Dat is echt fantastischquote:
ik gok een bepaald bedrag dat je hebt om te verbouwen....quote:Op zondag 8 maart 2015 15:51 schreef Dondergat het volgende:
Wij hebben een bepaald bedrag om te kunnen uitgeven aan verbouwing van een nieuw huis. Nu is ons geluk dat we een geheel nieuwe keuken van mijn lieve ouders als cadeautje krijgen, waar we natuurlijk zeer blij mee zijn.
Maar ik zou graag weten wat jullie te besteden hadden voor de verbouwing. En wat jullie verbouwd hebben.
Wat wij zelf nog moeten betalen zijn de muren (waarschijnlijk behang), wat verf, stopcontacten, vloerverwarming en tegels.
Weet iemand een (grove) schatting te maken wat dit zal kosten?
Dat lijkt me een behoorlijk accurate schatting, misschien factor 2 hanteren wegens eerst voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, daar niet tevreden mee zijn, en het allemaal nog eens te doen maar dan zo duur dat het wel goed "moet" zijn (bijkomend gevolg: de huur 2 maanden later opzeggen).quote:Op zondag 8 maart 2015 16:17 schreef Queller het volgende:
Grove schatting: ¤ 7.500 - ¤ 25.000
Oftewel: niets over te zeggenEen paar rollen behang en wat potten verf hoeven de wereld niet te kosten. Tegels: afhankelijk van de soort en de hoeveelheid (kosten: alles tussen een appel en een ei en een godsvermogen). Vloerverwarming: afhankelijk van oppervlakte, huidige situatie, etc.
Inderdaad; vergeet factor 2 nietquote:Op zondag 8 maart 2015 17:02 schreef Leandra het volgende:
Dat lijkt me een behoorlijk accurate schatting, misschien factor 2 hanteren wegens eerst voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, daar niet tevreden mee zijn, en het allemaal nog eens te doen maar dan zo duur dat het wel goed "moet" zijn (bijkomend gevolg: de huur 2 maanden later opzeggen).
Echt meer en meer dan genoeg voor wat je van plan bent. Vloerverwarming in keuken en woonkamer kost excl. de tegels 3000 ¤. Afwerking her en der een 1000 ŕ 2000 ¤. Vooral veel zelf doen of een bekende klusjesman inhuren.quote:
Hoezo? Een bank en een boxspring (afhankelijk van smaak/keuze/kwaliteit natturlijk) kan gemakkelijk al 3-4k euro kosten.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Echt meer en meer dan genoeg voor wat je van plan bent. Vloerverwarming in keuken en woonkamer kost excl. de tegels 3000 ¤. Afwerking her en der een 1000 ŕ 2000 ¤. Vooral veel zelf doen of een bekende klusjesman inhuren.
Daarom stond er ook bij dat dat een 10-jarenplan is en dus niet gelijk hoeft. Het bed en de bank gaat niet van de 13k af. We hebben bepaalde kosten via de hypotheek gedaan, die 13k is zo goed als voor verf, behang, vloer enz.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:12 schreef Arnax het volgende:
[..]
Hoezo? Een bank en een boxspring (afhankelijk van smaak/keuze/kwaliteit natturlijk) kan gemakkelijk al 3-4k euro kosten.
Zelf ben ik in november verhuisd naar mijn nieuwe woning, ik ben in principe zonder spullen begonnen en had geen grote verbouwingen. Ik schat dat ik rond de 14k kwijt was voor inboedel, behang, vloer, verf etc. De teller voor deze kleine dingen is erg snel opgelopen.
Daarnaast had ik nog alle kosten rond de aankoop van de woning, weet niet zeker of je deze ook uit de 13k moet betalen? En ik heb net de kozijnen + glas op de 1e verdieping laten vervangen, wat mij ook 8k heeft gekost, maar dit ging via de hypotheek.
Al met al hangt erg veel af van hetgeen je precies wilt doen en hoeveel je eraan wilt uitgeven. Bij de kleine zaken (verf etc) maar ook bij een nieuw bed of bank kan de teller erg hard oplopen...
Dat kan ie wel kosten, maar dat moet je dus nooit betalen.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:12 schreef Arnax het volgende:
Hoezo? Een bank en een boxspring (afhankelijk van smaak/keuze/kwaliteit natturlijk) kan gemakkelijk al 3-4k euro kosten.
Is nieuw.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:54 schreef CrusadeRotterdam het volgende:
85.000
Nieuw dak, nieuw trappen, nieuw balkon, nieuwe muren, betonvloer, vloerverwarming, alle bedrading nieuwd nieuwe voorzetwanden. Tja eigenlijk alles behalve de muren zijn nieuw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |