Dat zijn dan de betere scenario's. De meeste worden nergens op gebouwd.quote:Op woensdag 4 maart 2015 21:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrright. Als er ergens scenario's worden gebakken die grotendeels op aannames en subjectieve percepties worden gebouwd is het wel in de BNW-reeks.
Hey morse-D66'er (als je een normale username had gehad, of als ik morse kon lezen, had ik je anders genoemd), ik zie dat je 66e (kan dat toeval zijn?) staat in de postlijst van dat topic.quote:Op woensdag 4 maart 2015 21:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrright. Als er ergens scenario's worden gebakken die grotendeels op aannames en subjectieve percepties worden gebouwd is het wel in de BNW-reeks.
Mariska Peters haar strottenhoofd was waarschijnlijk kapot en wellicht waren er op de huid ook nog sporen als bloeduitstortingen te zien. Misschien zelfs nog wel de gebroken bloedvaatjes in de ogen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 21:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ten eerste: zou je kunnen kappen met mij framen als D66-er? Jouw in diverse topics herhaalde suggesties omtrent mijn politieke voorkeur ervaar ik als getreiter. Wat ik stem gaat je verder geen moer aan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 03:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hey morse-D66'er (als je een normale username had gehad, of als ik morse kon lezen, had ik je anders genoemd), ik zie dat je 66e (kan dat toeval zijn?) staat in de postlijst van dat topic.
Ja soms. En ik verbaas me steeds weer over de geschiftheid van sommige bijdragen en de ronduit lompe en onbeschofte manier waarop mensen die kritiek daarop uiten worden aangesproken. Daar ga ik me niet in mengen.quote:Je leest blijkbaar mee.
Ik kijk wel uit. Ik vind dat een soort digitaal ramptoerisme van zelfbenoemde experts en daar hou ik helemaal niet van.quote:Tijd om misschien zelf dan eens een scenario te "bakken" grotendeels niet gebaseerd op aannames of subjectieve percepties?
Lijkt mij ook!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 07:52 schreef Montagui het volgende:
Het lijkt me ook het meest voor de hand liggend scenario.
Hopelijk kunnen de families dit nu accepteren en het een plek geven.
Dit dekt wel heel mooi de lading!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 06:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Verreweg de meeste Fok!kers laten het topic kennelijk liever links liggen. Er is een piepklein clubje dat het topic bevolkt waaronder een aantal users die louter en alleen vanwege dit topic Fok!ker zijn geworden.
[..]
Ja soms. En ik verbaas me steeds weer over de geschiftheid van sommige bijdragen en de ronduit lompe en onbeschofte manier waarop mensen die kritiek daarop uiten worden aangesproken. Daar ga ik me niet in mengen.
[..]
Ik kijk wel uit. Ik vind dat een soort digitaal ramptoerisme van zelfbenoemde experts en daar hou ik helemaal niet van.
Het is dan ook de meest logische verklaring. Dat een paar geobsesseerde figuren dat niet willen accepteren snap ik ook wel maar erg serieus is dat niet te nemen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:09 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dit dekt wel heel mooi de lading!
Heb in dat BNW topic ook wel eens mee gelezen maar verbaas me oprecht over hoe ver mensen gaan met hun gedachten en hun zogenaamde kennis op het gebied van dit soort zaken....
Wat is er zo gek aan; vallen, iets gebroken hebben, niet meer in staat zijn om jezelf te verplaatsen maar niet gelijk dood zijn? En als je vervolgens in een rivierbedding ligt waar niemand je hoort en/of ziet wordt je ook niet gevonden.
Heel gek is dan dat er geen sporen van trauma op elk van de gevonden resten is aangetroffen. Als je 50-60 m naar beneden dondert breek je inderdaad iets. Sowieso moet je rugzak dan 15 km en 1000 m hoogteverschil afleggen door bochtige en met rotsen bezaaide rivieren zonder fragiele smartphones en zonnebrilletjes te beschadigen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:09 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dit dekt wel heel mooi de lading!
Heb in dat BNW topic ook wel eens mee gelezen maar verbaas me oprecht over hoe ver mensen gaan met hun gedachten en hun zogenaamde kennis op het gebied van dit soort zaken....
Wat is er zo gek aan; vallen, iets gebroken hebben, niet meer in staat zijn om jezelf te verplaatsen maar niet gelijk dood zijn? En als je vervolgens in een rivierbedding ligt waar niemand je hoort en/of ziet wordt je ook niet gevonden.
- Help, we vallen door dat rotsblok.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:03 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Lijkt mij ook!
"Ow, help ik val!"
-"Wacht ik val met je mee"
"Jah goed, bescherm de rugtas goed, zou zonde zijn dat het zou beschadigen!!"
-"Heej, we liggen hier nu al een paar uurtjes, zullen we eens kijken of we kunnen bellen?"
"Ik heb geen bereik, misschien helpt het als ik mijn broekje en BH uit doe"
Hebben ze alle botervaten teruggevonden dan? Volgens mij niet, je eerste punt slaat dus al nergens op.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heel gek is dan dat er geen sporen van trauma op elk van de gevonden resten is aangetroffen. Als je 50-60 m naar beneden dondert breek je inderdaad iets. Sowieso moet je rugzak dan 15 km en 1000 m hoogteverschil afleggen door bochtige en met rotsen bezaaide rivieren zonder fragiele smartphones en zonnebrilletjes te beschadigen.
Dat vind jij allemaal logisch?
Die onderzoeker bij RTL Late Night zei dat er wel sporen waren die dit scenario onderbouwen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heel gek is dan dat er geen sporen van trauma op elk van de gevonden resten is aangetroffen. Als je 50-60 m naar beneden dondert breek je inderdaad iets. Sowieso moet je rugzak dan 15 km en 1000 m hoogteverschil afleggen door bochtige en met rotsen bezaaide rivieren zonder fragiele smartphones en zonnebrilletjes te beschadigen.
Dat vind jij allemaal logisch?
Ja,natuurlijk, anders komt men hier niet mee. Er zijn echter ook veel punten die dit scenario juist veel minder mogelijk maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:22 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Die onderzoeker bij RTL Late Night zei dat er wel sporen waren dit dit scenario onderbouwen.
Niet (alleen) van de val. Ook door het transport naar waar dat ding uiteindelijk gevonden is. Dat is door verschillende rivieren iets van 15 km naar het noorden. Die rivieren zitten vol met uitstekende rotsen. Dan niets in de rugzak breken zou magisch zijn.quote:En waarom moet een rugzak helemaal kapot zijn van een dergelijke val? Waarschijnlijk veel planten die de val van een rugzak aardig kunnen breken.
Zie de kaarten. Dat lieten ze niet zijn op RTL Late Night. Maar de vondsten zijn veel verder naar het noorden gevonden. Echt heel ver. Dat is allemaal daarheen gestroomd? Zonnebrilletjes, puntgaaf in de rugzak? iPhone, Samsung en camera ongeschonden?quote:En als een rugzak over kiezels en rotsen zou glijden is het ook niet per definitie zo dat dan alles kapot is. Mijn eigen iPhone is ook een keer vanuit het zolderraam in het gras van de tuin gevallen na eerst te stuiteren via de dakpannen. Geen schrammetje. Is geen 1000 meter, maar er zat dan ook geen tas omheen. En weet jij veel hoe goed ze die telefoon misschien verpakt hadden. Ik vind het nou niet echt een sterk argument eerlijk gezegd.
Zo raar is dat toch niet. Weet je exact hoe wild die rivieren waren op dat moment? Al was het wel heel wild, zo'n lichte tas glipt overal omheen. En weet jij exact hoe alles verpakt zat?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja,natuurlijk, anders komt men hier niet mee. Er zijn echter ook veel punten die dit scenario juist veel minder mogelijk maken.
[..]
Niet (alleen) van de val. Ook door het transport naar waar dat ding uiteindelijk gevonden is. Dat is door verschillende rivieren iets van 15 km naar het noorden. Die rivieren zitten vol met uitstekende rotsen. Dan niets in de rugzak breken zou magisch zijn.
[..]
Zie de kaarten. Dat lieten ze niet zijn op RTL Late Night. Maar de vondsten zijn veel verder naar het noorden gevonden. Echt heel ver. Dat is allemaal daarheen gestroomd? Zonnebrilletjes, puntgaaf in de rugzak? iPhone, Samsung en camera ongeschonden?
Magische rivieren zijn dat...
Nee, want ik heb helemaal niet de "wens" dat het laatst gepresenteerde scenario niet zou kloppen. Het klopt alleen niet met de feiten, zo simpel ligt het.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:33 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Zo raar is dat toch niet. Weet je exact hoe wild die rivieren waren op dat moment? Al was het wel heel wild, zo'n lichte tas glipt overal omheen. En weet jij exact hoe alles verpakt zat?[/qupte]
Er zijn veel foto's en video's bekend. Daarin zie je hoe die rivieren zijn. Dat zijn geen rustig kabbelende beekjes, maar helemaal vol met uitstekende rotsen. De rugzak is dus op magische wijze 15 km door al die bochten gestroomd zonder ook maar iets te raken?
Het was een goedkoop, dun, slecht beschermd rugzakje.
[quote]Ik blijf erbij: de wens is de vader van de gedachte.
Misschien niet letterlijk de wens, maar wel de instelling dat het niet klopt. En dan ga je naar mijn mening daarop ook analyseren.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, want ik heb helemaal niet de "wens" dat het laatst gepresenteerde scenario niet zou kloppen. Het klopt alleen niet met de feiten, zo simpel ligt het.
Ik denk dat het een verhaal is van de ouders om de boel voor de media af te sluiten, wat ik me prima kan voorstellen. Maar het is niet de best sluitende verklaring voor alle opmerkelijke feiten imo.
Kijk, die mensen hebben veel meer data en inzicht in wat er gebeurd kan zijn dan wij, als algemeen publiek. Dat is het punt niet. Ik heb ook geen sluitend scenario. Wel denk ik dat men op tv waar slechts 3 scenario's genoemd werden, er 1 vergeten is; de meiden zijn van elkaar gescheiden geraakt en daarom/zo zover naar het noorden afgedwaald. Kris door de 2e quebrada en Lisanne over land op zoek naar haar.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:41 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Misschien niet letterlijk de wens, maar wel de instelling dat het niet klopt. En dan ga je naar mijn mening daarop ook analyseren.
Echter is de verklaring niet onlogisch. Dat er ook zaken zijn die niet 100% dit scenario ondersteunen (maar ook niet uitsluiten) wil niet zeggen dat het daarom anders gegaan MOET zijn.
Die voor het grootste deel helemaal geen feiten zijn maar aannames. Gaat die hele BNW discussie nu weer in NWS gevoerd worden ? Dat lijkt mij niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:37 schreef El_Matador het volgende:
...
Maar het is niet de best sluitende verklaring voor alle opmerkelijke feiten imo.
Nee, de vindplaatsen van de resten zijn geen aannames, dat is het punt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die voor het grootste deel helemaal geen feiten zijn maar aannames. Gaat die hele BNW discussie nu weer in NWS gevoerd worden ? Dat lijkt mij niet de bedoeling.
Lang niet alle botten zijn gevonden. Als je langs die paden omlaag valt/glijdt hoeft niet alles gebroken te zijn. Al is alleen je knieschijf kapot...dan kun je daar niks meer.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kijk, die mensen hebben veel meer data en inzicht in wat er gebeurd kan zijn dan wij, als algemeen publiek. Dat is het punt niet. Ik heb ook geen sluitend scenario. Wel denk ik dat men op tv waar slechts 3 scenario's genoemd werden, er 1 vergeten is; de meiden zijn van elkaar gescheiden geraakt en daarom/zo zover naar het noorden afgedwaald. Kris door de 2e quebrada en Lisanne over land op zoek naar haar.
Maar de 2 scenario's die zijn gegeven (eerst door het Panamese OM "van de kabelbrug gevallen" en nu "in een ravijn gevallen") kloppen niet met de ongeschonden staat van de gevonden beenderen en de onstoffelijke resten als de fragiele inhoud van die rugzak.
Zou goed mogelijk zijn ja. Dat de een meer gewond was als de ander.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:56 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Lang niet alle botten zijn gevonden. Als je langs die paden omlaag valt/glijdt hoeft niet alles gebroken te zijn. Al is alleen je knieschijf kapot...dan kun je daar niks meer.
En misschien was de één nog mobieler dan de ander en heeft ze de ander een stuk op sleeptouw gehad.
Let's agree to disagree.
In principe is dit nieuws en ACHTERGRONDEN, maar ik blijf wel lekker opquote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die voor het grootste deel helemaal geen feiten zijn maar aannames. Gaat die hele BNW discussie nu weer in NWS gevoerd worden ? Dat lijkt mij niet de bedoeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |