er komt dan gewoon een rood nummertje bij, maar dat valt niet op. | |
Drebbelman | donderdag 12 maart 2015 @ 22:43 |
Ik mis toch wel de optie van Cities XL waarbij je loze ruimtes tussen huizen en straten in kan opvullen met park of plaza. Verder ziet het er mooi uit, met name wat betreft infrastructuur. Voor de toekomst hoop ik dat er ooit een citybuilder komt die iets meer Europees is en minder Amerikaans. Meer cultuur en diversiteit en minder eenheidsworst. De steden in Cities Skylines zien allemaal wel mooi uit, maar ik zou er zelf niet in willen wonen. Je zou bijvoorbeeld in 1900 kunnen beginnen met totaal andere typologie en andere industrie (boeren) waarbij je verder kan ontwikkelen op oude stratenpatronen zodat je honderd jaar later ook een historisch centrum krijgt met een hoge culturele waarde en nieuwe indrustrie aan de rand. Dat zou zo'n spel meer realisme kunnen geven. Lintbebouwing, dorpskernen, veranderende typologie door de tijd etc, ipv de onrealistische tabula rasa benadering die alle citbuilders tot nu toe aanhouden. | |
Fred | donderdag 12 maart 2015 @ 22:49 |
Wat klopt hier niet? | |
mschol | donderdag 12 maart 2015 @ 22:49 |
er zijn wel meer mods die echt de moeite waard zijn, maar ja.. en volgens mij heb ik eindelijk mijn zieke cims probleem opgelost: of door water treatement te vervangen door lozing of door een bepaalde water toren te verwijderen.. | |
DX11 | donderdag 12 maart 2015 @ 22:50 |
Ik heb echt nog nauwelijks iets gelezen over dit spel, maar door al die positieve "buzz" krijg ik wel de neiging gelijk te kopen op steam, inc de eiffeltoren enz natuurlijk heb ik niet vaak dat ik zo positieve dingen hoor overal. | |
RaXz | donderdag 12 maart 2015 @ 22:53 |
Tis alweer bijna elf uur. Ik ben met een nieuw district bezig geweest, nu minder grid-achtig, plus een treinstation en centraal busstation. | |
Divje | donderdag 12 maart 2015 @ 22:56 |
Nice ! | |
Pier416 | donderdag 12 maart 2015 @ 22:57 |
Verslavend spel dit! Veel beter dan Simcity 2013 | |
TigerXtrm | donderdag 12 maart 2015 @ 23:04 |
Wat stom trouwens dat er geen 4 x 4 parken zijn. Een 'klein' park is in dit spel 6 x 6 ofzo | |
Divje | donderdag 12 maart 2015 @ 23:06 |
Die heb je binnen 10 minuutjes gemaakt in de editor M'n populatie begon zonder reden in te zakken Misschien te lang zitten niksen en meeuwen/bussen/honden volgen | |
TigerXtrm | donderdag 12 maart 2015 @ 23:07 |
Weet ik, maar das het punt niet | |
OmniRocket | donderdag 12 maart 2015 @ 23:08 |
al die steden van jullie.. ik moet wat minder rechthoeken maken en dan volplempen met bepaalde bouw misschien dat ik dan ook wat minder bottlenecks heb maar goed, helaas tijd om te slapen | |
Divje | donderdag 12 maart 2015 @ 23:08 |
Ging helemaal aan me voorbij | |
Houtenbeen | donderdag 12 maart 2015 @ 23:09 |
Kan in het echt ook hoor | |
GlennQuagmire | donderdag 12 maart 2015 @ 23:10 |
Alleen niet een hele stad door op topsnelheid | |
Houtenbeen | donderdag 12 maart 2015 @ 23:11 |
Daar heb je weer gelijk in | |
Waterdrinker | donderdag 12 maart 2015 @ 23:15 |
hoe kan dat nou weer zodra ik er een waterpomp of watertoren bij zet is het ineens weer goed, ook als die pomp uit staat. Alle leidingen zijn gewoon met elkaar verbonden, dus ik snap er niks van | |
SoldMayor | donderdag 12 maart 2015 @ 23:20 |
Pier416 | donderdag 12 maart 2015 @ 23:21 |
Misschien hebben je andere waterpompen/torens niet genoeg kracht. | |
tweemeter | donderdag 12 maart 2015 @ 23:21 |
Steam logt niet meer in bij mij | |
Waterdrinker | donderdag 12 maart 2015 @ 23:22 |
kan dat? | |
Pier416 | donderdag 12 maart 2015 @ 23:23 |
Dat weet ik dus ook niet xD | |
Pier416 | donderdag 12 maart 2015 @ 23:24 |
http://www.issteamdown.com/ Steam is down | |
Jump | donderdag 12 maart 2015 @ 23:27 |
Toevallig twee aparte waternetwerken gemaakt? Eentje dat water genoeg heeft, en eentje dat er tekort heeft? | |
tweemeter | donderdag 12 maart 2015 @ 23:28 |
Dank je ik dacht al... | |
Scorpie | donderdag 12 maart 2015 @ 23:31 |
Ik heb 0 vraag naar residential. Hellup. | |
Divje | donderdag 12 maart 2015 @ 23:32 |
Meer werkgelegenheid verschaffen? | |
Scorpie | donderdag 12 maart 2015 @ 23:32 |
Daar is ook 0 vraag naar | |
jogy | donderdag 12 maart 2015 @ 23:33 |
heb je wel vraag naar de rest? Meer bijbouwen? Misschien industrie ofzo? | |
Scorpie | donderdag 12 maart 2015 @ 23:34 |
Niks noppes nada. Wacht zal ff screenie posten. | |
Divje | donderdag 12 maart 2015 @ 23:35 |
Ahh. Dat heb ik ook nu zit nog steeds rond de 30.000 inwoners. Ben maar gewoon gaan bouwen in de hoop dat er iets gebeurt. | |
jogy | donderdag 12 maart 2015 @ 23:35 |
Oh, niet dus . Gewoon een nieuwe district bouwen. Misschien zijn de huizenprijzen te hoog? | |
Scorpie | donderdag 12 maart 2015 @ 23:36 |
Die low demand is echt low. Staat nog zat spaces open (vooral office, wil van industry af) | |
Divje | donderdag 12 maart 2015 @ 23:37 |
Hoe staan je taxes? | |
jogy | donderdag 12 maart 2015 @ 23:37 |
Bij mij werkte het wel iig. . Misschien dat de rci indicator hier net even anders werkt. | |
Scorpie | donderdag 12 maart 2015 @ 23:38 |
Volgens mij 9% voor de low en 12% voor de high, op alle vlakken. | |
jogy | donderdag 12 maart 2015 @ 23:38 |
Ik wil ook van industrie af maar dat lukt niet. Toch industrie bouwen ben ik bang. Industrie en office zijn niet interverwisselbaar. | |
Scorpie | donderdag 12 maart 2015 @ 23:39 |
Ik haat industrie. | |
jogy | donderdag 12 maart 2015 @ 23:39 |
Eigenlijk moet er een rcio indicator komen. | |
Divje | donderdag 12 maart 2015 @ 23:41 |
Oh, ik heb alles op 12 en industrie op 14. Dacht dat het misschien daar aan kon liggen maar nu weet ik het niet. | |
jogy | donderdag 12 maart 2015 @ 23:42 |
Ik ook . Maar toen ik het probeerde stopte het ook allemaal. tot ik dus industrie bij ging bouwen. Misschien is het wel een bug want die twee moesten redelijk hetzelfde zijn volgens mij. | |
Scorpie | donderdag 12 maart 2015 @ 23:42 |
of een lRhRlChCIO (low R, high R, low Com, high Com, low Indus, Office) | |
jogy | donderdag 12 maart 2015 @ 23:44 |
Of in ieder geval een grafiekje die het wat specifieker laat zien inderdaad. | |
mschol | donderdag 12 maart 2015 @ 23:44 |
nope.. industrie maakt goederen die in je commercie verhandelt worden (of geexporteerd worden) offices zijn werkplekken voor hoog opgeleiden.. | |
Blistering | donderdag 12 maart 2015 @ 23:45 |
Nooooooo, m'n stad loopt vast Morgen maar eens kijken wat ik hier nou weer aan moet/kan doen | |
Scorpie | donderdag 12 maart 2015 @ 23:45 |
Scorpie | donderdag 12 maart 2015 @ 23:46 |
Dat klinkt logisch. Maar ik krijg dan wel gezeik over overeducated workforce | |
hhh38 | donderdag 12 maart 2015 @ 23:49 |
| |
jogy | donderdag 12 maart 2015 @ 23:50 |
Op zich wel waar ja. Al kan de regio dat opvangen met import. Zoals ik het opgevangen heb in de devlogs en streams zijn office late game werkverschaffing. Maar in de praktijk krijg je dus stagnering. Heb je wel vrachttreinen en havens trouwens, Scorpie? | |
Trebo | donderdag 12 maart 2015 @ 23:50 |
Wanneer ik niet speel ben ik gewoon continue bezig in m'n hoofd met hoe ik het ga aanpakken wanneer ik weer ga spelen Niet goed dit. | |
Scorpie | donderdag 12 maart 2015 @ 23:51 |
Moet dat dan? WAAR MOET IK DAT LATEN JOH. Mijn hele stad staat vol met high density residential/commercial/offices, geen plek voor shabby trainstations en harbors. Das voor het plebs. | |
jogy | donderdag 12 maart 2015 @ 23:55 |
Misschien als alternatief voor de industrie? Niet zelf geprobeerd verder maar ik ga een poging wagen. Commercie heeft wel spullen nodig natuurlijk . | |
Scorpie | donderdag 12 maart 2015 @ 23:55 |
Ik zou dan wel meldingen verwachten als commercie niet kan verkopen. | |
Divje | donderdag 12 maart 2015 @ 23:56 |
Ik wil een indicator hoeveel bomen je al geplant hebt en hoeveel je nog te gaan hebt. | |
mschol | donderdag 12 maart 2015 @ 23:59 |
die melding zie je bij je industrie | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 00:00 |
Bedoel de bomen die je per stuk kan planten, in het parks-menu | |
mschol | vrijdag 13 maart 2015 @ 00:01 |
verkeerde quote mja, nog geen last van het max bomen gehad.. | |
RaXz | vrijdag 13 maart 2015 @ 00:03 |
Dat is nog niks. Het wordt nog veel erger. | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 00:03 |
Huuuh. Aha. | |
Fred | vrijdag 13 maart 2015 @ 00:14 |
56K inwoners inmiddels. Ze rijden hier massaal op de middelste baan | |
Fir3fly | vrijdag 13 maart 2015 @ 00:22 |
Begint al ergens op te lijken. | |
IsaacCuenca | vrijdag 13 maart 2015 @ 00:35 |
welke funding vinden jullie handig om te verhogen? | |
Waterdrinker | vrijdag 13 maart 2015 @ 00:39 |
Klopt. Als je je muis op die oranje rci dinges houdt zie je ook "... demand for industry or offices". | |
TigerXtrm | vrijdag 13 maart 2015 @ 00:39 |
Geen ruimte is geen excuus in dit spel | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 00:49 |
De enige plek waar continu icoontjes zweven is boven m'n industrie. Wat een zeikerds. | |
SoldMayor | vrijdag 13 maart 2015 @ 00:52 |
Flinke stad inmiddels 37k inwoners. Maar kijk die files!! Wat kan ik daar nou nog aan doen. | |
yamiown | vrijdag 13 maart 2015 @ 00:53 |
http://steamcommunity.com/profiles/76561198032198520/screenshots/ Vandaag helaas stoppen want school --> werk --> nacht. Morgennacht weer verder. | |
jogy | vrijdag 13 maart 2015 @ 01:04 |
Heb je een treinstation en vrachtstation? Die helpen met het vrachtvervoer. | |
RaXz | vrijdag 13 maart 2015 @ 01:08 |
Ik heb parken en bussen op 150% staan, ik maak winst met bussen. Garbage, wat doe je. | |
timp0e | vrijdag 13 maart 2015 @ 01:14 |
Wat een bazengame Buitenwijkje http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406866821 Downtown http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406866868 | |
Fir3fly | vrijdag 13 maart 2015 @ 01:29 |
Remove film grain is de beste mod trouwens. ! | |
Fir3fly | vrijdag 13 maart 2015 @ 01:42 |
Ik heb me vergist. First person . | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 01:46 |
Zo, dat was het dan voor vandaag Eerst maar eens alle achievements halen voor ik first person rond ga lopen stad is ook nog lang niet 'klaar'. Ergens heeft het wat weg van een android-baby-gezichtje En ff 40-45 keer op een politiebureau geklikt voor die achievement, fuck 100! | |
Fir3fly | vrijdag 13 maart 2015 @ 01:55 |
Gelukkig geef ik geen kont om achievements. | |
Trebo | vrijdag 13 maart 2015 @ 01:58 |
Ik ook niet. Ook het spel-element geld interesseert me niet. Met dit spel wil ik gewoon ongelimiteerd (al dan niet mooie) steden kunnen bouwen. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 13 maart 2015 @ 02:01 |
Shit, son | |
Trebo | vrijdag 13 maart 2015 @ 02:06 |
Ik moest hardop lachen | |
Kriebelhoest | vrijdag 13 maart 2015 @ 02:09 |
Heee eerste vakje volledig klaar | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 02:30 |
http://steamcommunity.com(...)06684124&searchtext= | |
Trebo | vrijdag 13 maart 2015 @ 02:47 |
SuperHarregarre | vrijdag 13 maart 2015 @ 03:17 |
Trouwens die RCI en verschil tussen vraag naar industry en offices is gewoon omdat er waarschijnlijk in je stad niet genoeg hoogopgeleide mensen zijn. Weet iemand trouwens of nieuwe bewoners altijd laagste education hebben? Ik zit steeds te checken maar volgens mij komen er alleen ongeletterde kneuzen naar je stad die je dan door je scholen moet pompen voor ze aan het werk kunnen. | |
Fred | vrijdag 13 maart 2015 @ 03:33 |
93K inwoners. Iemand de 100K al gehaald? | |
Drebbelman | vrijdag 13 maart 2015 @ 04:00 |
Mijn eerste poging: | |
Trebo | vrijdag 13 maart 2015 @ 04:41 |
| |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 06:53 |
[edit] lol niet gezien dat hij het Dynamic Resolution window ook mee had genomen in de screenshot Dit is hoe snel Cities Skylines draait op een i5 4670K, GTX770 en een SSD (en een hoge resolutie). | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 13 maart 2015 @ 07:08 |
ik zit op 85k, nog niet | |
DX11 | vrijdag 13 maart 2015 @ 07:11 |
Megakool | |
Trebo | vrijdag 13 maart 2015 @ 07:13 |
Verder wel een saaie stad. Ik denk dat bomen de key is tot een saaie of een aantrekkelijke stad. Het is jammer dat er weinig aandacht is besteed aan parks & recreation. Parkjes, bloementuinen, dierentuin, golfbaan etc etc. | |
Donnie-Brasco | vrijdag 13 maart 2015 @ 07:18 |
Ziet er best vet uit | |
Trebo | vrijdag 13 maart 2015 @ 07:21 |
Voor de de duidelijkheid, heb ik niet gemaakt | |
Mystikvm | vrijdag 13 maart 2015 @ 07:23 |
In mijn stad willen de huizen en offices net niet naar het hoogste level. Het verkeer loopt goed, onderwijs is ruim voldoende aanwezig en er zijn parken. Wat is er nog meer nodig om dat laatste beetje happiness te genereren om je huizen naar het hoogste level te duwen? | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2015 @ 07:33 |
Ik ga denk ik een ringweg aanleggen | |
mschol | vrijdag 13 maart 2015 @ 07:35 |
hebben ze toegang tot alle services? | |
Mystikvm | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:23 |
Welke services hebben ze nog nodig naast een ziekenhuis, politiebureau, brandweer, afval, lijkenservice en universiteit? Er is ook openbaar vervoer waar ze gewoon bij kunnen. | |
Mystikvm | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:26 |
Nvm, kom er achter dat je gewoon over de progress bar kan muizen en dat er dan komt te staan wat ze nodig hebben | |
Blistering | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:48 |
Blergh, het probleem in mijn stad komt echt maar door 1 stuk weg. Linksboven staat de hele snelweg al vast omdat ze allemaal via 1 lane eraf willen... Daardoor loopt het ook onderin beeld helemaal vast omdat daar de hele meute samenkomt. Maar hoe ik het moet oplossen, dat is nog de vraag. Zo in de trein maar even wat schetsjes maken edit: Hoewel ik denk ik de hele wegenrotzooi links weg ga halen en er een overzichtelijk geheel van ga maken. Dit is ook niets | |
SuperHarregarre | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:00 |
Ik zou 'm onderaan de afslag verbinden waar nu twee dezelfde huisjes staan omdat er nu ook nog van onder ingevoegd wordt door auto's die misschien op weg zijn naar het drukke gebied erboven maar niet gelijk af kunnen slaan? | |
nils7 | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:06 |
Beginnen jullie met een klein stadje, enkele straten of leggen jullie meteen vollebak snelwegen aan? | |
Mystikvm | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:07 |
Als je met een budget speelt, dan moet je wel klein beginnen en gestaag, wijk voor wijk, uitbreiden. In de sandbox wil ik nog wel eens een complete metropolis uit de grond stampen. Gewoon omdat het kan. | |
nils7 | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:13 |
Ja sandbox bedoel ik, maar als ik meteen hele zones in deel dan gaat t toch niet meteen los. Vaak mis ik voorzieningen want afval wil ik wel aan de rand van de stad. Maar heb zo het idee dat elk wijkje vaak wel een begraafplaats, afval, ziekenhuis etc. zoekt. | |
SuperHarregarre | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:34 |
Als je iets plaatst worden de wegen groen, alles wat daaraan grenst wordt voorzien. Dus je kunt die zooi wel ver weg plaatsen, zolang de wegen bij de residences maar groen zijn op 't moment dat je 'm plaatst. | |
OmniRocket | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:51 |
vanavond eens kijken of ik m'n stad kan herbouwen zodat er minder bottlenecks komen | |
Scorpie | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:58 |
Grote wegen (2 a 3 baans+ ) werken wat dat betreft als een tierelier. Ik heb in een stad van 15k bijvoorbeeld maar 2 vuilstorts staan. | |
Fred | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:58 |
Ik maak wijken met elk eigen voorzieningen, wat past bij de "inhoud" van de wijk, dus scholen en ziekenhuizeen in woonwijken en veel brandweer bij industrie bijvoorbeeld. Daarbij probeer ik het verkeer te sturen door veel 6 baans eenrichtswegen over te laten lopen in 3x 2 baans eenrichtswegen. En plaatsen waar het verkeer samen moet komen, laat ik dat zo veel mogelijk doen door een invoegstrook op een snelweg te maken. | |
Waterdrinker | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:59 |
ik wil bouwen maar de afgelopen dagen heb ik ook al bijna niks anders gedaan discipline, waar ben je | |
nils7 | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:19 |
Damn wil ook bouwen maar ben nu op t werk. Gelukkig is mn vriendin vanavond werken Spoorwegovergang lukt me niet, klopt dat? | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:20 |
Moet toch eens kijken naar die 3x2 enkele richting. Heb nu gewoon 3x1 | |
Waterdrinker | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:20 |
Dat moet gewoon werken. Je moet eerst de rails op de weg aan laten sluiten en dan vanaf dat kruispunt verder bouwen, je kunt niet in één keer over een weg heen een rails leggen. | |
Pier416 | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:23 |
Skyline van mijn stad! Prachtig spel! | |
Waterdrinker | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:25 |
Ik dacht heel even dat je waterleidingen door de lucht had Maar netjes. | |
Pier416 | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:27 |
Thx! En het lijken inderdaad op water leidingen nu je het zegt hahahaha | |
Silverdigger2 | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:40 |
wel een beetje vreemd, de snelweg staat vol met lantaarnpalen die blijkbaar wel stroom hebben om aan te gaan overdag, maar een park met lantaarnpalen heeft nog extra stroom van boven de grond nodig om te werken | |
Stoepboer | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:40 |
Heuj! Ik begin nu ook high-rise te krijgen | |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:58 |
http://imgur.com/a/h4fTP Oh en misschien handig voor jullie. http://www.cmhc-schl.gc.c(...)pr/tech/socio75.html | |
Pier416 | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:11 |
Nieuwe gedeelte voor een grote stad! Het spel vraagt steeds meer van mijn PC, kan ik duidelijk merken aan de performance | |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:15 |
Wat heb je dan? | |
Silverdigger2 | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:16 |
bohhh al die screenshots bouwen bouwen bouwen, ohja ook nog wat drinken hier nog wat costa concordia actie en de skylinne | |
OmniRocket | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:17 |
en nu een screen van bovenaf met traffic | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:18 |
ziet er tof uit, als ze aan de graphics de komende tijd gaan werken dan ziet het er echt bruut uit. | |
Silverdigger2 | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:23 |
tijd voor wat ramps aanpassen rechtsonder | |
OmniRocket | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:25 |
Nice! Valt nog best mee in ieder geval geen ophopingen midden in de stad. | |
AgLarrr | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:29 |
Nee nee, ik wil het ook graag weten! | |
Pier416 | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:40 |
Zelfbouw PC, CPU: Core 2 Duo 2.8 Ghz Videokaart: Nvidia Geforce GTX 460 RAM: 4 Gig Ik ga de CPU nog upgraden die videokaart is opzich nog wel redelijk Ontopic: Hier is nog een handige site voor de mensen die net dat extra even willen weten! http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki Staat nog niet zeer veel op maar dat komt nog | |
Houtenbeen | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:14 |
| |
Waterdrinker | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:26 |
SimCity 1,1 miljoen keer in 2 weken als ik het me goed herinner, dus ze doen het best goed. | |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:42 |
Artikel van de Telegraaf klopt niet, SC5 had grotere speelgebieden | |
Waterdrinker | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:47 |
Ja scherp, in SC5 was het 2x2km dus 4km2 en nu 9 van die tiles dus 36km2 (of 100km2 ). | |
Waterdrinker | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:48 |
Het valt me trouwens een beetje tegen dat de Deluxe items nog niet in de workshop staan. | |
timp0e | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:16 |
Huh, welke progress bar? :$ | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:18 |
Bij het levelen van de gebouwen. | |
Waterdrinker | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:19 |
Als je op een huis of office ofzo klikt. | |
bitterbal | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:20 |
Ik heb hem zojuist gedownload Het is mij nog niet helemaal duidelijk waar ik nou water vandaan haal. Had een waterpomp neergezet maar zag nergens een waterbron En hij scrollen en inzoomen gaat een beetje traag. Weet iemand welke settings ik daarvoor kan aanpassen zonder het spel teveel te beïnvloeden? | |
timp0e | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:20 |
Ah, ok! Nooit opgevallen, dank jullie wel | |
Fred | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:22 |
de waterpomp kan je bij het oppervlakte water zetten (rivier en zee etc) Ik heb het detail verlaagd bij mijn laptop, dat zorgde voor een fikse verbetering. | |
Mystikvm | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:22 |
Waterpomp moet je aan het water zetten. Dus gewoon aan de kust. | |
bitterbal | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:25 |
Dus waterpomp aan de kust en dan leidingen naar het bewoonde gebied trekken toch? En zal even kijken naar de detail settings Maar voor wat ik heb gezien ziet het er super cool uit | |
nils7 | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:25 |
Dat laatste heb ik ook, dat maakt t wel irritant. Maar vrees dat mn tablet gewoon te traag is. Heb al veel op low staan, resolutie verlagen zou dat schelen? | |
bitterbal | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:27 |
Waarschijnlijk wel ja, kan ik ook nog proberen. Ik had al zo'n vermoeden dat het spel iets te zwaar zou zijn | |
Ama | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:32 |
Dit klinkt best wel awesome | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:33 |
Het ís awesome. | |
Pier416 | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:33 |
Niet heel nodig ofzo, maar opzich zouden speciale schoolbussen handig zijn in dit spel. | |
Scorpie | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:34 |
Welkom, je bent de eerste vrouwelijke city builder in dit topic volgens mij ? | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:34 |
Wat is dat nou steeds met die cd-code Waar kan ik die invoeren? | |
SuperHarregarre | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:34 |
Ben aan derde stad begonnen na wat gerommel met de eerste twee. Speel nog wel sandbox om zo alles onder de knie te krijgen. Misschien dat ik later een andere stad normaal ernaast ga doen. Met alles unlocked is ook wel tof, al wijkt het wel erg af van de manier waarop SC4 omgaat met RCI. Moet wel zeggen dat het allemaal wat lastiger echt onder te knie te krijgen is dan SC4, waarschijnlijk ook vanwege het verschil in wegen. Vraag me ook bijna af hoeveel zin het heeft om meerbaanswegen aan te leggen als iedereen constant de buitenste baan gebruikt. Ingang van stad, rechts zijn zeg maar die twee lijnen. Eerst was het een lege rotonde daarna, nu opgevuld met alle demand voor offices zodat je bij binnenkomst in de stad gelijk de CBD ziet. City marketing. Deze is een tip voor mensen die zich ook storen aan de lege ruimte in het midden. Ik vul ook wel wat met bomen maar dit is eigenlijk mooier, zodat het net lijkt of er een park is. Gewoon met freeform paden voor voetgangers aanleggen. Ook nog functioneel want ze kunnen een shortcut nemen tussen de blokken door. En als je het mooi kronkelt ziet het er ook nog tof uit. Overigens is het wel jammer dat je die parken altijd op de weg moet laten aansluiten. En dat dus blijkbaar een voetgangerspad niet telt. | |
SuperHarregarre | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:35 |
Nergens. Gewoon aanvinken dat ze 't niet showen. Je kunt die code gebruiken als je je registreert op de paradox forums geloof ik, zodat je in de help section terecht kunt. | |
bitterbal | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:35 |
Thnx :p Was groot fan van Sim City 4. 5 ook gekocht maar was het niet zo en was ook flink teleurgesteld. Maar deze ziet er fucking vet uit Ben wel een noob trouwens | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:37 |
Hmm oke dacht dat het misschien te maken had met dat ik veel privileges op steam mis, zegt dat bepaalde dingen niet mogelijk zijn omdat ik geen game op steam heb gekocht/geactiveerd/whatever. Meh. | |
Fred | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:39 |
Het heeft alleen nut als er bij kruisingen ook voldoende reden is om af slaan. Ze kiezen namelijk erg lettelijk de kortste route. | |
RaXz | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:41 |
Simcity 4 Simcity 5 ken ik niet, nooit van gehoord. | |
Stoepboer | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:42 |
Hmm, bij 40k inwoners begint het toch wel zwaar te worden voor mijn pc | |
Gatenkaas | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:42 |
Tips als je ontzettend veel last van files overal hebt? Ik bouw wel nieuwe snelwegen en metrolijnen, maar dat verandert alleen de plaats van de bottlenecks. | |
Fir3fly | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:49 |
Ik vind het juist veel makkelijker dan SC4. En ja, dat alles aan een weg moet liggen vind ik ook irritant. Laat ons dat zelf bepalen . Waarom zou een park niet naast een voetgangerspad kunnen liggen? | |
SuperHarregarre | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:49 |
Wachten op een fix. Afgaande op de reddits is verkeer zo'n beetje het grootste probleem. | |
SuperHarregarre | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:51 |
Qua inkomen en RCI wel. Daar was ook veel meer afzonderlijke demand voor verschillende soorten gebouwen. Hier kun je alles gewoon hoogbouw maken als je dat wil. Qua wegenbouw vind ik 't echt een stuk lastiger, al komt dat ook voornamelijk doordat alles niet meer in een grid hoeft. In SC4 was het gewoon strepen trekken en interchanges ploppen. | |
Fir3fly | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:54 |
Oh dat hoeft niet hoor. Gridbreaking is een van mijn favoriete dingen in SC4. OK je hebt er wel de NAM voor nodig maar dan kun je de meest extravagante interchanges maken die ook nog gewoon werken. Dat mis ik hier voornamelijk trouwens, snelwegen. Het spel mag ze best zo noemen maar een snelweg heeft toch echt in en uitvoegstroken. | |
Pier416 | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:54 |
Welkom bij de club | |
Gatenkaas | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:55 |
Wat me ook opvalt is hoe makkelijk het spel is. Behalve verkeer nergens problemen mee. Misschien tijd om hardmode even te proberen. | |
Stoepboer | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:56 |
Misschien wat RAM bij kopen, kijken of dat iets oplost | |
GlennQuagmire | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:00 |
Hoppa 70% higher educated | |
Fir3fly | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:02 |
Ik vind de balans juist wel goed. Inderdaad niet zo moeilijk voor mensen met ervaring met dit soort games maar toch wel een flinke uitdaging voor nieuwe gebruikers. | |
RaXz | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:05 |
Ik heb dat ook en nu werken er allemaal mensen op de boerderijen met een Universitaire opleiding. Over werken gesproken, ik moet maar weer verder, straks weer lekker verder met Cities. | |
Scorpie | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:12 |
I like you | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:15 |
DAMES IN HET TOPIC | |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:15 |
Het is allemaal gelukt? | |
bitterbal | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:17 |
Ja vond dat steam gedoe in combinatie met die site beetje omslachtig:p Uiteindelijk toch gelukt en nu beetje aankloten in het spel. | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:19 |
Industrie blijft altijd een ondergeschoven kind bij mij. De rest van de stad moet er mooi uit zien maar heb echt pure schijt aan die industrie. Even re-organiseren Soort van haven-gebied van maken. Fuck it, alles plat. [ Bericht 2% gewijzigd door Divje op 13-03-2015 14:24:58 ] | |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:20 |
| |
bitterbal | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:22 |
Snap niet dat er geen andere vrouwen zijn die dit spelen? | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:24 |
Onbegrijpelijk inderdaad | |
bitterbal | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:26 |
Het is geen Call of Duty achtige onzin dus.... :p | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:28 |
Zijn best veel vrouwen die dat weer wel spelen volgens mij net zoals GTAV enzo. | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:34 |
Is op te lossen door een weg te plaatsen, park ertegenaan, weg verwijderen en daarna verbinden met een voetpad. Werkt iig bij dat hele grote park | |
Trebo | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:36 |
Protip nr 14. Held. | |
Fir3fly | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:37 |
Nice, goeie tip. | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:41 |
Werkt ook met andere parken zelfs als het park helemaal niet verbonden is met een weg/voetpad. Wel weinig visitors dan | |
Blistering | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:44 |
Weekend Tijd voor C:S Goeie tip Divje, thanks! Kon net tijdens m'n college alleen maar denken aan hoe ik de verkeerssituatie in m'n stad ga oplossen. Ik heb echte issues hoor | |
Silverdigger2 | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:48 |
op knelpunten snelwegen omzetten naar zesbaans eenrichtingswegen, dan hebben ze twee keer zoveel ruimte om in de file te staan | |
Nick-GizMo | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:49 |
Nu gaat het los | |
RaXz | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:53 |
Tree brush mod: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406723376 | |
Fred | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:05 |
Een versimpeld knooppunt Ypenburg bij Den Haag: Hier te downloaden in de workshop: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=407059075 | |
bitterbal | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:13 |
Misschien heb ik er overheen gelezen maar vind het jammer dat je niet niet gelijk alle dingen beschikbaar hebt zoals de gebouwen en parken bv. | |
Pier416 | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:16 |
Oke ik heb hier een mooie uitleg over hoe de Cims naar school kunnen! (Zelf onderzocht ) De S is de stad en de 1 en 2 zijn 2 dorpjes. En even over de afstanden het zijn alle 9 tiles die je kunt hebben dus er zit een best eind tussen. Bij dorp 1 loopt de hoofdweg die naar dorp 2 en de stad gaan, als je alleen de streekbus inzet gaan de Cims vanaf dorp 2 allemaal naar school. De Cims in dorp 1 gaan amper naar school, maar er gaan er wel een paar. Zodra je bij dorp 1 een treinstation bouwt en een soort "stationsbus" inzet, pakt geen één de streekbus meer maar pakken ze de stationsbus en gaan naar het station waarna ze overstappen op de trein, naar de stad reizen en dan de stadsbus pakken om zo naar school te gaan! Bij dorp 2 pakken ze gewoon nog steeds de streekbus en stappen over op de stadsbus! De conclusie van dit "onderzoek" is dat je eigenlijk maar 1 school van elk nodig hebt zolang je maar goed vervoer naar de besteming brengt. Het mooie is ook hoe slim de poppetjes zijn doordat ze de snelste route pakken. Het grappige is als ze in de stad staan waar de bushaltes allemaal propvol staan en er of geen bus komt of dat de bussen vol zijn gaan ze gewoon lopen. Er is ook een bug waardoor ze soms ineens naar huis teleporteren! Maar al met al is dit gewoon een geweldig spel waarbij ze de AI ongelooflijk slim hebben gemaakt! En met deze techniek krijg je een beetje het Nederlandse gevoel met allemaal dorpen en alleen een school in de stad (Er is trouwens geen foto van het spel! Ik was namelijk best ver totdat het spel ineens uit het niets crashte waardoor ik de save kwijtraakte ) | |
Waterdrinker | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:18 |
Daar was iemand op Reddit al mee bezig zodat dat wel kon. Nog even geduld dus, en tot die tijd gewoon de weg verwijderen. | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:19 |
Kan geen bomen meer plaatsen | |
mschol | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:22 |
tegen de 120k leek hij het hier even lastig te krijgen, waarcdat precies aan lag weet ik niet | |
Nick-GizMo | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:24 |
Haha dat is vlakbij | |
Nick-GizMo | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:28 |
http://steamcommunity.com(...)06684124&searchtext= Dat is wel gruwelijk | |
Fred | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:28 |
Iets minder geslaagd: Aansluiting A12-N11 / afslag Bodegraven / Afslag Reeuwijk: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=407066878 | |
SoldMayor | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:31 |
| |
SuperHarregarre | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:32 |
Trouwens, er staan wel 1800 gebouwen op de workshop maar het zijn bijna allemaal kleine asset veranderingen of kleuren. Slechts een paar echt nieuwe gebouwen tot nu toe. Hopelijk maakt iemand met verstand van zaken een goede tutorial voor blender in combinatie met skylines dan komt er vast en zeker een hoop bij. | |
Nick-GizMo | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:34 |
schiet eens op met werken | |
IsaacCuenca | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:34 |
die historische gebouwen van de deluxe variant kunnen op die manier ook gewoon gemaakt worden | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:35 |
Van al die aanpassingen aan reeds bestaande gebouwen word je wel kriegel ja Al vind ik 1tje wel oke, van de incineration plant is een recycling center gemaakt http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406476448 | |
TigerXtrm | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:35 |
Verkeer begint nu wel een issue te worden en ik weet niet hoe ik dit ga oplossen | |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:37 |
Wat nu als je die twee afritten omwisselt? | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:37 |
dit is nog niets. | |
Nick-GizMo | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:38 |
man man man | |
SuperHarregarre | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:39 |
Beetje korte "tutorial" maar het is een begin. Ik ga van de week eens kijken en dan wat kleine dingen proberen. In het begin misschien eerst wat kleine assets voor parkjes ofzo. Misschien een klein voetbalveld. Denk dat er in de toekomst ook wel hele stadions gemaakt zullen worden. | |
Fred | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:40 |
De afrit met de file losmaken aan de kant van de file en dan vastmaken aan die hoge waar nu 1 auto rijd. | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:41 |
De Kuip Erasmusbrug Sowieso de mogelijkheid om bruggen te modden. Parkjes maken is best wel leuk nu ik weet dat je die wegen gewoon kan deleten | |
Pleasureman_Gunther | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:41 |
Ik moest 2x kijken, dacht eerst dat het GTA V in-game was. | |
IsaacCuenca | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:44 |
best ziek | |
Blistering | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:47 |
Verkeerschaos vooralsnog enigszins opgelost. Wel 8,000 inwoners verloren, maar soit. De oplossing: Gelukkig ziet het er nu niet meer onoverzichtelijk uit.. | |
Nick-GizMo | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:48 |
fuck it start hem ook maar weer op | |
Fred | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:52 |
Ik ga bewust maar niet spelen, de bedoeling is dat ik vanavond bij familie aan tafel zit. Als ik nu ga spelen dan weet ik zeker dat "zo" de telefoon gaat: waar blijf je | |
Grifte | vrijdag 13 maart 2015 @ 16:24 |
Wat ik er zo van bekeken heb ziet het er tof uit. Hebben jullie hem via Steam aangeschaft, of zijn er (veel) goedkopere alternatieven? Ben ook benieuwd in hoeverre laptops dit spel trekken? Canyourunit geeft aan dat de minimale vereisten wel aanwezig zijn op deze laptop, maar als ik hier al lees dat sommige PC's problemen krijgen... Kan toch pas vanaf donderdag spelen, dus als jullie een geweldige aanbieding kennen waar ik überhaupt een paar dagen voor zou moeten wachten, geen probleem | |
jogy | vrijdag 13 maart 2015 @ 16:27 |
Al bijna 2000 gebouwen mods, ook rci spul wat automatisch neergezet worden. Je kan wel zien dat mensen heel erg zaten te wachten op een nieuwe moddable citybuilder . | |
IsaacCuenca | vrijdag 13 maart 2015 @ 16:30 |
aub, voor 19 euro http://www.gamefanshop.co(...)341-Cities-Skylines/ | |
Fred | vrijdag 13 maart 2015 @ 16:33 |
Hier een laptop met een Core i7-3610QM, Geforce 660M en 8GB en draait prima op medium. Hogere details kan ook, maar dan is het scrollen er traag. | |
Fir3fly | vrijdag 13 maart 2015 @ 16:40 |
Ik draai alles op max met een GTX 750 Ti en AMD FX (3.9Ghz). | |
AgLarrr | vrijdag 13 maart 2015 @ 16:56 |
Ook maar opnieuw begonnen. Verkeerstechnisch iets handiger dit keer. Wel minder groen en meanderend, maar enfin. Het werkt: | |
Trebo | vrijdag 13 maart 2015 @ 16:59 |
GTX 670M 3GB i7 3610QM 8 GB Draait op max als een zonnetje | |
Blistering | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:03 |
GTX 970 i7 4790K 16GB Draait als een regenboog met gouden potten aan beide uiteindes | |
Grifte | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:03 |
Cheers, zal hem even onthouden, mocht ik niets goedkopers tegenkomen Ik heb om eerlijk te zijn bijzonder weinig verstand van al die eigenschappen. Heb zelf, volgens canyourunit, een AMD Radeon HD 7610M, Intel(R) Core(TM) i5-3210M CPU @ 2.50GHz en 8.2 GB RAM. Zie ook nog iets van Dedicated Video Ram staan, dat is 1 GB. Goed genoeg hoop ik dan maar? | |
Trebo | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:05 |
En ik dacht dat ik een beest had | |
IsaacCuenca | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:05 |
Ik weet niet hoe lang het nog geldig is, dus in dat geval zal ik niet te lang wachten, maar voor alsnog is het het goedkoopst. | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:07 |
AMD A10-5800K @ 3,8 Ghz Radeon HD 7660D, 1 GB dedicated ofzo 16GB Draait best goed vinnik zelf Alleen distance op far, color correction uit en anisotropische filtering uit. Verder alles high. Af en toe framedrops bij 40.000 inwoners | |
Vlinderbom | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:08 |
net cities skylines aangeschaft... vind het best wel een moeilijk spel, of ligt dat aan mij | |
IsaacCuenca | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:10 |
het begin is altijd moeilijk | |
Scorpie | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:13 |
Rci spul automatische watte | |
TigerXtrm | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:15 |
| |
jogy | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:17 |
Meer variatie in de gebouwen die zelf groeien . Ik heb er een stuk of twintig geïmporteerd in het spel. . | |
Scorpie | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:18 |
In de OP moet dus gewoon een lijst met meest populaire mods / extra's komen, goed dat je jezelf opgeeft hiervoor! | |
Fir3fly | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:18 |
Heb je een soort filter over die screenshots? | |
Scorpie | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:20 |
Idem hier maar dan met een GTX 980 | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:21 |
Mijn beginnetje | |
Photomorti | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:23 |
Ik heb het nu 3 uur gespeeld denk ben denk al 5 x opnieuw begonnen omdat alles fout gaat Ik had niet verwacht dat dit zo moeilijk was hehe mijn grote fout te snel willen denk ik. | |
IsaacCuenca | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:24 |
gewoon zuinig doen met wat je koopt en dergelijke, dan komt het (meestal) goed | |
jogy | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:26 |
Man, gewoon naar de ingame workshop gaan en gebouwen aanklikken. Daar zie je meteen of ze 'growable' zijn. 5 minuten werk . | |
Kriebelhoest | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:38 |
Met mijn wegensysteem zijn er ook flinke gaten te zien, maar god bless de tree brush tool die iemand net postte | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:39 |
Nadeel dat er geen wegen aan je parken zitten is dat de politie er niet kan komen crime rate schiet omhoog in dat gebeied. | |
IsaacCuenca | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:46 |
waarom is het eigenlijk nooit nacht | |
Jump | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:47 |
i3 3770 Radeon R9 290X 4GD5 32GB Enkel de cpu is van de vorige generatie Draait als een regenboog met twee gouden potten aan elke kant | |
jogy | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:53 |
http://steamcommunity.com(...)dtags%5B%5D=Building 90 growable buildings voor de variatie . | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:56 |
AMD Phenom II X4 965 (3.4 GHz) Sapphire Radeon HD 6850 (1GB) 8GB Kom bij nieuwe games over het algemeen wel tekort qua CPU en videokaart en de computer begint na een uurtje spelen flink te blazen en weet niet of het aan een opwarmende videokaart ligt of niet | |
Blistering | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:57 |
Holy shit, heb nu die gfx enhance mod. M'n videokaart moet gelijk op volle toeren draaien nu, 70c en een duidelijk hoorbare fan. Wel betere kwaliteit! Thanks voor die buildings Jogy, die komen absoluut van pas. | |
Divje | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:58 |
| |
Fir3fly | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:59 |
Mijn traffic: Het is rood maar niet te rood. Het werkt dus qua doorstroming prima. | |
Blistering | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:59 |
Dat kan nooit lang goed gaan, zou je zeggen | |
IsaacCuenca | vrijdag 13 maart 2015 @ 18:00 |
is het gebruikelijk dat er ruis zit in dit spel? bij bijv daken van huizen | |
Fir3fly | vrijdag 13 maart 2015 @ 18:01 |
Ingezoomd op die drukke grote rotonde: Valt mee dus. Maar ik zal straks wel een extra mogelijheid moeten bouwen om over die snelweg te kunnen ja . | |
Fir3fly | vrijdag 13 maart 2015 @ 18:02 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406018056 | |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 18:04 |
En nu die resolution mod downloaden en op 4K zetten | |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 18:07 |
Hiephoi! Vol! |