abonnement Unibet Coolblue
pi_150310033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:19 schreef StaceySinger het volgende:
vastgebonden 2 matrassen gevonden.
Waarom hamer je nu hier op?
pi_150310056
Een van de laatste video's de laatste dagen, waarin een Nederlands/Amerikaans echtpaar aan het woord kwam, werd op het laatst iets opmerkelijks gezegd wat ik nog eens wilde terug horen en delen met jullie. Maar dat heeft nu weinig zin meer.
Ik verstond iets van: "ze wilden nog een tuin bezoeken"...dan kan ik alleen Boquete garden inn bedenken. Voor mij was het nieuwe informatie.
Maar afsluiting door de ouders heeft ook een betekenis en wil daar ook respectvol mee omgaan.
pi_150310061
"Met name het laatste stuk van de afdaling van de Pianista heeft geografisch valmogelijkheden in zich. "
http://www.eenvandaag.nl/(...)s%20en%20Lisanne.pdf

Zouden ze al omgekeerd zijn?
Make my day!
pi_150310146
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:11 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Daar ging het ook helemaal niet over. Schnautzer kwam ons en m.n. de top-poster in het topic even vertellen wat wij wel en niet zouden moeten posten. Daar was het een reactie op.
Ik heb een andere mening en in plaats van een inhoudelijke reactie wilde je je spierballen laten zien door te wijzen op mijn postgeschiedenis: iedereen die niet meeblaat moet zijn muil houden, dat was de achterliggende gedachte.
pi_150310204
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die verbaasde mij ook. In andere interviews noemde hij dat helemaal niet. En dan opeens is hij er zelf in geweest.

Verder vind ik je toon richting de vader erg jammer.
Dat laatste inderdaad. Vader K. zou "respectloos" zijn door zijn verhaal te doen bij HT? Respectloos voor wie? Hoe krijg je het je toetsenbord uit.
pi_150310216
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:13 schreef agter het volgende:
"Met name het laatste stuk van de afdaling van de Pianista heeft geografisch valmogelijkheden in zich. "
http://www.eenvandaag.nl/(...)s%20en%20Lisanne.pdf

Zouden ze al omgekeerd zijn?
Kan.
Steep area rond de Mirador, maar dan wel bij water?
pi_150310302
Even in het kort zoals ik het heb gehoord:

Kris en Lisanne zijn na de 1e quebrada omgedraaid en in dat stuk naar de top (mirador) in een ravijn gevallen.
Het was een helling van 60 graden en kwam uit in een rivierbedding.
Die rivierbedding moet droog geweest zijn want het regende al 2 maanden niet dus uitglijden?
Maar goed ze zaten daar dus en konden door een waterval? geen kant op.
Ze hebben daar dus dagen gezeten, probeerden 112 tevergeefs te bellen en zijn na 11 dagen ofzo overleden waarna hun spullen en resten zijn verplaatst door de rivier waarin toen wel water stond.

Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat als zij vastzaten in een rivierbedding hoe het dan mogelijk is dat zij op 2 april 13.56 uur NETWERKBEREIK hadden???
pi_150310322
dit stuk trekt nu wel steeds meer mijn interesse.

"Op woensdag, de private zoekblok ondernam oplopen binnen en vond iets: fysieke sporen. En stemmen (nogal luid!) Op de bodem van een ravijn werden gehoord.

Wie leidt de groep is Verísimo F., een man met meer dan 38 jaar van het leven rond het gebied, en ervaren zoek- en reddingsacties.

Boquete De politie heeft een vinger niet bewegen.

Bij de meisjes keek in het pad bekend als The Pianist, in het noordelijke deel van Boquete.

Rond deze zoekopdracht werd hervat vóór zonsopgang, op woensdag.

Als hij op het punt om terug te keren was, want het was al donker, twee van de leden gekozen groep voelt een sterke maar aangename geur van parfum. Het zag eruit als een zoete parfum voor vrouwen. (muskieten olie?)

Vijftien minuten later, iedereen in de groep hoorde een als een blikje, raakte een object geluid. Het lawaai duurde iets minder dan een minuut, dat het bos is een eeuwigheid.

Toen stopte rinkelen duidelijk te horen is een schreeuw, een zeer hoge stem.

De groep was verbijsterd voor een paar seconden, en dan op zoek naar de bron van die 'call' te vinden.

De stem leek te komen uit de bodem van een kloof, die geen deel uitmaakt van de pad.

Ze kwamen bij een open plek. Niets. Ze besloten om rond te lopen en het was toen vonden ze een soort van blauwe jas, met zichtbare tekenen van scheuren, zonder mouw."

"Na het vinden van dit kledingstuk, werd besloten om de plaats van de tijd was te verlaten.

Niemand wist wie ze gewaarschuwd, de plaats van een Nationale Dienst Air helikopter aangekomen. Toen hij te horen kreeg van de bevindingen, zeiden dat ze zouden deelnemen, en beloofde om terug te keren naar de plaats van gisteren met eigen ontdekkingsreizigers die familie ingehuurd.

Ze nooit gekomen waar ze beloofden woensdag tot browsers halen. Tot zeiden dat ze zouden 50 mensen sturen om te helpen.

Laat gisteren zei een sterke wind verhinderde ze af."

http://elsiglo.com/cronic(...)rocuraduria/23771963
Ek Matador heeft dit hele stuk in goed Nederlands vertaald maar heb dat nu niet bij de hand.
pi_150310342
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:13 schreef agter het volgende:
"Met name het laatste stuk van de afdaling van de Pianista heeft geografisch valmogelijkheden in zich. "
http://www.eenvandaag.nl/(...)s%20en%20Lisanne.pdf

Zouden ze al omgekeerd zijn?
Gezien het feit dat werd gezegd dat die helling zich bevindt tussen de 1e quebrada en de Mirador.. Ja.
pi_150310443
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:21 schreef ToniB het volgende:
dit stuk trekt nu wel steeds meer mijn interesse.

"Op woensdag, de private zoekblok ondernam oplopen binnen en vond iets: fysieke sporen. En stemmen (nogal luid!) Op de bodem van een ravijn werden gehoord.

Wie leidt de groep is Verísimo F., een man met meer dan 38 jaar van het leven rond het gebied, en ervaren zoek- en reddingsacties.

Boquete De politie heeft een vinger niet bewegen.

Bij de meisjes keek in het pad bekend als The Pianist, in het noordelijke deel van Boquete.

Rond deze zoekopdracht werd hervat vóór zonsopgang, op woensdag.

Als hij op het punt om terug te keren was, want het was al donker, twee van de leden gekozen groep voelt een sterke maar aangename geur van parfum. Het zag eruit als een zoete parfum voor vrouwen. (muskieten olie?)

Vijftien minuten later, iedereen in de groep hoorde een als een blikje, raakte een object geluid. Het lawaai duurde iets minder dan een minuut, dat het bos is een eeuwigheid.

Toen stopte rinkelen duidelijk te horen is een schreeuw, een zeer hoge stem.

De groep was verbijsterd voor een paar seconden, en dan op zoek naar de bron van die 'call' te vinden.

De stem leek te komen uit de bodem van een kloof, die geen deel uitmaakt van de pad.

Ze kwamen bij een open plek. Niets. Ze besloten om rond te lopen en het was toen vonden ze een soort van blauwe jas, met zichtbare tekenen van scheuren, zonder mouw."

"Na het vinden van dit kledingstuk, werd besloten om de plaats van de tijd was te verlaten.

Niemand wist wie ze gewaarschuwd, de plaats van een Nationale Dienst Air helikopter aangekomen. Toen hij te horen kreeg van de bevindingen, zeiden dat ze zouden deelnemen, en beloofde om terug te keren naar de plaats van gisteren met eigen ontdekkingsreizigers die familie ingehuurd.

Ze nooit gekomen waar ze beloofden woensdag tot browsers halen. Tot zeiden dat ze zouden 50 mensen sturen om te helpen.

Laat gisteren zei een sterke wind verhinderde ze af."

http://elsiglo.com/cronic(...)rocuraduria/23771963
Ek Matador heeft dit hele stuk in goed Nederlands vertaald maar heb dat nu niet bij de hand.
Laat me nog niet los.
Kris is gevallen, Lisanne minder diep.
Ik zou die plek willen bezoeken met Marcia S. del Rio én honden én hikers en echt abseilen tot de plek gevonden is. Maar die informatie over die plek gaan we niet krijgen ben ik bang.
En een en ander is niet zonder risico.
pi_150310457
"toen ook op de aangetroffen botten van de vrouwen sporen van een val te zien waren.."
http://www.pressreader.co(...)70116901308/TextView

Zouden ze op dat bekken-bot doelen?
Make my day!
pi_150310484
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Gezien het feit dat werd gezegd dat die helling zich bevindt tussen de 1e quebrada en de Mirador.. Ja.
Sorry, dat heb ik even gemist. Waar wordt dat precies gezegd?
Make my day!
pi_150310487
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:20 schreef jackie12 het volgende:
Even in het kort zoals ik het heb gehoord:

Kris en Lisanne zijn na de 1e quebrada omgedraaid en in dat stuk naar de top (mirador) in een ravijn gevallen.
Het was een helling van 60 graden en kwam uit in een rivierbedding.
Die rivierbedding moet droog geweest zijn want het regende al 2 maanden niet dus uitglijden?
Ja. Ook als modder opdroogt ontstaat er op die water/modder afvoer routes los zand dat gaat schuiven als je er op gaat staan. Kan dus idd heel goed kloppen.
quote:
Maar goed ze zaten daar dus en konden door een waterval? geen kant op.
Ze hebben daar dus dagen gezeten, probeerden 112 tevergeefs te bellen en zijn na 11 dagen ofzo overleden waarna hun spullen en resten zijn verplaatst door de rivier waarin toen wel water stond.

Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat als zij vastzaten in een rivierbedding hoe het dan mogelijk is dat zij op 2 april 13.56 uur NETWERKBEREIK hadden???
Ik kan me voorstellen dat als je daar zit, je alles probeert om er uit te komen en om verbinding te krijgen. Echt alles. Wie weet hebben ze op elkaars schouders gestaan met de mobiel in een uitgestrekte hand omhoog of op een andere manier een stukje omhoog kunnen komen en daar dan net een keer dat zwakke bereik kunnen krijgen.
pi_150310543
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja. Ook als modder opdroogt ontstaat er op die water/modder afvoer routes los zand dat gaat schuiven als je er op gaat staan. Kan dus idd heel goed kloppen.

[..]

Ik kan me voorstellen dat als je daar zit, je alles probeert om er uit te komen en om verbinding te krijgen. Echt alles. Wie weet hebben ze op elkaars schouders gestaan met de mobiel in een uitgestrekte hand omhoog of op een andere manier een stukje omhoog kunnen komen en daar dan net een keer dat zwakke bereik kunnen krijgen.
Of de gsm aan een tak vastgebonden met een rood zakje.
Make my day!
pi_150310563
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:13 schreef agter het volgende:
"Met name het laatste stuk van de afdaling van de Pianista heeft geografisch valmogelijkheden in zich. "
http://www.eenvandaag.nl/(...)s%20en%20Lisanne.pdf

Zouden ze al omgekeerd zijn?
Je zou zeggen dat ze inderdaad omgekeerd zijn, want de valpartij zou TUSSEN de Mirador en de Q1 geweest moeten zijn. Bij Q1 zijn foto's gemaakt dus dan moet het op de terugweg zijn geweest.
pi_150310574
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:26 schreef agter het volgende:

[..]

Sorry, dat heb ik even gemist. Waar wordt dat precies gezegd?
Bij HT. Ik weet niet op welke minuut.. moet je zelf even terug kijken.
pi_150310597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:28 schreef gynaika het volgende:

[..]

Je zou zeggen dat ze inderdaad omgekeerd zijn, want de valpartij zou TUSSEN de Mirador en de Q1 geweest moeten zijn. Bij Q1 zijn foto's gemaakt dus dan moet het op de terugweg zijn geweest.
Ik blijf jet zo raar vinden dat ze het "afdaling" noemen. Je zou verwachten dat dat stuk weer omhoog gaat, als je omgedraaid bent.
Make my day!
pi_150310602
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:21 schreef ToniB het volgende:
dit stuk trekt nu wel steeds meer mijn interesse.

"Op woensdag, de private zoekblok ondernam oplopen binnen en vond iets: fysieke sporen. En stemmen (nogal luid!) Op de bodem van een ravijn werden gehoord.

Wie leidt de groep is Verísimo F., een man met meer dan 38 jaar van het leven rond het gebied, en ervaren zoek- en reddingsacties.

Boquete De politie heeft een vinger niet bewegen.

Bij de meisjes keek in het pad bekend als The Pianist, in het noordelijke deel van Boquete.

Rond deze zoekopdracht werd hervat vóór zonsopgang, op woensdag.

Als hij op het punt om terug te keren was, want het was al donker, twee van de leden gekozen groep voelt een sterke maar aangename geur van parfum. Het zag eruit als een zoete parfum voor vrouwen. (muskieten olie?)

Vijftien minuten later, iedereen in de groep hoorde een als een blikje, raakte een object geluid. Het lawaai duurde iets minder dan een minuut, dat het bos is een eeuwigheid.

Toen stopte rinkelen duidelijk te horen is een schreeuw, een zeer hoge stem.

De groep was verbijsterd voor een paar seconden, en dan op zoek naar de bron van die 'call' te vinden.

De stem leek te komen uit de bodem van een kloof, die geen deel uitmaakt van de pad.

Ze kwamen bij een open plek. Niets. Ze besloten om rond te lopen en het was toen vonden ze een soort van blauwe jas, met zichtbare tekenen van scheuren, zonder mouw."

"Na het vinden van dit kledingstuk, werd besloten om de plaats van de tijd was te verlaten.

Niemand wist wie ze gewaarschuwd, de plaats van een Nationale Dienst Air helikopter aangekomen. Toen hij te horen kreeg van de bevindingen, zeiden dat ze zouden deelnemen, en beloofde om terug te keren naar de plaats van gisteren met eigen ontdekkingsreizigers die familie ingehuurd.

Ze nooit gekomen waar ze beloofden woensdag tot browsers halen. Tot zeiden dat ze zouden 50 mensen sturen om te helpen.

Laat gisteren zei een sterke wind verhinderde ze af."

http://elsiglo.com/cronic(...)rocuraduria/23771963
Ek Matador heeft dit hele stuk in goed Nederlands vertaald maar heb dat nu niet bij de hand.
Was dat niet bij de Baru?
pi_150310627
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:25 schreef agter het volgende:
Zouden ze op dat bekken-bot doelen?
ja vermoedelijk
pi_150310664
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bij HT. Ik weet niet op welke minuut.. moet je zelf even terug kijken.
Oh, RTL-late night!
Ik heb dat stuk niet gevonden qua tekst. En twee keer gezien gisteren.
Iemand een verduidelijking, transcriptie?
(-dat er gezegd wordt dat de val tussen de mirador en de Q1 plaats gevonden heeft)
Make my day!
pi_150310672
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:30 schreef agter het volgende:

[..]

Ik blijf jet zo raar vinden dat ze het "afdaling" noemen. Je zou verwachten dat dat stuk weer omhoog gaat, als je omgedraaid bent.
Dat ligt aan de perceptie. Kijk je vanuit de meiden dan zou het omhoog zijn idd.
Kijk je vanuit de zoekers dan is afdalen logischer; Zoeken begint in Boquete, je komt dat punt dan tegen in de afdaling na de Mirador.
pi_150310711
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:30 schreef Ouder1 het volgende:
Was dat niet bij de Baru?
Nee ; bij het Alto Chiquero ranger station (ANAM) behorend bij Quetzal Trail, in de buurt van Volcan B. (Cerro Punto) werd die gil van schreeuwende vrouwen gehoord, waarna 3 mannen bij het ANAM station de berg af holden.
pi_150310771
Zou de val niet na Q1 plaats gevonden kunnen hebben?
Make my day!
pi_150310776
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:34 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Nee ; bij het Alto Chiquero ranger station (ANAM) behorend bij Quetzal Trail, in de buurt van Volcan B. (Cerro Punto) werd die gil van schreeuwende vrouwen gehoord, waarna 3 mannen bij het ANAM station de berg af holden.
Ik ben er even uit geweest.. Is dat dan tussen de Mirador en de 1e quebrada?
pi_150310778
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:34 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Nee ; bij het Alto Chiquero ranger station (ANAM) behorend bij Quetzal Trail, in de buurt van Volcan B. (Cerro Punto) werd die gil van schreeuwende vrouwen gehoord, waarna 3 mannen bij het ANAM station de berg af holden.
Ze hebben het toch over de Pianista?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')