Ik zou er ook niet rouwig om zijn als de F1 omvalt. De huidige technische reglementen zijn bezopen. De focus ligt op hybride/brandstof sparen, terwijl ieder team ik weet niet hoeveel vrachtwagens meeneemt naar iedere race om gigantische motorhomes te kunnen vervoeren. De paar liter die er bespaart worden met de extreem kostbare en gecompliceerde hybride techniek valt daarbij in het niet. De focus van een raceklasse zou niet op brandstofbesparing moeten liggen. Ik ben vorig jaar op Spa geweest, het geluid van de GP2 is indrukwekkender dan dat van de F1. De Formule 1 is totaal de weg kwijt geraakt en het zou geen kwaad kunnen als de boel omvalt en er eens op de reset knop gedrukt kan worden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:35 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat Giedo een enorm statement heeft gemaakt met deze rechtzaak !
Ten eerste wat betreft de contracten. Hoe lang word er al niet geroepen dat een contract niets zegt in de F1 ? Vanaf nu gaan kleine lettertjes en duidelijke afspraken heel wat beter nageleefd worden. En coureurs hoeven niet langer de schlemiel te zijn. Of zoals van Dam dan zou zeggen : Het kind van de rekening.
Ten tweede is het denk ik ook een wake-up call niet alleen voor Sauber, maar voor de hele sport dat er echt wat moet veranderen. Als de F1 niet snel gaat veranderen dan is het binnen 2/3 jaar echt over en uit met de sport (zoals we het nu kennen). En ik hoop eerlijk gezegd ergens wel dat het omvalt en er een eerlijker, betere reïncarnatie van de sport komt.
Ja, ik denk dat Giedo hier wat heeft gestart wat een hele lange staart gaat krijgen. Of het een mooie of een lelijke staart word, is nog even wachten.
F1 valt toch niet om, is geld genoeg.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik zou er ook niet rouwig om zijn als de F1 omvalt. De huidige technische reglementen zijn bezopen. De focus ligt op hybride/brandstof sparen, terwijl ieder team ik weet niet hoeveel vrachtwagens meeneemt naar iedere race om gigantische motorhomes te kunnen vervoeren. De paar liter die er bespaart worden met de extreem kostbare en gecompliceerde hybride techniek valt daarbij in het niet. De focus van een raceklasse zou niet op brandstofbesparing moeten liggen. Ik ben vorig jaar op Spa geweest, het geluid van de GP2 is indrukwekkender dat dat van de F1. De Formule 1 is totaal de weg kwijt geraakt en het zou geen kwaad kunnen als de boel omvalt en er eens op de reset knop gedrukt kan worden.
Ze zullen niet veel keuze hebben gehad. Het geld van de sponsoren van Nasr en Ericsson kunnen ze niet missen denk ik.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:26 schreef Jigzoz het volgende:
Blijft de vraag waarom Sauber dit doet. Na twee verloren rechtszaken lijkt het me toch wel duidelijk dat het oorspronkelijke plan niet gaat lukken. Nu zijn we een aantal zittingen verder en het enige wat Sauber bereikt heeft is dat de kans groot geworden is dat er helemaal niet gereden gaat worden. Dit konden ze toch zien aankomen?
En met een beetje pech is het straks einde Sauber en zit Kaltenborn in de cel.
+1+1+1quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik zou er ook niet rouwig om zijn als de F1 omvalt. De huidige technische reglementen zijn bezopen. De focus ligt op hybride/brandstof sparen, terwijl ieder team ik weet niet hoeveel vrachtwagens meeneemt naar iedere race om gigantische motorhomes te kunnen vervoeren. De paar liter die er bespaart worden met de extreem kostbare en gecompliceerde hybride techniek valt daarbij in het niet. De focus van een raceklasse zou niet op brandstofbesparing moeten liggen. Ik ben vorig jaar op Spa geweest, het geluid van de GP2 is indrukwekkender dat dat van de F1. De Formule 1 is totaal de weg kwijt geraakt en het zou geen kwaad kunnen als de boel omvalt en er eens op de reset knop gedrukt kan worden.
Als de kleine teams omvallen heb je een grid met 10 auto's.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
F1 valt toch niet om, is geld genoeg.
Dan nog moeten ze daar ook wel hebben ingezien dat dit in ieder geval een heilloze weg is.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:32 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ze zullen niet veel keuze hebben gehad. Het geld van de sponsoren van Nasr en Ericsson kunnen ze niet missen denk ik.
Dat zullen ze ook wel doen, maar ze hebben nu eenmaal een bepaald pad gekozen en blijven daarop doorgaan.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan nog moeten ze daar ook wel hebben ingezien dat dit in ieder geval een heilloze weg is.
Daarom zeg ik ook, er is geld genoeg. Als de zaak echt kritisch wordt krikken ze inkomsten voor de kleine teams wat omhoog. Voorlopig zijn er gewoon 20 auto's dus hoeven ze niks te doen. Volgend jaar komt Haas, dus als er 1 team ploft liggen ze er ook niet wakker van.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als de kleine teams omvallen heb je een grid met 10 auto's.
De auto's klinken als stront, zien er wederom niet uit en Mercedes zet iedereen op een rondje .quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:39 schreef Jigzoz het volgende:
Resultaat lijkt dit te gaan worden: Manor rijdt niet wegens technische problemen, McLaren rijdt amper omdat de auto simpelweg nog niet af is, Sauber rijdt niet vanwege de VDG-ellende.
Nou, toch 14 racende auto's. Mazzel als er tien de eindstreep halen. Je zal toch een paar honderd euro hebben betaald voor een tribunekaartje...
En reken maar dat er flink wat circuits heel veel minder kaarten gaan verkopen. Leuk voor de circuits die het toch al niet zo makkelijk hebben.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De auto's klinken als stront, zien er wederom niet uit en Mercedes zet iedereen op een rondje .
Het gaat er niet om wat ze besparen, maar om de bewustwording, zodat mensen hybride auto's (bij voorkeur van de aanwezige motorenleveranciers) gaan kopen en er op die manier bespaard wordt. De F1 compenseert de CO2 uitstoot van het racen en het transport door het planten van bomen e.d..quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik zou er ook niet rouwig om zijn als de F1 omvalt. De huidige technische reglementen zijn bezopen. De focus ligt op hybride/brandstof sparen, terwijl ieder team ik weet niet hoeveel vrachtwagens meeneemt naar iedere race om gigantische motorhomes te kunnen vervoeren. De paar liter die er bespaart worden met de extreem kostbare en gecompliceerde hybride techniek valt daarbij in het niet. De focus van een raceklasse zou niet op brandstofbesparing moeten liggen. Ik ben vorig jaar op Spa geweest, het geluid van de GP2 is indrukwekkender dan dat van de F1. De Formule 1 is totaal de weg kwijt geraakt en het zou geen kwaad kunnen als de boel omvalt en er eens op de reset knop gedrukt kan worden.
Volgens mij doen ze dat zelfs al een jaar of 20. Kan me zoiets herinneren tenminste.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De F1 compenseert de CO2 uitstoot van het racen en het transport door het planten van bomen e.d..
Daarom ga ik ook niet meer. Sinds ze met die 1.2 eco-motoren rijden en het klinkt alsof er een kleuter aan het huilen is, is het gewoon niet meer om aan te zien.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:39 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, toch 14 racende auto's. Mazzel als er tien de eindstreep halen. Je zal toch een paar honderd euro hebben betaald voor een tribunekaartje...
Daarom moeten er meer races in de zandbak komen, sjeiks hebben geen problemen met de hoge fee's en dan komt er ook weer meer geld bij de kleine teams.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En reken maar dat er flink wat circuits heel veel minder kaarten gaan verkopen. Leuk voor de circuits die het toch al niet zo makkelijk hebben.
Ga naar de MotoGP of World Superbikes op Assen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook niet meer. Sinds ze met die 1.2 eco-motoren rijden en het klinkt alsof er een kleuter aan het huilen is, is het gewoon niet meer om aan te zien.
Wel jammer op zich, want mooie dingen meegemaakt met m'n vriendengroep (Monza was top, net als Spa).
De eerste keer dat ik richting het circuit liep (Nurburgring) en een V10 Formule 1 auto hoorde janken zal ik nooit vergeten. Kippenvel op de armen. Hadden nog een Jos Verstappen spandoek meegenomen. .
Dat is helemaal weg. Het is niks meer.
Ik vond vorig seizoen eigenlijk best leuk...quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook niet meer. Sinds ze met die 1.2 eco-motoren rijden en het klinkt alsof er een kleuter aan het huilen is, is het gewoon niet meer om aan te zien.
Wel jammer op zich, want mooie dingen meegemaakt met m'n vriendengroep (Monza was top, net als Spa).
De eerste keer dat ik richting het circuit liep (Nurburgring) en een V10 Formule 1 auto hoorde janken zal ik nooit vergeten. Kippenvel op de armen. Hadden nog een Jos Verstappen spandoek meegenomen. .
Dat is helemaal weg. Het is niks meer.
Ja is er dit jaar eigenlijk überhaupt een Duitse GP? F1 is een lachertje aan het worden. Koreaanse GP wel/niet, Duitse GP wel/niet, rechtszaken, louter rijkeluiszoontjes die debuteren etc etc. Dat was in de jaren 90 toch ondenkbaar of de Duitse GP wel of niet door zou gaan of dat je naar een grid met 16 auto's zat te gluren? Het gaat hard bergafwaarts.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En reken maar dat er flink wat circuits heel veel minder kaarten gaan verkopen. Leuk voor de circuits die het toch al niet zo makkelijk hebben.
Grote motoren zonder stofzuiger geluid. Tanken toestaan, vrij banden regelement.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De auto's klinken als stront, zien er wederom niet uit en Mercedes zet iedereen op een rondje .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |