abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150506704
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:15 schreef vigilant7 het volgende:

Om de zeven jaar is er volgens de joodse godsdienst een Shemitah jaar. In dit jaar werd in het oude Israël de grond en alles wat ze voortbracht met rust gelaten, ze was open voor de armen.
Nee Shemitta jaar (shabbatjaar) en het Jubeljaar ( Jovel) dat zijn wetten voor het volk Israel.
Het werd verboden op het inzaaien of oogsten van het land of het snoeien van de wijngaarden.
6 jaar lang mochten ze hun velden zaaien en wijngaarden snoeien maar tijdens het 7e jaar moest het land volledig met rust gelaten worden dus het moest een shabbat krijgen.
Het was de Israelieten tijdens het rust verboden dus om het nagewas te gebruiken of de druiven binnen te halen van de ongesnoeide wijnstruiken. Wel was het toegestaan te eten wat het onbewerkte land tijdens het rustjaar produceerde

Na elke 49 jaar werd er dus een jovel jaar gevierd ( jubel). Dat begon met het blazen vande shofar op Yom Kipur en met het voorlezen van een verklaring dat alle inwoners in het hele land vrij zijn of vrij gelaten worden.
'Vrijheid' of 'vrijlating' betekende dat alle Israelieten hetzelfde land opnieuw in bezit nemen dat aan hun familie werd gegeven toen het volk Kanaan veroverden.

quote:
Dit werd gedaan zodat de mensen terug naar God konden keren en zich minder met het materiële hoefden bezig te houden
Nee dit werd er later van gemaakt. Het werd puur gedaan om het land. De Israelieten moesten herinnerd worden dat het land aan God toebehoorde. Zij waren "slechts vreemdelingen die bij Mij wonen"
Het ging vooral over rente op voedsel en rente op het land.
De Israelieten mochten de vreemdelingen niet als slaven behandelen. En het land aan de oorspronkelijke bezitters moesten worden teruggeven met een speciaal bedrag
Om ervoor te zorgen dat de waarde van het land eerlijk werd berekend moesten alle landsprijzen worden berekend
Het Jubel jaar was ook een periode waarin Israelieten die vanwege armoede gedwongen waren geweest zichzef te verkopen werden vrijgelaten ( zie Leviticus 25)

Deze gebruiken van het shemiita /shabbat jaar en jovel/jubel jaar werden later door rabbijnen aangepast en uitgebreid en allerlei ideen over gedacht waarom het moest.

Men moet niet vergeten dat in de Oudheid heel normaal was om de gewassen beter te laten groeien als het land 'had gerust'. Zo kon het land beter op kracht komen.
Ik denk dat ze dat overgenomen hebben en 'shabbat' jaar hebben genoemd.

Deze wetten waren een middel voor de Israelieten om Israel (het land) te behouden. Het is geen kwestie van moraal theologie of landbouwhervorming het is puur politieke zaak.
Want hoe konden zij de 'Israelieten' het land in bezit nemen als dat aan andere toebehoorden?

Het doel van die wetten was dus niets anders om controle over het land terug te krijgen. Dus om het land te laten rusten (shemitta), de hongerige mensen te voeden, het land terug te geven aan de oorspronkelijk bewoners en de slaven vrij te laten (jovel/ jubel jaar) waren oeroude landbouwwetten en economische wetten om het land te behouden.
pi_150525713
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 09:50 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Jawel, omdat de VS leider is van de huidige wereldeconomie. En de VS= New Jerusalem.
Dat economisch standpunt durf ik wel te bestrijden.
pi_150533753
quote:
Ik ga dit heel kort proberen uitleggen. U kan er tevens boeken over lezen van Jonathan Cahn.

Om de zeven jaar is er volgens de joodse godsdienst een Shemitah jaar. In dit jaar werd in het oude Israël de grond en alles wat ze voortbracht met rust gelaten, ze was open voor de armen. Dit werd gedaan zodat de mensen terug naar God konden keren en zich minder met het materiële hoefden bezig te houden.
En het is een goede regel om met de kennis van toen de productie van de velden te verhogen.Meestal kan je niet onbeperkt hetzelfde of een paar gewassen op het zelfde stuk grond verbouwen zonder dat het een negatief effect heeft op die grond, tenzij je moderne technieken en een grotere rotatie van gewassen gebruikt.
quote:
De VS wordt door verschillende historici aanzien als het nieuwe Israël.
"historici"?
quote:
Een land dat op Gods wetten gebaseerd is
Dat is iets was bepaalde christenen willen geloven, het is enkel niet waar.
De oprichters van Amerika vielen in een breed spectrum van theïsten en deïsten die de wetten zo probeerden op te stellen dat de staat je geen geloof of religieuze regels mag opleggen
quote:
en zodoende het rijkste en machtigste land ooit geworden is. Echter hebben ze Gods wetten reeds lang de rug toegekeerd.
Volgens de briefen van Paulus en een ander evangelie is de oude wet niet meer van toepassing op niet Joden.
quote:
De Shemitah echter gaat nog voort. Er zijn verschillende aanwijzingen te vinden waar een Shemitah jaar overeenkomt met een jaar waarin een beurscrash voorkomt, omdat wanneer men de goddelijke wetten niet volgt, ze dan afgedwongen worden. Hoe dit principe juist werkt, weet ik ook niet, er zal wel een vorm van cyclisme in voorkomen. Ik geloof wel in een hogere macht maar die moet ook werken volgens bepaalde principes en de mens is gewoon mentaal niet capabel genoeg om het allemaal te snappen.

Het materialisme rijst de pan uit, dit is wel duidelijk. Hoewel de media laat uitschijnen dat de economie redelijk draait, ik denk dat de meerderheid wel weet dat ze heel wat barsten vertoont.

De grootste crashes die overeenkomen met het Shemitah jaar de laaste jaren zijn:

WTC torens die aangevallen worden in 2001 (met bijhorende beurscrash nadien)
7 jaar later
Grote banken en financiële crisis van 2008
7 jaar later
Nu dus, 2015 in combinatie nog met een astrologisch verschijnsel van de vier bloedmanen (vier maansverduisteringen in één jaar)
(Bijna) ieder jaar gebeuren er grote rampen en gebeurtenissen.
Daarnaast gebruik je hier de westerse jaartelling en niet de Joodse
quote:
Elke maansverduistering komt trouwens dit Shemitah-jaar overeen met een joodse feestdag. (eerste keer dat dit gebeurd in 2000 jaar)
[ afbeelding ]

Iedereen weet dat er na de bankencrisis weinig tot niks veranderd is omtrent de wetgeving, integendeel, het aantal miljardairs is verdubbeld sinds 2008.

Ik weet niet wat er exact zal gebeuren maar ik denk dat er in september dit jaar iets drastisch gaat veranderen.
pi_151383417
quote:

Elke maansverduistering komt trouwens dit Shemitah-jaar overeen met een joodse feestdag. (eerste keer dat dit gebeurd in 2000 jaar)
Hoi,

Op 4 april ( Pesach) was de maan welliswaar rood in bepaalde delen van de wereld maar niet in Israel!

Geen teken dus.
pi_151384238
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:27 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

En het is een goede regel om met de kennis van toen de productie van de velden te verhogen.Meestal kan je niet onbeperkt hetzelfde of een paar gewassen op het zelfde stuk grond verbouwen zonder dat het een negatief effect heeft op die grond, tenzij je moderne technieken en een grotere rotatie van gewassen gebruikt.

[..]

"historici"?

[..]

Dat is iets was bepaalde christenen willen geloven, het is enkel niet waar.
De oprichters van Amerika vielen in een breed spectrum van theïsten en deïsten die de wetten zo probeerden op te stellen dat de staat je geen geloof of religieuze regels mag opleggen

[..]

Volgens de briefen van Paulus en een ander evangelie is de oude wet niet meer van toepassing op niet Joden.

[..]

(Bijna) ieder jaar gebeuren er grote rampen en gebeurtenissen.
Daarnaast gebruik je hier de westerse jaartelling en niet de Joodse

[..]

^O^

Amerika als het nieuwe Israel.. dat hoor ik voor het eerst. En dan ook nog echte historici die dat zeggen - anonieme historici, maar toch.

En TS, waarom heb je de Bijbel nog nooit gelezen en open je wel dit topic? Dat vind ik raar.
  maandag 6 april 2015 @ 12:45:41 #31
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_151414520
Amerika was het beloofde land, toch? Maakt me niet uit of je het gelooft of niet.
De Bijbel is een achterhaald boek.
  zaterdag 11 april 2015 @ 16:03:49 #32
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_151583463
quote:
Een "profeet" zegt iets
Alleen is er geen profeet bekend in de geschiedenis die ooit iets goed voorspeld heeft
  zaterdag 11 april 2015 @ 18:20:50 #34
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_151583543
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 18:17 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Een "profeet" zegt iets
Alleen is er geen profeet bekend in de geschiedenis die ooit iets goed voorspeld heeft
huh :?
pi_151583665
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 18:20 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

huh :?
De titel van de clip "... Prophet Augusto Perez"
Aangezien het al aan het begin aangeeft dat hij een visioen van God heeft gekregen kan je negeren wat hij zegt omdat er nog nooit een profetie is uitgekomen.
  zaterdag 11 april 2015 @ 18:28:23 #36
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_151583748
nvm

[ Bericht 33% gewijzigd door vigilant7 op 11-04-2015 19:13:51 ]
pi_151634682
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De VS zijn expliciet niet op God's wetten gebaseerd. :')
Verdomd, dat is waar. Maar elke president eindigt wel elke toespraak met: "God bless America." Waarmee hij met America niet het continent maar alleen de VSvA bedoelt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_151643993
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 01:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Verdomd, dat is waar. Maar elke president eindigt wel elke toespraak met: "God bless America." Waarmee hij met America niet het continent maar alleen de VSvA bedoelt.
Dat zegt niets over wetten gelukkig, maar is gewoon een traditie die er in geslopen is. Ik vermoed dat de meeste presidenten, voor zover ze intelligent zijn, echt niet geloven dat een opperwezen stiekem aan de touwtjes trekt. Het is gewoon de kiezer voorhouden dat jij in hetzelfde gelooft, in de hoop dat die kiezer vervolgens op jou stemt.
  maandag 13 april 2015 @ 14:02:30 #39
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151644368
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 01:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een president zegt: Thank you, God bless you, and God bless the Unites States of America.

Althans bij officiele lezingen.
pi_151761417
Ja, dat zal vast wel traditie zijn. En het zal de meerderheid van de bewoners nog wel leuk in de oren klinken ook. Maar er is toch geen enkele reden toe! Juist niet in de VSvA, die gefundeerd zijn op losmaken van hoger gezag.
Ondertussen maken de meest hypocriete gelovigen daar de dienst uit!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 8 juli 2015 @ 15:29:34 #41
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_156420873
quote:
Ik ga dit heel kort proberen uitleggen. U kan er tevens boeken over lezen van Jonathan Cahn.

Om de zeven jaar is er volgens de joodse godsdienst een Shemitah jaar. In dit jaar werd in het oude Israël de grond en alles wat ze voortbracht met rust gelaten, ze was open voor de armen. Dit werd gedaan zodat de mensen terug naar God konden keren en zich minder met het materiële hoefden bezig te houden.
De VS wordt door verschillende historici aanzien als het nieuwe Israël. Een land dat op Gods wetten gebaseerd is en zodoende het rijkste en machtigste land ooit geworden is. Echter hebben ze Gods wetten reeds lang de rug toegekeerd. De Shemitah echter gaat nog voort. Er zijn verschillende aanwijzingen te vinden waar een Shemitah jaar overeenkomt met een jaar waarin een beurscrash voorkomt, omdat wanneer men de goddelijke wetten niet volgt, ze dan afgedwongen worden. Hoe dit principe juist werkt, weet ik ook niet, er zal wel een vorm van cyclisme in voorkomen. Ik geloof wel in een hogere macht maar die moet ook werken volgens bepaalde principes en de mens is gewoon mentaal niet capabel genoeg om het allemaal te snappen.

Het materialisme rijst de pan uit, dit is wel duidelijk. Hoewel de media laat uitschijnen dat de economie redelijk draait, ik denk dat de meerderheid wel weet dat ze heel wat barsten vertoont.

De grootste crashes die overeenkomen met het Shemitah jaar de laaste jaren zijn:

WTC torens die aangevallen worden in 2001 (met bijhorende beurscrash nadien)
7 jaar later
Grote banken en financiële crisis van 2008
7 jaar later
Nu dus, 2015 in combinatie nog met een astrologisch verschijnsel van de vier bloedmanen (vier maansverduisteringen in één jaar)

[ afbeelding ]

Iedereen weet dat er na de bankencrisis weinig tot niks veranderd is omtrent de wetgeving, integendeel, het aantal miljardairs is verdubbeld sinds 2008.

Ik weet niet wat er exact zal gebeuren maar ik denk dat er in september dit jaar iets drastisch gaat veranderen.
LoL de Zoar steen ( in Israel museum) haalt de huidige rabbijnse telling van de shemmitah compleet onderuit

Op die steen zou staan wanneer ze begonnen met rekenen van de shemmitah. En ook de datum. En die klopt niet met de Joodse gegevens van de verwoesting van de tempel.

Kort gezegd. Volgens de archeologische vondsten was 13 september 2015 niet het einde van de shemmitah jaar sterker nog de shemmitah jaar zou zijn begonnen in augustus 2013 tot septemer 2014, en dat betekent dus dat we nu in de 2e jaar van de shemmitah zitten
:') :')

Wij houden de rabbijnse telling van de cyclus aan om die afkomt van de rambam ( uit de 12e) eeuw en hij claimde dat deze manier van berekenen gebaseerd was op ancient tijd.

Maar door onder ander deze archeologische vondst en meer laat zien dat hij en wij verkeerd hebben.

:')
pi_156468704
Ik heb in ieder geval genoten van die laatste super-bloedmaan. Een prachtig fenomeen, maar gewoon vanuit een wetenschappelijke verklaring. De stand van de Aarde tussen de Zon en de Maan in en waarbij onze Maan iets dichter bij onze Aarde stond dan normaal.

Maar ik kan me voorstellen dat volkeren die niet over onze huidige kennis beschikte daar iets bovennatuurlijks in zagen.
pi_156469542
Waarom zijn mensen toch zo (bij)gelovig... Dat geneuzel met getallen , hoe kun je in hemelsnaam denken dat het iets uitmaakt hoeveel jaar er verstreken is voor een gebeurtenis.

Ga eens zitten en denk eens na.. Wat voor kracht in het universum zou die gebeurtenissen aansturen? Zit er ergens een wezen op een wekkertje te kijken: 'oh jee! Op planeet SDGe456432@#B.4465 is er bijna 7 jaar voorbij, ik moet snel even een financiele crisis aanslingeren? ' 1000x :')
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_156470276
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2015 12:44 schreef Nemephis het volgende:

[..]

^O^

Amerika als het nieuwe Israel.. dat hoor ik voor het eerst. En dan ook nog echte historici die dat zeggen - anonieme historici, maar toch.

En TS, waarom heb je de Bijbel nog nooit gelezen en open je wel dit topic? Dat vind ik raar.
Dan moet je toch wat meer lezen, amerika wordt al sinds de 16de eeuw door veel groepen gezien als het nieuwe israel, zowel door groepen christenen (die er heen emigreerden) als door allerlei politici en theologen / filosofen. Vooral vroeger uiteraard, tegenwoordig zijn er geen serieuze mensen meer die zo denken, maar zo rond 1600-1800 waren ze er verzot op.

Als je een historicus van naam hierover wilt raadplegen, dan kun je hier beginnen:
Jan Willem Schulte Nordholt, deze man was hoogleraar amerikakunde en schreef oa 'Amerika, de mythe van het Westen'
Hierin behandelt hij ook hoe veel volken door een of andere bijbeltekst geinspireerd werden waarbij ze dachten dat er 4 (of 5) grote rijken zouden zijn in de geschiedenis van Oost naar West

(Babylonie/ Perzie, Grieken, Romeinen, Europa(Groot Brittanie) ) En dan zou het Nieuwe Land wat door columbus ontdekt was het laatste Rijk zijn, oftewel het Nieuwe Israel Uiteraard zouden de inwoners het nieuwe volk Gods worden. Daar moest je dus bij zijn!
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')