quote:Op maandag 9 maart 2015 10:43 schreef 0108daniel het volgende:
Ben al een aantal bugs tegengekomen helaas.
Eerst maar eens piraten voordat ik het zal kopen.
Ik ben ook wel een paar bugjes tegen gekomen maar niets wat de gameplay in de weg staat gelukkig. Het enige 'gamebreaking' wat ik heb opgemerkt is wanneer je de texture quality aanpast in een lopend spel dat hij naar de desktop kan crashen, verder eigenlijk niets.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:43 schreef 0108daniel het volgende:
Ben al een aantal bugs tegengekomen helaas.
Eerst maar eens piraten voordat ik het zal kopen.
Ah okéquote:Op maandag 9 maart 2015 10:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben ook wel een paar bugjes tegen gekomen maar niets wat de gameplay in de weg staat gelukkig. Het enige 'gamebreaking' wat ik heb opgemerkt is wanneer je de texture quality aanpast in een lopend spel dat hij naar de desktop kan crashen, verder eigenlijk niets.
zolang je niet specialiseerd en geen/weinig bergen hebt is de SC2013 tile nog prima om mee te rotzooien..quote:Op maandag 9 maart 2015 10:49 schreef jogy het volgende:
Gisteren uit pure armoe maar weer eens SimCity (13) opgestart, die 2*2 tile is wel claustrofobisch hoor. Aan de andere kant was het toch wel weer een beetje meeslepend.
True! maar is het gamebreaking? Misschien breekt het de immersie een beetje maar verder ook niet (imo de pimo natuurlijkquote:Op maandag 9 maart 2015 10:51 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ah oké![]()
Ik kwam tegen dat het gras of sommige gebouwen uitgerekt worden (ookwel glitch)
Daarnaast gingen bussen, treinen, boten zomaar in de lucht en maakte ze rare kapriolen :p
we need more flying cars Drones!quote:Op maandag 9 maart 2015 10:51 schreef 0108daniel het volgende:
Daarnaast gingen bussen, treinen, boten zomaar in de lucht en maakte ze rare kapriolen :p
Lastig, het kijkt en speelt niet prettig als er opeens een boot voorbij komt vliegenquote:Op maandag 9 maart 2015 10:58 schreef jogy het volgende:
[..]
True! maar is het gamebreaking? Misschien breekt het de immersie een beetje maar verder ook niet (imo de pimo natuurlijk)
Dat is toch geen bug. Dat is grappig vormgegeven. Voertuigen verdwijnen niet als je de weg aanpast.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:51 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ah oké![]()
Ik kwam tegen dat het gras of sommige gebouwen uitgerekt worden (ookwel glitch)
Daarnaast gingen bussen, treinen, boten zomaar in de lucht en maakte ze rare kapriolen :p
Nee, maar als je eenmaal besloten hebt om een game te piraten vinden sommige het nodig de kleinigheden die niet goed zitten nog even aan te stippen. En dat voor een product waar ze niet eens voor betalen.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:58 schreef jogy het volgende:
[..]
True! maar is het gamebreaking? Misschien breekt het de immersie een beetje maar verder ook niet (imo de pimo natuurlijk)
Je hebt een hard-mode, ik denk dat je daar die financiële uitdaging wel kunt vinden.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:02 schreef RaXz het volgende:
Ik hoop niet dat de nadruk teveel op het verkeer komt te liggen, natuurlijk is de doorstroom een belangrijk onderdeel van een stad, maar de meeste nadruk moet op het budget liggen. Ik weet nog wel hoeveel last ik had met de overstap van Simcity 3000 naar Simcity 4, in 4 moest je veel meer het budget in de gaten houden en bezuinigen waar dat kon.
Wat een kneus ben jij zeg. Eerst interessant doen met je mod-geneuzel en dan nu de game piratenquote:Op maandag 9 maart 2015 10:43 schreef 0108daniel het volgende:
Ben al een aantal bugs tegengekomen helaas.
Eerst maar eens piraten voordat ik het zal kopen.
Sja, en dat voor een spel van 30 euro, hoe duur was Simcity? 60 euro?quote:Op maandag 9 maart 2015 11:02 schreef Typisch het volgende:
[..]
Nee, maar als je eenmaal besloten hebt om een game te piraten vinden sommige het nodig de kleinigheden die niet goed zitten nog even aan te stippen. En dat voor een product waar ze niet eens voor betalen.
Dat wist ik niet.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:03 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je hebt een hard-mode, ik denk dat je daar die financiële uitdaging wel kunt vinden.
quote:Op maandag 9 maart 2015 10:43 schreef 0108daniel het volgende:
Ben al een aantal bugs tegengekomen helaas.
Eerst maar eens piraten voordat ik het zal kopen.
RCT en SimCity(2013), gelukkig niet veel Cities XXL slachtoffers.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:22 schreef 0108daniel het volgende:
Veel mensen die hier zitten hebben RCT World gepre orderd.
Dat blijkt 1 grote flop te zijn geweest waardoor ze nu zich hier op storten:P
Ok.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:22 schreef 0108daniel het volgende:
Veel mensen die hier zitten hebben RCT World gepre orderd.
Dat blijkt 1 grote flop te zijn geweest waardoor ze nu zich hier op storten:P
Wat voor een laptop heb je, mijn glazen bol is kapot en de NSA wil de informatie niet doorgeven.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:49 schreef JanCees het volgende:
Denken jullie dat mijn laptop dit spel aan kan?
asus k54cquote:Op maandag 9 maart 2015 11:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat voor een laptop heb je, mijn glazen bol is kapot en de NSA wil de informatie niet doorgeven.
quote:Op maandag 9 maart 2015 10:21 schreef mschol het volgende:
[..]
jij noemt een streamer die een snelweg OVER een landingsbaan heen maakt geen echte gek?
Het ligt aan je videokaart, heb je de HD Graphics 3000 of de AMD Radeon HD 6470M? intel is volgens mij niet voldoende.quote:
Die 3000 dusquote:Op maandag 9 maart 2015 12:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Het ligt aan je videokaart, heb je de HD Graphics 3000 of de AMD Radeon HD 6470M? intel is volgens mij niet voldoende.
Volgens mij gaat die het niet redden helaas. Wie weet draait het wel maar mooi wordt het niet.quote:
Je krijgt er een paar plots bij, niets bijzonders.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:52 schreef valek het volgende:
Ik zie ook een deluxe versie voor ¤37,-. Wat is het verschil?
Zou ik ook gedaan hebben als het ontwikkelt was door Frontier Developments, maar dat is niet het geval, en dat World in de naam klinkt mij te social.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:22 schreef 0108daniel het volgende:
Veel mensen die hier zitten hebben RCT World gepre orderd.
Dat blijkt 1 grote flop te zijn geweest waardoor ze nu zich hier op storten:P
Zou ik niet doen, straks is het uitverkocht.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:02 schreef valek het volgende:
Ik wacht reacties af van iedereen voordat ik het ga kopen.
Ohja die heb ik ook regelmatig in de twitch streams voorbij zien komen, hij heeft er wel een paar uurtjes in zitten inderdaad.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:08 schreef Fir3fly het volgende:
Een van mijn favoriete SC4 spelers (Haljackey) heeft ook een early release versie gekregen:
Simtropolis Plays Cities: Skylines!: http://www.youtube.com/pl(...)GkB7nTdejWtn6jhaazMI
Je krijgt een paar extra gebouwen waar je verder niks aan hebt, en je steunt de ontwikkelaars.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:22 schreef valek het volgende:
Heeft het voordelen om de deluxe versie te kopen?
Nope, qua gameplay niet en omdat er volledige mod-support op zit zal je de gebouwen die je in de eerste instantie niet krijgt vast wel op een andere manier kunnen vergaren uit de steamworkshop.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:22 schreef valek het volgende:
Heeft het voordelen om de deluxe versie te kopen?
quote:Op maandag 9 maart 2015 10:51 schreef over_hedge het volgende:
Gaan de inwoners nu wel elke dag naar het zelfde huis en zelfde werk? Of gaan ze weer naar welk werk of huis het meest dichtbij is?
Alle inwoners hebben een vaste woon en werkplaats.quote:
Tnxsquote:Op maandag 9 maart 2015 13:37 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Alle inwoners hebben een vaste woon en werkplaats.
eiffeltoren schijn je te kunnen vergeten ivm copyright issues..quote:Op maandag 9 maart 2015 13:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Nope, qua gameplay niet en omdat er volledige mod-support op zit zal je de gebouwen die je in de eerste instantie niet krijgt vast wel op een andere manier kunnen vergaren uit de steamworkshop.
Ik heb wel gedaan maar gewoon omdat ik ze gewoon het geld wel gun.
Ghe, ik heb zomaar een beetje het vermoeden dat die steam workshop support niet de enige manier zal zijn om gebouwen erin te krijgenquote:Op maandag 9 maart 2015 14:05 schreef mschol het volgende:
[..]
eiffeltoren schijn je te kunnen vergeten ivm copyright issues..
Daarnaast: wat is 30(preorder +korting gmg) /36 euro nou voor een spelletje? :p
NIET POEPEN OP MIJN FEESTJE.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:04 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Jammer dat je er geen fuck mee kan tot morgenavond
Ik ben wel benieuwd naar die "teleurstellende dingen".quote:Op maandag 9 maart 2015 15:09 schreef FredvZ het volgende:
Dit ziet er ook veel belovend uit, maar lees tussen de regels toch wel teleurstellende dingen.
Echt? Ik heb mijn hypebril op dus ik zie ze nietquote:Op maandag 9 maart 2015 15:09 schreef FredvZ het volgende:
Dit ziet er ook veel belovend uit, maar lees tussen de regels toch wel teleurstellende dingen.
Ik kon wel Simcity 2013 spelen anders, wel alles op low of uit maar tochquote:Op maandag 9 maart 2015 12:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens mij gaat die het niet redden helaas. Wie weet draait het wel maar mooi wordt het niet.
edit: http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Intel+HD+3000. Nee. Die doet helemaal niets.
Oke, misschien deze ook wel hoor maar misschien eerst ff uitproberen voor je het koopt. Ken je iemand die het spel wel koopt? Eventueel kan diegene een family share opzetten met je dat je het kan uitproberen?quote:Op maandag 9 maart 2015 15:29 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ik kon wel Simcity 2013 spelen anders, wel alles op low of uit maar toch
Je kan hem op greenmangaming.com nog goedkoper krijgen (23% korting)quote:Op maandag 9 maart 2015 14:05 schreef mschol het volgende:
[..]
eiffeltoren schijn je te kunnen vergeten ivm copyright issues..
Daarnaast: wat is 30(preorder +korting gmg) /36 euro nou voor een spelletje? :p
Ik ook maar het antwoord daarop is altijd 'dat wordt gefixt met mods en DLC'. Tja.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:09 schreef FredvZ het volgende:
Dit ziet er ook veel belovend uit, maar lees tussen de regels toch wel teleurstellende dingen.
Nope, echte weg. Paradox/Colossal Order heeft gewoon spelers de mogelijkheid gegeven om het vliegveld van Gibraltar na te bouwen. Geen bug, niks.quote:
Maar wat dan?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik ook maar het antwoord daarop is altijd 'dat wordt gefixt met mods en DLC'. Tja.
Ik lees dingen over auto's die maar een deel van de weg gebruiken bijvoorbeeld.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:18 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar die "teleurstellende dingen".
Oh ja, dat is wel een issue inderdaad, ze zijn niet zo slim om later in te voegen nee. Eigenlijk zijn het de prototype 'mobilisten' die je in het echte leven het liefste de vangrail in wil drukken.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik lees dingen over auto's die maar een deel van de weg gebruiken bijvoorbeeld.
Ik twijfel over day 1 aankoop vanwege de problemen met traffic, al ben ik wel hoopvol dat ze het fixen. Zonder fix is het wel een breekpunt voor mij qua immersion. Daarnaast gaat dat de groei van de stad bottlenecken, dus het is niet zo vreemd dat het zo lastig is 1 miljoen te halen.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:46 schreef Seroczynski het volgende:
Ik neem aan dat dat nog gefixt wordt. Ze hebben drie dagen geleden nog een patch uitgebracht waarin ze het verkeer op een rotonde hebben verbeterd. Automobilisten gebruiken daar nu correct de binnenste en buitenste baan van.
Als dat het enige is dat je tegen houdt dan zou ik lekker de game gaan bestellen
g2playquote:
De bugs en narigheden in de traffic zijn volgens mij van het niveau tweaks. In Simcity was de basis van de pathfinding zo ingesteld dat ze helemaal overnieuw zouden moeten beginnen met programmeren vanaf de basis. Hier kunnen ze volgens mij makkelijker aanpassingen doen aan de voorwaarden. Echt slim worden ze nooit.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik twijfel over day 1 aankoop vanwege de problemen met traffic, al ben ik wel hoopvol dat ze het fixen. Zonder fix is het wel een breekpunt voor mij qua immersion. Daarnaast gaat dat de groei van de stad bottlenecken, dus het is niet zo vreemd dat het zo lastig is 1 miljoen te halen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 9 maart 2015 17:38 schreef SoldMayor het volgende:
Morgen om deze tijd!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Hoezo dan nogsteeds?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(she/her)
Wandelgangengerucht is dat het spel pas om 1900 uur cet wordt vrijgegeven. Standaard steam tijd voor releases omdat het achtergestelde Amerikanen zijn.quote:
De release staat op 19:00.quote:
Ik heb gelukkig dat trauma niet opgelopen, al genoeg trauma's achter de rug wat Electronic Arts betreft,quote:Op maandag 9 maart 2015 16:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar wat dan?
De tunnels en euro-skins komen in een gratis DLC, door een kleine rel heb je met de release al meteen een 25 tile-mod die je kan gebruiken op eigen risico en verder heb je en krijg je waarschijnlijk geen events of een day/night cycle (misschien in betaalde DLC's of zo)
De harde grens van 1 miljoen is nog niet gekraakt iig maar tot op heden zie ik de 1 miljoen ook niet zo makkelijk gehaald worden eerlijk gezegd.
Maar nogmaals, ik ben verblind door het licht van de hype in mijn gezicht dus al is het een drol van een game dan zie ik het toch niet op tijd. Ik was ook helemaal waus van Simcity(2013) ()
Nu weet ik het ook niet meer.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:44 schreef Fylax het volgende:
Oh, op Twitter lees ik dat ze nog gaan vertellen wanneer.
Wat?quote:Op maandag 9 maart 2015 17:50 schreef 0108daniel het volgende:
Tijden zijn alweer verschoven naar 2 uur later...
Maar het uur daarvan is gelukkig bijna voorbij.
quote:Op maandag 9 maart 2015 17:50 schreef 0108daniel het volgende:
Tijden zijn alweer verschoven naar 2 uur later...
Maar het uur daarvan is gelukkig bijna voorbij.
Linkje of stierenpoep.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:50 schreef 0108daniel het volgende:
Tijden zijn alweer verschoven naar 2 uur later...
Maar het uur daarvan is gelukkig bijna voorbij.
Dat zeg ik, 2 uur later.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:00 schreef RaXz het volgende:
[..]![]()
Paradox Interactive @PdxInteractive 9 min.9 minuten geleden
Launch info for #CitiesSkylines, no midnight release, game will be available around 19.00 CET on the 10th. More: http://ow.ly/K6ZxG
1900 uur was al tijden bij mij zo bekend.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:21 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Dat zeg ik, 2 uur later.
Uit reviews en quartas bleek dat Europese tijd 17:00 was.
Zo'n lijst kun je denk ik echt bij elke game maken.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:22 schreef 0108daniel het volgende:
Flinke bug lijst, onder andere:
16:9, 16:10, 21:9 and 4:3 ratios are supported. This can result in black borders when playing with a TV. To use a custom resolution, launch the game from the command line. Some UI clipping can occur if the game is played with a non-supported resolution.
Trophy icon on saved games means they have achievements enabled. Saves that use or have used mods do not have achievements enabled.
Space Elevator is highlighted in the Public Transport Info View, but it's missing a line in the legend to tell of how many people use it.
Splash screens cannot be skipped with a mouse click.
On Windows the default fullscreen mode is borderless window which means that some third-party features such as G-Sync don't activate. You can start the game in exclusive fullscreen mode if you force it to use DirectX9 instead of DirectX11 by adding -force-d3d9 as a launch parameter. However, there seems to be problems with 4K resolution when using DirectX9.
All texts do not update "on the fly" when language is changed from the options. The game requires restart to update the texts.
Ships can cross dams and go through low bridges.
Planes can fly through tall buildings.
VERY steep cliffs in the map editor can make textures break open.
On OSX, some hardware have trouble with the Steam overlay in game. If the textures disappear when the overlay shows up, just disable the Steam overlay from the game properties in the Steam client until we work out a patch.
Asset Editor: some assets such as public transport can be imported and customized, however, they will currently not be functional if placed in the game.
Asset Editor: It is not possible to assign thumbnails for intersections and parks at the moment.
There is no easy way to Update an existing item you have previously uploaded on the Steam Workshop at the time being.
Steam releases zijn vrijwel altijd rond 19:00 CET voor zover ik weet.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:21 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Dat zeg ik, 2 uur later.
Uit reviews en quartas bleek dat Europese tijd 17:00 was.
Ter vergelijking, de bug list van SimCity. Overgrote merendeel zat er bij launch al in.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:24 schreef Typisch het volgende:
[..]
Zo'n lijst kun je denk ik echt bij elke game maken.
Ik vind het wel meevallen. Gast gezien die gewoon steady naar de 250k ging op Twitch.
Maar ondertussen ookquote:
wtf maakt dat nou weer uit?quote:
Dat ze vaak keys opkopen die spreekwoordelijk gezegd van de vrachtwagen zijn gevallen, of gewoon met gestolen creditcards.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
wtf maakt dat nou weer uit?
Gast. Ga fietsen.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:55 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nog niet.
Als de bugs verholpen zijn wellicht wel.
Zoveel bugs zitten er nu ook alweer niet in en dat team is aardig responsive. Ze hebben de traffic AI bijv. ook al verbeterd vandaag.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:55 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nog niet.
Als de bugs verholpen zijn wellicht wel.
Boeiend ben je nou Nederlander of nietquote:Op maandag 9 maart 2015 18:55 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Dat ze vaak keys opkopen die spreekwoordelijk gezegd van de vrachtwagen zijn gevallen, of gewoon met gestolen creditcards.
Ja ik heb het op GMG gekocht met 20% kortingquote:Op maandag 9 maart 2015 18:57 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Boeiend ben je nou Nederlander of niet
zolang de gameplay goed is mag het er ook a la simcity 2000 uitzien imhoquote:Op maandag 9 maart 2015 18:35 schreef Fir3fly het volgende:
Erg matig dat het op DX9 draait trouwens.
dat lijkt wel de minderheid te zijnquote:Op maandag 9 maart 2015 18:55 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Dat ze vaak keys opkopen die spreekwoordelijk gezegd van de vrachtwagen zijn gevallen, of gewoon met gestolen creditcards.
Deze is niet gedetailleerd genoeg? http://ahn.geodan.nl/ahn/quote:Op maandag 9 maart 2015 18:57 schreef tweemeter het volgende:
Even OT: Iemand een idee waar je gedetailleerde hoogtekaarten kan vinden van Nederland?
Niet dus, in elk spel zitten bugs.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:55 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nog niet.
Als de bugs verholpen zijn wellicht wel.
11 maar ook op 9 als ik het goed heb.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:35 schreef Fir3fly het volgende:
Erg matig dat het op DX9 draait trouwens.
Geniaal!! Een district 'amish paradise', alleen maar boerderijenquote:Op maandag 9 maart 2015 18:49 schreef jogy het volgende:
http://www.twitch.tv/kingkongor 350000 inwoners.
We hebben nog wagon aan de trein gehaakt. Maar het is wel een goederenwagon gebruikt voor varkens bestemd voor vernietiging wegens varkenspest.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:00 schreef Scorpie het volgende:
OKE KOPUH IK BEN OVERTUIGD JAAAAA ALL ABOARD THE HYPE TRAIN !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |