abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 10:36:41 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_150307569
We merken het allemaal: Op de festival line-ups prijken de Nederlandse acts, overal en nergens. Soms betaal je zelfs de hoofdprijs voor een festival waar de Nederlandse acts hoogtij vieren die je een week later gratis kunt zien.

Kensington verkoopt de Ziggo Dome uit en wint de gouden tip bij Pinkpop, want als je een act moet noemen die je MOET zien, dan kies je voor een band die de Ziggo Dome uitverkoopt - maar tegelijkertijd ook drie keer in de maand gratis te zien is. Typhoon wordt gewaardeerd vanwege een goed album, dito geldt voor Dotan met hitsingle Home. Zij zijn op meerdere lineups te vinden. Ook bij Anouk is het potje leeg.

En dan zijn er nog kleinere acts die vaker te vinden zijn. John Coffey, Ronde, Sue the Night, Jett Rebel, Chef' Special, ze staan niet zelden op een lineup. Is de Nederlandse act zo interessant? Is er zo weinig te boeken? Betalen mensen zoveel voor een festival met enkel acts die ook gratis op Parkpop, Metropolis of Appelpop te vinden is? Waar komt dit fenomeen vandaan? En, hoe belangrijk is de zeer onafhankelijke NPO 3FM hierin?

Ik snap het echt niet. Nog steeds niet. Ieder jaar zijn er wel een paar, maar dit jaar zijn er zo veel en Kensington is al drie jaar bezig. Stopt die motor niet eens een keer?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:40:21 #2
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_150307652
Nederlandse bands mogen niet populair zijn?
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_150307712
Kostenplaatje.
Nederlandse bands lijken me goedkoper dan hier vergelijkbaar populaire buitenlandse bands.
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 10:43:15 #4
pi_150307715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:40 schreef Pandaplint het volgende:

Nederlandse bands mogen niet populair zijn?
Jawel.

Maar ik vind het raar dat mensen heel veel uitgeven voor acts die je een week later gratis kunt zien. Misschien iets minder exclusief, maar toch.

Daarnaast moeten die acts op een gegeven moment toch vermoeien? Een festival onderscheidt zich zo ook compleet niet meer. Best Kept Secret of Down the Rabbit Hole en veel elektronische festivals lukt het nog aardig, maar de echte popfestivals zitten toch in een ton van dezelfde artiesten te graaien die overal voorbij komt. En vooral de kleinere festivals moeten dit voelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:43 schreef Sersjee het volgende:
Kostenplaatje.
Nederlandse bands lijken me goedkoper dan hier vergelijkbaar populaire buitenlandse bands.
Logisch, maar ik vind het vooral vreemd dat ze net zoveel op lijken te leveren. Of in ieder geval, niet veel minder.
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:43:36 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_150307724
Mensen gaan niet alleen voor een band naar een festival.
Ja je kunt ook fan zijn van Coldplay maar die treden zelden op in Nederland dus dan maak je het jezelf moeilijk.
pi_150307820
Lijkt me ook een overkill aan aanbod de afgelopen jaren. In het hoogseizoen is er elk weekend wel een festival, alle provinciale tentfeesten buiten beschouwing gelaten.
pi_150307826
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:43 schreef BasEnAad het volgende:

Ja je kunt ook fan zijn van Coldplay
Dat kan ik me niet voorstellen :+
pi_150307927
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:47 schreef TUFKAL het volgende:
Lijkt me ook een overkill aan aanbod de afgelopen jaren. In het hoogseizoen is er elk weekend wel een festival, alle provinciale tentfeesten buiten beschouwing gelaten.
De festivalmarkt zal op niet al te lange termijn ook wel enigszins in elkaar donderen, dat moet wel.
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
pi_150307947
Manana manana. Heerlijk festival!
Make my day!
pi_150307948
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:51 schreef Sersjee het volgende:

[..]

De festivalmarkt zal op niet al te lange termijn ook wel enigszins in elkaar donderen, dat moet wel.
Lijkt mij ook en ook wenselijk.
pi_150308018
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:51 schreef agter het volgende:
Manana manana. Heerlijk festival!
Zelfde organisator als Zwarte Cross?

Zie je ook steeds vaker, de grote broer krijgt een zusje.
pi_150308025
Het is een hype, dit is schijnbaar wat 'het publiek' wil, zie uitverkoop Concert at Sea en Pinkpop, en andere festivals die ook gewoon meer en meer die kant op gaan...
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 10:54:34 #13
pi_150308032
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:51 schreef Sersjee het volgende:

[..]

De grote spelers op een bepaald niveau zullen wel blijven bestaan: Pinkpop als grootste van NL, Lowlands als grootste zonder dagkaarten, BKS als grootste alternative, 5 days off(?) als grootste EDM en Sensation als grootste trance/hardhouse. Concert at Sea heeft ook voldoende doelgroep In de Hiphop ligt voornamelijk markt, waar Woo-Hah goed op heeft ingespeeld. Ook de grote gratis festivals overleven wel op drank en sponsors, omdat mensen daar toch wel 'effe' heen gaan.

Alles wat daaronder zit gaat in elkaar klappen.
pi_150308079
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:54 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Zelfde organisator als Zwarte Cross?

Zie je ook steeds vaker, de grote broer krijgt een zusje.
Ja, klopt.
Wel een heel leuk klein zusje. Zeer gemoedelijk! Slowfood, zelf je visje vangen (als je dat wil). Kinderen zijn welkom, leuke acts. Niet te druk.
Ga er sinds een paar jaar ieder jaar toch weer heen.
Make my day!
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:57:14 #15
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_150308101
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Jawel.

Maar ik vind het raar dat mensen heel veel uitgeven voor acts die je een week later gratis kunt zien. Misschien iets minder exclusief, maar toch.

Daarnaast moeten die acts op een gegeven moment toch vermoeien? Een festival onderscheidt zich zo ook compleet niet meer. Best Kept Secret of Down the Rabbit Hole en veel elektronische festivals lukt het nog aardig, maar de echte popfestivals zitten toch in een ton van dezelfde artiesten te graaien die overal voorbij komt. En vooral de kleinere festivals moeten dit voelen.

[..]

Logisch, maar ik vind het vooral vreemd dat ze net zoveel op lijken te leveren. Of in ieder geval, niet veel minder.
Men gaat niet alleen voor de bands. Meer voor de sfeer. Concert beleving met veel mensen etc.
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 10:58:00 #16
pi_150308121
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:57 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Men gaat niet alleen voor de bands. Meer voor de sfeer. Concert beleving met veel mensen etc.
Waarom heb je dat wel op een betaald en niet op een gratis festival?

Als je vaste bezoeker bent oke.
pi_150308133
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:57 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n intense dooddoener, zeker bij festivals van >180¤. "Ja ach, de line-up valt wat tegen, maar het is zo gezellig". Pinkpop dit jaar, en Bospop ieder jaar.
pi_150308161
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:58 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n intense dooddoener, zeker bij festivals van >180¤. "Ja ach, de line-up valt wat tegen, maar het is zo gezellig". Pinkpop dit jaar, en Bospop ieder jaar.
Vond ik bij LL altijd wel zo (vroegah). Pinkpop en beleving wat minder. Dan ga je toch voor de namen.
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 11:00:18 #19
pi_150308177
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:59 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Vond ik bij LL altijd wel zo (vroegah). Pinkpop en beleving wat minder. Dan ga je toch voor de namen.
Maar je wist ook dat er altijd wel een aantal leuke bands kwamen. Als er werkelijk niets komt wat je ook maar enigszins kunt waarderen, waarom ga je dan?
pi_150308187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:59 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo ja, bij iets als Lowlands zijn de (grote) acts wat ondergeschikter aan de beleving. Pinkpop vind ik echt zo'n festival waar je puur voor de acts komt, aangezien er verder bijzonder weinig randprogrammering of aankleding is. Maar goed, je hebt altijd zo'n groep locals die er ieder jaar staat, of ze nou The Stones er neer zetten of Dotan.
pi_150308190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maar je wist ook dat er altijd wel een aantal leuke bands kwamen. Als er werkelijk niets komt wat je ook maar enigszins kunt waarderen, waarom ga je dan?
Toen ik jong was :P kocht ik blind een kaart voor LL. Bij pinkpop keek ik naar het programma.
pi_150308378
Maar goed men betaald dus wel ook graag voor 'de beleving', zie oa hier:

quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:56 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, klopt.
Wel een heel leuk klein zusje. Zeer gemoedelijk! Slowfood, zelf je visje vangen (als je dat wil). Kinderen zijn welkom, leuke acts. Niet te druk.
Ga er sinds een paar jaar ieder jaar toch weer heen.
pi_150308434
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:14 schreef TUFKAL het volgende:
Maar goed men betaald dus wel ook graag voor 'de beleving', zie oa hier:

[..]

Ik kijk niet eens naar welke bands er komen. Gaat mij puur om de beleving, dat klopt. :D
Make my day!
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:16:54 #24
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_150308440
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Waarom heb je dat wel op een betaald en niet op een gratis festival?

Als je vaste bezoeker bent oke.
Gratis festival heeft een andere sfeer.
Daarnaast zijn gratis festivals zelden meerdaags.
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 11:19:06 #25
pi_150308484
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:16 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Dat is waar, maar de meeste festivals die sterk op NL acts inzetten (thans, zo sterk dat er niets anders meer staat) zijn ook niet meerdaags.

Toch zou je zeggen dat dat de festivals zijn die over de kop zullen gaan.
pi_150308487
Ik heb nog nooit festivalkaarten gekocht voordat ik zeker wist dat er genoeg leuks voor me te zien was. Traditioneel was de de Lowlands zaterdag meestal vrij zwak, vond ik, en dan vermaak ik me heus wel, maar om drie dagen op zo'n terrein sfeer te proeven dat snap ik dus niet.
Op twee keer Groezrock na ben ik sinds Pukkelpop 2009 ook niet meer op een groot festval geweest. Puur omdat de bands met niet boeien of al zo vaak langs geweest zijn...

Verder kunnen de meeste NL acts (de Kensingtons en Dotans etc.) me wel gestolen worden, of kan ik ze inderdaad gewoon in Alkmaar zien voor gratis, of toch niet al te veel geld.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_150308499
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:16 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

nou bv bevrijdingsfestival Zwolle komt toch aardig in de buurt van een "betaalde beleving"

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2015 11:20:01 ]
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:28:24 #28
104871 remlof
Europees federalist
pi_150308738
Ik ga vanavond Sue the Night maar eens bekijken.
pi_150308745
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:28 schreef remlof het volgende:
Ik ga vanavond Sue the Night maar eens bekijken.
:')
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:30:21 #30
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_150308786
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:48 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Dat kan ik me niet voorstellen :+
Present.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:31:13 #31
104871 remlof
Europees federalist
pi_150308821
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:28 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

:')
Ik moet toch wat als ik voor m'n werk in Groningen ben :P
pi_150308947
Goed topic!

Aan de ene kant denk ik dat Nederlandse bands meer aandacht krijgen op radio en tv dan dat ze vroeger kregen, en daar speelt 3FM wel een belangrijke rol in. Hierdoor genereren die bands ook automatisch wat meer fans en krijg je de situatie dat ze ineens een Ziggo Dome uitverkopen waar dat vroeger alleen voor de grotere buitenlandse artiesten weggelegd leek. Als gevolg van die golf worden ze voor festivals ook aantrekkelijker.

Ik vind het aan de ene kant positief dat een zender als 3FM nieuw talent de kans geeft alleen schieten ze in mijn ogen echt door met een heuse talentpool en vooral de bijbehorende participatie in concert- en festivalorganisaties. Het zou eigenlijk gewoon moeten ophouden bij het draaien van een plaatje omdat je dat leuk en goed vindt als zender, en hoe het zich dan commercieel verder ontwikkeld moet je los laten, dat is niet de taak van een instantie die door overheidsgeld wordt ondersteund.

Persoonlijk koop ik nooit speciaal festivaltickets voor Nederlandse acts want die kan ik inderdaad al overal in zaaltjes zien, maar smaken verschillen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_150308983
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik moet toch wat als ik voor m'n werk in Groningen ben :P
Nah het is ook best makkelijk bitchen hoor, dat besef ik me wel. Je kan altijd makkelijk een beetje superieur gaan zitten doen en met de meest underground shit komen en vervolgens al het mainstream (en binnenlandse) neersabelen.

Lang niet altijd verdient voor die acts. John Coffey vind ik best te prima, Jett Rebel is ook niet zo slecht als we altijd roepen, het is voor mij persoonlijk meer die hele poeha er om heen waardoor ik al snel denk van 'ok, fuck this :') het is goed, maar geen 'zoon van Prince', of superdeluxe wow dit is echt het beste ooit'.

Kensington maakt gewoon leuke radiofriendly poprock, Kane 2.0, of ze het nou willen of niet, die parallellen worden getrokken. Same goes for alle Go Back To The Zoo's, Handsome Poets, etc. etc. Het is allemaal vaak wel een beetje van '13 in een dozijn'. Wat niet perse slecht hoeft te zijn, maar met name 3FM (en DWDD) weet het dan soms neer te zetten alsof ze het wiel hebben uitgevonden...
pi_150309086
Het is zo dat het gros van de mensen zich niet zo verdiepen in muziek als de meeste hier dat doen. De gene die hier komen posten zijn over het algemeen toch de wat fanatiekere muziek liefhebbers, en gaan verder opzoek dan wat voor hun neus ligt.

Maar ik betrap me eigenlijk juist op het tegenover gestelde. Ik krijg een beetje een afweer tegen Kensington/Dotan en zelf Typhoon ondertussen, terwijl ik ze opzich best ok vind. Maar zoals eerder geschreven ze proberen het toch echt door je strot te duwen. Als ik mijn tv aanzet dan hoor ik Mathijs van Nieuwkerk al weer Dotan de hemel in prijzen, zet ik de radio aan dan is Giel weer helemaal hotel de botel over Kensington om maar even wat te noemen. En ja het is knap dat ze ZiggoDome uitverkopen hoor, en daar heb ik echt geen probleem mee. Maar ze worden zo fantastisch gevonden dat het een beetje irritant begint te worden.

Daarnaast komen er ook teveel mensen naar de "naam" van het festival dan naar de namen op het affiche van het festival. Zo las ik laatst iemand op Facebook die reageerde op Best Kept Secret met de vraag waarom Kovacs en Kensington nog niet geboekt was. En dat ze niets van de laatste lichting kende. Dan vraag ik me serieus af waarom ze naar Best Kept Secret gaan als je om die namen vraagt.
pi_150309093
Heeft de zoon van Prince Ziggodome of de Kuip al uitverkocht?
pi_150309115
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:36 schreef Loveless85 het volgende:

Lang niet altijd verdient voor die acts. John Coffey vind ik best te prima, Jett Rebel is ook niet zo slecht als we altijd roepen, het is voor mij persoonlijk meer die hele poeha er om heen waardoor ik al snel denk van 'ok, fuck this :') het is goed, maar geen 'zoon van Prince', of superdeluxe wow dit is echt het beste ooit'.

Kensington maakt gewoon leuke radiofriendly poprock, Kane 2.0, of ze het nou willen of niet, die parallellen worden getrokken. Same goes for alle Go Back To The Zoo's, Handsome Poets, etc. etc. Het is allemaal vaak wel een beetje van '13 in een dozijn'. Wat niet perse slecht hoeft te zijn, maar met name 3FM (en DWDD) weet het dan soms neer te zetten alsof ze het wiel hebben uitgevonden...
het is vooral dat toontje dat mij tegen de borst stuit ja, alsof het de beste bands op aarde zijn, en het dan commercieel uitmelken met eigen festivals, concerten etc... daar kunnen die bands zelf weinig aan doen behalve het weigeren van zo'n optreden, maar dan kill je natuurlijk ook de hype die je als band juist graag wil
pi_150309136
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Het is zo dat het gros van de mensen zich niet zo verdiepen in muziek als de meeste hier dat doen. De gene die hier komen posten zijn over het algemeen toch de wat fanatiekere muziek liefhebbers, en gaan verder opzoek dan wat voor hun neus ligt.

Maar ik betrap me eigenlijk juist op het tegenover gestelde. Ik krijg een beetje een afweer tegen Kensington/Dotan en zelf Typhoon ondertussen, terwijl ik ze opzich best ok vind. Maar zoals eerder geschreven ze proberen het toch echt door je strot te duwen. Als ik mijn tv aanzet dan hoor ik Mathijs van Nieuwkerk al weer Dotan de hemel in prijzen, zet ik de radio aan dan is Giel weer helemaal hotel de botel over Kensington om maar even wat te noemen. En ja het is knap dat ze ZiggoDome uitverkopen hoor, en daar heb ik echt geen probleem mee. Maar ze worden zo fantastisch gevonden dat het een beetje irritant begint te worden.

Daarnaast komen er ook teveel mensen naar de "naam" van het festival dan naar de namen op het affiche van het festival. Zo las ik laatst iemand op Facebook die reageerde op Best Kept Secret met de vraag waarom Kovacs en Kensington nog niet geboekt was. En dat ze niets van de laatste lichting kende. Dan vraag ik me serieus af waarom ze naar Best Kept Secret gaan als je om die namen vraagt.
Ik denk dat veel mensen echt voor "de beleving" gaan, het is toch de sfeer die een festival maakt.
pi_150309189
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:40 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen echt voor "de beleving" gaan, het is toch de sfeer die een festival maakt.
Misschien wel, maar als je op BKS om Kensington vraagt dan heb je dus weinig kaas gegeten van 'de beleving' van waar het festival BKS voor wil staan.... :D
pi_150309209
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:42 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Misschien wel, maar als je op BKS om Kensington vraagt dan heb je dus weinig kaas gegeten van 'de beleving' van waar het festival BKS voor wil staan.... :D
Ja eens maar dat is dus het gros wat op FB leest dat BKS toch wel zo'n gaaf festival is!!
pi_150309228
quote:
Als dat je insteek is, dan zijn er nog 100 festivals waar je wel op je wenken wordt bedient, dan sla je BKS toch lekker over. BKS is het enige festival waar ik dit jaar serieus over nadenk, als het nog niet uitverkocht is ten minste.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 11:53:53 #41
pi_150309517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:39 schreef indiaantje89 het volgende:

Heb je daar een linkje van?
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 11:54:45 #42
pi_150309550
quote:
6s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:43 schreef pipster het volgende:

[..]

Als dat je insteek is, dan zijn er nog 100 festivals waar je wel op je wenken wordt bedient, dan sla je BKS toch lekker over. BKS is het enige festival waar ik dit jaar serieus over nadenk, als het nog niet uitverkocht is ten minste.
BKS en DTRH zijn de enige festivals die redelijk gewaagd boeken op dit moment. En BKS is daar toch net wat sterker in voor mijn gevoel.
pi_150309582
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Heb je daar een linkje van?
Laatste bekendmaking geloof ik :P.
pi_150309583
Typhoon had een geweldig album. Maar dan te bedenken dat het van dit

Naar zijn huidige muziek op elk festival is gegaan maakt me verdrietig.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_150310390
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

BKS en DTRH zijn de enige festivals die redelijk gewaagd boeken op dit moment. En BKS is daar toch net wat sterker in voor mijn gevoel.
Dekmantel heeft wat mij betreft verreweg de beste line-up in hun genre.
Heel veel toffe acts die vrijwel niet in Nederland te zien zijn.
Daar zouden BKS en DTRH wel wat van kunnen leren.
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 12:25:07 #46
pi_150310453
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dekmantel heeft wat mij betreft verreweg de beste line-up in hun genre.
Heel veel toffe acts die vrijwel niet in Nederland te zien zijn.
Daar zouden BKS en DTRH wel wat van kunnen leren.
Van wat ik ken niet verkeerd. En de headlinermarkt is gewoon lastig, maar de namen in de marge zijn vooral bij BKS toch wel redelijk verrassend. Alhoewel er wat dingen staan die op Eurosonic stonden.
pi_150310832
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Van wat ik ken niet verkeerd. En de headlinermarkt is gewoon lastig, maar de namen in de marge zijn vooral bij BKS toch wel redelijk verrassend. Alhoewel er wat dingen staan die op Eurosonic stonden.
Ja daar heb je wel gelijk in inderdaad. Zijn voor mij alleen wel veel artiesten die ik wel tof vind maar me ook niet echt overhalen om naar het festival te gaan bij BKS.
Snap niet waarom Lowlands is gestopt met zulk soort line-ups die hebben nu al een paar jaar echt zaad programmering.
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 12:40:16 #48
pi_150310844
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel gelijk in inderdaad. Zijn voor mij alleen wel veel artiesten die ik wel tof vind maar me ook niet echt overhalen om naar het festival te gaan bij BKS.
Snap niet waarom Lowlands is gestopt met zulk soort line-ups die hebben nu al een paar jaar echt zaad programmering.
In de India en Lima is het af en toe wel aardig, maar... ja.
pi_150310988
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

In de India en Lima is het af en toe wel aardig, maar... ja.
Ik bedoelde ook in verhouding tot de prijs. Lowlands zit daarin wat mij betreft echt in het topsegment en dat maken ze totaal niet waar qua line-up. Lowlands is nog 50% duurder terwijl ik BKS al niet goedkoop vind, hoewel dat tegenwoordig wel de minimum prijs voor een 3 daags festival lijkt.
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 12:46:22 #50
pi_150311037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook in verhouding tot de prijs. Lowlands zit daarin wat mij betreft echt in het topsegment en dat maken ze totaal niet waar qua line-up. Lowlands is nog 50% duurder terwijl ik BKS al niet goedkoop vind, hoewel dat tegenwoordig wel de minimum prijs voor een 3 daags festival lijkt.
Ik vond 120 voor 3 dagen eigenlijk wel prima 2 jaar geleden, het is jammer dat dat 20 euro is opgeschroefd. Nu zit je toch alweer op 150 met camping, net een prijsklasse duurder. Lowlands zit nog een klasse hoger, maar de top vind ik niet dermate veel beter dan bij BKS. Alleen wat meer, maar dat zijn vaak juist de namen die me niet zo boeien. Ik noem een You Me At Six, een Stromae, een Imagine Dragons (oke die waren echt leuk!)
pi_150319135
Mooi topic :)

Je kan het festivals ook niet kwalijk nemen dat ze zo veilig boeken. Veel mensen willen wel naar een Dotan of Kensington gaan als die om de hoek staan. Of het nou gratis of voor een paar tientjes is, maakt dan ook niet veel uit. Als ik nu de straat op zou gaan met de pinkpop poster en aan willekeurige mensen vraag welke namen ze leuk vinden, zou ik vaker Dotan horen dan Muse of Faith No More.
Als ik een festival zou organiseren, zou ik meteen Kensington boeken. Een Nederlandse band is niet heel duur en heeft veel meer naamsbekendheid dan even dure bandjes uit een ander land.

Hoe komt het eigenlijk dat Dotan en Kensington zo groot zijn? Zo groot waren Go Back To The Zoo of Kane bijvoorbeeld nooit, terwijl ze van hetzelfde niveau zijn. Draagt 3fm tegenwoordig veel vaker muziek van Nederlandse artiesten dan een paar jaar terug? :O
pi_150319290
Kane wel hoor, die hebben ook gewoon in de Kuip gestaan, wat nog groter is dan een Ziggo Dome. En Kane had ook airplay op zo'n beetje iedere zender, iets wat Kensington (en in mindere mate Dotan) ook heeft. Go Back To The Zoo stukken minder inderdaad :Y
pi_150319518
Kane :')
pi_150320484
Ik denk dat we ook een goed platform missen zoals MTV destijds. Je hebt nu wel Youtube en dergelijke, maar daar ga je toch naar dingen op zoek wat je al kent of binnen je interesse ligt. Veel mensen gaan niet op zoek naar nieuwe muziek en moeten dat toegereikt krijgen. Zo'n Kensington en Dotan krijgt gewoon veel support voor Nederlandse media zoals 3FM en DWDD. MTV zou vandaag de dag ook wel Kensington uitzenden hoor, maar je kreeg gewoon een videoclip te zien en die vind je dan wel of niet goed. En niet dat hele hosanna er om heen. Een Royal Blood bijvoorbeeld had destijds misschien ook gewoon op MTV gekomen, en stukken groter kunnen zijn dan dat ze nu zijn. Om maar even wat te noemen.
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 20:01:20 #55
pi_150325690
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik denk dat we ook een goed platform missen zoals MTV destijds. Je hebt nu wel Youtube en dergelijke, maar daar ga je toch naar dingen op zoek wat je al kent of binnen je interesse ligt. Veel mensen gaan niet op zoek naar nieuwe muziek en moeten dat toegereikt krijgen. Zo'n Kensington en Dotan krijgt gewoon veel support voor Nederlandse media zoals 3FM en DWDD. MTV zou vandaag de dag ook wel Kensington uitzenden hoor, maar je kreeg gewoon een videoclip te zien en die vind je dan wel of niet goed. En niet dat hele hosanna er om heen. Een Royal Blood bijvoorbeeld had destijds misschien ook gewoon op MTV gekomen, en stukken groter kunnen zijn dan dat ze nu zijn. Om maar even wat te noemen.
Royal Blood krijgt ook wel erg weinig aandacht vind ik zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')