Volgens mij mis je mijn punt een beetje. Er zijn enorm veel mensen die er financieel een veel grotere puinhoop van maken en daar vervolgens niet op aangekeken worden, die sterker nog, op tv dan gaan jammeren dat zij verkeerd voorgelicht zijn, slachtoffers, terwijl ze willens en wetens overeenkomsten zijn aangegaan die zij niet begrepen/kenden. (En daarmee ook hun voordeel hebben gedaan, jarenlang)quote:Op maandag 9 maart 2015 10:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
whut?
Ik moet maar gaan slapen, er zijn hier meer zonder gezond verstand. 'We hebben niet genoeg geld, maar ik mag een deel van wat we hebben in de kroeg opzuipen want we hebben geen krediet, schatje'
Als je maandelijks al te kort komt is een biertje al te veel.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Twee keer twee biertjes per week kan al niet? Een uurtje met vrienden. Ben 't er overigens wel mee eens dat je met die prijzen in de horeca tegenwoordig beter bij iemand thuis kunt gaan zitten, zeker als je krap bij kas zit maar kom op zeg.
Ontspanning en sociale contacten wanneer je anders altijd thuiszit en geen werk hebt, amper de deur uitkomt? 2 uurtjes per week. Wat een luxe inderdaad.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je maandelijks al te kort komt is een biertje al te veel.
Het is een luxe waar je ook zonder kunt.
Als je geld tekort komt, is bier drinken in de kroeg een luxe.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:16 schreef NotYou het volgende:
Ontspanning en sociale contacten wanneer je anders altijd thuiszit en geen werk hebt, amper de deur uitkomt? 2 uurtjes per week. Wat een luxe inderdaad.
Nee, op de pof leven van zn vriendin, elke maand te kort komen en helemaal niets doen om daar wat aan te veranderen, maar zelfs nog meer uitgeven van het geld waar hij niks voor doet, daar is wel wat mis mee.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ontspanning en sociale contacten wanneer je anders altijd thuiszit en geen werk hebt, amper de deur uitkomt? 2 uurtjes per week. Wat een luxe inderdaad.
Niet twee uurtjes in de week. Twee tot drie keer twee uurtjes in de week.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:14 schreef NotYou het volgende:
[..]
Volgens mij mis je mijn punt een beetje. Er zijn enorm veel mensen die er financieel een veel grotere puinhoop van maken en daar vervolgens niet op aangekeken worden, die sterker nog, op tv dan gaan jammeren dat zij verkeerd voorgelicht zijn, slachtoffers, terwijl ze willens en wetens overeenkomsten zijn aangegaan die zij niet begrepen/kenden. (En daarmee ook hun voordeel hebben gedaan, jarenlang)
Daar kots ik op.
Een jongen van 22 die naast het verzorgen van zijn jonge kind en bijna altijd thuis zijn - vast niet omdat hij dat zo leuk vindt - twee uurtjes in de week zijn vrienden wil zien in een kroeg? Nee. Daar lijkt mij nou oprecht helemaal niets mis mee.![]()
En dat hij geen werk heeft? Daarin is hij met de huidige stand van zaken op de arbeidsmarkt bepaald niet de enige. Lijkt me ook niet dat hij daar blij mee is.
En je dan afvragen waarom vrouwen een bepaald imago hebben...quote:Op maandag 9 maart 2015 10:05 schreef Fera het volgende:
Maar als je krap bij kas zit zul je de leuke dingen toch als eerst moeten opgeven om geld te besparen.
Op de pof leven van zn vriendin? Wat denk je dat op de markt gangbaar zou zijn voor opvang van haar kind zolang als TS doet? Misschien moet hij die uren of iig de helft daarvan dan maar eens gaan factureren.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, op de pof leven van zn vriendin, elke maand te kort komen en helemaal niets doen om daar wat aan te veranderen, maar zelfs nog meer uitgeven van het geld waar hij niks voor doet, daar is wel wat mis mee.
Precies. TS kan ook met zijn maten ergens thuis gaan zitten met een krat pils die ze gezamenlijk kopen. Ik kan me zelfs nog wel voorstellen dat, als zijn maten weten van de financiële situatie in huize TS, deze maten af en toe tegen TS zeggen "joh, wij betalen dit kratje wel. Volgende keer mag je weer meebetalen".quote:Op maandag 9 maart 2015 10:19 schreef Scary_Mary het volgende:
TS mag heus nog wel lol hebben en het zou TS sieren als hij zelf ook even kan bedenken wat er voor minder tot geen kosten zou kunnen. Andere insteek dus...
Haar kind? Hun kind.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:19 schreef NotYou het volgende:
Op de pof leven van zn vriendin? Wat denk je dat op de markt gangbaar zou zijn voor opvang van haar kind zolang als TS doet? Misschien moet hij die uren of iig de helft daarvan dan maar eens gaan factureren.
Over eergevoel gesprokenquote:Op maandag 9 maart 2015 10:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Precies. TS kan ook met zijn maten ergens thuis gaan zitten met een krat pils die ze gezamenlijk kopen. Ik kan me zelfs nog wel voorstellen dat, als zijn maten weten van de financiële situatie in huize TS, deze maten af en toe tegen TS zeggen "joh, wij betalen dit kratje wel. Volgende keer mag je weer meebetalen".
Wat een rare denkwijze heb jij. Het is net zo goed zijn kind.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:19 schreef NotYou het volgende:
[..]
Op de pof leven van zn vriendin? Wat denk je dat op de markt gangbaar zou zijn voor opvang van haar kind zolang als TS doet? Misschien moet hij die uren of iig de helft daarvan dan maar eens gaan factureren.
Dat zeg ik dan ook niet.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:24 schreef Scary_Mary het volgende:
Over eergevoel gesproken![]()
Snap je punt wel hoor, maar je moet niet verwachten van je vrienden dat ze shit voor je gaan betalen omdat je zielig bent. Als het gebeurt, mooi mee genomen voor een keertje, maar het is geen structurele oplossing en vast ook niet goed voor TS zijn toch al niet senange gevoel in deze situatie.
Welja, want dat kind heeft ie niet mede zelf op de wereld gezet en verantwoording voor te nemen. Godzijdank dat ik deze mentaliteit of geld issues niet heb zegquote:Op maandag 9 maart 2015 10:19 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wat dan? In de schulden gaan omdat je perse bier moet drinken?quote:Op maandag 9 maart 2015 10:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus wanneer een man kostwinnaar zou zijn en zijn vrouw thuis zou blijven voor het kind en het huishouden dan zou zij "bij hem op de pof leven" en zou zij om iedere cent van zijn geld moeten vragen?quote:Op maandag 9 maart 2015 10:24 schreef Nammie het volgende:
[..]
Wat een rare denkwijze heb jij. Het is net zo goed zijn kind.
"Sorry Jantje, je moet het nog even met deze broek, die te klein is, doen. Papa's bier is belangrijker."quote:Op maandag 9 maart 2015 10:29 schreef snakelady het volgende:
Wat dan? In de schulden gaan omdat je perse bier moet drinken?
God, wat ben jij een kutkneus zeg.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Welja, want dat kind heeft ie niet mede zelf op de wereld gezet en verantwoording voor te nemen. Godzijdank dat ik deze mentaliteit of geld issues niet heb zeg
Haar kind? Het is net zo goed zijn kind.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:19 schreef NotYou het volgende:
[..]
Gewoon een rijke buitenlandse zoeken die wel zorg wil dragen.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat dan? In de schulden gaan omdat je perse bier moet drinken?
Okee, nu begin je te trollen.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
God, wat ben jij een kutkneus zeg.
"Money makes the world go round"
"Breitling"
"CoolGuy"![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |