abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:18:57 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150310248

Welkom!
Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.

Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!

Verschillende soorten diëten
Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet”. Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.

Kilocalorieën bijhouden
De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.

Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten :?
Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.

Fabels
Er zijn ontzettend veel fabels voor wat betreft afvallen. Hieronder kun je er een aantal vinden:

Het is goed om zo min mogelijk vet te eten
-Neen. Vetten zijn juist goed voor je en je hebt vetten nodig. Het verstandig op te letten welke soorten vet je tot je neemt. onverzadigde vetten hebben de voorkeur.

Een vitamine pil volstaat om een portie groente te vervangen
-Neen. Groentes bevatten niet alleen vitamines maar nog veel meer andere stoffen die je lichaam nodig heeft. Je kan een vitamine pil wel bij supplementeren maar nooit gebruiken als vervanging voor je groentes!

Koolhydraten zijn dikmakers!
-Neen. Teveel kcal’s maken dik. Een bepaalde voedingsstof maakt niet dik. Wel is het zo dat de enkelvoudige koolhydraten (snoep, koek, gebak, ect) schommelingen veroorzaken in je bloedsuikerspiegel waardoor je honger krijgt.

Fruit mag je onbeperkt eten
-Neen. Ook fruit bevat kilocalorieën. De ene fruitsoort wat meer dan de ander. Een grote banaan heeft bijvoorbeeld ongeveer 150 kcal terwijl een mandarijn er 25 heeft. Bottom line, fruit bevat ook kilocalorieën en van een teveel aan kilocalorieën kom je aan. Fruit is overigens wel een ontzettende goede keuze bij zoete trek!

Superfoods zijn gezonder!
-Neen.Omdat bepaalde fruitsoorten veel antioxidanten bevatten zouden ze veel gezonder zijn. Dit is onzin. Wetenschappers zeggen dat de gezonde werking van fruit komt door de combinatie van stoffen die in fruit zitten, niet alleen door antioxidanten.

Elke soort fruit heeft een eigen combinatie van gezonde stoffen. Juist door te variëren zorg je dat je al die stoffen binnen krijgt.

Daarnaast betaal je je compleet scheel voor de “superfoods” en “superfruits”. Zonde van je geld dus.

Eiwitten
Eiwitten zijn belangrijk als je spieren wilt opbouwen! Eiwitten zijn de bouwstenen van je spieren. Online is er veel discussie over hoeveel eiwitten je nou wel of niet moet hebben. Een teveel aan eiwitten zou slecht zijn voor je nieren. Dit is niet bewezen. Als je aan krachttraining doet en spieren wilt aanzetten dan is 2g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht een mooi uitgangspunt.

Haal je eiwitten het liefst uit voedsel. Red je dat niet supplementeer dan bij met whey. Maar leef niet alleen op poeders! Als je whey gebruikt neem deze dan het liefst voor en/of na de training

Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft.

Doe je niet aan krachttraining en/of sport dan is de semi vuistregel 0.8g á 1g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht.

Er wordt beweerd dat je lichaam maar 25 a 30g eiwit per keer kan opnemen. Dit is onzin. Dit zou betekenen dat je maar een stukje kipfilet van tussen de 100 en 130 gram bij elke maaltijd zou kunnen nemen omdat je lichaam dan de “grens” heeft bereikt. Hoe je lichaam eiwitten verteert, en de hoeveelheid die je lichaam per maaltijd aankan, is afhankelijk van hoeveel je weegt en hoe hard je traint. Hoe meer je weegt, des te meer je nodig hebt; hoe harder je traint, hoe meer je nodig hebt.

De OP van Topicreeks: Bodybuilding topic heeft veel informatie die interessant is voor de krachtsporters onder ons.

Macronutriënten
Het verdiepen in macronutriënten is voor de (kracht)sporters onder ons ook geen overbodige luxe. Macronutriënten zijn voedingsstoffen die in grote hoeveelheden voorkomen:

• Koolhydraten
• Eiwitten
• Vetten

Informatie over macronutriënten kun je hier, hier en hier (hier wordt ook ingegaan op meal timing) vinden.

Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag :Y.

Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom! O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_150310254
Braaf
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:19:36 #3
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150310269
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:18 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
LUNCH :9 afgezien van die 2.5kg whey en die 500g BCAA gaat alles in mijn giecheltje :9
Holy crap, dat is een aardige lunch :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:20:28 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_150310300
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:18 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
LUNCH :9 afgezien van die 2.5kg whey en die 500g BCAA gaat alles in mijn giecheltje :9
De hele pot pindakaas :o
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:22:17 #5
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_150310363
Pindakaas! O+
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:35:07 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150310721
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:20 schreef sanger het volgende:

[..]

De hele pot pindakaas :o
Zat nog 70g in :P
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:35:21 #7
65960 sanger
pi_150310730
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:35 schreef Qwea het volgende:

[..]

Zat nog 70g in :P
Net genoeg dus :P
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:40:35 #8
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150310852
Wat is de action toch een prachtwinkel. Daar zo'n cheapass lampje gehaald voor mijn fiets voor iets meer dan een euro en tadaa.. licht :D

Nu heb ik alleen geen excuus meer om niet naar het zwembad te fietsen morgen ;(
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:52:27 #9
65960 sanger
pi_150311230
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:40 schreef Maraca het volgende:
Wat is de action toch een prachtwinkel. Daar zo'n cheapass lampje gehaald voor mijn fiets voor iets meer dan een euro en tadaa.. licht :D

donderdag 5 maart 2015 @ 12:52:57 #10
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_150311239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:40 schreef Maraca het volgende:

Ze hebben er ook kitkat chunky met pindakaas :Y
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:55:15 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150311312
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:52 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik zag ze liggen :D
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:56:23 #12
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_150311349
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik zag ze liggen :D
Ik heb nu 2 pakken in de kast liggen :9~
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:59:00 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150311420
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:56 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik heb nu 2 pakken in de kast liggen :9~
Daar doe ik niet aan :D dan zijn ze zo op _O-
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:05:37 #14
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_150311588
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Haha ik kan mezelf meestal redelijk beheersen. Ik neem er zaterdag denk 1!
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:11:41 #15
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_150311794
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mijn kerel kocht gisteren chocolate chip cookies. Nu moet ik vanmiddag thuiswerken met die dingen in de kast. ;(
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:20:52 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150312102
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:11 schreef Artoo het volgende:

[..]

Mijn kerel kocht gisteren chocolate chip cookies. Nu moet ik vanmiddag thuiswerken met die dingen in de kast. ;(
Ooh die liggen hier ook in de kast. Zolang ze niet open zijn is er niks aan de hand :D
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:22:21 #17
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_150312163
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ooh die liggen hier ook in de kast. Zolang ze niet open zijn is er niks aan de hand :D
Heh. Mja, het pak is dus open, want hij is een cookie addict. :') Ik zie iedere keer de pot met goodness als ik de kast open trek voor thee :P Al zorg ik gewoon dat ik mijn geplande voer aan houd, dan krijg ik er ook niet zo'n cravings naar. Maar boh, wat zijn die dingen lekker :9
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:23:58 #18
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_150312228
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:22 schreef Artoo het volgende:

[..]

Heh. Mja, het pak is dus open, want hij is een cookie addict. :') Ik zie iedere keer de pot met goodness als ik de kast open trek voor thee :P Al zorg ik gewoon dat ik mijn geplande voer aan houd, dan krijg ik er ook niet zo'n cravings naar. Maar boh, wat zijn die dingen lekker :9
En je moet ook niet denken, ach 1 kan wel. Dan is die pot ineens leeg :'(
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:26:39 #19
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_150312354
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:23 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja, guilty. :') Nog eentje dan, om even te checken of ze wel écht zo lekker zijn ... en nog een ... :P Maar nee, vandaag niet.
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:31:44 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150312553
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:32:50 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150312591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:23 schreef gcjoel het volgende:

[..]

:D
pi_150312841
quote:
1ste en derde hebben shimano 105 afmontage, das beter dan die sora van de middelste. Ik heb zelf ook 105 en ik vind dat mooi spul, maar heb ook geen andere ervaringen.

De eerste en derde kun je imho niet echt vergelijken, ik ken beide merken niet. Maar de 1 is duidelijk nieuwer dan de andere :) Alles valt en staat ook met onderhoud is mij gister verteld door de winkel, maar net de vraag hoe dat is gegaan.

Misschien moet je ook even rekening mee houden dat als een de fiets koopt die even laat nakijken door een professional en afstelling van zadel, trappers, stuur alles door z'n persoon laat doen. Volgens mij je zwager toch? Die meet dan jou lichaam en krijg je goede afstelling, belangrijk voor de houding.

En die bryton rider 50 die de derde noemt, das gps met hartslag. Maar jij hebt al z'n horloge, dus die moet je eruit halen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door CrunchySelf op 05-03-2015 13:44:40 ]
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_150312856
Oh. En ik vind zwart mooier dan die andere O+
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:52:40 #24
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150313479
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:52 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Heb mij heel sterk gehouden door geen snoep te kopen :Y O+
  donderdag 5 maart 2015 @ 14:11:19 #25
436284 Ryuuzen
"What!" - she
pi_150314127
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:39 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

1ste en derde hebben shimano 105 afmontage, das beter dan die sora van de middelste. Ik heb zelf ook 105 en ik vind dat mooi spul, maar heb ook geen andere ervaringen.

De eerste en derde kun je imho niet echt vergelijken, ik ken beide merken niet. Maar de 1 is duidelijk nieuwer dan de andere :) Alles valt en staat ook met onderhoud is mij gister verteld door de winkel, maar net de vraag hoe dat is gegaan.

Misschien moet je ook even rekening mee houden dat als een de fiets koopt die even laat nakijken door een professional en afstelling van zadel, trappers, stuur alles door z'n persoon laat doen. Volgens mij je zwager toch? Die meet dan jou lichaam en krijg je goede afstelling, belangrijk voor de houding.

En die bryton rider 50 die de derde noemt, das gps met hartslag. Maar jij hebt al z'n horloge, dus die moet je eruit halen ;)
je kan toch ook vaak een ocasion halen bij een fietsenwinkel. Dat heb ik gedaan dan heb je vaak ook nog garantie en is het frame gecontroleerd.

plus ik heb er ook geen reet verstand van ik kan alleen fietsen -O-
#team-anti-that-what-will-not-be-named
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')