Zo, ik ben bij de verloskundige geweest!
Bloeddruk goed, ijzer prachtig, baby vast in het bekken

en het lijkt haar een normaal formaat baby, kortom net als mijn middelste. Kan de maat 44 en 50 in de kast blijven liggen, scheelt wassen

. Wel vervelend was dat ik bijna onderuit ging. Heb echt een tijd moeten blijven zitten en durfde eerst echt niet te fietsen

. Kreeg van de vk een nat doekje in mn nek en de assistente gaf thee met suiker. Voel me nu nog wel wiebelig, suf en moe.
Besproken hoe het zit met de 10 uren extra indicatie kraamzorg ivm bekken. Ik ga de zorgverzekeraar even bellen voor een formulier. En bevallingshoudingen besproken, zij heeft voorkeur voor handen en knieën in mijn conditie.
En ze zei dat ik 5 mei al lang bevallen zou zijn omdat ze me geen dag langer dan nodig willen laten lopen. Ik begrijp alleen niet zo goed wat ze daarmee bedoelt en geloof dat ik voor nu maar even de struisvogel toe ga passen en ga zorgen dat ik met 37 weken echt alles klaar heb. Over 2 weken terugkomen.
Oh, en walvis klinkt heel bekend

ik moet eerst op mijn zij gaan liggen, dan mezelf omhoog duwen met met handen, even blijven zitten en dan hopen dat ik op kan staan

Spring, dat klinkt wel naar! Maar ik begrijp dat het geen pijn doet?
Cholula, misschien duwt de baby tegen je longen aan?
Ik hoop voor Risu dat ze bevallen is. Ik vond haar gisteravond wel zo klinken

maar ik kan het fout hebben. Anders zal ze lekker uitslapen