ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2015 14:40:06 ]
Schijnt een spontaan werkoverleg in Rotterdam te beginnen om 15.00 uur. Gisteravond is er een HC op de ribbenkast geslagen. Die heeft gekneusde ribben. Men is het spuugzat.
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2015 14:41:08 ]
Het is goed dat er nu aandacht voor is. Schijnbaar is het dus al jaren zo dat er (bijna) dagelijks een conducteur werd mishandeld maar dat kwam nooit in het nieuws. Nou nog kijken wat er gaat gebeuren.
Arriva krijgt geld van NS voor de reizigers die een jaarkaart hebben. Dat is dus schijnbaar miljoenen minder dan het eigenlijk zou moeten zijn.
EHm.. Reizigersaantallen schommelen ook nogal natuurlijk. En zijn vooral omhoog gegaan nadat de regionale concessies van NS naar de kleintjes gingen. Dus gehuilie over verdeelsleutel stoelt vast wel gedeeltelijk op een aanname dat reizigersaantallen constant gebleven zijn.
Kan me tenminste niet voorstellen dat NS jarenlang is doorgegaan met Arrivareizigers tellen in Arrivatreinen op Arrivatrajecten met Arrivakaartjes.
Strikt genomen moet ik daarbij toegeven dat ik ook de aanname doe dat NS überhaupt kan tellen. Waar deze eeuw nog weinig van gebleken is.
Op woensdag 11 maart 2015 15:08 schreef Salatrel het volgende: Bovendien waren trajectabonnementen en jaarkaarten heel lang zichtkaarten waarmee je niet in hoefde te checken
Arriva had in ieder geval het sterke gevoel dat de NS veel te weinig uitbetaalde. Toen heeft men zelf telsensoren in de treinen geplaatst en de 2 miljoen euro die die dingen hebben gekost, is blijkbaar binnen een halfjaar terugverdiend door de extra vergoedingen voor de gecorrigeerde reizigersaantallen.
En wat onderhoud in eigen huis betreft, dat zou jaarlijks 7 miljoen euro goedkoper zijn dan al het spul bij Nedtrain onder te brengen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
...op NS alleen gefoeter ...in de spits daag'lijks geploeter ...je bent sneller met de scooter ...?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik probeer ook nog wat positieve te verzinnen maar er rijmt niet gek veel op toeter.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"