abonnement Unibet Coolblue
pi_150568491


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06


Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo
33. Max Verstappen w/
55. Carlos Sainz Jr.


Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson?
12. Felipe Nasr?
36. Giedo van der Garde


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
28. Will Stevens
98. Roberto Merhi


Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2015


Wijzigingen 2015 uitgelegd


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2015 16:56:42 ]
pi_150568510
Caterham mag wel uit de OP, die zien we niet meer terug.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150568554
O ja...
pi_150568564
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:35 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat Giedo een enorm statement heeft gemaakt met deze rechtzaak !

Ten eerste wat betreft de contracten. Hoe lang word er al niet geroepen dat een contract niets zegt in de F1 ? Vanaf nu gaan kleine lettertjes en duidelijke afspraken heel wat beter nageleefd worden. En coureurs hoeven niet langer de schlemiel te zijn. Of zoals van Dam dan zou zeggen : Het kind van de rekening.

Ten tweede is het denk ik ook een wake-up call niet alleen voor Sauber, maar voor de hele sport dat er echt wat moet veranderen. Als de F1 niet snel gaat veranderen dan is het binnen 2/3 jaar echt over en uit met de sport (zoals we het nu kennen). En ik hoop eerlijk gezegd ergens wel dat het omvalt en er een eerlijker, betere reïncarnatie van de sport komt.

Ja, ik denk dat Giedo hier wat heeft gestart wat een hele lange staart gaat krijgen. Of het een mooie of een lelijke staart word, is nog even wachten.
Ik zou er ook niet rouwig om zijn als de F1 omvalt. De huidige technische reglementen zijn bezopen. De focus ligt op hybride/brandstof sparen, terwijl ieder team ik weet niet hoeveel vrachtwagens meeneemt naar iedere race om gigantische motorhomes te kunnen vervoeren. De paar liter die er bespaart worden met de extreem kostbare en gecompliceerde hybride techniek valt daarbij in het niet. De focus van een raceklasse zou niet op brandstofbesparing moeten liggen. Ik ben vorig jaar op Spa geweest, het geluid van de GP2 is indrukwekkender dan dat van de F1. De Formule 1 is totaal de weg kwijt geraakt en het zou geen kwaad kunnen als de boel omvalt en er eens op de reset knop gedrukt kan worden.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_150568610
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ik zou er ook niet rouwig om zijn als de F1 omvalt. De huidige technische reglementen zijn bezopen. De focus ligt op hybride/brandstof sparen, terwijl ieder team ik weet niet hoeveel vrachtwagens meeneemt naar iedere race om gigantische motorhomes te kunnen vervoeren. De paar liter die er bespaart worden met de extreem kostbare en gecompliceerde hybride techniek valt daarbij in het niet. De focus van een raceklasse zou niet op brandstofbesparing moeten liggen. Ik ben vorig jaar op Spa geweest, het geluid van de GP2 is indrukwekkender dat dat van de F1. De Formule 1 is totaal de weg kwijt geraakt en het zou geen kwaad kunnen als de boel omvalt en er eens op de reset knop gedrukt kan worden.
F1 valt toch niet om, is geld genoeg.
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:32:18 #6
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150568614
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:26 schreef Jigzoz het volgende:
Blijft de vraag waarom Sauber dit doet. Na twee verloren rechtszaken lijkt het me toch wel duidelijk dat het oorspronkelijke plan niet gaat lukken. Nu zijn we een aantal zittingen verder en het enige wat Sauber bereikt heeft is dat de kans groot geworden is dat er helemaal niet gereden gaat worden. Dit konden ze toch zien aankomen?

En met een beetje pech is het straks einde Sauber en zit Kaltenborn in de cel.
Ze zullen niet veel keuze hebben gehad. Het geld van de sponsoren van Nasr en Ericsson kunnen ze niet missen denk ik.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_150568628
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ik zou er ook niet rouwig om zijn als de F1 omvalt. De huidige technische reglementen zijn bezopen. De focus ligt op hybride/brandstof sparen, terwijl ieder team ik weet niet hoeveel vrachtwagens meeneemt naar iedere race om gigantische motorhomes te kunnen vervoeren. De paar liter die er bespaart worden met de extreem kostbare en gecompliceerde hybride techniek valt daarbij in het niet. De focus van een raceklasse zou niet op brandstofbesparing moeten liggen. Ik ben vorig jaar op Spa geweest, het geluid van de GP2 is indrukwekkender dat dat van de F1. De Formule 1 is totaal de weg kwijt geraakt en het zou geen kwaad kunnen als de boel omvalt en er eens op de reset knop gedrukt kan worden.
+1+1+1
pi_150568643
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:32 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

F1 valt toch niet om, is geld genoeg.
Als de kleine teams omvallen heb je een grid met 10 auto's.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_150568648
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:32 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ze zullen niet veel keuze hebben gehad. Het geld van de sponsoren van Nasr en Ericsson kunnen ze niet missen denk ik.
Dan nog moeten ze daar ook wel hebben ingezien dat dit in ieder geval een heilloze weg is.
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:34:43 #10
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150568669
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan nog moeten ze daar ook wel hebben ingezien dat dit in ieder geval een heilloze weg is.
Dat zullen ze ook wel doen, maar ze hebben nu eenmaal een bepaald pad gekozen en blijven daarop doorgaan.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_150568766
Resultaat lijkt dit te gaan worden: Manor rijdt niet wegens technische problemen, McLaren rijdt amper omdat de auto simpelweg nog niet af is, Sauber rijdt niet vanwege de VDG-ellende.

Nou, toch 14 racende auto's. Mazzel als er tien de eindstreep halen. Je zal toch een paar honderd euro hebben betaald voor een tribunekaartje...
pi_150568781
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Als de kleine teams omvallen heb je een grid met 10 auto's.
Daarom zeg ik ook, er is geld genoeg. Als de zaak echt kritisch wordt krikken ze inkomsten voor de kleine teams wat omhoog. Voorlopig zijn er gewoon 20 auto's dus hoeven ze niks te doen. Volgend jaar komt Haas, dus als er 1 team ploft liggen ze er ook niet wakker van.
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:42:27 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150568847
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:39 schreef Jigzoz het volgende:
Resultaat lijkt dit te gaan worden: Manor rijdt niet wegens technische problemen, McLaren rijdt amper omdat de auto simpelweg nog niet af is, Sauber rijdt niet vanwege de VDG-ellende.

Nou, toch 14 racende auto's. Mazzel als er tien de eindstreep halen. Je zal toch een paar honderd euro hebben betaald voor een tribunekaartje...
De auto's klinken als stront, zien er wederom niet uit en Mercedes zet iedereen op een rondje *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150568898
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De auto's klinken als stront, zien er wederom niet uit en Mercedes zet iedereen op een rondje *O*.
En reken maar dat er flink wat circuits heel veel minder kaarten gaan verkopen. Leuk voor de circuits die het toch al niet zo makkelijk hebben.
pi_150568933
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ik zou er ook niet rouwig om zijn als de F1 omvalt. De huidige technische reglementen zijn bezopen. De focus ligt op hybride/brandstof sparen, terwijl ieder team ik weet niet hoeveel vrachtwagens meeneemt naar iedere race om gigantische motorhomes te kunnen vervoeren. De paar liter die er bespaart worden met de extreem kostbare en gecompliceerde hybride techniek valt daarbij in het niet. De focus van een raceklasse zou niet op brandstofbesparing moeten liggen. Ik ben vorig jaar op Spa geweest, het geluid van de GP2 is indrukwekkender dan dat van de F1. De Formule 1 is totaal de weg kwijt geraakt en het zou geen kwaad kunnen als de boel omvalt en er eens op de reset knop gedrukt kan worden.
Het gaat er niet om wat ze besparen, maar om de bewustwording, zodat mensen hybride auto's (bij voorkeur van de aanwezige motorenleveranciers) gaan kopen en er op die manier bespaard wordt. De F1 compenseert de CO2 uitstoot van het racen en het transport door het planten van bomen e.d..

Edit: Zonder die motoren aanpassing zou Ferrari de enige motorenleverancier zijn, omdat de andere leveranciers zouden verdwijnen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:47:03 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150568954
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:46 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De F1 compenseert de CO2 uitstoot van het racen en het transport door het planten van bomen e.d..
Volgens mij doen ze dat zelfs al een jaar of 20. Kan me zoiets herinneren tenminste.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150568956
Giedo's startnummer is trouwens 36.
  Official ESF Kreviewer donderdag 12 maart 2015 @ 16:47:39 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150568965
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:39 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, toch 14 racende auto's. Mazzel als er tien de eindstreep halen. Je zal toch een paar honderd euro hebben betaald voor een tribunekaartje...
Daarom ga ik ook niet meer. Sinds ze met die 1.2 eco-motoren rijden en het klinkt alsof er een kleuter aan het huilen is, is het gewoon niet meer om aan te zien.
Wel jammer op zich, want mooie dingen meegemaakt met m'n vriendengroep (Monza was top, net als Spa).

De eerste keer dat ik richting het circuit liep (Nurburgring) en een V10 Formule 1 auto hoorde janken zal ik nooit vergeten. Kippenvel op de armen. Hadden nog een Jos Verstappen spandoek meegenomen. :').

Dat is helemaal weg. Het is niks meer.
pi_150568982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En reken maar dat er flink wat circuits heel veel minder kaarten gaan verkopen. Leuk voor de circuits die het toch al niet zo makkelijk hebben.
Daarom moeten er meer races in de zandbak komen, sjeiks hebben geen problemen met de hoge fee's en dan komt er ook weer meer geld bij de kleine teams.
pi_150568983
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

Daarom ga ik ook niet meer. Sinds ze met die 1.2 eco-motoren rijden en het klinkt alsof er een kleuter aan het huilen is, is het gewoon niet meer om aan te zien.
Wel jammer op zich, want mooie dingen meegemaakt met m'n vriendengroep (Monza was top, net als Spa).

De eerste keer dat ik richting het circuit liep (Nurburgring) en een V10 Formule 1 auto hoorde janken zal ik nooit vergeten. Kippenvel op de armen. Hadden nog een Jos Verstappen spandoek meegenomen. :').

Dat is helemaal weg. Het is niks meer.
Ga naar de MotoGP of World Superbikes op Assen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_150569004
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:47 schreef Ferry_76 het volgende:
Giedo's startnummer is trouwens 36.
Dit jaar?
pi_150569031
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

Daarom ga ik ook niet meer. Sinds ze met die 1.2 eco-motoren rijden en het klinkt alsof er een kleuter aan het huilen is, is het gewoon niet meer om aan te zien.
Wel jammer op zich, want mooie dingen meegemaakt met m'n vriendengroep (Monza was top, net als Spa).

De eerste keer dat ik richting het circuit liep (Nurburgring) en een V10 Formule 1 auto hoorde janken zal ik nooit vergeten. Kippenvel op de armen. Hadden nog een Jos Verstappen spandoek meegenomen. :').

Dat is helemaal weg. Het is niks meer.
Ik vond vorig seizoen eigenlijk best leuk...
pi_150569032
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En reken maar dat er flink wat circuits heel veel minder kaarten gaan verkopen. Leuk voor de circuits die het toch al niet zo makkelijk hebben.
Ja is er dit jaar eigenlijk überhaupt een Duitse GP? F1 is een lachertje aan het worden. Koreaanse GP wel/niet, Duitse GP wel/niet, rechtszaken, louter rijkeluiszoontjes die debuteren etc etc. Dat was in de jaren 90 toch ondenkbaar of de Duitse GP wel of niet door zou gaan of dat je naar een grid met 16 auto's zat te gluren? Het gaat hard bergafwaarts.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:50:27 #24
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150569037
Ik zie een vergelijking tussen Monisha Kutteborn en een ex die er spontaan de stekker eruit trekt en geen contact meer wil en je overal blokkeert.
Zo komt ze over...
Zo eentje die geen verantwoordelijkheid neemt maar wel je eigen kiet verkoopt zonder dat je er toestemming voor hebt gegeven.

Enge en nare mensen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:50:36 #25
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150569043
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De auto's klinken als stront, zien er wederom niet uit en Mercedes zet iedereen op een rondje *O*.
Grote motoren zonder stofzuiger geluid. Tanken toestaan, vrij banden regelement.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')