quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:20 schreef DanOam het volgende:
Lekker aan het knutselen, nog niet klaar ahahNu met luakit als browser.
Nice.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, dit is voor mij toch wel de meest mysterieuze lijst tot nu toe. Kun je bijv. Pharmacom Classic, Passwordstate, IASO, eHealthclient en Teamviewer toelichten? Is dit een werk-PC of prive? En Autotask, is dit iets voor freelancers?quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:53 schreef Silven het volgende:
Samengevat:
W7 x64
Autotask
N-Central
Wireshark
Broadsoft
MSE
Office 365
Audacity
uTorrent
IE11
Chrome
Firefox
eHealthclient
Pharmacom Classic
Passwordstate
IASO
Teamviewer
Show off..quote:Op maandag 11 mei 2015 13:39 schreef HeatWave het volgende:
Crosspost uit het Appletopic.
Win 95, 98, 7, 8.1, 10, OS X 10.10 Ubuntu 14, Android 4.
Die achtergrond is wel aardig voor je eerste ervaring. Met Linuxquote:
zodra er een volwaardig alternatief is ben ik de eerste die over gaat. Helaas een sprookje.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:29 schreef Captain_koek het volgende:
Ik verbaas mij over de hoeveelheid adobe gebruikers.. Zware troep
Sumatra werkt an sich goed, en ik vind het fijn dat ik er ook .djvu en .epub bestanden mee kan openen, maar ... ik krijg nogal vaak rendering errors bij .pdf bestanden, zowel met de standalone Sumatra viewer als met de Firefox Sumatra plugin. Dan wordt een pagina van een .pdf bestand pas weergegeven wanneer ik deze eerst verklein.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
LibreOffice is verder doorontwikkeld dan OpenOffice trouwens, misschien een handige tip. Mocht je van Adobe-meuk afwillen, dan kan ik je ook SumatraPDF aanraden in plaats van Adobe Reader.
Ah, dat heb ik nooit met Sumatra gehad. Al eens Evince geprobeerd?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:19 schreef Riparius het volgende:
[..]
Sumatra werkt an sich goed, en ik vind het fijn dat ik er ook .djvu en .epub bestanden mee kan openen, maar ... ik krijg nogal vaak rendering errors bij .pdf bestanden, zowel met de standalone Sumatra viewer als met de Firefox Sumatra plugin. Dan wordt een pagina van een .pdf bestand pas weergegeven wanneer ik deze eerst verklein.
Wat ik niet begrijp is dat nog zoveel mensen blijven sukkelen met µTorrent (al dan niet een oude versie). Er is een uitstekend open source alternatief, namelijk qBittorrent.
Nee, maar Evince leest zo te zien geen .epub en dat wil ik ook kunnen, liefst zonder daarvoor weer een aparte viewer te gebruiken.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:20 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ah, dat heb ik nooit met Sumatra gehad. Al eens Evince geprobeerd?
Ik gebruik zelf zathura. Heeft ook een plugin voor epub.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:40 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, maar Evince leest zo te zien geen .epub en dat wil ik ook kunnen, liefst zonder daarvoor weer een aparte viewer te gebruiken.
Dank. Ziet er interessant uit, alleen zie ik hier geen plugin voor .epub, alleen dit.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf zathura. Heeft ook een plugin voor epub.
https://pwmt.org/projects/zathura/
De epub plugin is nog in ontwikkeling, maar kun je al gebruiken.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:11 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dank. Ziet er interessant uit, alleen zie ik hier geen plugin voor .epub, alleen dit.
Mmm .. Ik dacht dat Zathura multiplatform was, net als Evince, maar dat blijkt toch niet het geval. Voor alle duidelijkheid: ik gebruik Windows. Ik houd het voorlopig even bij Sumatra.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De epub plugin is nog in ontwikkeling, maar kun je al gebruiken.https://git.pwmt.org/?p=zathura-epub.git;a=summary
Hoewel de ontwikkeling lijkt te zijn gestaakt (misschien dat ik eens kijk of ik het verder af kan maken als het nog hulp behoeft)
Ah, nee. Zathura is enkel voor GNU/Linux.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:18 schreef Riparius het volgende:
[..]
Mmm .. Ik dacht dat Zathura multiplatform was, net als Evince, maar dat blijkt toch niet het geval. Voor alle duidelijkheid: ik gebruik Windows. Ik houd het voorlopig even bij Sumatra.
Ik heb inderdaad niet de laatste versie van Sumatra, momenteel 2.5.2. Maar nu lees ik bij de version history voor versie 3.0: deprecated browser plugin. Begrijp ik daaruit dat de browser plugin vanaf versie 2.5.2 niet meer wordt ondersteund of ontwikkeld? Dan kan deze versie natuurlijk mijn rendering problemen met PDF in Firefox niet oplossen ...quote:Op zondag 31 mei 2015 22:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ah, nee. Zathura is enkel voor GNU/Linux.
Een leuk overzichtje van readers:
http://pdfreaders.org/
Maar helaas is Sumatra denk ik de beste reader, ondanks de rendering issues (heb je de laatste versie al trouwens?)
De browserplugin wordt dus niet meer doorontwikkeld.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:26 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad niet de laatste versie van Sumatra, momenteel 2.5.2. Maar nu lees ik bij de version history voor versie 3.0: deprecated browser plugin. Begrijp ik daaruit dat de browser plugin vanaf versie 2.5.2 niet meer wordt ondersteund of ontwikkeld? Dan kan deze versie natuurlijk mijn rendering problemen met PDF in Firefox niet oplossen ...
Ik vind het prettig om (kleinere) PDF bestanden direct in de browser te kunnen lezen, het is ook iets dat bij mij erg vaak voorkomt gezien het soort webpagina's dat ik frequent bezoek. Nu kan Firefox zelfstandig PDF renderen zonder plugin, maar dat ziet er niet uit. Ik heb vroeger de Adobe plugin gebruikt (die wordt automatisch geïnstalleerd als je de Adobe Reader installeert) en de weergave daarvan was en is uitstekend, maar ik had vroeger in Firefox wat problemen, namelijk dat het zaakje steeds - even - bleef hangen, waardoor een beetje lekker scrollen door een tekst niet meer mogelijk was. Vandaar dat ik destijds op zoek ben gegaan naar alternatieven.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De browserplugin wordt dus niet meer doorontwikkeld.
Maar Riparius, waarom wil je zo nodig een plugin? Je kunt het ook gewoon als extern programma blijven gebruiken.
quote:Overigens kun je met mozplugger andere programma's in Firefox laten draaien alsof ze in Firefox zelf zitten. Geen idee of dit ook werkt in Windows.
Probeer Foxit Reader eens. Die is vrij lightgewichtquote:Op zondag 31 mei 2015 22:51 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik vind het prettig om (kleinere) PDF bestanden direct in de browser te kunnen lezen, het is ook iets dat bij mij erg vaak voorkomt gezien het soort webpagina's dat ik frequent bezoek. Nu kan Firefox zelfstandig PDF renderen zonder plugin, maar dat ziet er niet uit. Ik heb vroeger de Adobe plugin gebruikt (die wordt automatisch geïnstalleerd als je de Adobe Reader installeert) en de weergave daarvan was en is uitstekend, maar ik had vroeger in Firefox wat problemen, namelijk dat het zaakje steeds - even - bleef hangen, waardoor een beetje lekker scrollen door een tekst niet meer mogelijk was. Vandaar dat ik destijds op zoek ben gegaan naar alternatieven.
[..]
Transmission en Deluge zijn ook prima alternatieven. De laatste gebruik ik.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:19 schreef Riparius het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat nog zoveel mensen blijven sukkelen met µTorrent (al dan niet een oude versie). Er is een uitstekend open source alternatief, namelijk qBittorrent.
Ik heb de volledige Adobe Acrobat omdat ik nogal eens PDF documenten prepareer of wil aanpassen. Daarnaast wil ik ten hoogste één lichtgewicht reader hebben die niet alleen .pdf aankan maar tenminste ook .djvu en .epub en Foxit voldoet niet aan die eis. Zoals ik al aangaf houd ik het daarom voorlopig bij Sumatra, maar helaas is men gestopt met de ontwikkeling van de .pdf browser plugin.quote:Op maandag 1 juni 2015 07:33 schreef Mirel het volgende:
[..]
Probeer Foxit Reader eens. Die is vrij lichtgewichtAdobe Reader is zo zwaar, en alle functionaliteit voor editten en dergelijke gooien zij dan in PhantomPDF i.p.v. in Foxit zelf
Dat is niet helaas. Dat was gewoon onnodig.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:12 schreef Riparius het volgende:
maar helaas is men gestopt met de ontwikkeling van de .pdf browser plugin.
Ik geloof dat jij de behoeften van andere gebruikers gewoon niet begrijpt of niet wil begrijpen. Laat ik eens een voorbeeld geven van wat ik bedoel. Als ik op deze site één van de PDF linkjes aanklik, dan wil ik het aangeklikte document gewoon in goede kwaliteit in mijn browser te zien krijgen, zodat ik het door kan kijken maar daarna ook via de navigatie van de browser weer terug kan keren naar de webpagina waar ik was, om bijvoorbeeld het volgende PDF document even te bekijken. Ik wil niet dat hiervoor externe applicaties worden opgestart in een nieuw venster, ook al zijn ze nog zo lichtgewicht.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is niet helaas. Dat was gewoon onnodig.
Werk en privé loopt niet strikt gescheiden bij mij, zoek vaak na werktijd nog wat dingen uit die werkgerelateerd zijn. Heb een werklaptop en daarnaast her en der nog wat computers staan + een cloud-desktop (citrix). Ik doe ICT in de eerstelijns gezondheidszorg. Zowel installatie als support en onderhoud.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 19:59 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Wow, dit is voor mij toch wel de meest mysterieuze lijst tot nu toe. Kun je bijv. Pharmacom Classic, Passwordstate, IASO, eHealthclient en Teamviewer toelichten? Is dit een werk-PC of prive? En Autotask, is dit iets voor freelancers?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |