abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157442818
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:34 schreef Bassie015 het volgende:
Heb ADHD maar eigenlijk kan ik er prima mee leven , ik het ook als gave ben gaan zien.
Hahaha, ik herken dat heel erg.
Mijn afdelingsleider op de middelbare school was ook een keer zo dom om mijn ADHD mijn 'handicap' te noemen. Ben heel boos geworden, en heb gezegd dat ik ADHD totaal niet als handicap zie, maar als een gave, die mij tóch heeft gevormd tot het broccolitaartje dat ik nu ben.

Overigens gaat het met mij goed nu. De Dexamfetamine waar ik eerst zo ontzettend tegenop keek doet al een jaar of 2 z'n werk, en het is heel erg fijn.

Wat ook helpt bij mn ADHD is iets waarvan ik nooit had verwacht dat dat kon helpen. Wij hebben sinds kort paarden in de tuin, beiden super hyper en snel afgeleid. Maar als ik dan met ze ga lopen, wordt ik er helemaal rustig van. Die beesten voelen je energie en nemen die over, dus als jij gaat stuiteren naast zo'n beest van een paar honderd kilo, dan wordt ie onhandelbaar en mag je hopen dat je er niet onder komt te liggen. Nu probeer ik zoveel mogelijk even een rondje met ze te maken, ik laat ze gewoon achter me aan lopen, want ik rij zelf niet, helemaal geconcentreerd op dat ze netjes achter me aan moeten blijven lopen. Helemaal zen word ik er van! Zo'n mooi iets, dat zulke dieren kunnen helpen bij mn ADHD... :D O+
pi_157442874
Wow, ik herken dat! Mijn kat is een zen meesteres!!! Word ook kalm door haar.
pi_157443379
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:24 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Wow, ik herken dat! Mijn kat is een zen meesteres!!! Word ook kalm door haar.
Tof hè O+
pi_157444218
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:06 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Tof hè O+
Ik krijg vaak slaap door haar. Soms heeft ze ook een ADHD-aanval. Dan is ze helemaal psyco. Duurt alleen nooit zo lang, anders zou ik gek worden hahahaha
  dinsdag 10 november 2015 @ 11:10:18 #280
450074 Bassie015
live life to the max
pi_157444290

Hier een van mijn therapeuten samen met ze broertje
Net een moderne uienboer.
ik bezorg de envelop en als je hem openmaakt moet je een beetje huilen.
Maar me glimlach bij levering ontvang je er gratis bij.
pi_157444944
Maf beest!

Kwartje valt trouwens nu pas waarom mijn PMS-klachten extreem zijn. Dat onrust en emoties wordt 6284772x heviger.
  dinsdag 10 november 2015 @ 14:56:57 #282
450074 Bassie015
live life to the max
pi_157448763
Merkte net in de SC dat ik een fladder dag heb vandaag , misschien door het weer .
merkte het echter zelf en ben een half uurtje gaan kleuren .
Er bestaan kleur boeken voor volwassenen hier liggen ze zelfs bij de primera en de action heeft ze ook, volwassenen kleurboeken zijn ideaal om even te reflexen .
ik weet bijna zeker dat meer mensen hier waarde aan kunnen hebben .

Voor deze ben ik ook met fotobewerking aan de slag gegaan

pi_157448844
Waarom kleuren?

Iemand ervaring met lichttherapie?
  dinsdag 10 november 2015 @ 15:10:46 #284
450074 Bassie015
live life to the max
pi_157449037
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:01 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Waarom kleuren?

Iemand ervaring met lichttherapie?
post het omdat ik er erg relext van wordt kleuren heeft een ontspannende werking op me en ik in een half uurtje kleuren tot rust kom . een eigen stukje handvat dat ik om me heen heb gebouwd
pi_157451094
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:10 schreef Bassie015 het volgende:

[..]

post het omdat ik er erg relext van wordt kleuren heeft een ontspannende werking op me en ik in een half uurtje kleuren tot rust kom . een eigen stukje handvat dat ik om me heen heb gebouwd
Gebruik je medicatie?
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:21:51 #286
450074 Bassie015
live life to the max
pi_157451668
ja al 4 jaar ritalin
pi_157451878
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:21 schreef Bassie015 het volgende:
ja al 4 jaar ritalin
Hoeveel en hoe vaak? Heb je last van die bijwerkingen?

Merk je een groot verschil in je stemming, focus, denken en al?

Ik snap nu waarom ik mij nooit kon ontspannen. Sporten was de enige manier. Met blessures er achter aan haha.
pi_157451911
Ik heb zo'n phillips go-lite lamp. Word er wel wakker van en ben van plan hem in de winter wat vaker te gebruiken. Nadeel is wel dat je hem elke keer moet pakken en er rekening mee moet houden dat je er een half uurtje bij moet gaan zitten....

Kleurboek is wel een leuk idee inderdaad. Sommige games kan ik ook heerlijk mindless spelen, waarbij je ineens op een soort frequentie komt waarin je lekker een aantal dingen op een rijtje kan zetten. Terwijl het best intens kan zijn, die game. (speelde veel trackmania)
Volgens mij klopt hier iets niet...
pi_157452004
Ik werd zo ontspannen van Kolonisten van Catan. Hoe raar dan ook haha. Andere spellen vind ik niks.
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:45:42 #290
450074 Bassie015
live life to the max
pi_157452045
nee behalve dat ik minder trek heb, daardoor vergat te ontbijten en lunchen inmiddels heb ik mezelf aangeleerd zelf een dag patroon samen te stellen via de agenda op me lap.
Ik werk thuis in me eigen omgeving dus en krijg nu een contract van 30 aangeboden.
adhd niet weg getoverd met een wonderpilletje maar kan er nu gewoon op eigen wijze mee om gaan .
heb ook autistische trekken er bij maar ik functioneer prima zeker als ik uit het zorg milieu ben,
ik ken me beperkingen , maar zeker ook me kracht .
ik heb wat betreft werk een verhaal op het forum gezet in het subforum werk en inkomen een succes verhaal met die zelfde beperkingen maar meer neigend naar wat je kan bereiken als je er mee kan om gaan.
pi_157457601
Het klinkt stom, maar misschien vind ik daarom visagie leuk... Ik smeer niet zomaar van alles, maar ben in details bezig haha :)
pi_157470526
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:35 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Hoeveel en hoe vaak? Heb je last van die bijwerkingen?

Merk je een groot verschil in je stemming, focus, denken en al?

Ga jij binnenkort beginnen met ritalin?
Ik wil je niet ontmoedigen, maar waarschuwen. In het begin is het echt verschrikkelijk. Ik stond een week lang elke dag 's avonds als die troep begon uit te werken te janken, zo rot voelde het.

Ik heb eigenlijk praktisch alle vormen van methylfenidaat (de werkende stof in ritalin) gehad. Uiteindelijk over gegaan op dexamfetamine omdat mijn lichaam te veel wende aan de methylfenidaat. Ik vond die overgang heel erg eng, maar het is dé uitkomst voor me gebleken uiteindelijk. :D
pi_157470566
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:23 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Ga jij binnenkort beginnen met ritalin?
Ik wil je niet ontmoedigen, maar waarschuwen. In het begin is het echt verschrikkelijk. Ik stond een week lang elke dag 's avonds als die troep begon uit te werken te janken, zo rot voelde het.

Ik heb eigenlijk praktisch alle vormen van methylfenidaat (de werkende stof in ritalin) gehad. Uiteindelijk over gegaan op dexamfetamine omdat mijn lichaam te veel wende aan de methylfenidaat. Ik vond die overgang heel erg eng, maar het is dé uitkomst voor me gebleken uiteindelijk. :D
Oh ik word nu bang. Hoe weet ik nou wat wel of niet goed voor mij is?

Ik wil het wel graag uitproberen!

Moet ik mij nu gaan verdiepen in een andere verzekering voor het komend jaar? Waar ben jij verzekerd?
pi_157472043
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:27 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Moet ik mij nu gaan verdiepen in een andere verzekering voor het komend jaar? Waar ben jij verzekerd?
Verschilt heel erg per persoon hoor, ik ben sinds een maand ongeveer weer begonnen aan medicatie, maar bij is het tot nu toe soort van andersom. Maand lang ritalin gehad (2 weken 10mg en 2 weken 20mg), merkte er eigenlijk niet heel erg veel van, geen werken geen bijwerkingen. Nu zit ik sinds vrijdag aan de dexamfetamine en ik sindsdien slaap ik gemiddeld maar 3/4 uur per nacht (vannacht zelfs anderhalf ;( ), heb ook wel een beetje de positieve werking, maar dat is even sterk als ritalin 20mg. Niet heel sterk :P

Moraal van het verhaal, niet al te bang worden van de verhalen, is bij iedereen weer anders, maar hou de (bij)werkingen gewoon goed in de gaten ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Chiadora op 11-11-2015 17:12:42 ]
Have less, travel more
pi_157472488
Oke dank je wel :)
pi_157485841
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:27 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Je gaat samen met je arts/psycholoog uitvinden wat het beste voor je is, en die instelperiode heeft iedereen, je lichaam moet gewoon wennen aan al die stoffen die je opeens in je lichaam propt. En dat is gewoon kut, met veel bijwerkingen, maar de meeste gaan vanzelf weg. Die kutperiode was niet omdat methylfenidaat gewoon niet het juiste middel voor mij was. Dus je hoeft niet bang te zijn :P

Het is het uiteindelijk ook zeker waard, ik heb er ontzettend veel baat bij. En ik ben ook heel dankbaar dat het bestaat ;)

Ik ben zelf aanvullend verzekerd bij de VVAA (vereniging van Arts en Auto). Ritalin en dexamfetamine zijn vaak volledig vergoed door je verzekering, ook als je niet aanvullend verzekerd bent. Als je over wil gaan op de langwerkende variant van ritalin, concerta, dan is et wel fijn om aanvullend verzekerd te zijn, dan betaalt je verzekering ongeveer de helft geloof ik, en dan ben je zelf nog steeds een paar tientjes per maand eraan kwijt...
pi_157490781
Pffff!!!!
Jemig!
Geen concerta voor mij dan. Betaal al max eigen risico. Kan echt niet meer kwijt!
pi_157501871
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:48 schreef Chiadora het volgende:

[..]

Verschilt heel erg per persoon hoor, ik ben sinds een maand ongeveer weer begonnen aan medicatie, maar bij is het tot nu toe soort van andersom. Maand lang ritalin gehad (2 weken 10mg en 2 weken 20mg), merkte er eigenlijk niet heel erg veel van, geen werken geen bijwerkingen. Nu zit ik sinds vrijdag aan de dexamfetamine en ik sindsdien slaap ik gemiddeld maar 3/4 uur per nacht (vannacht zelfs anderhalf ;( ), heb ook wel een beetje de positieve werking, maar dat is even sterk als ritalin 20mg. Niet heel sterk :P

Moraal van het verhaal, niet al te bang worden van de verhalen, is bij iedereen weer anders, maar hou de (bij)werkingen gewoon goed in de gaten ;)
Die bijwerkingen van Dex gaan na een weekje wel weer weg. Of worden in elk geval een heel stuk minder.

Slapen blijft lastig, maar dat was het voor mij sowieso altijd al. Het voordeel nu is dat wanneer ik weer eens een nacht heb doorgehaald (omdat ik niet kon slapen), ik mijn dosis een klein beetje ophoog voor die dag O-)

Totdat ik therapie had en medicatie voorgeschreven had, verneukte ik altijd alles. Het lukte me altijd om ergens vol aan te beginnen (o.a. werk), kreeg iedereen mee en enthausiast, maar na 4-6 maanden ging het dan weer mis.

Nu ben ik daar ruim overheen en heb zelfs een promotie gekregen en krijg mensen onder me (ook al zijn het dan een junior en stagair) *O*
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  vrijdag 13 november 2015 @ 07:43:26 #299
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157506347
quote:

[..]

Per 1 Dec worden de verzekeringen bekend gemaakt, het kan verstandig zijn er dan 1 te zoeken die medicijnen extra vergoedt.

En niet bang zijn, je merkt het vanzelf en bijwerkingen zijn niet eng. Hooguit soms lastig. Het valt echt mee!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_157507897
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:17 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Die bijwerkingen van Dex gaan na een weekje wel weer weg. Of worden in elk geval een heel stuk minder.

Slapen blijft lastig, maar dat was het voor mij sowieso altijd al. Het voordeel nu is dat wanneer ik weer eens een nacht heb doorgehaald (omdat ik niet kon slapen), ik mijn dosis een klein beetje ophoog voor die dag O-)

Totdat ik therapie had en medicatie voorgeschreven had, verneukte ik altijd alles. Het lukte me altijd om ergens vol aan te beginnen (o.a. werk), kreeg iedereen mee en enthausiast, maar na 4-6 maanden ging het dan weer mis.

Nu ben ik daar ruim overheen en heb zelfs een promotie gekregen en krijg mensen onder me (ook al zijn het dan een junior en stagair) *O*
Ik hoop het maar, zo is het nog niet echt chill. Eergisteren zelfs helemaal niet geslapen (voor mijn gevoel dan), gelukkig vannacht wel redelijk. Maar goed ook, want ik ben jarig vandaag, lekker alle moeheid van afgelopen week laten verdampen met een dagje sauna :Y)
Have less, travel more
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')