Ik ben niet tegen een grote regering, ik ben tegen een kolossaal (en overbodig) overheidsapparaat.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:03 schreef renevandieren het volgende:
[..]
Eens. Zat partijen die tegen grote regeringen zijn.
Nogmaals: een blanco stem heeft hetzelfde effect als geen stem.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:02 schreef Timmy_Turner het volgende:
[..]
Matig, als je er tegen bent hoe het nu gaat laat dat dan zien door je stem, ipv met sjonnie en anita samen thuis te blijven.
KRUIS DOOR HET BILJET!!!quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:06 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Nogmaals: een blanco stem heeft hetzelfde effect als geen stem.
Ik zal je advies serieus in overweging nemen.quote:
Ik vind echt dat stemmen je plicht is.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:07 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Ik zal je advies serieus in overweging nemen.
Lees: ik kijk tegen die tijd wel effe of ik die avond wat beters te doen heb
Bullshit, veel blanco stemmen geeft namelijk ook een duidelijk signaal af, miss niet in directe gevolgen maar wanneer er veel blanco gestemd wordt geeft dat een signaal naar de huidige politiek dat er iets niet goed gaat, en ook dat zal bepaalde ideeën van partijen in zaken waar jij tegen bent steunenquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:06 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Nogmaals: een blanco stem heeft hetzelfde effect als geen stem.
Geen probleem baas, ik zal ervoor zorgen dat dezelfde jongens weer for sale zijnquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:06 schreef renevandieren het volgende:
[..]
Gisterenavond was ik niet thuis mattie. Vanavond ben ik er
Een lage opkomst geeft net zo goed een signaal af. "Joh, wat jullie daar in Den Bosch aan het doen zijn boeit echt niemand. Hou er alsjeblieft mee op."quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:08 schreef Timmy_Turner het volgende:
[..]
Bullshit, veel blanco stemmen geeft namelijk ook een duidelijk signaal af, miss niet in directe gevolgen maar wanneer er veel blanco gestemd wordt geeft dat een signaal naar de huidige politiek dat er iets niet goed gaat, en ook dat zal bepaalde ideeën van partijen in zaken waar jij tegen bent steunen
Dat geef enkel een onverschillig signaal af, dat de helft van onze bevolking te achterlijk is om te gaan stemmen maar wel loopt te zeiken als er weer eens iets niet goed isquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:09 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Een lage opkomst geeft net zo goed een signaal af. "Joh, wat jullie daar in Den Bosch aan het doen zijn boeit echt niemand. Hou er alsjeblieft mee op."
Averechts effect zoals de PVV de vorige verkiezingen merkte.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:09 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Een lage opkomst geeft net zo goed een signaal af. "Joh, wat jullie daar in Den Bosch aan het doen zijn boeit echt niemand. Hou er alsjeblieft mee op."
Klopt, ik ben ook te achterlijk. Vet moeilijk met die kruisjes en die hokjes enzoquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:10 schreef Timmy_Turner het volgende:
[..]
Dat geef enkel een onverschillig signaal af, dat de helft van onze bevolking te achterlijk is om te gaan stemmen maar wel loopt te zeiken als er weer eens iets niet goed is
niet, jij bent een hokjes persoonquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:12 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Klopt, ik ben ook te achterlijk. Vet moeilijk met die kruisjes en die hokjes enzo
Ik bedoelde te achterlijk om te zien wat het belang van stemmen is, ook bij provinciale verkiezingen. Maar verder eens dusquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:12 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Klopt, ik ben ook te achterlijk. Vet moeilijk met die kruisjes en die hokjes enzo
De PVV voert sowieso geen veranderingen door, want het wil (en kan) niet regeren. De PVV is het verlengde van haar kiezers. Beetje zeiken in de Tweede Kamer over wat er allemaal fout gaat, maar zodra er constructief nadenken en meedenken vereist is, dan schieten ze schromelijk tekort.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:11 schreef renevandieren het volgende:
[..]
Averechts effect zoals de PVV de vorige verkiezingen merkte.
Als zijn "groep" gewoon was wezen stemmen dan was zijn partij één van de grootste geweest en dus voor zijn kiezers een verandering kunnen doorvoeren.
Nu liggen ze nog steeds op de bank met hun hand in de chipsbak te roepen dat er wat moet veranderen.
Haalde het meer aan als voorbeeld over het niet stemmen...quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:13 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
De PVV voert sowieso geen veranderingen door, want het wil (en kan) niet regeren. De PVV is het verlengde van haar kiezers. Beetje zeiken in de Tweede Kamer over wat er allemaal fout gaat, maar zodra er constructief nadenken en meedenken vereist is, dan schieten ze schromelijk tekort.
Hij probeert gewoon de discussie van hem af te krijgenquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:14 schreef renevandieren het volgende:
[..]
Haalde het meer aan als voorbeeld over het niet stemmen...
Heb je dat filmpje op geenstijl gezien met die vrouw die haar stempas probeerde te verbranden?quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:14 schreef Timmy_Turner het volgende:
[..]
Hij probeert gewoon de discussie van hem af te krijgen
Jaquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:15 schreef renevandieren het volgende:
[..]
Heb je dat filmpje op geenstijl gezien met die vrouw die haar stempas probeerde te verbranden?
Ja, misschien heb je een punt. Het nadeel is echter dat er geen enkele partij is die bij de provinciale verkiezingen maar roept dat we de provincies op moeten heffen, want dan begrijpt de gemiddelde kiezer helemaal niet meer waarom hij hiervoor moet gaan stemmen. Bij de landelijke verkiezingen zijn er wel degelijk politieke partijen die riepen dat het overheidsapparaat een flink stuk magerder kon en moest (en daar was/ben ik voorstander van), maar daar is amper wat van gerealiseerdquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:14 schreef renevandieren het volgende:
[..]
Haalde het meer aan als voorbeeld over het niet stemmen...
Anders heb je gewoon ff geduld tot ik een fatsoenlijke reactie heb getiktquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:14 schreef Timmy_Turner het volgende:
[..]
Hij probeert gewoon de discussie van hem af te krijgen
Maar stemmen is een recht.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:08 schreef renevandieren het volgende:
[..]
Ik vind echt dat stemmen je plicht is.Dat hebben mijn ouders er goed ingeslagen.
Altijd als ik heb gestemd zit mijn partij zit helemaal niet in de coalitie of ze doen niks met de punten (compromissenquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:16 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Ja, misschien heb je een punt. Het nadeel is echter dat er geen enkele partij is die bij de provinciale verkiezingen maar roept dat we de provincies op moeten heffen, want dan begrijpt de gemiddelde kiezer helemaal niet meer waarom hij hiervoor moet gaan stemmen. Bij de landelijke verkiezingen zijn er wel degelijk politieke partijen die riepen dat het overheidsapparaat een flink stuk magerder kon en moest (en daar was/ben ik voorstander van), maar daar is amper wat van gerealiseerd
En je stemt (bij wijze van spreken) ook weer gewoon op dezelfde partij, ook al hebben ze je vertrouwen (ten dele dan toch) "beschaamd"? Daar betrap ik mezelf geregeld opquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:22 schreef renevandieren het volgende:
[..]
Altijd als ik heb gestemd zit mijn partij zit helemaal niet in de coalitie of ze doen niks met de punten (compromissen) maar ik heb altijd wel het gevoel dat ik iets heb proberen te doen en dat het een kwestie van tijd is dat de rest het ook gaat inzien.
Daarom blijf ik dus altijd stemmen want misschien is het deze ene keer wel dat mijn stem wel een betekenis heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |