Durf ik niet te zeggen:quote:
Prachtige klok! Ze hadden 'm alleen in 40mm moeten maken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:09 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggen:
http://www.zenith-watches(...)favre-jacot-236.html
Buiten dat zal die vast voor mij onbetaalbaar zijn en vind ik 45MM toch wel aan de grote kant.
Ondanks dat, prachtig horloge.
List is 74000 euro, een flinke smak geld inderdaad.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:09 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggen:
http://www.zenith-watches(...)favre-jacot-236.html
Buiten dat zal die vast voor mij onbetaalbaar zijn en vind ik 45MM toch wel aan de grote kant.
Ondanks dat, prachtig horloge.
Wauw.. Prachtig. Mooi verkleurde bezel ookquote:Op woensdag 4 maart 2015 21:46 schreef SugeLucky het volgende:
Weer een nieuwe voor op m'n verlanglijstje. Waarom ie in een mand vol toiletartikelen ligt is me een raadsel overigens.
Zijn er maar 300 van gemaakt OMG.
[ afbeelding ]
Bandje kan vervangen worden tochquote:Op woensdag 4 maart 2015 21:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Wauw.. Prachtig. Mooi verkleurde bezel ookAlleen die tropic band vind ik niet zo veel aan.
Holy shit. Wat een plaatjequote:Op woensdag 4 maart 2015 21:13 schreef Fisherman het volgende:
[..]
List is 74000 euro, een flinke smak geld inderdaad.
Het mooie aan het uurwerk is natuurlijk de ketting die zich op een soort kegelvormige vorm op laat rollen en op die manier de afnemende kracht van de veer laat opheffen wanneer de gangreserve afneemt. De term constant force is er een die wel meer fabrikanten gebruiken, vaak in combinatie met een tourbillon (denk aan IWC en Frederique Constant)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk ding, maar 500+ zou ik er niet aan uitgeven. Caliber 613 is handwinder met quick set datum als je de kroon verder uittrekt. Had mijn 564 ook, alleen was dat een automaat en chronometer.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:40 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand die wat advies kan geven over dit horloge:
[ afbeelding ]
Ben namelijk wel weg van dit model.
Ik had al gehoopt dat jij zou reageren.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Leuk ding, maar 500+ zou ik er niet aan uitgeven. Caliber 613 is handwinder met quick set datum als je de kroon verder uittrekt. Haar mijn 654 ook, alleen was dat een automaat en chronometer.
Ergo, leuk ding maar er is wel veel vergelijkbaars te vinden voor minder geld. Bovendien vind ik Geneves in RVS beter passen bij de afwerking. Goud is meer voor high end.
Vintage Omega's is een mijnenveld. Veel spul heeft een redial, is bij elkaar geraapt spul van meerdere horloges, is kapot gepolijst etc etc. Als je een goede wil hebben dan kan ik je aanraden om op omegaforums.net in de sales sectie te kijken. Open altijd voor de zekerheid een topic in het vintage watches-gedeelte. Met een beetje geluk vind je iets van je gading in de EU (veel van de gebruikers daar komen uit de VS en de dollar staat aardig hoog). Zo heel nu en dan wil er zelfs wat leuks op marktplaats/speurders etc langskomen, maar dan moet je mazzel hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik had al gehoopt dat jij zou reageren.
Desondanks vind ik het wel een mooi horloge, jammer dat de aanbieder niet meer informatie verstrekt m.b.t. diameter e.d.
Waar raad jij mij aan om naar dit soort horloges te zoeken?
Nee, bijna nooit in volledig pak. Bijna altijd een goede schoenen, nette jeans met overhemd en jasje. En een horlogequote:
Waar heb je hem nu uiteindelijk gekocht? Je had een vraag gesteld in een vorig deel namelijk over een dergelijke band. Staat hem goed trouwens, boven mijn verwachting.quote:
Heel het Internet afgespeurd,uiteindelijk via Ebay bij een Duitser gekocht. Leer is van Horween, vind de kleur erg mooi, maar had iets meer een donkerbruintint mooier gevonden. Deze heeft een rooiige zweem, terwijl mijn tas, riem, schoenen etc donkerder bruin zijn. Maar ik stel me misschien ook wel wat aan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:07 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Waar heb je hem nu uiteindelijk gekocht? Je had een vraag gesteld in een vorig deel namelijk over een dergelijke band. Staat hem goed trouwens, boven mijn verwachting.
Ziet er goed uitquote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, bijna nooit in volledig pak. Bijna altijd een goede schoenen, nette jeans met overhemd en jasje. En een horloge
Nog even zonder kleurfilter:
[ afbeelding ]
Leuk om af te kunnen wisselen met de jubilee
Ik zoek zo'n zelfde band in nato. Met zo'n witte naad aan de zijkant als jij hebt en zo ongeveer dezelfde kleur bruin. Enig idee waar ik die kan kopen?quote:
Je kan Ko van Horlogeforum vragen? Die maakt ze zelf op basis van je wensen voor zo'n 35 Euro. Dit leer is van Horween, vast ook wel ergens los te kopen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:59 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik zoek zo'n zelfde band in nato. Met zo'n witte naad aan de zijkant als jij hebt en zo ongeveer dezelfde kleur bruin. Enig idee waar ik die kan kopen?
Thanks, ga ik doen!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:39 schreef Skv het volgende:
[..]
Je kan Ko van Horlogeforum vragen? Die maakt ze zelf op basis van je wensen voor zo'n 35 Euro. Dit leer is van Horween, vast ook wel ergens los te kopen.
.. en in het donkerbruin.quote:
Vet! Ik vind die Pelagos erg mooi door dat matte. Heb je ook die geile duiksluiting er op?quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:46 schreef Jackal_Omega het volgende:
Nieuwe aanwinst
[ link | afbeelding ]All Photos-1349 by -Tom*K-
Dit is een normale gesp. De titanium band met die vette sluiting zit er ook bij ja.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Vet! Ik vind die Pelagos erg mooi door dat matte. Heb je ook die geile duiksluiting er op?
Mooie klok.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:46 schreef Jackal_Omega het volgende:
Nieuwe aanwinst
[ link | afbeelding ]All Photos-1349 by -Tom*K-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |