abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150383013
Dagelijks maken we allemaal gebruik van encryptie. Het is een onderwerp wat steeds belangrijker wordt in onze samenleving. Het vergrendelen en beschermen van je data is steeds meer nodig als je je privacy wilt behouden.

Voor mijn opleiding (Communicatie & Multimedia Design) moeten wij een encrypted game gaan maken. Voor we dat gaan doen willen we goed weten wat jongeren van encryptie weten/denken/vinden.

Beknopte definitie:
Encryptie staat voor het coderen (versleutelen) van gegevens/data op basis van een bepaald algoritme. Deze gegevens kunnen ook weer gedecrypteerd worden (ontsleuteld). Het gaat dus eigenlijk om beveiligen van data.

Alle reacties zijn welkom:
Wat je er van vind, of je bang bent voor de toekomst bescherming van je gegevens.. Of je er veel van weet, wat je met encryptie doet, of je weet hoe je je data kan beschermen, denk je dat het gevaarlijk is, denk je dat het jou niet overkomt dat je data naar buiten komt/online komt zonder dat je het wilt?

Ik zou heel dankbaar zijn voor reacties.

[ Bericht 3% gewijzigd door missinda op 07-03-2015 13:07:14 ]
xxxx
  zaterdag 7 maart 2015 @ 12:54:37 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150383144
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 12:49 schreef missinda het volgende:

of je bang bent voor de toekomst bescherming van je gegevens..
Nee, ik ben niet bang voor de toekomst. Laat maar komen.
quote:
Of je er veel van weet,
Niet echt, hou mij er ook niet echt mee bezig.
quote:
wat je er mee doet,
Met wat?
quote:
of je weet hoe je je data kan beschermen,
Dat weet ik wel. Doe ik ook.
quote:
denk je dat het gevaarlijk is,
Wat?
quote:
denk je dat het jou niet overkomt?
Wat overkomt?
quote:
Graag gedaan.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150383167
quote:
denk je dat het gevaarlijk is,
Nee, encryptie is niet gevaarlijk
quote:
denk je dat het jou niet overkomt?
Of encryptie mij overkomt? :?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150383238
quote:
Dagelijks maken we allemaal gebruik van encryptie. Het is een onderwerp wat steeds belangrijker wordt in onze samenleving. Het vergrendelen en beschermen van je data is steeds meer nodig als je je privacy wilt behouden.

Voor mijn opleiding (Communicatie & Multimedia Design) moeten wij een encrypted game gaan maken. Voor we dat gaan doen willen we goed weten wat jongeren van encryptie weten/denken/vinden.

Beknopte definitie:
Encryptie staat voor het coderen (versleutelen) van gegevens/data op basis van een bepaald algoritme. Deze gegevens kunnen ook weer gedecrypteerd worden (ontsleuteld). Het gaat dus eigenlijk om beveiligen van data.

Wat je er van vind, of je bang bent voor de toekomst bescherming van je gegevens.. Of je er veel van weet, wat je er mee doet, of je weet hoe je je data kan beschermen, denk je dat het gevaarlijk is, denk je dat het jou niet overkomt?

Wat moet ik me voorstellen bij een encrypted game? :o
Je suis Charlie Sheen
pi_150383272
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 12:59 schreef NotYou het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij een encrypted game? :o
Je moet het spel uitspelen om het wachtwoord te krijgen. Dan kun je het spel decrypten en het dan spelen!
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150383431
Hahaha Ik dacht dat het wel duidelijk was.

Encrypted game > een game waarbij je dingen moet versleutelen en/of ontsleutelen
xxxx
pi_150383466
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:07 schreef missinda het volgende:

Encrypted game > een game waarbij je dingen moet versleutelen en/of ontsleutelen
Een puzzel dus?
pi_150383468
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:07 schreef missinda het volgende:

Encrypted betekent letterlijk "versleuteld" wat een encrypted game dus een "versleuteld spel" maakt. "Encryption game" zou een stuk logischer zijn..
Je suis Charlie Sheen
pi_150390166
Ik versleutel altijd alles met een One Time Keypad, die ik uit mijn blote bol onthoud,
pi_150391320
En waarom staat dit niet in DIG?
Er zijn ongetwijfeld wel mensen die willen helpen door je enqute in te vullen maar je zou jezelf meer kans geven door het in het juiste subforum te plaatsen
  zondag 8 maart 2015 @ 01:15:47 #11
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_150408390
Lijkt me ook
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_150410610
quote:
Als je antwoorden wil waar je echt wat mee kan kan formuleer dan je vragen wat beter dan 'Ben je bang dat het jou overkomt?'
En hoe ga je het antwoord interpreteren? Er is een verschil tussen 'Nee ik ben niet bang want de NSA bestaat toch niet echt.' en 'Nee ik ben niet bang want ik gebruik voor alle opslag en communicatie al jaren dubbele versleuteling.'
Kortom, zet een goede enquête in elkaar.

Verder vindt ik je uitleg over die 'encrypted/encryption game' te vaag.
Wat wil je daar mee doen? Wat encryptie-gerelateerde puzzeltjes zonder verdere context?
Wil je een specifieke real-life casus simuleren om de speler te laten zien wat het nut van encryptie is?

Wat weet je er zelf eigenlijk over?

[ Bericht 11% gewijzigd door jeroen25 op 08-03-2015 04:03:47 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_150410617
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:54 schreef vaduz het volgende:
Ik versleutel altijd alles met een One Time Keypad, die ik uit mijn blote bol onthoud,
Deze post heb je dus ook versleuteld.
Wat betekent dat dit niet de echte post is.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_150415288
Cj"y@˜Ö*Ë+A­z§{߈bk]Pà¹<þ/ÕgEVÐd·²E
>w¾A`ªçÕ,©k¾QI|®ËÉ.ãx±åÍ(¬<LkªŠ G˜µ³}ô M ´9Öè‘F1~·WÁ8Fóf)Žž¡÷mÐ5ŠÒÓñ|BI);”ÌÃÙ!§nVž°QTµ¢TŁNÏ¥V™ ù ÚÑ•*‘µí&c‰ž>NÒ
³88]ûR \&†F܍£ë8¹õw“|ùŒ:Á—'…ƒêåªZ„nÏ$Ž7n²dMîv\»Þ„(ß[Õ2?¾2OEcµ1ôÑÕ‘²8χ úJ÷Yk3ƒ5©q†›^Òç
ec0i}¶Ã€¨st+ûoùß îm4ܘý§=·Ñ-ûâvm™tê‘sR©'gñÏkĪ‘ñuD™³+øïñö£¾mùÙKΉ¿fA»LoÞýßx–¨©„f«°
b^¯'x¹ë³TÐ’pá«L5Ç„Ñ|Õ´!cžIRØ/6þa:M;qêÌFÛü®b[:‹¹AxŽRÒä™zœdl‰Èîè6ú6*`gV—‡<±pW±‡Ê ‘ÓÉ å—Ðí£Ô0bDÑ#Ž¿Z®,s&bOm“ûÇûf=ø£f±‰CЇ¨˜ÞÜb¯mªŠåé
¢C"™£$`!V³m$´WÇÁfÕߨw‚ÙóÞ4ŽeyïM'tŸ”.zÑ[)r‰%‹¹sX±ÒLÂaa`­!Ùa‰ç¨¶}×RFVÓ¬bö© GÅ»4|+“”àõ߃ûðG[%!åKÆ}_NÀäð
.¤.µ×¡!ý¬Å¹i¹ÜÉú€>r—žK\ƒ­<äÛuâ
ûªñò"ú³Ò5p3Ý!:‡å>é¬'üÛ¨Ûñ;y$˜Heìr@Òx|]—¨×X0¸¤È…ãɯd–͍è*ækßoM¼£v¢5þ¶Å“Ê)F¢Þ]r¯ˆËåÆ0M#:À”º
4MB§½vyÞ ¹rÄŘIdïRyx¤óí™Ô¥¯ &“íùñðµÓç"mh½"CUÅjê¦ñoêOL [®%M/J|<+“:dì{Kù‹·pP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')