Je hebt toch al een ingebouwde pre-amp in je platenspeler?quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:33 schreef stripe het volgende:
[ afbeelding ]
Maar mocht ik dus zoiets kopen, dan kan ik nog steeds die losse draadjes van de speakers nergens kwijt. Ik moet dus op zoek gaan naar een versterker waar die draadjes in kunnen én waar ik twee 'setjes' van die tulp stekkers in kan doen voor de platenspeler en tv? Maakt het nog enig verschil dat mijn platenspeler al is voorversterkt?
Dit is eigenlijk bedoeld om een platenspeler op een moderne versterker, zonder phonoaansluiting, aan te sluiten. Dit doet dus verder niets met speakers etc en kan die ook niet aansturen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:33 schreef stripe het volgende:
[ afbeelding ]
Maar mocht ik dus zoiets kopen, dan kan ik nog steeds die losse draadjes van de speakers nergens kwijt. Ik moet dus op zoek gaan naar een versterker waar die draadjes in kunnen én waar ik twee 'setjes' van die tulp stekkers in kan doen voor de platenspeler en tv? Maakt het nog enig verschil dat mijn platenspeler al is voorversterkt?
Ja klopt. Ik kan dus een gewone versterker kopen?quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:15 schreef DrNick het volgende:
[..]
Je hebt toch al een ingebouwde pre-amp in je platenspeler?
Voor betere kwaliteit zou ik wel een externe kopen trouwens, maar hoeft niet. Je hebt enkel nog een gewone versterker nodig.
Als die dus een Phono-aansluiting heeft ja, wel even op letten, veel moderne versterkers hebben dat dus niet meer, dan heb je dus dat kastje nodig.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:25 schreef stripe het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik kan dus een gewone versterker kopen?
Als ik het goed begrijp heb ik voor het aansluiten van de speakers dit nodig:
- Versterker
- Bedrading van Speakers naar versterker
- Bedrading van versterker naar platenspeler
- Bedrading van versterker naar tv / hd-tv kastje
Dacht even dat dat plaatje dat TS postte van hem was, met die line out.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als die dus een Phono-aansluiting heeft ja, wel even op letten, veel moderne versterkers hebben dat dus niet meer, dan heb je dus dat kastje nodig.
Er staat: Line Out en dan L R.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:34 schreef DrNick het volgende:
[..]
Dacht even dat dat plaatje dat TS postte van hem was, met die line out.
Als je alleen phono out hebt bij je platenspeler heb je nog wel een pre-amp nodig.
Als ie al op Line level zit, ben je met alleen een versterker klaar meen ik.quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:11 schreef stripe het volgende:
[..]
Er staat: Line Out en dan L R.
ik heb dus 2 kastjes nodig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |