Nee, hij gaat op dit moment niet meer naar de gastouder.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:49 schreef agter het volgende:
[..]
Hij gaat en naar een gastouder en naar een PSZ?
Het praten gaat al een stuk beter hoor. Oke, hij praat nog niet zoals sommige andere kindjes, maar het is niet meer zo weinig als twee maanden terug. Ik vind het wel erg jammer dat kinderen tegenwoordig zo volgens het boekje moeten groeien en leren. Ik hoorde laatst dat in groep 1 al word verwacht dat een kind zn eigen naam kan schrijven en lezen en groep twee het hele alfabet. Ik kan me niet heugen dat ik dat toen al moest! Wij kwamen in groep 1 en 2 om op spelende wijs te leren.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:54 schreef Goitske het volgende:
Ik blijf er wel bij dat het cb een adviserende rol heeft de ene is beter dan de andere. Cb bij mij is nu goed had een zeikerige wijkverpleegkundige die jan perse aan een helmpje wilde ivm scheef hoofd. Fysiotherapeut was het daar niet mee eens.
Is het misschien een idee eens een logopediste raad te plegen? Verwijzing via huisarts regelen
Eens.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:57 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Het praten gaat al een stuk beter hoor. Oke, hij praat nog niet zoals sommige andere kindjes, maar het is niet meer zo weinig als twee maanden terug. Ik vind het wel erg jammer dat kinderen tegenwoordig zo volgens het boekje moeten groeien en leren. Ik hoorde laatst dat in groep 1 al word verwacht dat een kind zn eigen naam kan schrijven en lezen en groep twee het hele alfabet. Ik kan me niet heugen dat ik dat toen al moest! Wij kwamen in groep 1 en 2 om op spelende wijs te leren.
Klopt ze moeten meer, kijk maar naar hoe de zwemlessen gaan en wat ze moeten kunnen. Ik ben tot nu toe nog niet verzopen hoor met de oude zwemdiplomas!quote:Op woensdag 8 april 2015 14:57 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Het praten gaat al een stuk beter hoor. Oke, hij praat nog niet zoals sommige andere kindjes, maar het is niet meer zo weinig als twee maanden terug. Ik vind het wel erg jammer dat kinderen tegenwoordig zo volgens het boekje moeten groeien en leren. Ik hoorde laatst dat in groep 1 al word verwacht dat een kind zn eigen naam kan schrijven en lezen en groep twee het hele alfabet. Ik kan me niet heugen dat ik dat toen al moest! Wij kwamen in groep 1 en 2 om op spelende wijs te leren.
Ik kan het natuurlijk altijd proberen.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:59 schreef agter het volgende:
[..]
Eens.
Maar je wil je kind ook niet met een achterstand laten beginnen aan school.
Moeilijke afweging.
Ik zou idd, zoals gezegd, je kind eens professioneel laten onderzoeken. Een second opinion, zeg maar.
Mikai was wel heel snel in tijgeren, kruipen en lopen. En ook met blokjes bouwen en kleuren isdie heel goed. Met zijn handen dus. Ook heeft die leidster op die school gezegd dat ze direct wel kon zien dat Mikai heel pienter is. Alles wel snapt, maar dat sommige letters en woorden nog moeizaam gaan. Toch vond zij hem ook prima praten en al veel kunnen voor een kind van 2,5.quote:Op woensdag 8 april 2015 15:01 schreef Goitske het volgende:
[..]
Klopt ze moeten meer, kijk maar naar hoe de zwemlessen gaan en wat ze moeten kunnen. Ik ben tot nu toe nog niet verzopen hoor met de oude zwemdiplomas!
Ik heb kinderen die snel zijn, teun zijn fijne motoriek mag iets beter maar hij kan qua grove motoriek veel meer dan moet kunnen daar kijken ze wel naar. Hij praat bijv nog niet zoals zijn nichtje die 4 weken ouder is zij zegt ook bijv opa mama etc teun zegt alleen klaar. Maar hij loopt bijna los, zwaait etc dus tja
Ja, ik zal het volgende week, als ik toch naar de HA moet, eens vragen.quote:Op woensdag 8 april 2015 15:06 schreef Goitske het volgende:
Ik zou gewoon eens eensecond opinion vragen wie weet heeft hij baat bij logopedie door het 1 op 1 leren
Maar heb je als ouders dan een verslag vanuit het CB, hoeveel hij dan achterloopt op de norm? En waar die achterstand dan uit bestaat (praten, woordenschat, begrip of bepaalde klanken etc). Je wil het toch meetbaar hebben, lijkt mij.quote:Op woensdag 8 april 2015 15:04 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Mikai was wel heel snel in tijgeren, kruipen en lopen. En ook met blokjes bouwen en kleuren isdie heel goed. Met zijn handen dus. Ook heeft die leidster op die school gezegd dat ze direct wel kon zien dat Mikai heel pienter is. Alles wel snapt, maar dat sommige letters en woorden nog moeizaam gaan. Toch vond zij hem ook prima praten en al veel kunnen voor een kind van 2,5.
Dus het is ook maar net wie je voor je hebt denk ik!
Kijk, jij slaat de spijker op zijn kop. Dit dacht ik nou ook! Want hij praat dus niet volgens het boekje, wat dat precies inhoud hebben ze niet gezegd. Ja, hij zou meer in zinnen moeten praten, wat hij nu ook doet. Wij hebben wel tips gekregen om dit te stimuleren, en dat doen wij ook. De hele dag door, wat goed helpt.quote:Op woensdag 8 april 2015 15:09 schreef agter het volgende:
[..]
Maar heb je als ouders dan een verslag vanuit het CB, hoeveel hij dan achterloopt op de norm? En waar die achterstand dan uit bestaat (praten, woordenschat, begrip of bepaalde klanken etc). Je wil het toch meetbaar hebben, lijkt mij.
En heb je ook handvatten hoe je als ouders je zoon hierbij kunt stimuleren?
Want enkel het advies en budget om je kind drie dagdelen naar de PSZ te brengen lijkt mij wat summier.
Nou, het is vooral het samen spelen met andere kindjes wat de spraak moet stimuleren. Zo is hij dus altijd aan het papagaaien, heel leuk maar dat deed hij ook bij de gastouder. Maar ik zal vast in de toekomst wel ondervinden dat dit de juiste keuze is.quote:Op woensdag 8 april 2015 15:47 schreef Kyara het volgende:
Ik heb ook geen verstand van VVE indicaties maar bij een echte achterstand lijkt me logopedie ook zinvoller dan die paar uurtjes extra psz.
C-u-t-e, fijn dat het al weer wat beter lijkt te gaan. Ik denk dat ik er ook voor zou kiezen om daar te blijven tot de grootste brengdrukte voorbij is (als laatste ouder weg gaan zeg maar). Met hem samen rustig even een spelletje spelen, puzzeltjes doen, boekje lezen zodat je in de drukte een momentje van rust en veiligheid creëert.
Leuk he, dat geheugen. Ik schrok er laatst ook bijna van toen M begon over het huis van opa en oma en de klok en de piano die daar staan. Dat huis is in Frankrijk en daar waren we afgelopen zomer![]()
Mijn peuter speelt nu alleen buiten in de tuin. Mama moest binnen blijven. Even rust voor hem nu zijn zusjes op bed liggen.
Hmm, heb geen idee van wie ik het precies heb gehoord, maar ik vond het ook wel heel veel hoor.quote:Op woensdag 8 april 2015 16:38 schreef Deepfreeze het volgende:
VVE kan nuttig zijn. Maar dan moeten ze wel iets extra's te bieden heben. Op daan zijn oude PSZ hadden die kinderen 4 dagdelen, waarvan 1 met een heel klein groepje en echt specifieke aandacht per kind-probleem. Dan doet het wel weer meer dan een half uur logopedie. Denk ik..
Bij chris op school hoefde hij echt niet alle letters te kennen. Zijn naam lukte halverwege groep 1. En met de vergang naar groep3 was het 17 letters kunnen herkennen en zelf schrijven. Ik vraag me of dat verhaal wel klopt
Ja, dat vind ik ook hoor. Dan went hij er aan dat hij naar school gaat. En het handige is ook dat de psz in hetzelfde gebouw zit als de school waar ik hem heb ingeschreven.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:48 schreef Susie het volgende:
Is het evengoed niet handig een psz, als hij niet meer naar een gastouder gaat? Ivm voorbereiding basisschool?
Wat fijn, heb je nog speciale dingen ter voorbereiding gedaan? Kende ze al kindjes uit haar groep?quote:Op donderdag 9 april 2015 10:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Vanmorgen vroeg ze meteen is het vandaag donderdag???? oh dan mag ik weer naar schoolze vindt het dus wel erg leuk.
nee en nee. Een keer meegenomen naar mijn werk maar toen was ze erg verlegen. Het is ook een instroomgroep met nog maar 7 kinderen ofzo. Dus wel lekker rustig met een vaste leerkracht.quote:Op donderdag 9 april 2015 15:04 schreef Zana het volgende:
[..]
Wat fijn, heb je nog speciale dingen ter voorbereiding gedaan? Kende ze al kindjes uit haar groep?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |