abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin maandag 16 maart 2015 @ 20:49:54 #26
35723 crew  GGMM
pi_150712578
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:42 schreef Class het volgende:
Tering, wat voor club maakt van zo'n speler nou een centrale verdediger?
Sommige mensen blijven ook maar volhouden dat het een centrale verdediger is en dat hij zal gaan mislukken omdat hij middenvelder is. :')

Verder een beetje kinderachtig om namen te noemen, dus dat doe ik niet.

Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_150728288
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:49 schreef GGMM het volgende:

[..]

Sommige mensen blijven ook maar volhouden dat het een centrale verdediger is en dat hij zal gaan mislukken omdat hij middenvelder is. :')

Verder een beetje kinderachtig om namen te noemen, dus dat doe ik niet.

[ afbeelding ]
Lebron James _O_
pi_150760620
quote:
’De Vieira van Ajax’

Bazoer geeft jawoord aan Overmars en Kinsbergen

Riechedly Bazoer (18) heeft de luide lokroep uit het buitenland weerstaan. De revelatie van de eredivisie wekte de interesse van topclubs uit Italië, Spanje, Engeland en Duitsland, maar gaf zijn woord aan Ajax.

De fans van de regerend landskampioen kunnen zodoende opgelucht ademhalen. Nadat Bazoer zich de laatste weken geruisloos in het eerste speelde en de complimenten kreeg van Frank de Boer („Hij krijgt een dikke negen, speelt als een routinier”), liep het storm bij zijn broer en zaakwaarnemer Irchandly Bazoer van Sports Progress Management. Die maakte alle geïnteresseerden echter duidelijk dat de toekomst van ’junior’ in de ArenA ligt.

Dat werd gisteren in een gesprek tussen Irchandly en de Ajax-directeuren Michael Kinsbergen en Marc Overmars onderstreept. Het eerste bod van de algemeen directeur en directeur voetbalzaken was dusdanig dat er al handen konden worden geschud. Afgesproken werd om een vier- en een vijfjarig contract uit te werken, waarbij dat laatste de voorkeur heeft.

Pepijn Lijnders was negen jaar geleden bij PSV de individuele techniektrainer van Bazoer en vindt het verstandig dat de speler zijn tot de zomer van 2016 lopende verbintenis verlengt. „Mijn advies aan Riechedly is om zo lang mogelijk onder de vleugels van Frank de Boer te blijven. Ajax is in heel de wereld uniek. Men is niet bang om jonge spelers op bepalende posities op het middenveld te zetten.”

De huidige coach van Liverpool onder 16, die vijf jaar bij PSV en zeven jaar bij FC Porto werkte als techniektrainer, besefte in Eindhoven direct met een uitzonderlijk talent te maken te hebben. „Vanaf het begin had Riechedly zo veel power en wist hij jeugdwedstrijden volledig naar zijn hand te zetten. Hij gaf met links en rechts passes, wist zich altijd vrij te maken, schermde de bal als geen ander af en was verdedigend beresterk.”

Lijnders legde – zoals hij bij Memphis Depay, Jorrit Hendrix en de naar Manchester United vertrokken Andreas Pereira ook deed – de nadruk op twee facetten. „’Het overleven in de meest moeilijke situaties’, zoals we dat noemden. En het ’penetreren en het uitspelen van je directe tegenstander’. Tot vervelens toe hebben we hem daarmee bestookt”, zegt de Limburger.

„Riechedly moest daarbij voortdurend op zoek gaan naar zijn grenzen. Bij Ajax heeft hij zich fantastisch doorontwikkeld en is hij een voorbeeld voor veel jongere spelers. Je kunt bij een topclub op je zeventiende of achttiende op het middenveld staan als je intelligent, mobiel en krachtig bent. En het mooie bij Riech is dat hij bijna alles op intuïtie doet. Hij is achttien, maar voetbalt als een routinier”, aldus de trotse Lijnders.

Bazoer maakte eind 2012, op 16-jarige leeftijd, de overstap van PSV naar Ajax. Fons Groenendijk kreeg hem bij Jong Ajax onder zijn hoede. „Daar heb ik geregeld met hem in de clinch gelegen”, aldus de oud-speler van onder meer FC Utrecht, Sparta en Ajax. „Nu hij in het eerste speelt, wordt Riechedly door zijn medespelers gecorrigeerd, maar bij Jong Ajax moest ik dat als trainer doen. Dat leidde tot discussies.”

Maar van Groenendijk geen kwaad woord over de middenvelder. „Iedereen zag dat hij enorm veel kwaliteiten heeft. Maar uiteindelijk ging het erom wanneer de trainers van het eerste hem rijp achtten voor Ajax 1. Riechedly moest geduld hebben, maar had dat niet. En dat is op zich een goede eigenschap. Ik had dagelijks contact met Frank de Boer, Hennie Spijkerman en Dennis Bergkamp en elke keer vertelde ik Bazoer weer wat zij van hem verwachtten. ’Riech, je hebt kwaliteit, iedereen ziet het in je zitten en je bent in beeld’. Het ging echter nog om de betrouwbaarheid. Hij wilde zich zo graag bewijzen dat hij overal was waar de bal was. Stap voor stap leerde hij in dienst van het elftal te spelen, in het tactische plaatje te passen.”

Inmiddels geniet Groenendijk met volle teugen van de jongeling. „Het is mooi om te zien dat hij zo goed en stabiel speelt. Vergeet niet dat hij pas 18 is. Ik zie hem als de toekomstige Patrick Vieira van Ajax. Hij staat hoog op zijn benen, heeft een mooie stijl van voetballen en is een echte atleet. Dit soort spelers heb je steeds meer nodig. Ik ben ervan overtuigd dat hij nog sterker zal worden en de top bereikt.”

_O_
  woensdag 18 maart 2015 @ 06:58:28 #29
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150761966
quote:
Gelijk ook 5 jaar ipv 4 _O_ _O_

Iedereen ligt nu nog lang vast.

Behalve Sigthorsson, maar die is niet te houden natuurlijk.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150762752
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 06:58 schreef Bugno het volgende:

[..]

Gelijk ook 5 jaar ipv 4 _O_ _O_

Iedereen ligt nu nog lang vast.

Behalve Sigthorsson, maar die is niet te houden natuurlijk.
Tete, Kishna
  woensdag 18 maart 2015 @ 09:43:40 #31
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150764310
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 08:30 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Tete, Kishna
Ok, ok. Bijna iedereen.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150867810
quote:
Het Duitse blad Bild pakt groots uit met een verhaal over Bazoer, die de 'nieuwe Patrick Vieira' wordt genoemd. Bayern München, Real Madrid, FC Barcelona, Manchester City, Chelsea en Arsenal zouden inmiddels meer dan normale belangstelling hebben voor de achttienjarige controleur, die twee jaar geleden al een aanbieding van City heeft afgewezen.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 01:04:11 #33
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_150873203
Bazoer in de zomer zeker al weg :')
Oh.
pi_150873527
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:52 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

... :')

Bild :')
pi_150873999
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:52 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Bayern München zou een interssante club zijn, afhankelijk ervan wat daar met Thiago gebeurt... maar ook wat er daar met Schweinsteiger zal ontwikkelen (er zijn sterke geruchten dat die mogelijk wegwil)...

Mocht een van beiden daar vertrekken, ontstaat een grote ruimte op het centrale defensieve middenveld waarvoor ze vervangers nodig hebben (Kroos is afgelopen zomer al vertrokken), en ik heb een idee dat Bazoer in redelijk korte tijd zich daar wel eens zou kunnen vestigen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 21 maart 2015 @ 02:00:44 #36
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_150874332
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 01:38 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Bayern München zou een interssante club zijn, afhankelijk ervan wat daar met Thiago gebeurt... maar ook wat er daar met Schweinsteiger zal ontwikkelen (er zijn sterke geruchten dat die mogelijk wegwil)...

Mocht een van beiden daar vertrekken, ontstaat een grote ruimte op het centrale defensieve middenveld waarvoor ze vervangers nodig hebben (Kroos is afgelopen zomer al vertrokken), en ik heb een idee dat Bazoer in redelijk korte tijd zich daar wel eens zou kunnen vestigen
Bazoer moet gewoon nog 3 jaar bij Ajax spelen en hier weggaan als aanvoerder.
Oh.
pi_150874764
quote:
’Lang niet uitgeleerd’

Uitschakeling tegen Dnjepr Bazoers bevestiging van juiste keuze voor Ajax

De pijnlijke uitschakeling door Dnjepr (2-1) was voor Riechedly Bazoer de bevestiging dat hij de juiste keuze had gemaakt.

De middenvelder gaf Ajax zijn jawoord en zet op korte termijn zijn handtekening onder een nieuwe vier- of vijfjarige verbintenis. „Want ik ben hier nog lang niet uitgeleerd.”

Het briljantje op het Ajax-middenveld doelde op de hoge piek en het diepe dal in één wedstrijd. „Als je als jonge jongen in zo’n vol stadion in de Europa League scoort, is dat mooi. Iedereen ging uit zijn dak.” In de verlenging stond Bazoer weer met beide benen op de grond. „Ik zat er niet kort genoeg bovenop (bij Yevhen Konoplyanka, red.), waarna hij goed binnenschoot. Ik had scherper moeten zijn. Het was een belangrijk moment en dat moet ik herkennen”, was hij na de eliminatie zelfkritisch.

„Het is ook de reden waarom ik bij Ajax wil blijven”, vervolgde Bazoer. „Ik kan me bij deze mooie club nog verder ontwikkelen. Als je op heel jonge leeftijd al in de eredivisie en Europa League speelt, wordt dat in het buitenland opgepikt. Er zijn veel aanbiedingen geweest, maar ik wist: mijn toekomst ligt bij Ajax. Dat clubs uit de grote voetballanden me nu al willen hebben, is voor mij een motivatie om nog dwingender en belangrijker te worden. Zoals de mooie woorden van de bondscoach dat ook zijn. Ik heb gehoord dat meneer Hiddink heel positief over me was.”

Die zei in het Hilton Hotel in Amsterdam dat Bazoer zich – net als Anwar El Ghazi – goed ontwikkelt. „Het is mooi om te zien hoe vrij Bazoer nu al speelt. Hij is jong en mag nu nog een paar foutjes maken”, aldus Hiddink, die wel vindt dat de speler en zijn omgeving nuchter met de nieuwe situatie moeten omgaan.

Bazoer hoopt zijn foutjes snel uit zijn spel te halen. „Ik wil constant zijn en nog betrouwbaarder worden voor mijn teamgenoten. Frank de Boer gooit ons direct voor de leeuwen. Het maakt niet uit hoe oud je bent, het gaat erom hoe goed je bent. Dat was ook de reden om van PSV naar Ajax te komen”, zei hij blij te zijn met alle speeltijd.

Zijn trainer bij Jong Ajax, Fons Groenendijk, denkt dat Bazoer kan uitgroeien tot de Patrick Vieira van Ajax. „Een mooi compliment”, aldus de middenvelder. „Het is een grote speler, waarvoor ik heel veel respect heb. Ik mocht hem eens ontmoeten bij Manchester City, nadat ik het besluit had genomen om PSV te verlaten. Hij hield een praatje en ik vond het een fantastische vent. Toch koos ik voor Ajax.”

De Utrechter snapt de vergelijking met de oud-speler van Arsenal en Manchester City wel. „Hij is fysiek sterk, heeft een goede pass, staat hoog op zijn benen en heeft een goede techniek. Het zijn eigenschappen die ik kan ontwikkelen. Voor zijn carrière zou ik nu tekenen.”
pi_150875668
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 02:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Bazoer moet gewoon nog 3 jaar bij Ajax spelen en hier weggaan als aanvoerder.
Terug naar PSV.
pi_151021453
quote:
Riechedly Bazoer, supertalent van Ajax

‘Ik was ineens een verrader’

Hij groeide op in Utrecht, was de rijzende ster in Eindhoven, maar kent nu zijn doorbraak in Amsterdam. Riechedly Bazoer (18) is de nieuwe hoop van Ajax. In een teleurstellend seizoen is de middenvelder een van de lichtpuntjes. Het verhaal van een eigenzinnig talent van de buitencategorie.

De Toekomst op een mistige vrijdagmiddag. Het sombere weer staat symbool voor de gemoedstoestand van Ajax. Het is half maart en de conclusie is even realistisch als pijnlijk: Ajax beleeft een verloren seizoen. ‘Als we eerlijk in de spiegel kijken, is dat wel de werkelijkheid.’ Riechedly Bazoer draait er niet omheen. Met een doelpunt bracht hij een etmaal eerder tegen Dnjepr nog de hoop terug, maar tientallen minuten later boog ook hij het hoofd naar beneden. De uitschakeling dreunt nog na, alleen wordt dat bij hem wel gecombineerd met een gevoel van trots. Terwijl Ajax als ploeg de ene na de andere teleurstelling moet slikken, staat een achttienjarige middenvelder op om zichzelf aan de wereld te tonen. Weer een grote belofte, zoals de laatste jaren zo vaak in Amsterdam, maar in de hoofdstad en ver daarbuiten weten insiders wel beter: dit is niet zomaar een talent.

Geduld
‘Ik kon me voorstellen dat ouders van andere spelertjes dachten: Die Riechedly wordt wel met een fluwelen handschoen behandeld bij PSV.’ Aan het woord is Roland Vroomans. Vanuit Azerbeidzjan, waar hij als technisch directeur werkzaam is bij Inter Baku, denkt de Brabander hardop terug aan de jonge Bazoer. Vroomans maakte als trainer van PSV D1 het talent elke dag van dichtbij mee. ‘De beste spelertjes zijn nog weleens de lastigste. Bij hem was dat letterlijk oorzaak en gevolg. Riechedly was als jochie van elf, twaalf jaar al zo talentvol, het ging hem gewoon te gemakkelijk af. Daardoor ging hij de grens opzoeken. Als centrale verdediger eindeloos pingelen, soms een grote mond naar de trainers of gefrustreerd naar zijn ploeggenoten. En het kwam ook voor dat hij te laat van huis was vertrokken en ergens tussen Utrecht en Eindhoven opeens op een station stond. Geregeld heb ik hem dan even opgehaald. Het liep nooit uit de hand, maar we hadden wel veel geduld met hem. Op een gegeven moment besloten we hem vervroegd naar de C2 over te laten gaan. Daar speelde hij tussen grotere jongens, die pakten hem sneller aan. Dat werkte, in het begin vooral, totdat hij ook dat niveau aankon. Binnen PSV was iedereen ervan overtuigd dat Riechedly een supertalent was, eentje van de buitencategorie, alleen wel met een gebruiksaanwijzing.’

Bazoer toont een instemmende glimlach als hij de woorden van zijn jeugdtrainer hoort. De middenvelder is nog altijd een tiener, maar denkt en praat inmiddels als een volwassen persoon. In Amsterdam wordt zijn professionele houding binnen en buiten het veld geroemd, maar het beeld strookt niet bepaald met de verhalen die vanuit Eindhoven worden verteld. ‘Ik kon zeker wel een vervelend mannetje zijn’, klinkt het vol zelfreflflectie. ‘Ik was een kind, speel
s en was bovendien een jongen van de
straat. Daardoor was ik mondiger
dan veel ploeggenoten en had ik
een eigen willetje. Ik liet me niets
wijsmaken. Dat had met mijn achter-
grond te maken. Ik ben opgegroeid in
de Utrechtse wijk Zuilen, ook wel beton-
buurt genoemd, een achterstandswijk in de stad. Zakaria Labyad komt ook uit onze buurt. Voor en na trainingen ging ik gewoon verder met voetballen, alleen dan op de pleintjes. Dat was een wereld apart. Allerlei nationaliteiten, heel veel talent, en het was overleven om jezelf te laten zien. Wedstrijdjes tot de drie met vier-tegen-vier, en het winnende team mocht blijven staan. Soms waren er zoveel teams, je mocht niet verliezen, anders kon je zomaar een lange tijd moeten toekijken. En dan was ik ook nog de jongste en de kleinste. Ik werd zo al vroeg gevormd om voor mezelf op te komen. Zowel fysiek als verbaal.’

De gedachten gaan bij de speler terug naar zijn jeugdjaren. Riechedly Bazoer werd in Utrecht geboren als de tweede telg in een gezin van vier kinderen. Zijn ouders gingen al op jonge leeftijd uit elkaar, maar hielden goed contact en staan nog altijd geregeld samen langs de lijn. Bazoer heeft twee zusjes, Cilly (13) en Suwely (16), maar zijn oudere broer Irchandly (24) wordt al snel zijn vertrouwenspersoon en mentor. Ook hij heeft veel talent, speelt enkele jaren voor RKC Waalwijk, maar redt het net niet. ‘Hij heeft me hard gemaakt en gevormd tot wie ik nu ben. Op straat mocht ik altijd meedoen met zijn team, alleen dan moest ik wel laten zien dat ik goed genoeg was. En niet zeuren. Fysiek leerde ik zo mijn lichaam te gebruiken, ook al was ik kleiner, ik mocht niet bang zijn. Natuurlijk heeft dat veel invloed gehad. Dan kwam ik bij PSV en speelde ik opeens tussen jongens die kleiner waren. Als iets op het veld niet ging zoals ik wilde, gooide ik mijn lichaam in de strijd. Ik was voor niemand bang en voetballend deed ik vaak wat ik wilde. Lekker acties maken als laatste man, vaak ging het goed, dus dan trok ik me ook niet veel aan van de mensen die het anders zagen. Nee, ik was geen ideale leerling. Hoe ouder ik word, hoe meer ik me dat ga inzien.’

Het avontuur op straat bracht niet louter voetbalvertier. Het zorgde er ook voor dat Bazoer al op jonge leeftijd sterk in zijn schoenen moest staan. En bij een aarzelende blik was er altijd nog moeder Suzette, die ook volgens Vroomans een cruciale rol speelde in de jeugd van de speler. ‘Daar heeft hij gelijk in’, vervolgt Bazoer. ‘Onschuldig kattenkwaad mocht, maar niet meer dan dat. Dan zwaaide er thuis wat. In onze buurt was het nou niet bepaald allemaal even netjes en lief. En dan druk ik me nog zachtjes uit. Ik heb gasten om me heen zien veranderen, zich bezig zien houden met de zwarte kant van het leven. Criminaliteit, op een snelle manier veel geld verdienen, dat soort werk. Bij ons thuis was de grens heel duidelijk bepaald. Ik wist dat ik hele grote problemen had als ik me met foute dingen zou bezighouden. En de omgeving bij PSV deed de rest. Elke dag kwam ik van het drukke en hectische leven in Utrecht in de rust van De Herdgang. Twee totaal verschillende werelden, maar die mix was heel goed voor mijn ontwikkeling. Als voetballer en als mens.’

Haat
Op zijn negende plukte PSV hem weg bij de amateurs van Elinkwijk. Zeven jaar lang doorliep hij de jeugdteams, gecombineerd met het aanvoerderschap bij de vertegenwoordigende elftallen van de KNVB. Tot die bewuste decemberdag in 2012. Bazoer speelde als centrale verdediger met de A1 van PSV tegen FC Twente. Na het duel begon de winterstop, maar wat hij vooraf nog niet wist, was dat het duel ook zijn abrupte einde betekende als jeugdspeler in Eindhoven. ‘Na de wedstrijd zei Phillip Cocu, onze trainer, altijd iets, maar nu was hij opeens stil. Hij deed raar en later begreep ik waarom. De trainer had via Marcel Brands vernomen dat ik PSV na het seizoen zou inruilen voor Ajax. Blijkbaar kwam dat heel hard aan bij sommige mensen binnen de club. Manchester City leken ze allemaal prima te vinden, maar Ajax was heel anders. Een ploeggenoot, Andreas Pereira, maakte een paar weken eerder zijn overstap naar Manchester United bekend. Hij mocht gewoon het seizoen in Eindhoven afmaken, maar dat gold niet voor mij. Ik was van de ene op de andere dag niet meer welkom.’

Zonder enige emotie geeft Bazoer een weergave van de veelbesproken jeugdtransfer. Hij werd zeven jaar lang klaargestoomd in de jeugdopleiding van PSV, maar tekende zijn eerste profcontract bij rivaal Ajax. Onlangs werd in het Phillips Stadion zichtbaar wat zoiets met Brabanders doet. ‘Ik wist dat ze het me kwalijk namen, maar dat het zo heftig zou zijn. Die haat in de ogen bij de supporters...’ Bij elk balcontact werd Bazoer uitgefloten en uitgescholden. En op het moment dat hij een hoekschop wilde nemen, vloog opeens een iPhone voorbij. ‘Pas later ben ik me gaan realiseren: Stel dat ik die iPhone op volle snelheid tegen mijn hoofd had gekregen? Gelukkig was ik daar tijdens de wedstrijd totaal niet mee bezig. Ik focuste me op het spel en liet me niet van de wijs brengen door gefrustreerde supporters.’ Met succes. Ajax won met 1-3 en Bazoer eiste met zijn excellerende spel een hoofdrol op. ‘Rond die wedstrijd kwam mijn telefoonnummer op internet terecht, geen idee hoe dat kwam. Maar opeens werd ik gebeld door onbekende nummers en dan werd ik door fans van PSV verrot gescholden. Of kreeg ik sms’jes die me van alles toewensten. Ik was een vuile Jood en een verrader. Dat soort teksten. Ach ja, triest, maar op het veld was ik onverstoorbaar en een dag later heb ik direct een ander nummer genomen.’

Bazoer was in Eindhoven de gebeten hond. De club waar hij groot werd, waar hij als ballenjongen geregeld bij het eerste elftal langs de lijn stond, keerde hij plotseling de rug toe. Tot verrassing van iedereen binnen PSV werd Amsterdam en niet Manchester de volgende bestemming. ‘Het scheelde weinig of ik had nu bij Manchester City gespeeld. We waren met een makelaar al naar huizen aan het kijken. Mijn broer is vijf keer in Engeland geweest, om daar rond te kijken en gesprekken te voeren. De laatste keer ben ik meegegaan. Het was een bijzondere ervaring. Spelers als Patrick Vieira en Sergio Agüero kwamen naar me toe om een praatje te maken, met Roberto Mancini heb ik van gedachten gewisseld. Sterren die ik van de PlayStation kende, gaven me opeens aandacht. Natuurlijk doet dat iets met een jongen van zestien. Er lag een contract voor drie jaar klaar.’ Toch bleef de handtekening uit.
Hoe veelbelovend alles bij de Engelse grootmacht er ook uit zag, de familie 
Bazoer ging niet overstag. ‘Uiteindelijk heeft mijn moeder een sleutelrol gespeeld. Zij vond me nog te jong om naar het buitenland te gaan, vond het verstandiger als ik mezelf in Nederland in een vertrouwde omgeving verder zou ontwikkelen. Toen we die gedachten bespraken, kwam ook Ajax om de hoek kijken. Al vanaf mijn veertiende nam scout Roy Wesseling met regelmaat contact met mijn broer op om over een overgang te praten. We hebben het lang afgehouden, maar deze keer stonden we open voor een gesprek.’ De woorden van Marc Overmars en Frank de Boer trokken Bazoer over de streep. ‘Het plan dat ze hadden, dat miste ik al die tijd bij PSV. Dat is geen verwijt, maar een eerlijke constatering. In Amsterdam hadden ze een heel pad voor me uitgestippeld en tot nu toe zijn alle stappen uitgekomen. Het vertrouwen deed veel met me en voor mij was de rivaliteit tussen PSV en Ajax geen issue. Ik had het zeker goed naar mijn zin bij PSV, maar miste een duidelijk traject. Als jonge speler is zoiets belangrijk, helemaal als je merkt dat andere clubs daar wel bewust mee bezig zijn. Daarom voel ik me ook totaal niet aangesproken als ze mij een verrader noemen. Het was gewoon een gemiste kans van PSV. Volgens mij laten de laatste maanden zien dat ik twee jaar geleden de juiste beslissing heb genomen.’

Hoop
In plaats van de bosrijke omgeving van De Herdgang koerste Bazoer voortaan richting AmsterdamZuidoost. Hij was jong, maar al getergd en vastberaden om zich te laten zien. Iets dat Fons Groenendijk niet snel zal vergeten. Vorig seizoen ging de Leidenaar als trainer van Jong Ajax geregeld het verbale gevecht aan met de middenvelder. ‘Riech wilde zo snel’, vertelt Groenendijk. ‘Met talenten van Ajax kan je als trainer twee dingen doen: meepraten over hoe goed ze zijn of de strijd aangaan om alles eruit te halen. Ik koos voor het laatste bij Jong Ajax en dat was met Riech zeker niet de weg van de minste weerstand. Op zijn zestiende was hij in zijn hoofd al klaar voor het eerste elftal. Met ambitie is niets mis, maar hij moest geduld hebben en in zichzelf investeren. Dat heeft hij gedaan. Drie keer per week zagen we hem tekeergaan in het krachthonk. Daar hoefde we hem nooit op te wijzen. Hij wilde in zichzelf investeren. Van alle spelers, had ik het met Frank de Boer het vaakst over hem. Hij was en is nog zó jong, maar nu al zó goed. Fysiek sterk, maar atletisch ook top en voetballend zeer talentvol. In het begin wilde hij overal tegelijk zijn, terwijl hij als nummer 6 bij Ajax juist als controleur moest spelen. Hij liep zichzelf geregeld voorbij en daar hebben we het vaak over gehad. Geduld was het sleutelwoord, en nu is hij klaar voor een rol in het eerste elftal. Ik zie in hem een type-Patrick Vieira.’

De vergelijking met Vieira. Het is weer eens iets nieuws na de overeenkomsten die hem werden toegedicht met Clarence Seedorf en Frank Rijkaard. ‘Alle drie topspelers, voor die carrières zou ik direct tekenen. Ik kan me wel vinden in de vergelijking met Patrick Vieira. Hij is ook rustig aan de bal, fysiek sterk, technisch vaardig en staat hoog op zijn benen. Die houding heb ik ook.’ Bazoer straalt vertrouwen uit. Afgelopen winter kreeg hij tijdens het trainingskamp in Dubai zijn langverwachte kans en greep die met beide handen aan. Na zijn debuut in De Klassieker tegen Feyenoord is hij niet meer weg te denken uit de basis. De lovende woorden stapelen zich op en afgelopen vrijdag liet zelfs bondscoach Guus Hiddink zich ontvallen dat hij de ontwikkeling van het talent met grote interesse volgt. En dan lonkt er ook nog een nieuw contract. Vorige week ging broer en zaakwaarnemer Irchandly voor de eerste keer om de tafel met de clubleiding om een nieuw vijfjarig contract te dat hij die positie met taken op zich kan nemen. Hij is zo talentvol en stabiel dat ik hem als een belangrijke kracht zie in de toekomst van Ajax en het Nederlandse voetbal.’

Slechts elf duels in de Eredivisie heeft hij achter zijn naam staan, maar de toekomst is er al eentje vol superlatieven. Bazoer leerde de wetten van de straat kennen in Utrecht, werd gevormd door de discipline in Eindhoven en heeft inmiddels de flair die past bij een speler in Amsterdam. ‘Ik geloof in mezelf en ben voor niemand bang. De complimenten zijn mooi, maar meer niet. En dat er nu weer wordt gezegd dat er scouts van buitenlandse clubs komen kijken voor mij, ach, dat was een paar jaar geleden ook zo. Daar raak ik niet van in de war. Ik blijf graag bij Ajax, en als we eruit komen, dan ben ik 23 als het nieuwe contract afloopt. Misschien is dat wel de ideale leeftijd om alsnog de stap naar Engeland te maken...’

Broer Irchandly Bazoer: ‘Hij is er nog lang niet’
‘Soms is het wel gek dat ik opeens op straat word herkend’, stelt Riechedly Bazoer vast. ‘Dat zijn leuke dingen, maar ik ga me niet opeens anders gedragen. Ik weet ook dat ik altijd kan terugvallen op mijn omgeving. Familie en vrienden die me
niet ophemelen, maar juist scherp houden. Mijn broer Irchandly houdt me elke dag een spiegel voor.’ Irchandly Bazoer, voormalige speler van
 RKC Waalwijk begeleidt de middenvelder van Ajax op allerlei vlakken. ‘Ik ben trots op hem als broer, maar dat gevoel kan ik ook vaak genoeg uitschakelen’, zegt Irchandly Bazoer. ‘Hij is er nog lang niet, alles kan beter en hij moet nog constanter worden. Nu is alles leuk, positief en veelbelovend, maar er zijn genoeg talenten die het in deze situaties vervolgens af laten weten. Daarom ga ik nooit met hem meepraten. Volgend seizoen zal het verwachtingspatroon nog hoger zijn, dan moet hij ook blijven groeien. Het is zeker een voordeel dat ik ervaring heb in het betaalde voetbal. Ik ken het wereldje en weet als geen ander met wat voor valkuilen een talent te maken kan krijgen. Ik steun hem altijd, maar wel op een realistische manier. Daar heeft hij uiteindelijk het meeste aan.’
pi_151250225


Niveau van zijn leeftijdscategorie al duidelijk voorbij, speelde in alle wedstrijden heel gemakkelijk met ongelofelijk veel rust. Hopelijk haalt Guus hem er snel bij want het elftal daartussen wordt je als voetballer niet blij van.
  Forum Admin / PR woensdag 1 april 2015 @ 02:13:51 #41
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_151250239
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 02:11 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]

Niveau van zijn leeftijdscategorie al duidelijk voorbij, speelde in alle wedstrijden heel gemakkelijk met ongelofelijk veel rust. Hopelijk haalt Guus hem er snel bij want het elftal daartussen wordt je als voetballer niet blij van.
Het grote Oranje? Asjeblieft zeg.
  woensdag 1 april 2015 @ 02:31:21 #42
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_151250366
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 02:13 schreef Sked het volgende:

[..]

Het grote Oranje? Asjeblieft zeg.
Hij speelt een paar wedstrijdjes leuk en dan moet hij al naar het Nederlands elftal _O-
pi_151250434
Die Ajacieden in Jong Oranje/Oranje<19, man man, puur genieten dat :9
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_151253015
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2015 02:31 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Hij speelt een paar wedstrijdjes leuk en dan moet hij al naar het Nederlands elftal _O-
Sowieso. Bazoer > wijnaldum, clasie, afellay
  Forum Admin zaterdag 4 april 2015 @ 15:54:26 #45
35723 crew  GGMM
  zaterdag 4 april 2015 @ 16:02:37 #46
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_151359763
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 02:13 schreef Sked het volgende:

[..]

Het grote Oranje? Asjeblieft zeg.
Gaat gewoon mee naar het EK als we dat redden
  Forum Admin zaterdag 4 april 2015 @ 16:05:26 #47
35723 crew  GGMM
pi_151359858
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 16:02 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Gaat gewoon mee naar het EK als we dat redden
Met deze bondscoach weet je het nooit.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zaterdag 4 april 2015 @ 18:08:56 #48
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_151363573
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 16:02 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Gaat gewoon mee naar het EK als we dat redden
Samen met Klaassen en Sinkgraven dan op het middenveld :)
Oh.
pi_151578048
quote:
Bazoer: 'Iets moois bouwen bij Ajax'

Vorig seizoen debuteerde hij als 16-jarige in de Jupiler League. Na dat leerzame jaar bij Jong Ajax is Riechedly Bazoer nu toe aan serieuzer werk. Hij heeft dit seizoen al zeventien officiële duels voor Ajax gespeeld. Daarnaast ondertekende hij vorig weekend zijn nieuwe contract tot medio 2020. Een gesprek met een groot talent.

Zijn bakermat ligt in de Utrechtse Betonbuurt, tegenwoordig officieel de Geuzenbuurt geheten. Riechedly Bazoer vertelt er met liefde over, al was het leven er niet altijd even gemakkelijk. ,,De Betonbuurt is een beetje een achterstandsbuurt, in de wijk Zuilen. Op straat werd heel veel gevoetbald. Ik heb daar ook heel wat uurtjes op de pleintjes doorgebracht. Dat is heel belangrijk geweest. Zodoende ben ik de speler geworden die ik nu ben.”

De Ajacied werd geboren en getogen in Utrecht, waar hij nog steeds bij zijn ouders woont, samen met twee jongere zusjes. Na zijn eerste schreden bij amateurclub DHC werd Bazoer al op jonge leeftijd opgepikt door de Utrechtse traditieclub Elinkwijk, waar de jeugdopleiding op hoog niveau staat en waar ook gerenommeerde namen uit het Ajax-verleden hun loopbaan begonnen: Marco van Basten en Gerald Vanenburg. Maar de laatste jaren loopt er vooral een lijntje tussen Elinkwijk en PSV. Ibrahim Afellay, Ismail Aissati, Zakaria Labyad: stuk voor stuk kwamen ze vanuit Zuilen naar Eindhoven. Bazoer volgde hun voorbeeld. ,,Na een half jaartje in de E1 bij Elinkwijk werd ik al gescout. Ik was een jaar of acht. Ook Feyenoord wilde me op dat moment hebben. Maar ik koos voor PSV, ook omdat hun jeugdopleiding op dat moment als de beste van Nederland gold.”

In acht jaar PSV leerde hij veel, werd zijn talent al deels geboetseerd, al is hij als 18-jarige nog steeds een voetballer in wording. Nuchter, zonder merkbare emoties, vertelt Bazoer over de ontstaansgeschiedenis van de breuk met PSV. Hij zou zijn 16e verjaardag vieren, voor de club aanleiding om het Utrechtse talent een eerste contract aan te bieden. Maar Bazoer miste naar eigen zeggen perspectief in het verhaal waarmee PSV aan tafel verscheen. Vooral dat. ,,Ze hadden ook Menno Koch, die ook wat ouder is dan ik, en die vonden ze beter. Terwijl ik mijzelf de betere vond.” Tel daarbij nog wat afspraken die in de beleving van Bazoer niet werden nagekomen en zijn keuze was gemaakt: niet bij PSV, maar bij Ajax zou hij zijn eerste profverbintenis signeren.

In Amsterdam, zo was hem te verstaan gegeven én zo zag hij met eigen ogen geschieden, kreeg jong talent de kans om door te stromen naar het eerste elftal. Precies het perspectief dat hij bij PSV miste. Daarmee was een transfer naar Manchester City, waarmee de onderhandelingen al in een vergevorderd stadium verkeerden, ook meteen van de baan. ,,Dat speelde voordat Ajax belangstelling toonde. Als je op mijn leeftijd kunt kiezen voor de grootste club in eigen land, dan is dat denk ik verstandiger dan meteen naar het buitenland te gaan. En mijn ouders wilden ook graag dat ik nog in Nederland zou blijven.”

Hij wist dat de overstap naar Amsterdam gevoelig zou liggen in Eindhoven, vooral ook bij de achterban. Het seizoen 'gewoon' afmaken bij PSV was daarna geen optie meer, zo erkende ook Bazoer, die zich derhalve per direct in Amsterdam meldde. De instroom bij Ajax verliep tamelijk rimpelloos, ook al had Bazoer in de eerste maanden te maken met een handicap van formaat: na zijn overstap midden in het seizoen mocht hij van de KNVB tot de zomer geen officiële wedstrijden spelen voor Ajax. Trainen mocht hij wel, met instemming van PSV. Leuk was die situatie niet, maar hij haalt er inmiddels zijn schouders over op. ,,Ik wist ook al van tevoren dat dat de consequentie zou zijn als ik van PSV naar Ajax zou gaan, dus ik heb ik me er op kunnen instellen. Ik heb me gewoon voorgenomen om dat halve jaartje keihard aan mezelf te werken hier op de Toekomst.”

Na dat half jaar maakte hij in de zomer van 2013 op 16-jarige leeftijd zijn debuut voor Jong Ajax in Jupiler League. Hij kwam uiteindelijk tot 21 duels. Daarmee was vorig seizoen een nuttig, leerzaam jaar. Zijn tweede volwaardige seizoen in Amsterdam verloopt vooralsnog crescendo voor de jonge Utrechter. Eind oktober vorig jaar (hij was toen net 18 jaar) maakte Bazoer zijn officiële debuut in het eerste elftal, tegen SV Urk. Het shirt dat hij droeg tijdens de 4-0 overwinning op Urk hangt inmiddels ingelijst in huize Bazoer. Zenuwen voelde hij die avond niet, anders dan bij zijn eerste minuten in de Eredivisie, ruim een maand later tegen Willem II. ,,Toen voelde ik wel spanning, ook al stond het al 5-0 toen ik er in kwam voor Lucas Andersen. Maar het was toch de eerste keer dat ik in zo’n groot stadion vol publiek speelde. Dat voel je wel even in je onderbuik. Maar dat was vooral toen ik moest gaan warmlopen. In de wedstrijd was dat gevoel eigenlijk zo weg.”

Inmiddels zit Bazoer steevast bij de wedstrijdselectie, met een basisplaats in de Klassieker en een belangrijke goal tegen Dnipro Dnipropetrovsk als voorlopige hoogtepunten. Tel daar zijn contractverlenging tot 2020 en de recente belangstelling van bondscoach Guus Hiddink bij op en je komt tot de slotsom dat het Bazoer momenteel behoorlijk voor de wind gaat. ,,Hier ligt mijn toekomst”, zegt hij onomwonden. ,,Kijk maar eens hoeveel potentie de spelers hier hebben. Er is heel veel talent en kwaliteit bij Ajax. Ik denk dat we hier iets moois kunnen bouwen met z’n allen en daar wil ik deel van uitmaken.”
pi_151579630
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 14:48 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Bronvermelding?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')