Sta je (nog steeds) niet op de lijst en wilde je dat wel dan kan je Isabeau ook emailen op isabeau@fok.nl of het in koeienletters nog een keer vermelden in het topic of stuur een emailtje aan ET (eloise_swets@planet.nl) dan kom je in een mailingsysteem waarbij je niet hier op Fok! je gewicht hoeft te posten! Beiden kan natuurlijk ook.
Vervolg van
Fok! Dieetclub
Fok! Dieetclub II
Fok! Dieetclub III
Fok! Dieetclub IV
Fok! Dieetclub V
Fok! Dieetclub VI
Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vņel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
Nou, als daar niet voldoende tips bij staan om af te vallen dan weet ik het niet meer
quote:Links:
Het Fok! Dieetclubje bestaat uit:Atrimar(1m86) was 91 kg is nu 88 kg en wil graag zo'n 85 kg wegen -3
Bijou(1m76) was 77 kg, is nu 76 kg wil graag 70 kg wegen (en liefst 65)-1
Bolletje(1m80) is nu 83,5 kg en wil graag 75 kg wegen
Brad (1m78) was 92 kg, is nu 82 kg en wil graag 75 kg wegen -10
Brighteyes (1m72), was 82 kg, is nu 79 kg en wil graag 72 kg wegen -3
chrisie(1.72), woog 111 kilo nu 91, wil graag 75, is tevreden < 90 kg -20
Danny (1m77), was 92,5, is nu 87 kg en wil graag 75 kg wegen -5,5
delapoko, weegt nu 85, wil 75 kg worden
doekels (1m76) was 77 kg en wil graag 68 wegen
eGo2k (1m83) was 100 kg, nu 84 kg
Esk (1m72), was 90 kg, is nu 86,5 en wil graag 80 en liefst 65 kg wegen -3,5
Flying_Vee(1m73) woog 82.5 kilo, is nu 73,5 kg en wl graag 73 kg wegen -9
Gia (1m72), was 91 kg, is nu 88 kg wil graag 68 kg wegen, tevreden bij 74 kg -3
Glossy (1m68), was 115 kg, is nu 99,5 kg en wil graag 65 kg wegen -15,5
HiZ(1m80) was ooit 121 kg, is nu 114,2 en wil graag <80 kg wegen -6,8
Isabeau (1m67) was 93,6 kg, is nu 87,1 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -6,5
Jessie, was 111 kg, is nu 95 en wil graag eerst 80 kg wegen en uiteindelijk 72 -16
Jojogirl (1m72), was 92 kg, is nu 84,1 kg en wil graag 75 kg wegen -7,9
killar_fairy(1m65) woog 70kg, is nu 62 kg en wil graag zo'n 60 kg wegen -8
Kleintje (1m63) was 71 kg, is nu 66,3 kg en wil graag 60 kg wegen -4,7
Knorretje (1m74) was 67,5 kg, is nu 63 wil graag 60 kg wegen, tevreden met 62,5 kg -4,5
LEiPiE(1m85) was 95 kg, is 94 en wil graag zo'n 80 a 85 wegen-1
Lilithu (1m68) was 110,4 kg, is nu 99,8 en wil graag minder dan 80 kg wegen -10,6
Lurky (1m65), was 80 kg, nu 73.4 kg kg, wil graag 65 kg wegen -6,6
Luvstruck(1m98) was 108,2, is nu 106,4 en wil graag 96 kg wegen-1,8
m1tch (1m75), was 85 kg, is nu 84 en wil naar 75 kg -1
Nausicaa(1m75), was 79 kg, is nu 75,7 streefgewicht(en): (1) 72 kg (2) 67kg (3) 62 kg -3,3
Ngiri (1m60) was 94,3 kg, is nu 74,3 kg en wil graag 64 kg wegen -20
Nyame(1m62) was 77,8 kg is nu 76,5 en wil graag 70 en uiteindelijk ca. 62 kg wegen -1,3
poep(1m69) was ooit 86, is nu 65 kg en wil graag 60-62 kg wegen -21
stinkie(1,86 m), was 94 kg, wil vetpercentage 10-12 (nu 16,8%)
Swatkat(1m76) was 92 kg, is 90,6 en wil graag 70 kg wegen-1,4
TMoose (1m76), was 110 kg, is nu 104 kg en wil graag onder de 90 kg wegen -6
Vork (1m82) was 92 kg, is nu 82,5 kg en wil graag 75 kg wegen -9,5
whiskas (1m72) weegt 76 kg en wil ook afvallen (onder de 69 kg?)Natuurlijk zijn er veel meer Fok!kers in het topic die tips geven en ook meedoen. Om op dit lijstje te komen moet je dat in je post expliciet aangeven! Als je het dus niet wilt, kom je ook niet in deze eerste post te staan. Deze post wordt zoveel mogelijk bijgehouden.
Bedenk dat mensen hierboven op verschillende momenten zijn begonnen! Sommigen zijn al maanden bezig en anderen zijn vandaag begonnen. Op deze manier hebben we best veel ervaringsdeskundigen die je tips en steun kunnen geven.
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Site van het voedingscentrum - niet zo'n uitgebreide site over afvallen
Libelle Dieet ABC - Libelle Dieet ABC, best nuttig en uitgebreid
Diėtistensite - medisch advies van/over diėtisten
www.digitale-dietist.nl/ - met online caloriėntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
www.gezondgewicht.be/nl/index.asp - redelijk informatieve site
www.smulweb.nl/afslanken.html - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diėten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Engelse sites:
www.fitday.com - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
www.weight-loss-diet-i.com/ - heeeel erg veel dieet advies!
Oxygen Health - site van oxygen.com om in 52 stappen af te vallen
http://how-can-i-lose-weight.com/ - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
www.realage.com - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
http://www.ivillage.com/diet/ - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
http://www.3fatchicks.com/ - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak.com - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
www.thermocare.nl/ - over Herbalife
www.slank-klup.nl/index.html - de site van Slankklub Nederland
www.weightwatchers.com/international/netherlands/ - weight watchers
www.afslanken.com/afslankenonline/index - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
www.weightcare.nl/index.htm - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
www.eganederland.nl/- site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
www.slimfast.nl - met veel light recepten
www.bodysolution.nl - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
[sub]Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing. [/sub]
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 15-11-2002 14:09]
Ik weeg inmiddels 75,7.
Zou je dat willen aanpassen?
Thanx
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 07-11-2002 13:14]
quote:volgende week kom ik pas weer met resultaten! ik mag maar 1x per 2weken gewogen en gemeten worden....
Op donderdag 7 november 2002 13:14 schreef Nausicaa het volgende:
-edit- dubbelpost
Misschien wil ik uiteindelijk zelfs wel naar de 70, afhankelijk van kledingmaat en figuur als ik 75 kilo weeg. Voorlopig levert 75 kilo met mijn lengte een BMI van 25 op, wat dus precies nog in de zone die gezond is ligt.
Verder gaat het dieėten nog steeds goed. Als is het nu enigzins noodgedwongen omdat ik door het weghalen van m'n verstandkies gisteren nu alleen maar vla, yoghurt en appelmoes kan eten. Vind het alleen jammer dat ik nu even niet kan sporten (leek mij tenminste even niet verstandig met al die pijnstillers in m'n lijf).
Ikzelf ben weer begonnen met fietsen na mijn spijbelweekje, vanavond ga ik weer voor 2 uurtjes.
Echter weet ik niet hoe het deze week wordt...heb eigenlijk best veel gesnoept grrrr $## stress)
Dat had ik echt even nodig, ik was zodanig bezig met 'blabla, er gaat niks meer af, blabla ' dat ik vergeten was dat ik negen kilo kwijt ben in anderhalve maand.
Ik ben er helemaal blij van geworden, en als ik mijn dieet blijf volgen gaan de volgende kilo's er vast ook wel snel weer af... Die 100 is eigenlijk maar een cijfer, mijn gevoel van deze namiddag is veel belangrijker.
Ik snap het niet..toen ik ontevreden was over mijn lichaam, ging ik gewoon 6 dagen per week naar de sportschool fitnessen!
Ja Mike het is zoooo makkelijk
Na een maand gegarandeerd een nieuwe lichaamsvorm!
Gewoon een uurtje max per dag!
Als je wilt afvallen...(voor de dames) half uur gewichttraining en daarna half uur rennen. Eerste half uur verbrand je niets met rennen. Pas na een half uur is je glucose gehalte in je spieren minder en werkt de hormoon die vet verbranding stimuleert pas echt!
Of je kan als je net wakker bent gaan rennen. Dan is je glucose gehalte het laagst. Want je hebt al een tijdje niets gegeten en de vetverbranding gaat dan 3 keer zo snel.
Of je kan een combinatie doen...half uur in de ochtend rennen en s'avonds fitnessen.
Je moet er immers wat voor over hebben.
Als je wilt afvallen...(voor de heren)
Net als bij de vrouwen 6 dagen per week fitnessen. Waarvan 4 dagen per week fitness en 2 dagen rennen.
De grap is dan om te proberen je vetpercentage omlaag te krijgen. Dus niet kijken naar hoeveel je weegt, maar hoeveel vet je hebt.
Lijnen vind ik persoonlijk erg slecht, want het helpt maar voor 2 weken..
Na die 2 weken begint je lichaam tegenmaatregelen te nemen om je te laten overleven. Dit komt doordat het lichaam uit de oertijd heeft geleerd dat er tijden zijn dat er minder voedsel is en daarom moet zorgen dat je genoeg voorraad hebt om te overleven.
Dus wat je lichaam doet is je metabolisme omlaag sturen en zoveel mogelijk vet verzameld. Dit is dus het ergste wat je kan doen.
Bovendien probeert het spierweefsel weg te halen, zodat je minder energie verbruikt en dat is niet wat je wilt.
Het beste is dus om juist vaker te gaan eten. Zodat je metabolisme blijft werken en alles dus sneller verbrandt. Ik ga je niet vertellen wat je dan moet eten, maar je zelf raden dat het niet mcDonalds voedsel is.
Wat ik nu doe..ikzelf ben 1.86m en 74 kg is erg goed letten op wat ik eet. Ik merkte dat het op een gegeven moment erg snel pondjes bijvlogen terwijl ik vroeger (ben nu 25) alles kon eten en niet aankwam.
Ik heb ook geen chips of koek in huis...eet veel pasta en groente en kip/vis. Gebruik alleen olijfolie en geen boter!
Ook eet ik bijna geen tussendoortjes meer.
Het drink veel water verhaal kennen jullie wel denk ik..maar het is echt en ik bedoel echt belangrijk om een flesje water bij je te hebben en dan zoveel water te drinken als je kan.
Water drinken is erg goed voor je..ipv cola enzo.
Je hongergevoel verdwijnt heel snel.
Nog over het trainen. Probeer het in je schema te passen.
Ken heel veel mensen die zeggen dat ze daar geeen tijd voor hebben. Nou dat is onzin..want hoeveel van jullie kijkt er weleens Big Brother 4 of GTST.
Jahaa en ze zijn allebei half uur tot een uur. Kon je net zo goed gaan trainen.
Ķk doe het elke keer van 10 tot 11. Voor het slapen gaan. Heb ik toch weinig te doen op dat tijdstip.
Zorg dat je een goede schema hebt, waar je met je trainer aan hebt gewerkt, anders heb je niks aan het trainen.
Over aerobics: Kan ik kort over zijn.
Help niet!
Een uur is te kort om echt wat te verbranden!
Je hebt spieren nodig om vet goed te kunnen verbranden. Dus je moet ze kweken. Hoe doe je dat.. ja juist met gewichtstrainen.
hoe meer spieren, hoe sneller de vetverbranding
Oh lang verhaaltje (maar heeft het geholpen?).
Succes nog!
[Dit bericht is gewijzigd door xman op 07-11-2002 19:57]
quote:half uur rennen man ik ben blij dat ik 4 min vol hou.
Op donderdag 7 november 2002 19:48 schreef xman het volgende:
Fok! dieetgroep
Zie het nu pas.
Als je wilt afvallen...(voor de dames) half uur gewichttraining en daarna half uur rennen.
maar goed ff mijn resultaat van bodysolution ,ben niet veel cm kwijt ,had ik al verwacht was een makkelijk programma,ben 8,5 cm kwijt .
dat is in totaal na 4 maanden bodysolution 52,5 cm
en zou je deze gegevens ook willen aanpassen in die post:
quote:Alvast veel dank.
Op woensdag 6 november 2002 10:35 schreef Lurky het volgende:
Ik weeg 73.4 kg (*knip verhaal hoe en waarom) Nu weet ik dankzij de digitale weegschaal vrijwel zeker dat mijn begingewicht 80 kg is geweest.
Morgenochtend maar eens flink zwemmen.
quote:Het gaat sneller dan je denkt.
Op donderdag 7 november 2002 20:22 schreef glossy het volgende:[..]
half uur rennen man ik ben blij dat ik 4 min vol hou.
Maarja rennen ben ikzelf niet echt een fan van (vooral door de zware belasting voor je ledematen enzo)
Er zijn nog veel meer toestellen die je kan nemen op de sportschool!
quote:moet je er wel tijd voor hebben om zo vaak te rennen ,ik heb soms al moeite om 3x pw te fitnisse ,ivm werk
Op donderdag 7 november 2002 20:32 schreef xman het volgende:[..]
Het gaat sneller dan je denkt.
Eerst begin je met 4 minuten.
Volgende dag 5.
Dag daarna 7 minuten.
Week daarna een kwartier.
Maand later half uur.Maarja rennen ben ikzelf niet echt een fan van (vooral door de zware belasting voor je ledematen enzo)
Er zijn nog veel meer toestellen die je kan nemen op de sportschool!
quote:Hmmm..hoeveel uren per dag kijk je tv?
Op donderdag 7 november 2002 20:43 schreef glossy het volgende:[..]
moet je er wel tijd voor hebben om zo vaak te rennen ,ik heb soms al moeite om 3x pw te fitnisse ,ivm werk
quote:Ik ga nu sporten uit mijn werk bevalt wel goed, dan ga je dus NIET eerst op die bank zitten waarna je er niet meer af wil komen (vooral in deze koude tijd is binnen blijven met lekkere warme chocomelk erg verleidelijk)
Op donderdag 7 november 2002 21:04 schreef xman het volgende:[..]
Hmmm..hoeveel uren per dag kijk je tv?
(ik wil trouwens geen betweter zijn!)
Maar elke dag sporten valt nog niet mee, dan heb je visite, dan heb je zelf ergens een afspraak, waardoor je ELKE dag toch niet haalt,... maar je streeft er natuurlijk wel naar.....
quote:Nou het liefst kan je wachten met eten tot na je trainen! Dus een uur niks meer eten. Maar aangezien ik dan meestal ook omval, is een stuk onbijtkoek (je hebt van die sportontbijtkoek met druivensuiker)
Op donderdag 7 november 2002 21:49 schreef Swatkat het volgende:[..]
Ik ga nu sporten uit mijn werk bevalt wel goed, dan ga je dus NIET eerst op die bank zitten waarna je er niet meer af wil komen (vooral in deze koude tijd is binnen blijven met lekkere warme chocomelk erg verleidelijk)
Vraagje: wat is goed voedsel/iets dergelijks om tot je te nemen voordat je gaat sporten (zodat je niet nadat je 20 min van het crosstrainings apparaat valt)Maar elke dag sporten valt nog niet mee, dan heb je visite, dan heb je zelf ergens een afspraak, waardoor je ELKE dag toch niet haalt,... maar je streeft er natuurlijk wel naar.....
Oh en alsjeblieft geen prince(met chocola!) eten.
Die dingen zijn zo lekker dat het niet bij 1 prince blijft, maar meestal de hele pak..en daar heb je ook niets aan!
Dus niks met chocola of iets dergelijks
quote:Wachten met eten tot na mijn trainen is geen goed plan,. word ik dizzy in mijn hoofd, en ga ik wiebelen (en dan hoor je plots PLOF!,.. Sheila van dr cardio app gesmeten)
Op donderdag 7 november 2002 22:01 schreef xman het volgende:[..]
Nou het liefst kan je wachten met eten tot na je trainen! Dus een uur niks meer eten. Maar aangezien ik dan meestal ook omval, is een stuk onbijtkoek (je hebt van die sportontbijtkoek met druivensuiker)
Of wat ik meestal doe..van dat fruitonbijt drinken! Vooral met banaan.
Superlekker en er zitten veel koolhydraten in die je meteen energie geven om goed te kunnen trainen.
Wat ik ook erg fijn vind is RPM/Spinning,... keihard 1 uur fietsen op muziek,....en dat is ZWAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaar,.. maar erg lekker,...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |