abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2015 @ 20:11:13 #51
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150326093
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrright. Als er ergens scenario's worden gebakken die grotendeels op aannames en subjectieve percepties worden gebouwd is het wel in de BNW-reeks.
Dat zijn dan de betere scenario's. De meeste worden nergens op gebouwd.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_150341421
quote:

[..]

Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrright. Als er ergens scenario's worden gebakken die grotendeels op aannames en subjectieve percepties worden gebouwd is het wel in de BNW-reeks.
Hey morse-D66'er (als je een normale username had gehad, of als ik morse kon lezen, had ik je anders genoemd), ik zie dat je 66e (kan dat toeval zijn?) staat in de postlijst van dat topic.

Je leest blijkbaar mee. Tijd om misschien zelf dan eens een scenario te "bakken" grotendeels niet gebaseerd op aannames of subjectieve percepties?

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 06-03-2015 03:40:59 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 6 maart 2015 @ 03:55:35 #53
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_150341494
quote:

[..]

Mariska Peters haar strottenhoofd was waarschijnlijk kapot en wellicht waren er op de huid ook nog sporen als bloeduitstortingen te zien. Misschien zelfs nog wel de gebroken bloedvaatjes in de ogen.

Was ze pas veel later gevonden dan had men dat niet meer kunnen achterhalen. Van Kris en Lisanne zijn slechts wat fragmenten teruggevonden. Niet veel meer dan enkele botten.

En dus als men Mariska pas veel later gevonden had: "We weten niet wat er gebeurd is maar er zijn geen sporen die op een misdrijf wijzen" Dat klinkt om te lachen maar op basis van die kromme logica heeft Panama een misdrijf uitgesloten en nooit onderzocht.

Dan is er een merkwaardig fenomeen dat een bepaalde groep mensen dit te vuur en te zwaard gaat verdedigen. Het is de officiele lijn en dat moet wel waar zijn of zoiets, ik weet niet hoe dat werkt bij hen. Maar alles wat afwijkt van hun waarheid is complot en conspiracy. En in dit geval de mogelijkheid van een misdrijf gaat behandelen alsof het vreselijk onwaarschijnlijk is. Dat deel van de realiteit gewoon af en uitsluit.

Ja ze zijn beide van het pad gevallen en hebben daar toen maar gewacht tot ze dood waren. Maar gekke aannames doen we niet aan hoor. :)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_150341718
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 03:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hey morse-D66'er (als je een normale username had gehad, of als ik morse kon lezen, had ik je anders genoemd), ik zie dat je 66e (kan dat toeval zijn?) staat in de postlijst van dat topic.
Ten eerste: zou je kunnen kappen met mij framen als D66-er? Jouw in diverse topics herhaalde suggesties omtrent mijn politieke voorkeur ervaar ik als getreiter. Wat ik stem gaat je verder geen moer aan.

Mijn bijdragen stammen uit de tijd dat de reeks nog in NWS stond. Dat ik daarmee 66e sta zegt niets over mij maar vooral iets over het kleine clubje mensen die in deze reeks posten. Verreweg de meeste Fok!kers laten het topic kennelijk liever links liggen. Er is een piepklein clubje dat het topic bevolkt waaronder een aantal users die louter en alleen vanwege dit topic Fok!ker zijn geworden. Jij met je nogal dominante en bij tijd en wijle agressieve en intolerante "discussietechniek" bent overigens een van de belangrijkste redenen voor mij geweest om me daar niet meer te vertonen.
quote:
Je leest blijkbaar mee.
Ja soms. En ik verbaas me steeds weer over de geschiftheid van sommige bijdragen en de ronduit lompe en onbeschofte manier waarop mensen die kritiek daarop uiten worden aangesproken. Daar ga ik me niet in mengen.
quote:
Tijd om misschien zelf dan eens een scenario te "bakken" grotendeels niet gebaseerd op aannames of subjectieve percepties?
Ik kijk wel uit. Ik vind dat een soort digitaal ramptoerisme van zelfbenoemde experts en daar hou ik helemaal niet van.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2015 07:40:32 ]
pi_150341927
Het lijkt me ook het meest voor de hand liggend scenario.

Hopelijk kunnen de families dit nu accepteren en het een plek geven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_150341995
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 07:52 schreef Montagui het volgende:
Het lijkt me ook het meest voor de hand liggend scenario.

Hopelijk kunnen de families dit nu accepteren en het een plek geven.
Lijkt mij ook!

"Ow, help ik val!"
-"Wacht ik val met je mee"
"Jah goed, bescherm de rugtas goed, zou zonde zijn dat het zou beschadigen!!"
-"Heej, we liggen hier nu al een paar uurtjes, zullen we eens kijken of we kunnen bellen?"
"Ik heb geen bereik, misschien helpt het als ik mijn broekje en BH uit doe"

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Ping op 06-03-2015 08:09:12 ]
pi_150342052
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 06:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Verreweg de meeste Fok!kers laten het topic kennelijk liever links liggen. Er is een piepklein clubje dat het topic bevolkt waaronder een aantal users die louter en alleen vanwege dit topic Fok!ker zijn geworden.
[..]

Ja soms. En ik verbaas me steeds weer over de geschiftheid van sommige bijdragen en de ronduit lompe en onbeschofte manier waarop mensen die kritiek daarop uiten worden aangesproken. Daar ga ik me niet in mengen.

[..]

Ik kijk wel uit. Ik vind dat een soort digitaal ramptoerisme van zelfbenoemde experts en daar hou ik helemaal niet van.
Dit dekt wel heel mooi de lading!

Heb in dat BNW topic ook wel eens mee gelezen maar verbaas me oprecht over hoe ver mensen gaan met hun gedachten en hun zogenaamde kennis op het gebied van dit soort zaken....

Wat is er zo gek aan; vallen, iets gebroken hebben, niet meer in staat zijn om jezelf te verplaatsen maar niet gelijk dood zijn? En als je vervolgens in een rivierbedding ligt waar niemand je hoort en/of ziet is het niet gek dat ze je niet vinden.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2015 08:14:20 ]
pi_150342081
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:09 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Heb in dat BNW topic ook wel eens mee gelezen maar verbaas me oprecht over hoe ver mensen gaan met hun gedachten en hun zogenaamde kennis op het gebied van dit soort zaken....

Wat is er zo gek aan; vallen, iets gebroken hebben, niet meer in staat zijn om jezelf te verplaatsen maar niet gelijk dood zijn? En als je vervolgens in een rivierbedding ligt waar niemand je hoort en/of ziet wordt je ook niet gevonden.
Het is dan ook de meest logische verklaring. Dat een paar geobsesseerde figuren dat niet willen accepteren snap ik ook wel maar erg serieus is dat niet te nemen.
pi_150342109
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:09 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Wat is er zo gek aan; vallen, iets gebroken hebben, niet meer in staat zijn om jezelf te verplaatsen maar niet gelijk dood zijn? En als je vervolgens in een rivierbedding ligt waar niemand je hoort en/of ziet wordt je ook niet gevonden.
Heel gek is dan dat er geen sporen van trauma op elk van de gevonden resten is aangetroffen. Als je 50-60 m naar beneden dondert breek je inderdaad iets. Sowieso moet je rugzak dan 15 km en 1000 m hoogteverschil afleggen door bochtige en met rotsen bezaaide rivieren zonder fragiele smartphones en zonnebrilletjes te beschadigen.

Dat vind jij allemaal logisch? :?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 6 maart 2015 @ 08:16:52 #60
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_150342115
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:03 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Lijkt mij ook!

"Ow, help ik val!"
-"Wacht ik val met je mee"
"Jah goed, bescherm de rugtas goed, zou zonde zijn dat het zou beschadigen!!"
-"Heej, we liggen hier nu al een paar uurtjes, zullen we eens kijken of we kunnen bellen?"
"Ik heb geen bereik, misschien helpt het als ik mijn broekje en BH uit doe"
- Help, we vallen door dat rotsblok.
- auw, we moeten een paar uur buiten westen zijn geweest, als ik zo de zonnestand zie. Laat ik eens kijken of we 911 kunnen bellen, want we kunnen er niet zelf uit komen.
- shit, geen bereik. Misschien later beter. Je bloedt, ik moet je verbinden. Trek je kleren uit, zodat we de wonden kunnen wassen zonder dat ze nat worden. En zodat er geen extra druk op de wonden komt.

:W
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_150342144
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heel gek is dan dat er geen sporen van trauma op elk van de gevonden resten is aangetroffen. Als je 50-60 m naar beneden dondert breek je inderdaad iets. Sowieso moet je rugzak dan 15 km en 1000 m hoogteverschil afleggen door bochtige en met rotsen bezaaide rivieren zonder fragiele smartphones en zonnebrilletjes te beschadigen.

Hebben ze alle botervaten teruggevonden dan? Volgens mij niet, je eerste punt slaat dus al nergens op.
pi_150342193
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die onderzoeker bij RTL Late Night zei dat er wel sporen waren die dit scenario onderbouwen.

En waarom moet een rugzak helemaal kapot zijn van een dergelijke val? Waarschijnlijk veel planten die de val van een rugzak aardig kunnen breken.
En als een rugzak over kiezels en rotsen zou glijden is het ook niet per definitie zo dat dan alles kapot is. Mijn eigen iPhone is ook een keer vanuit het zolderraam in het gras van de tuin gevallen na eerst te stuiteren via de dakpannen. Geen schrammetje. Is geen 1000 meter, maar er zat dan ook geen tas omheen. En weet jij veel hoe goed ze die telefoon misschien verpakt hadden. Ik vind het nou niet echt een sterk argument eerlijk gezegd.

Daarnaast hoeft maar 1 bot gebroken te zijn waardoor je al niet meer verder kunt. En bij mijn weten hebben ze lang niet alle botten gevonden, integendeel.

Ik vind jullie theorie(n) een heel stuk onlogischer in ieder geval. Maar de wens is de vader van de gedachte.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2015 08:30:44 ]
pi_150342283
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:22 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Die onderzoeker bij RTL Late Night zei dat er wel sporen waren dit dit scenario onderbouwen.
Ja,natuurlijk, anders komt men hier niet mee. Er zijn echter ook veel punten die dit scenario juist veel minder mogelijk maken.

quote:
En waarom moet een rugzak helemaal kapot zijn van een dergelijke val? Waarschijnlijk veel planten die de val van een rugzak aardig kunnen breken.
Niet (alleen) van de val. Ook door het transport naar waar dat ding uiteindelijk gevonden is. Dat is door verschillende rivieren iets van 15 km naar het noorden. Die rivieren zitten vol met uitstekende rotsen. Dan niets in de rugzak breken zou magisch zijn.

quote:
En als een rugzak over kiezels en rotsen zou glijden is het ook niet per definitie zo dat dan alles kapot is. Mijn eigen iPhone is ook een keer vanuit het zolderraam in het gras van de tuin gevallen na eerst te stuiteren via de dakpannen. Geen schrammetje. Is geen 1000 meter, maar er zat dan ook geen tas omheen. En weet jij veel hoe goed ze die telefoon misschien verpakt hadden. Ik vind het nou niet echt een sterk argument eerlijk gezegd.
Zie de kaarten. Dat lieten ze niet zijn op RTL Late Night. Maar de vondsten zijn veel verder naar het noorden gevonden. Echt heel ver. Dat is allemaal daarheen gestroomd? Zonnebrilletjes, puntgaaf in de rugzak? iPhone, Samsung en camera ongeschonden?

Magische rivieren zijn dat... :{

pi_150342309
quote:
19s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja,natuurlijk, anders komt men hier niet mee. Er zijn echter ook veel punten die dit scenario juist veel minder mogelijk maken.

[..]

Niet (alleen) van de val. Ook door het transport naar waar dat ding uiteindelijk gevonden is. Dat is door verschillende rivieren iets van 15 km naar het noorden. Die rivieren zitten vol met uitstekende rotsen. Dan niets in de rugzak breken zou magisch zijn.

[..]

Zie de kaarten. Dat lieten ze niet zijn op RTL Late Night. Maar de vondsten zijn veel verder naar het noorden gevonden. Echt heel ver. Dat is allemaal daarheen gestroomd? Zonnebrilletjes, puntgaaf in de rugzak? iPhone, Samsung en camera ongeschonden?

Magische rivieren zijn dat... :{
Zo raar is dat toch niet. Weet je exact hoe wild die rivieren waren op dat moment? Al was het wel heel wild, zo'n lichte tas glipt overal omheen. En weet jij exact hoe alles verpakt zat?

Ik blijf erbij: de wens is de vader van de gedachte.
pi_150342355
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:33 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Zo raar is dat toch niet. Weet je exact hoe wild die rivieren waren op dat moment? Al was het wel heel wild, zo'n lichte tas glipt overal omheen. En weet jij exact hoe alles verpakt zat?[/qupte]

Er zijn veel foto's en video's bekend. Daarin zie je hoe die rivieren zijn. Dat zijn geen rustig kabbelende beekjes, maar helemaal vol met uitstekende rotsen. De rugzak is dus op magische wijze 15 km door al die bochten gestroomd zonder ook maar iets te raken?

Het was een goedkoop, dun, slecht beschermd rugzakje.

[quote]Ik blijf erbij: de wens is de vader van de gedachte.
Nee, want ik heb helemaal niet de "wens" dat het laatst gepresenteerde scenario niet zou kloppen. Het klopt alleen niet met de feiten, zo simpel ligt het.

Ik denk dat het een verhaal is van de ouders om de boel voor de media af te sluiten, wat ik me prima kan voorstellen. Maar het is niet de best sluitende verklaring voor alle opmerkelijke feiten imo.

pi_150342406
quote:
19s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, want ik heb helemaal niet de "wens" dat het laatst gepresenteerde scenario niet zou kloppen. Het klopt alleen niet met de feiten, zo simpel ligt het.

Ik denk dat het een verhaal is van de ouders om de boel voor de media af te sluiten, wat ik me prima kan voorstellen. Maar het is niet de best sluitende verklaring voor alle opmerkelijke feiten imo.
Misschien niet letterlijk de wens, maar wel de instelling dat het niet klopt. En dan ga je naar mijn mening daarop ook analyseren.

Echter is de verklaring niet onlogisch. Dat er ook zaken zijn die niet 100% dit scenario ondersteunen (maar ook niet uitsluiten) wil niet zeggen dat het daarom anders gegaan MOET zijn.
pi_150342489
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:41 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Misschien niet letterlijk de wens, maar wel de instelling dat het niet klopt. En dan ga je naar mijn mening daarop ook analyseren.

Echter is de verklaring niet onlogisch. Dat er ook zaken zijn die niet 100% dit scenario ondersteunen (maar ook niet uitsluiten) wil niet zeggen dat het daarom anders gegaan MOET zijn.
Kijk, die mensen hebben veel meer data en inzicht in wat er gebeurd kan zijn dan wij, als algemeen publiek. Dat is het punt niet. Ik heb ook geen sluitend scenario. Wel denk ik dat men op tv waar slechts 3 scenario's genoemd werden, er 1 vergeten is; de meiden zijn van elkaar gescheiden geraakt en daarom/zo zover naar het noorden afgedwaald. Kris door de 2e quebrada en Lisanne over land op zoek naar haar.

Maar de 2 scenario's die zijn gegeven (eerst door het Panamese OM "van de kabelbrug gevallen" en nu "in een ravijn gevallen") kloppen niet met de ongeschonden staat van de gevonden beenderen en de onstoffelijke resten als de fragiele inhoud van die rugzak.

pi_150342490
quote:
19s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:37 schreef El_Matador het volgende:

...
Maar het is niet de best sluitende verklaring voor alle opmerkelijke feiten imo.
Die voor het grootste deel helemaal geen feiten zijn maar aannames. Gaat die hele BNW discussie nu weer in NWS gevoerd worden ? Dat lijkt mij niet de bedoeling.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2015 08:49:18 ]
pi_150342571
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Die voor het grootste deel helemaal geen feiten zijn maar aannames. Gaat die hele BNW discussie nu weer in NWS gevoerd worden ? Dat lijkt mij niet de bedoeling.
Nee, de vindplaatsen van de resten zijn geen aannames, dat is het punt.
De ongeschonden staat van de rugzak is geen aanname, net zomin als de juist door forensisch anatomen bevestigde staat van de gevonden stoffelijke resten; "geen trauma aangetroffen".

pi_150342648
quote:
19s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kijk, die mensen hebben veel meer data en inzicht in wat er gebeurd kan zijn dan wij, als algemeen publiek. Dat is het punt niet. Ik heb ook geen sluitend scenario. Wel denk ik dat men op tv waar slechts 3 scenario's genoemd werden, er 1 vergeten is; de meiden zijn van elkaar gescheiden geraakt en daarom/zo zover naar het noorden afgedwaald. Kris door de 2e quebrada en Lisanne over land op zoek naar haar.

Maar de 2 scenario's die zijn gegeven (eerst door het Panamese OM "van de kabelbrug gevallen" en nu "in een ravijn gevallen") kloppen niet met de ongeschonden staat van de gevonden beenderen en de onstoffelijke resten als de fragiele inhoud van die rugzak.
Lang niet alle botten zijn gevonden. Als je langs die paden omlaag valt/glijdt hoeft niet alles gebroken te zijn. Al is alleen je knieschijf kapot...dan kun je daar niks meer.
En misschien was de één nog mobieler dan de ander en heeft ze de ander een stuk op sleeptouw gehad.

Let's agree to disagree.
pi_150342781
En ik verbaas me steeds weer over de geschiftheid van sommige bijdragen en de ronduit lompe en onbeschofte manier waarop mensen die kritiek daarop uiten worden aangesproken.

Ehm, kuch, gelukkig is dat nergens anders zo en al helemaal niet op Nieuws en Achtergronden.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150342829
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:56 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Lang niet alle botten zijn gevonden. Als je langs die paden omlaag valt/glijdt hoeft niet alles gebroken te zijn. Al is alleen je knieschijf kapot...dan kun je daar niks meer.
En misschien was de één nog mobieler dan de ander en heeft ze de ander een stuk op sleeptouw gehad.

Let's agree to disagree.
Zou goed mogelijk zijn ja. Dat de een meer gewond was als de ander.

Hoe groot is de afstand geweest dat er nog signalen van de mobieltjes zijn opgevangen?
De echte waarheid claimt zichzelf niet.
pi_150342848
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

In principe is dit nieuws en ACHTERGRONDEN, maar ik blijf wel lekker op
BNW het schijnt dat daar toch iets meer op de Fok etiquette (wat dat dan ook is) wordt gelet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lutalo op 06-03-2015 09:46:11 ]
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')