abonnement Unibet Coolblue
pi_150569718
quote:
Antwoorden voor Kris
Video op Vimeo
Website ouders Kris
Nieuws


Vindplaats van de vondsten van Kris en Lisanne - 19 juni 2014
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitzending RTL Late Night - Transcriptie door ToniB - Screencaps van "de afgrond" zoals getoond bij RTL Late Night, door agter

Voor het maken van kaarten hebben we 5 mogelijkheden tot onze beschikking
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-3-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & Informatie op video
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra informatie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Status HERE-kaart van het gebied (samenwerking van de users in dit topic)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 12-03-2015 18:35:14 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150570043
Jullie kijken wel maar zien t niet.

Een van de vele dingen die echt nergens op slaat zijn de noodoproepen op 1 april 16.39 uur en 16.51 uur.
Geen bereik wordt er gezegd.
Vervolgens doen ze de telefoons uit om batterij te sparen en in plaats van het 's avonds of 's nachts nog een keer te proberen of in ieder geval om te kijken OF ze bereik hebben laten ze lekker tranquilo hun telefoons uit tot de volgende ochtend.
Geen weldenkend mens in een noodsituatie die dat doet en geen weldenkend mens die dat gelooft.
pi_150570157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:30 schreef jackie12 het volgende:
Jullie kijken wel maar zien t niet.

Een van de vele dingen die echt nergens op slaat zijn de noodoproepen op 1 april 16.39 uur en 16.51 uur.
Geen bereik wordt er gezegd.
Vervolgens doen ze de telefoons uit om batterij te sparen en in plaats van het 's avonds of 's nachts nog een keer te proberen of in ieder geval om te kijken OF ze bereik hebben laten ze lekker tranquilo hun telefoons uit tot de volgende ochtend.
Geen weldenkend mens in een noodsituatie die dat doet en geen weldenkend mens die dat gelooft.
Grote kans dat ze om 17:00 een schuilplaats vonden, ofwel in dat "ravijn" ofwel een betere, beter beschut (bijvoorbeeld in het scenario van ootjekatootje een huisje). In ieder geval niet mobiel waarschijnlijk ('s nachts door een bos lopen lijkt me nog minder handig).

Jij denkt volgens 1 lijn en verder zijn er geen mogelijkheden. Kun je nou echt geen andere verklaringen verzinnen waarom ze 's nachts niet belden?

De TT is expres zo gekozen, omdat de benadering van lekarO erg goed is; het vissengraatmodel, waar meerdere mogelijkheden afgewogen worden. Jij sluit bij voorbaat andere mogelijkheden uit, waarom toch, jackie?

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 12-03-2015 17:51:48 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150570254
Flora, fauna, klimaat, zon en maan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150570303
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
Laten we nog eens een keer op Utrecht CS beginnen en dan vanaf daar redeneren waar de nonono steep area is
Pfff, hier is je quote over terugredeneren, zonde van mijn tijd om dit te doen voor mensen die dit roepen na mijn aller, aller, allereerste quote van mij op dit forum. Daarom zat ik je te jennen. Ik had gehoopt op wat vriendelijkere reacties voor een nieuweling met een serieuze poging om constructief te zijn, maar dat was blijkbaar voor sommigen te veel gevraagd. Meteen met gestrekt been erin! :'( :'(

Blij met nieuw topic *O* :Y
pi_150570482
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:43 schreef lekarO het volgende:

[..]

Pfff, hier is je quote over terugredeneren, zonde van mijn tijd om dit te doen voor mensen die dit roepen na mijn aller, aller, allereerste quote van mij op dit forum. Daarom zat ik je te jennen. Ik had gehoopt op wat vriendelijkere reacties voor een nieuweling met een serieuze poging om constructief te zijn, maar dat was blijkbaar voor sommigen te veel gevraagd. Meteen met gestrekt been erin! :'( :'(

Blij met nieuw topic *O* :Y
Laat je niet wegjagen en laten we het constructief aanpakken.

Beginnend bij scharnierpunt 1, kun je het wat duidelijker vormgeven zodat we de verschillende mogelijkheden na kunnen gaan?

PS: ik dacht dat je naam L (met kleine letter)ekarO was, maar nu met je avatar, is het eigenlijk Icarus, uit de Griekse mythe, dus met hoofdletter I en O? Vanwaar je naam?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150570602
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:30 schreef jackie12 het volgende:
Geen weldenkend mens in een noodsituatie die dat doet en geen weldenkend mens die dat gelooft.
pi_150570681
quote:
15s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Grote kans dat ze om 17:00 een schuilplaats vonden, ofwel in dat "ravijn" ofwel een betere, beter beschut (bijvoorbeeld in het scenario van ootjekatootje een huisje). In ieder geval niet mobiel waarschijnlijk ('s nachts door een bos lopen lijkt me nog minder handig).

Jij denkt volgens 1 lijn en verder zijn er geen mogelijkheden. Kun je nou echt geen andere verklaringen verzinnen waarom ze 's nachts niet belden?

De TT is expres zo gekozen, omdat de benadering van lkalO erg goed is; het vissengraatmodel, waar meerdere mogelijkheden afgewogen worden. Jij sluit bij voorbaat andere mogelijkheden uit, waarom toch, jackie?
Hij denkt misschien volgens 1 lijn of stelt het wat scherp maar dat maakt voor de vissengraat niet uit. Betekent alleen dat hij niet degene moet zijn die de graat moet construeren eerder een van de vele denklijnen. Hij snijdt echt wel hout met z'n opmerking (het is niet echt logisch) alleen dat er dan totaal niets anders meer mogelijk is is niet de manier om te denken.

Kan ik bijvoorbeeld een argument geven waarom naast de goede optie van beschutting ook geen gebruik is gemaakt van de telefoon. Het snijdt namelijk alleen hout als je in grote paniek bent. Er is een gradatie van ongerustheid tot totale paniek. Voorbeeld: Ik brak bijvoorbeeld afgelopen weekend mijn kies (pijn pijn) op zondagavond en schrok toen eerst zo dat ik meteen een noodtandarts wilde bellen. Anderen overtuigden mij dat het pijn kan doen maar dat ze het ook hadden meegemaakt en met wat medicatie kon ik best wachten tot morgenochtend. Ik ging van totale paniek naar zware ongerustheid en belde de volgende ochtend om 8:00 uur. Misschien waren K&L ernstig verontrust genoeg om allebei een keer te bellen maar nog niet in die mate dat ze vonden dat ze moesten blijven bellen in de nacht. Ook zonder bereik kun je niets. Vergeet niet dat ze elkaar hadden om elkaar geruster te stellen. Ze dachten we bellen morgenochtend wel weer, zoeken naar bereik het wordt nu snel donker en we moeten nog 'iets' vinden om te overnachten (zo denk je denk ik dan) en dan komt het allemaal wel goed. Ze belden trouwens zeer vroeg in de ochtend bij licht dus gerust waren ze zeker niet!

Maar er zijn ook andere mogelijkheden. Thanks voor de brainfart Jackie12! Het heeft mij moeten doen nadenken en echt doen verplaatsen in de dames terwijl ik het eerder niet eens als heel erg vreemd vond ^O^ !!
pi_150570702
quote:
15s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Grote kans dat ze om 17:00 een schuilplaats vonden, ofwel in dat "ravijn" ofwel een betere, beter beschut (bijvoorbeeld in het scenario van ootjekatootje een huisje). In ieder geval niet mobiel waarschijnlijk ('s nachts door een bos lopen lijkt me nog minder handig).

Jij denkt volgens 1 lijn en verder zijn er geen mogelijkheden. Kun je nou echt geen andere verklaringen verzinnen waarom ze 's nachts niet belden?

De TT is expres zo gekozen, omdat de benadering van lekarO erg goed is; het vissengraatmodel, waar meerdere mogelijkheden afgewogen worden. Jij sluit bij voorbaat andere mogelijkheden uit, waarom toch, jackie?
Het lijkt mij goed om eens op een andere manier te denken. Het heeft te maken met menselijke gevoelens. Twee jonge meiden, ze lijken ondernemend door naar Panama te gaan maar in wezen zijn ze onervaren om zoals op die bewuste 1 april een bergtocht te gaan maken. En dat geldt ook voor die zogenaamde “eenvoudige” Pianista zoals vele users deze betitelen. Ik ben ervan overtuigd dat die meiden, in welke situatie ze zich ook bevonden, doodsangsten hebben uitgestaan. Dan laat je het echt niet bij 2x poging tot bellen. Ik spreek uit ervaring.
pi_150570721
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:43 schreef lekarO het volgende:

[..]

Pfff, hier is je quote over terugredeneren, zonde van mijn tijd om dit te doen voor mensen die dit roepen na mijn aller, aller, allereerste quote van mij op dit forum. Daarom zat ik je te jennen. Ik had gehoopt op wat vriendelijkere reacties voor een nieuweling met een serieuze poging om constructief te zijn, maar dat was blijkbaar voor sommigen te veel gevraagd. Meteen met gestrekt been erin! :'( :'(

Blij met nieuw topic *O* :Y
Ik had het helemaal niet tegen jou 8)7
Sterker nog. Ik las je eerste post pas nadat ik dat geschreven had.
Wie dit leest is gek
pi_150570760
quote:
12s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Laat je niet wegjagen en laten we het constructief aanpakken.

Beginnend bij scharnierpunt 1, kun je het wat duidelijker vormgeven zodat we de verschillende mogelijkheden na kunnen gaan?

PS: ik dacht dat je naam L (met kleine letter)ekarO was, maar nu met je avatar, is het eigenlijk Icarus, uit de Griekse mythe, dus met hoofdletter I en O? Vanwaar je naam?
PinkPanther en MagnumPI waren op! _O-
Ik dacht dan maar Orakel omdraaien (zonder pretentieus te zijn). De afbeelding is van het Orakel van Delphi (mijn echte naam is Grieks dus vandaar de link naar Griekenland)

Zou het niet cool zijn om alle scenario's neer te plempen per scharnierpunt. Iedereen kan dan zijn eigen vissengraat maken. De meest voorkomende vissengraat gaat de OP in (heet het de OP?)?
pi_150570766
Scenario Ootje in een huisje vind ik plausibel indien we uitgaan van een beetje verdwalen / te ver lopen, geen ongeluk, geen misdrijf, etc.
Echter: waarom zijn er nooit sporen van de meiden gevonden in een refugio? Dat ze ergens hadden geschuild? Zoveel zoektochten naar sporen?
pi_150570805
quote:
99s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:02 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik had het helemaal niet tegen jou 8)7
Sterker nog. Ik las je eerste post pas nadat ik dat geschreven had.
:@ wow das dan wel toevallig zeg. Nou ben blij dat het zo is! *;
pi_150570820
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:01 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het lijkt mij goed om eens op een andere manier te denken. Het heeft te maken met menselijke gevoelens. Twee jonge meiden, ze lijken ondernemend door naar Panama te gaan maar in wezen zijn ze onervaren om zoals op die bewuste 1 april een bergtocht te gaan maken. En dat geldt ook voor die zogenaamde “eenvoudige” Pianista zoals vele users deze betitelen. Ik ben ervan overtuigd dat die meiden, in welke situatie ze zich ook bevonden, doodsangsten hebben uitgestaan. Dan laat je het echt niet bij 2x poging tot bellen. Ik spreek uit ervaring.
Natuurlijk, die menselijke gevoelens zijn heel belangrijk. En die meenemen is dan ook prima. Maar dat wil niet zeggen dat je maar 1 lijn moet vasthouden en die gebaseerd op nog steeds een misdrijfscenario waarbij hardwerkende gidsen beschuldigd blijven worden.

De Pianista lijkt op de kaart een koekie, de ouders lopen hem met iets meer moeite, maar het is allemaal geen superzware tocht (de Barú is veel zwaarder). Dat stond in het begin ook op websites en "a pleasant day hike" geldt ook nog steeds.

De paniek en misère moeten enorm geweest zijn, ik denk niet dat iemand daaraan twijfelt. De vraag is alleen of er geen andere verklaringen zijn te verzinnen waarom ze 's nachts nooit hebben geprobeerd te bellen - zo lijkt het althans, we hebben niet alle data -.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 12 maart 2015 @ 18:06:45 #15
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150570821
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:03 schreef lekarO het volgende:

[..]

PinkPanther en MagnumPI waren op! _O-
Ik dacht dan maar Orakel omdraaien (zonder pretentieus te zijn). De afbeelding is van het Orakel van Delphi (mijn echte naam is Grieks dus vandaar de link naar Griekenland)
Off-topic: De afbeelding is van Themis en Zeus.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150570907
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:03 schreef lekarO het volgende:

[..]

PinkPanther en MagnumPI waren op! _O-
Ik dacht dan maar Orakel omdraaien (zonder pretentieus te zijn). De afbeelding is van het Orakel van Delphi (mijn echte naam is Grieks dus vandaar de link naar Griekenland)
Ah ok, dank je. Delphi ben ik 20 jaar geleden geweest. Prachtig.

quote:
Zou het niet cool zijn om alle scenario's neer te plempen per scharnierpunt. Iedereen kan dan zijn eigen vissengraat maken.
Absoluut, goed idee. Constructief en cooperatief.

quote:
De meest voorkomende vissengraat gaat de OP in (heet het de OP?)?
Laten we dat alleen niet doen. In een post verzamelen en dan linken bij "interessante posts" prima, maar scenario's in de OP wordt een groot zooitje en gaat nogal in tegen juist de feitelijke zaken en de kaartjes die op die feiten zijn gebaseerd en gemaakt door vele users (Matteo, Perico, Geruisloos, miura en ikzelf).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150570923
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:06 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Off-topic: De afbeelding is van Themis en Zeus.
Respect voor je parate kennis! Het zijn Themis/Pythia en Aegeus (Attische koning) waarbij Pythia een orakelpriesteres was van Delphi. ^O^
pi_150570930
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:05 schreef lekarO het volgende:

[..]

:@ wow das dan wel toevallig zeg. Nou ben blij dat het zo is! *;
Ging jouw hypothese dan over de 'steep area'?
Voor jouw binnenkomst is er een hele nacht en de volgende dag geruzied hoe de woorden "nonono steep area" geintrepeteerd moeten worden omdat dat een aanwijzing zou zijn waar de aFvdGrond is.
En ik reageer daar op (zonder iemand te quoten) met Laten we nog eens een keer op Utrecht CS beginnen en dan vanaf daar redeneren waar de nonono steep area is.
Wie dit leest is gek
pi_150571018
quote:
99s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:11 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ging jouw hypothese dan over de 'steep area'?
Voor jouw binnenkomst is er een hele nacht en de volgende dag geruzied hoed de woorden "nonono steep area" geintrepeteerd moeten worden omdat dat een aanwijzing zou zijn waar de aFvdGrond is.
En ik reageer daar op (zonder iemand te quoten) met Laten we nog eens een keer op Utrecht CS beginnen en dan vanaf daar redeneren waar de nonono steep area is.
Ik dacht dat je me in de maling nam met mijn terug redeneren. BTW: Ik weet nu nog steeds niet goed wanneer ik moet quoten en wanneer dit gevoelig kan liggen als je het niet doet. Still learning. Sorry voor het jennen, zand erover en doorrr met de inhoud!
pi_150571036
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:04 schreef RapaNui het volgende:
Scenario Ootje in een huisje vind ik plausibel indien we uitgaan van een beetje verdwalen / te ver lopen, geen ongeluk, geen misdrijf, etc.
Vind ik ook, zou mooi zijn om de vissengraat ook daarmee te verbinden.

quote:
Echter: waarom zijn er nooit sporen van de meiden gevonden in een refugio? Dat ze ergens hadden geschuild? Zoveel zoektochten naar sporen?
Je blijft volhouden dat de zoektochten erg goed zijn uitgevoerd. Ik zie dat niet op de kaart (niet bij de huisjes geweest) en ga af op wat Feliciano zei over de zoektochten; "alleen als de ouders erbij waren". Typisch latino mooi weer spelen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150571117
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:03 schreef lekarO het volgende:

[..]

PinkPanther en MagnumPI waren op! _O-
Ik dacht dan maar Orakel omdraaien (zonder pretentieus te zijn). De afbeelding is van het Orakel van Delphi (mijn echte naam is Grieks dus vandaar de link naar Griekenland)

Zou het niet cool zijn om alle scenario's neer te plempen per scharnierpunt. Iedereen kan dan zijn eigen vissengraat maken. De meest voorkomende vissengraat gaat de OP in (heet het de OP?)?
Nee, dat gaan we niet doen. De OP is vol genoeg en daar gaan we niet ieders hersenspinsels en dromen nogeens bijzetten.
pi_150571125
quote:
12s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:17 schreef El_Matador het volgende:
Je blijft volhouden dat de zoektochten erg goed zijn uitgevoerd
Ik kan niet weten of ze goed zijn uitgevoerd. Ik was er niet bij. Ik geef aan dat er tientallen mensen hebben gezocht. Ik ga ervan uit dat ze ook in refugios hebben gezocht. Geen sporen gevonden.
Dus, of ze hebben niet goed gezocht, of er waren geen sporen. Zo simpel is het.
pi_150571241
Iemand de afgelopen maanden iets gevonden in Panamese kranten, op Facebook, over de diepe kloof tussen 2 watervallen, op het stuk Mirador-1e Quebrada?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150571364
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:21 schreef RapaNui het volgende:
Dus, of ze hebben niet goed gezocht, of er waren geen sporen. Zo simpel is het.
Ik zie dan 4 mogelijkheden:
- ze hebben goed gezocht en er waren geen sporen - jouw statement
- ze hebben niet goed gezocht en er waren geen sporen - K&L zaten niet in de huisjes
- ze hebben goed gezocht en er waren sporen - tegenstrijdig
- ze hebben niet goed gezocht en er waren sporen - K&L zaten toch in die huisjes
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150571398
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:15 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ik dacht dat je me in de maling nam met mijn terug redeneren. BTW: Ik weet nu nog steeds niet goed wanneer ik moet quoten en wanneer dit gevoelig kan liggen als je het niet doet. Still learning. Sorry voor het jennen, zand erover en doorrr met de inhoud!
Tot topic 1 vol is reageer je zonder te quoten op de OP van TS
Na topic 1 wordt het topic een reeks en omdat dan de Lapo-hunters meestal de TS zijn is een post zonder quote een post voor iedereen
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')