abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150560017
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:27 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Genieten van de zon op een windstil plekje 8-)
Ah. Nou, je hebt best wel veel gemist. Bij de Leij was heel erg druk waardoor ik bijna 2900 woorden heb getypt. :o 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2015 11:44:37 ]
pi_150560332
quote:
Bijtende bejaarde hoeft cel niet in

VEENENDAAL -
Een 78-jarige man uit Veenendaal krijgt geen celstraf voor het bijten in de schaamlippen van zijn vrouw. De vrouw liep een fikse wond op.
De man kreeg van de politierechter een maand voorwaardelijk. Omdat hij gehandicapt is door een herseninfarct hoeft hij geen werkstraf uit te voeren. Een boete was voor de rechter ook geen optie, omdat dat ook zijn partner zou treffen.

De vrouw belde zelf de politie op na het incident, weet de Gelderlander. De twee zouden ruzie hebben gehad, waarna de man haar beet. De vrouw hield er een wond van drie centimeter in haar schaamlippen aan over.
Wtf.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_150562422
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:59 schreef Ties02 het volgende:
Hallon :)
Wat doe je vriendelijk.
pi_150562588
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 00:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Prachtig kantoor, heel open en erg vriendelijke medewerkers, beetje alternatieve types... Daar zou ik me denk ik wel thuisvoelen :@ Had daar een beter gevoel van dan LoLo, om maar iets te noemen.
Dat kan wel kloppen. Mensen van de Brauw staan bekend als de nerdjes van de Zuidas. Mensen van LoLo hebben weer een corporaler imago.

Het hangt er ook heel erg sterk vanaf met wie je praat natuurlijk. Maar jongens, al dat gespeculeer. Ga gewoon eens lekker rondkijken.
pi_150562727
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:59 schreef Ties02 het volgende:
Hallon :)
Hoi Ties. Alles wel?
pi_150564254
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 13:15 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat kan wel kloppen. Mensen van de Brauw staan bekend als de nerdjes van de Zuidas. Mensen van LoLo hebben weer een corporaler imago.

Het hangt er ook heel erg sterk vanaf met wie je praat natuurlijk. Maar jongens, al dat gespeculeer. Ga gewoon eens lekker rondkijken.
Ik hoor dat het op de Rotterdamse vestigingen allemaal wat "normaler" is. Weet jij daar wat van?
pi_150564401
quote:
The X Holding judgment is a regrettable low point in the case law of the ECJ: the ECJ (and the AG) who in fact could no longer cope with the complexity of tax law and who gave a judgment that is unsound on all sides and which does not discuss a number of important questions. This with the probable consequence that the restrictions of the freedom of establishment will not be removed, but which in fact have been put up by the ECJ. I know, the above is a hard conclusion. But I really cannot conclude otherwise, it looks as if the ECJ has lost its way in X Holding.
Weber _O_
pi_150564444
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:17 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Weber _O_
Mooi figuur is dat ja
pi_150564728
quote:
Ik zeg altijd tegen mijn studenten dat ik niet zo zeer geïnteresseerd ben in het concrete antwoord (ja of nee), maar dat de redenering belangrijker is. Daaruit kan je pas afleiden of je de stof begrepen hebt. Het HvJ EU zou bij mij zakken voor het tentamen.
pi_150564782
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:28 schreef Mshauri het volgende:

[..]

:D _O_
pi_150564837
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:28 schreef Mshauri het volgende:

[..]

_O_
pi_150565059
Godver, ik zit al de hele dag treinen en alles uit te zoeken voor iemand die in charleroi het vliegtuig moet hebben. En nu spant het erom, gaat hij het halen... Gewoon een race tegen de tijd vanuit Dordrecht naar charleroi airport. Spannuund _O_
pi_150565480
Yes _O_ hij haalde hem op de minuut. Dit soort tijdsdruk _O_
pi_150566018
Ik heb een vraagje over erfrecht.

Ik heb hier een casus waarbij 3 broers de erfgenamen van hun vader zijn (voor de duidelijkheid: die is dood).
Echter, 1 van de 3 broers is in geen velden of wegen te bekennen. Hij reageert niet op telefoontjes en mailtjes van de andere 2 broers. Zij gaan ervan uit dat hij niets van de nalatenschap van vader wil weten en dat hem daarom geen ‘juridische rol’ toekomt.

Wat moeten de 2 broers nu doen? Kluwer/Legal intelligence biedt geen uitkomsten, net als Google. Ik heb nu die twee geadviseerd om de erfenis beneficiair te aanvaarden (m.n. ook omdat zij niet hebben onderzocht of hun vader schulden had (wordt niet aangegeven in de casus, enkel welke goederen in de nalatenschap zitten)), waardoor zij de nalatenschap moeten vereffen en dit kan handig zijn met het oog op het vinden van hun broer ex art. 4:225 lid 1 BW.

Meer heb ik niet, of was dit het? :? :')

En wat moeten de broers doen als hun broer daarna nog steeds niet gevonden is? Duwtje, iemand? :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2015 15:18:00 ]
pi_150566350
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:11 schreef Etsu het volgende:

Ik heb hier een casus waarbij 3 broers de erfgenamen van hun vader zijn (voor de duidelijkheid: die is dood).
Echter, 1 van de 3 broers is in geen velden of wegen te bekennen. Hij reageert niet op telefoontjes en mailtjes van de andere 2 broers. Zij gaan ervan uit dat hij niets van de nalatenschap van vader wil weten en dat hem daarom geen ‘juridische rol’ toekomt.

Wat moeten de 2 broers nu doen? Kluwer/Legal intelligence biedt geen uitkomsten, net als Google. Ik heb nu die twee geadviseerd om de erfenis beneficiair te aanvaarden (m.n. ook omdat zij niet hebben onderzocht of hun vader schulden had (wordt niet aangegeven in de casus, enkel welke goederen in de nalatenschap zitten)), waardoor zij de nalatenschap moeten vereffen en dit kan handig zijn met het oog op het vinden van hun broer ex art. 4:225 lid 1 BW.

En wat moeten de broers doen als hun broer daarna nog steeds niet gevonden is? Duwtje, iemand? :)
Kijk eens bij de deontologische regels voor notarissen en de onderzoeksplicht naar erfgenamen.
pi_150566853
quote:
3s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:20 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Kijk eens bij de deontologische regels voor notarissen en de onderzoeksplicht naar erfgenamen.
Waarschijnlijk zeg ik iets doms, die deontologische regels voor notarissen is toch voor België? :@ Heb wel een boek gevonden erover, maar krijg geen resultaten in Kluwer/LI. ;(

Onderzoeksplicht ga ik even kijken. ^O^ Thanks iig.
pi_150567070
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:11 schreef Etsu het volgende:

Wat betreft die laatste vraag: kijk eens in 1:412-417. De broers moeten naar de rechter en kunnen daar toestemming krijgen om hun erfdeel te ontvangen als ware de derde broer niet in leven. Na verloop van bepaalde tijd kunnen ze hun broer laten doodverklaren en dan is het definitief.
pi_150567243
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat betreft die laatste vraag: kijk eens in 1:412-417. De broers moeten naar de rechter en kunnen daar toestemming krijgen om hun erfdeel te ontvangen als ware de derde broer niet in leven. Na verloop van bepaalde tijd kunnen ze hun broer laten doodverklaren en dan is het definitief.
Ben al vanaf 11:00 uur bezig met o.a. hiermee en jij komt binnen een halfuur met hét antwoord ;(

Thanks. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2015 15:45:04 ]
pi_150567273
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:44 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ben al vanaf 11:00 uur bezig met o.a. hiermee en jij komt binnen een halfuur met een antwoord ;(

Thanks. :)
Ik wist dat er in boek 1 ergens iets over vermiste personen stond en dan is het gewoon in het register kijken :')
pi_150568531
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:44 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ah. Nou, je hebt best wel veel gemist. Bij de Leij was heel erg druk waardoor ik bijna 2900 woorden heb getypt. :o 8)7
Hij vertelt jaar in, jaar uit hetzelfde. Vorige jaren heb ik alles keurig neergepend en uitgetikt dus wat dat betreft nis ik niets. Maar als ie op stoom is, ja dan kan ie op volle vaart door gaan. :D
mag het weten
pi_150568559
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:28 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Hij vertelt jaar in, jaar uit hetzelfde. Vorige jaren heb ik alles keurig neergepend en uitgetikt dus wat dat betreft nis ik niets. Maar als ie op stoom is, ja dan kan ie op volle vaart door gaan. :D
Dan heb jij vast ook wel hoorcollegeaantekeningen van HC4 voor mij?

Moet wel wat terugkrijgen toen ik alles van straf2oud stuurde. :6

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2015 16:30:00 ]
pi_150568708
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:34 schreef Etsu het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zeg ik iets doms, die deontologische regels voor notarissen is toch voor België? :@ Heb wel een boek gevonden erover, maar krijg geen resultaten in Kluwer/LI. ;(

Onderzoeksplicht ga ik even kijken. ^O^ Thanks iig.
Notarissen in Nederland kennen ook deontologische regels. Er is geloof ik ergens een klapper van (ik heb 'm toen ook gekregen).

Verder wat Tchock zegt over je laatste vraag. Die had ik over het hoofd gezien.
pi_150569302
http://www.notaris.be/adm(...)logische-code-nl.pdf

Dit staat op een belgische website, maar het bestand heet code-nl.
pi_150569319
Heerlijk op het balkon zitten erfrechten. Lente O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')