Hoe is ze dan een gevaar?quote:Op zondag 8 maart 2015 15:57 schreef TigerXtrm het volgende:
Steek je keuken in de fik, bel de brandweer, zeg dat het kwam door je moeder. Nu is ze een gevaar voor zichzelf en anderen. Opnemen die handel.
Wat zij niet heeft gedaan.quote:
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:29 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Nee nou ja ze gedraagt zich vreemd maar afgezien dat ze vaak de toilet niet doortrekt is er niks op aan te merken.
Nee, het punt is dat jij het geen probleem vindt om iemand om valse redenen op te laten nemen. En dan? Denk je dat ze haar daar voor altijd gaan houden?quote:
Als je dat doet, is het beter dat jij opgenomen wordt i.p.v. je moeder.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:57 schreef TigerXtrm het volgende:
Steek je keuken in de fik, bel de brandweer, zeg dat het kwam door je moeder. Nu is ze een gevaar voor zichzelf en anderen. Opnemen die handel.
quote:Op zondag 8 maart 2015 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het punt is dat jij het geen probleem vindt om iemand om valse redenen op te laten nemen. En dan? Denk je dat ze haar daar voor altijd gaan houden?
TS vroeg om een manier om zijn moeder op te laten nemen. Dat is een manier. Ik zeg niet dat het een goede of zelfs legale manier is. Maar ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en heb een tijdje overwogen om het in die richting te zoeken. Uiteindelijk is het nooit nodig geweest, ze is uiteindelijk overleden omdat niemand iets voor haar kon doen en ze zelf ook niet opgenomen wilde worden...quote:Op zondag 8 maart 2015 16:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je dat doet, is het beter dat jij opgenomen wordt i.p.v. je moeder.
Precies mijn punt.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:00 schreef TigerXtrm het volgende:
TS vroeg om een manier om zijn moeder op te laten nemen. Dat is een manier. Ik zeg niet dat het een goede of zelfs legale manier is. Maar ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en heb een tijdje overwogen om het in die richting te zoeken.
Huh, doodgaan aan een psychiatrische aandoening? Of was het zelfmoord?quote:Op zondag 8 maart 2015 17:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Uiteindelijk is het nooit nodig geweest, ze is uiteindelijk overleden omdat niemand iets voor haar kon doen en ze zelf ook niet opgenomen wilde worden...
Nee, zeer ernstig alcoholisme. Maar de situatie was niet heel anders dan bij TS, alleen was ik minderjarig en had geen vader. Anderen tot last zijn, zich zelf kapot maken en indirect ook anderen. Compleet onhoudbare situatie waar niemand bij kon of wilde helpen. Ook de huisarts had zoiets van 'tja... kan er ook weinig mee als ze niet zelf wil'. Dus tja, dan ga je op zoek naar oplossingen. Je moet toch wat.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:30 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Huh, doodgaan aan een psychiatrische aandoening? Of was het zelfmoord?
Heftig verhaal, zeker. Toch denk ik dat de situatie van TS niet helemaal vergelijkbaar is. Alcoholisten maken hun lichaam kapot, dus dan zit je sneller aan mogelijkheid tot opname.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:08 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Nee, zeer ernstig alcoholisme. Maar de situatie was niet heel anders dan bij TS, alleen was ik minderjarig en had geen vader. Anderen tot last zijn, zich zelf kapot maken en indirect ook anderen. Compleet onhoudbare situatie waar niemand bij kon of wilde helpen. Ook de huisarts had zoiets van 'tja... kan er ook weinig mee als ze niet zelf wil'. Dus tja, dan ga je op zoek naar oplossingen. Je moet toch wat.
Maar goed, ik kaap TS z'n topic. Excuus.
[..]Het klinkt alsof je moeder in een psychose zit. Voor haar zijn de dingen "waar". Ze ziet de realiteit een stuk anders.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:53 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ervaring mee?
Nee serieus dit gaat me toch echt te ver.
Dan loopt ze weg of rijd ze weg en scheld die mensen en mij uit waarschijnlijk.
Ik heb zo mijn twijfels of ze daar iets mee kunnen.
Dit.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:15 schreef praadje het volgende:
Bemoeizorg komt niet eenmalig als het goed is. Die blijven komen en terugkomen als ze zien dat dat nodig is. Ook als ze steeds weggestuurd worden. Ik zou dit toch proberen.
quote:Op maandag 9 maart 2015 06:17 schreef El_Matador het volgende:
TS projecteert zijn eigen angsten en waanbeelden op zijn bloedeigen moeder en maakt haar zwart op een internetforum.
Daar bestaan al topics vol van, maar meneer weigert iedere vorm van advies of hulp hier over.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:28 schreef Evertjan het volgende:
ten eerste zo gauw mogelijk het huis uit gaan en op je eigen gaan wonen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |