It's the circel of lifequote:Op woensdag 29 april 2015 17:03 schreef Crumpette het volgende:
Is er ook iets anders qua wakkertijd ingee? Als je kindje korter slaapt heeft ze minder energie om te drinken -> om te slapen -> om te drinken.. enz. Je ziet de circel. ik weet niet hoe jullie dag er nu uitziet, maar je kunt eens een dagje proberen haar max 1 uur op te laten zijn? Inclusief voeden/verschonen/knuffels ed. En dan weer bed? Maakte hier een wereld van verschil. inmiddels is het natuurlijk weer anders, maar R is nog zo klein
Ik zag hier in de supermarkt nog een of twee pakken staan, als je wilt kun ik ze voor je halen en opsturen?quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Hero 2 Hypo-allergeen gaat eruit. Werd blijkbaar niet genoeg verkocht.
Wat zou beter zijn, over naar Hero 2 Standaard of naar Nutrilon 2 Hypo-allergeen?
Ik ga straks naar de AH. Daar zit ook een Etos en een apotheek enzo. Bij hoeveel pakken vind je het de moeite waard om op te sturen? Dan kan ik ook kijken voor je als je wilt.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Hero 2 Hypo-allergeen gaat eruit. Werd blijkbaar niet genoeg verkocht.
Wat zou beter zijn, over naar Hero 2 Standaard of naar Nutrilon 2 Hypo-allergeen?
Hey, had je een pm of dm (weet niet meer welke) gestuurd, weet niet of je dat gezien hebtquote:Op woensdag 29 april 2015 22:39 schreef Razztwizzle het volgende:
Lief! Maar met 6,95 verzendkosten wordt t wel duur denk ik. Away meet ik in de zomer dus dat kan wel. Of woon je in de buurt van Almere/Gooi?
Oh gemistquote:Op vrijdag 8 mei 2015 06:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Hey, had je een pm of dm (weet niet meer welke) gestuurd, weet niet of je dat gezien hebtIk heb eergister bij de AH twee pakken met 35% korting meegenomen. Met verzendkosten erbij nog goedkoper dan normaal in de winkel dus
. Wil je ze hebben?
jaaa die pap heeft Melle ook. Vindt ie heerlijk! Moet wel lekker dik zijn en met een lepeltje. alleen als t s ochtends hongerpaniek is doen we gewoon een fles. pap in fles lust hij niet namelijkquote:Op maandag 25 mei 2015 15:15 schreef Crumpette het volgende:
met wat voor granen oid maak je die pap razz? Ik denk dat mijn kleine daar ook binnenkort klaar voor is namelijk.
Luc was daar ook gek opquote:Op maandag 25 mei 2015 17:39 schreef Razztwizzle het volgende:
Bambix zonnige ontbijtpap voor 6+ maanden.
Die naam. Maar A. vindt het heerlijk
.
dat is waar. punt is wel dat hij vaak direct na zijn ochtendslaap (die vaak wat langer is) zoveel honger heeft dat hij geen brood wil en alleen de fles goed genoeg is. maar wel t proberen waard. op t kdv doen ze dit ook maar dan komt hij vaak kort na de boterham al voor een fles ipv na het slapen weer een hapje..quote:Op maandag 25 mei 2015 19:28 schreef laziness het volgende:
Als je naar de drie wil zou ik hem zeker een boterham als lunch aanbieden kwak
Yoghurt zou ik gewoon 's avonds houden. Uiteindelijk moet hij daar namelijk voldoende eten om op te kunnen gaan slapen over een tijd. En voor nu ook die nachtfles er weer af krijgen denk ik
Bij de boterham kan je voor het vocht water aanbieden.
nou ja, overdag zitten we nu sowieso maar op drie flessen, dat loopt wel, alleen hij slaapt niet door dus dan komen we op 4. maar als ik ga plannen voor 2 flessen overdag en 1 nachtfles, dan zijn t er dus als hij toch doorslaapt maar 2.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:51 schreef laziness het volgende:
Daar zitten nog maar twee flessen in?
Als hij snel weer voor een fles komt zou ik meer boterham proberen te geven?
Maar gezien zijn leeftijd kan die 3e fles nog. Anders een halve voor de boterham om de ergste honger te stillen en dan later nog een halve.
m. wil gewoon te veel eten. al sinds zijn geboorte eigenlijk, of nou ja, ik merkte het pas toen we op flesjes overgingen. toen wilde hij altijd teveel flessen...quote:Op maandag 25 mei 2015 19:53 schreef AwayTL het volgende:
Ik snap alleen niet waarom ze naar x aantal flessen moeten.
Ik ken het alleen zoals het bij Razz ging, oh ineens een fles minder.
Of lag dat aan mijn toen oh zo gemakkelijke baby en moet ik hier straks ook rekening mee gaan houden?
Maar zou hij dan niet juist in de nacht blijven komen, omdat hij overdag minder krijgt?quote:Op maandag 25 mei 2015 23:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, overdag zitten we nu sowieso maar op drie flessen, dat loopt wel, alleen hij slaapt niet door dus dan komen we op 4. maar als ik ga plannen voor 2 flessen overdag en 1 nachtfles, dan zijn t er dus als hij toch doorslaapt maar 2.
gewicht is voor mijzelf een "dingetje" omdat ik morbide obees ben. ik denk dat het CB er daarom qua eten ook zo bovenop zit bij mij. ik zou het heel graag loslaten, maar ik wil zo graag voorkomen dat hem vanaf de babytijd al een 'nadeel' wordt meegegeven.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 06:40 schreef Sylver_ het volgende:
Mijn advies zou zijn: loslaten en naar behoefte aanbieden. Maar dat is gestoeld op mijn eigen ervaring.
Mijn dochter dronk ook te veel flessen tov haar leeftijd volgens het cb, heeft tot 1,5 jaar nog regelmatig een nachtfles gehad en is altijd een erg goede eter geweest. Het is nog steeds haar grootste hobby
Ik heb me ook druk erom gemaakt, regelmatig hier gevraagd of ze ook te veel kunnen eten. Maar ze bleef gewoon netjes op gewicht, altijd keurig precies de middenlijn, ondanks dat ze voor mijn gevoel echt ontzettend veel at en nog 'te veel' melk kreeg.
Zolang je gezonde dingen aanbiedt (ze at heel veel tomaatjes en komkommer bijvoorbeeld) geloof ik wel dat ze het zelf kunnen regelen.
Wellicht af en toe even controleren of de groei nog goed gaat. Maar ik merkte bijvoorbeeld ook dat ze altijd iets boller werd vlak voor een groeispurtje, maar dat trekt al snel weer recht.
Hier gaf het cb trouwens aan dat ik de melk moest minderen omdat ze anders te weinig zou eten omdat ze dan geen honger meer heeft. Mja ..
ik zie net aan wat voorbeeldschema's (toch nog wat gevonden), dat hij idd wel al meer bijvoeding mag dan hij nu krijgt. dus ik ga denk ik gewoon maar wat proberen met flessen 150 (want de 200 drinkt hij nog wel leeg, maar dat kan ook bodemdrift zijn) en dan brood+fles geven bij de lunch bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:27 schreef Tante_Soesa het volgende:
Het gaat bij ons exact zo Kwak. En dat was bij Elin ook het geval. Met 10 maanden zaten wij 'pas' op 3 flessen omdat ze toen de avond/nachtfles liet vallen. Suus zit eigenlijk op hetzelfde schema als Mellie. Wij geven alleen wel kleinere flessen overdag (150cc)en ze drinkt ze ook niet leeg, ze drinkt vaak maar 100cc (maar niet geven is echt geen optie). Ik ga er maar van uit dat het vanzelf recht trekt. Qua bijvoeding eet ze nu als een malle, dat gaat echt supergoed. Geeft M ook nog even de tijd zou ik zeggen
(al snap ik je gevoel wel ja)
Ja, E. dronk ook altijd wat ik haar gaf. Of dat nou 100, 200 of 300 cc (quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zie net aan wat voorbeeldschema's (toch nog wat gevonden), dat hij idd wel al meer bijvoeding mag dan hij nu krijgt. dus ik ga denk ik gewoon maar wat proberen met flessen 150 (want de 200 drinkt hij nog wel leeg, maar dat kan ook bodemdrift zijn) en dan brood+fles geven bij de lunch bijvoorbeeld.
goed te horen dat je het herkent
ja dat pikt hij nietquote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:01 schreef laziness het volgende:
Ik gaf gewoon water in een fles toen andere bekers nog niet goed lukten.
Hier hetzelfde, maar diksap ging wel en die maakte ik dan gewoon heel slap.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja dat pikt hij nietdan gaat hij ook alleen maar zitten bijten op de speen en wat er evt uitkomt laat ie uit zn mond lopen
hmmm ik kan de thee natuurlijk ook uit fles proberen. nou we zien wel, stapje voor stapje. eerst vandaag maar eens aanzien hoe t gaat, en morgen. 1 verandering tegelijkquote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:18 schreef Dot. het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, maar diksap ging wel en die maakte ik dan gewoon heel slap.
Het klinkt mij alsof ze niet weten hoe een hongerige baby klinkt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kreeg net van het CB te horen dat flesvoeding op verzoek kunnen geven, dat bestaat niet. Klopt dat? Ik geef namelijk een flesje als Sjaak duidelijke hongersignalen geeft en dan soms een kleiner flesje als hij te snel komt ofzo, daar speel ik wat mee. Ik moet van het CB in een vast schema gaan voeden. Hoe zien jullie dat?
Ik heb er 2 op verzoek gevoed. Met FV.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kreeg net van het CB te horen dat flesvoeding op verzoek kunnen geven, dat bestaat niet. Klopt dat? Ik geef namelijk een flesje als Sjaak duidelijke hongersignalen geeft en dan soms een kleiner flesje als hij te snel komt ofzo, daar speel ik wat mee. Ik moet van het CB in een vast schema gaan voeden. Hoe zien jullie dat?
Nee!! Ik had echt een rekenmachine erbij gepakt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Fijn dat jullie het al met me eens zijn. Vaak heeft het CB hier wel goede adviezen maar hiermee vond ik haar de plank toch wel erg misslaan. Ook vond ze 6x120ml meer dan 5x150... Met 6x120/4 zou hij veeeeel te veel binnen krijgen, maar hij moest echt naar 5x150/5.
Ik blijf lekker op verzoek voeden... Daar doet Sjaak het prima op.
Enige tip die ik nog weet is: blijven aanbieden. Niks zo veranderlijk als een baby/dreumesquote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier ook op verzoek fv gegeven. Vaste tijden sinds ik bijvoeding geef.
En aangezien beeb niets anders te drinken wil als fv, heb ik geen idee hoe we ooit van 3 naar 2 flessen gaan... Verschillende drinkbekers geprobeerd, diverse smaken dipsap, thee, water,iets van healthy people voor babies vanaf 4 maanden,... Niks nada noppes.
Ja inderdaad. Ik koop morgen gewoon weer een fles diksap aangezien de oude te lang open is...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:30 schreef Sylver_ het volgende:
Hier ook altijd op verzoek gegeven
[..]
Enige tip die ik nog weet is: blijven aanbieden. Niks zo veranderlijk als een baby/dreumesWat het ene moment ábsólúút niet eetbaar gevonden werd, was een paar weken/maanden later ineens haar lievelingseten hier. Nu zeggen ze sowieso dat baby's iets 10x geproeft moet hebben voor ze het lekker vinden, maar daarnaast merk ik zelf ook dat haar smaakvoorkeuren heel vaak veranderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |