De cellen wegen wel weer een stuk meer, waardoor die bacteriën 1 tot 2 procent van je gewicht vertegenwoordig.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Slechts 10% van de cellen in een menselijk lichaam zijn menselijke cellen.Om even dit perspectief te onderstrepen.
Weet ik, maar dat had ik nou bewust niet vermeld, flauwerd.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:34 schreef Semisane het volgende:
[..]
De cellen wegen wel weer een stuk meer, waardoor die bacteriën 1 tot 2 procent van je gewicht vertegenwoordig.Valt dus wel weer mee...
Ja maar die cellen worden weer gepowerd door mitochondriën, en wat zijn mitochondriën?quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:34 schreef Semisane het volgende:
[..]
De cellen wegen wel weer een stuk meer, waardoor die bacteriën 1 tot 2 procent van je gewicht vertegenwoordig.Valt dus wel weer mee...
We moeten de crea's niet te veel paniek aanpraten, het is al lastig genoeg voor ze.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Weet ik, maar dat had ik nou bewust niet vermeld, flauwerd.
Tel ik niet meer mee...ze zitten in de cel dus ze zijn van de cel en moeten hun mond houden! Geen zelfstandigheid binnen mijn cellen!quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:37 schreef barthol het volgende:
[..]
Ja maar die cellen worden weer gepowerd door mitochondriën, en wat zijn mitochondriën?
Who is master, who is slave?quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:38 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tel ik niet meer mee...ze zitten in de cel dus ze zijn van de cel en moeten hun mond houden! Geen zelfstandigheid binnen mijn cellen!
och, zolang ik maar de perceptie heb baas te zijn vind ik het prima.quote:
De bacteriën vinden het ook prima als je die illusie hebt. Als jij je gaat uitsloven om hen te voeden.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:40 schreef Semisane het volgende:
[..]
och, zolang ik maar de perceptie heb baas te zijn vind ik het prima.
En als het gaat om de meeste biomassa in 1 enkele soort dan is vermoedelijk het antarctisch krill. Een soort waar vermoed ik niemand hier ooit van heeft gehoord.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:37 schreef Semisane het volgende:
[..]
We moeten de crea's niet te veel paniek aanpraten, het is al lastig genoeg voor ze.
Zolang ze niet arrogant worden en eisen stellen, want anders douw ik er antibiotica erin.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:42 schreef barthol het volgende:
[..]
De bacteriën vinden het ook prima als je die illusie hebt. Als jij je gaat uitsloven om hen te voeden.
Uiteraard wel van gehoord. Maar als virussen levende wezens waren geweest, dan zouden virussen tot de grootste biomassa op Aarde gerekend moeten worden.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
En als het gaat om de meeste biomassa in 1 enkele soort dan is vermoedelijk het antarctisch krill. Een soort waar vermoed ik niemand hier ooit van heeft gehoord.
Toevallig heb ik er nog iets over gezien bij David Attenborough...dat die kleine dingetjes het voedsel is van de grootste op Aarde .quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
En als het gaat om de meeste biomassa in 1 enkele soort dan is vermoedelijk het antarctisch krill. Een soort waar vermoed ik niemand hier ooit van heeft gehoord.
Zijn bacteriën dan niet gewoon de grootste biomassa...als we ze even allemaal op één hoop vegen...want ook virussen zouden we dan niet als één soort kunnen zien?quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:45 schreef barthol het volgende:
[..]
Uiteraard wel van gehoord. Maar als virussen levende wezens waren geweest, dan zouden virussen tot de grootste biomassa op Aarde gerekend moeten worden.
Ja je hebt gelijk. Ik haalde abundance en biomass door elkaarquote:Op dinsdag 14 april 2015 19:47 schreef Semisane het volgende:
[..]
Zijn bacteriën dan niet gewoon de grootste biomassa...als we ze even allemaal op één hoop vegen...want ook virussen zouden we dan niet als één soort kunnen zien?
Garnaal toch?quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |