Hahaha, ik herken dat heel erg.quote:Op maandag 9 november 2015 17:34 schreef Bassie015 het volgende:
Heb ADHD maar eigenlijk kan ik er prima mee leven , ik het ook als gave ben gaan zien.
Tof hèquote:Op dinsdag 10 november 2015 09:24 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Wow, ik herken dat! Mijn kat is een zen meesteres!!! Word ook kalm door haar.
Ik krijg vaak slaap door haar. Soms heeft ze ook een ADHD-aanval. Dan is ze helemaal psyco. Duurt alleen nooit zo lang, anders zou ik gek worden hahahahaquote:
post het omdat ik er erg relext van wordt kleuren heeft een ontspannende werking op me en ik in een half uurtje kleuren tot rust kom . een eigen stukje handvat dat ik om me heen heb gebouwdquote:Op dinsdag 10 november 2015 15:01 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Waarom kleuren?
Iemand ervaring met lichttherapie?
Gebruik je medicatie?quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:10 schreef Bassie015 het volgende:
[..]
post het omdat ik er erg relext van wordt kleuren heeft een ontspannende werking op me en ik in een half uurtje kleuren tot rust kom . een eigen stukje handvat dat ik om me heen heb gebouwd
Hoeveel en hoe vaak? Heb je last van die bijwerkingen?quote:
Ga jij binnenkort beginnen met ritalin?quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:35 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hoeveel en hoe vaak? Heb je last van die bijwerkingen?
Merk je een groot verschil in je stemming, focus, denken en al?
Oh ik word nu bang. Hoe weet ik nou wat wel of niet goed voor mij is?quote:Op woensdag 11 november 2015 15:23 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Ga jij binnenkort beginnen met ritalin?
Ik wil je niet ontmoedigen, maar waarschuwen. In het begin is het echt verschrikkelijk. Ik stond een week lang elke dag 's avonds als die troep begon uit te werken te janken, zo rot voelde het.
Ik heb eigenlijk praktisch alle vormen van methylfenidaat (de werkende stof in ritalin) gehad. Uiteindelijk over gegaan op dexamfetamine omdat mijn lichaam te veel wende aan de methylfenidaat. Ik vond die overgang heel erg eng, maar het is dé uitkomst voor me gebleken uiteindelijk.
Verschilt heel erg per persoon hoor, ik ben sinds een maand ongeveer weer begonnen aan medicatie, maar bij is het tot nu toe soort van andersom. Maand lang ritalin gehad (2 weken 10mg en 2 weken 20mg), merkte er eigenlijk niet heel erg veel van, geen werken geen bijwerkingen. Nu zit ik sinds vrijdag aan de dexamfetamine en ik sindsdien slaap ik gemiddeld maar 3/4 uur per nacht (vannacht zelfs anderhalfquote:Op woensdag 11 november 2015 15:27 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Oh ik word nu bang. Hoe weet ik nou wat wel of niet goed voor mij is?
Ik wil het wel graag uitproberen!
Moet ik mij nu gaan verdiepen in een andere verzekering voor het komend jaar? Waar ben jij verzekerd?
Je gaat samen met je arts/psycholoog uitvinden wat het beste voor je is, en die instelperiode heeft iedereen, je lichaam moet gewoon wennen aan al die stoffen die je opeens in je lichaam propt. En dat is gewoon kut, met veel bijwerkingen, maar de meeste gaan vanzelf weg. Die kutperiode was niet omdat methylfenidaat gewoon niet het juiste middel voor mij was. Dus je hoeft niet bang te zijnquote:Op woensdag 11 november 2015 15:27 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Moet ik mij nu gaan verdiepen in een andere verzekering voor het komend jaar? Waar ben jij verzekerd?
Die bijwerkingen van Dex gaan na een weekje wel weer weg. Of worden in elk geval een heel stuk minder.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:48 schreef Chiadora het volgende:
[..]
Verschilt heel erg per persoon hoor, ik ben sinds een maand ongeveer weer begonnen aan medicatie, maar bij is het tot nu toe soort van andersom. Maand lang ritalin gehad (2 weken 10mg en 2 weken 20mg), merkte er eigenlijk niet heel erg veel van, geen werken geen bijwerkingen. Nu zit ik sinds vrijdag aan de dexamfetamine en ik sindsdien slaap ik gemiddeld maar 3/4 uur per nacht (vannacht zelfs anderhalf), heb ook wel een beetje de positieve werking, maar dat is even sterk als ritalin 20mg. Niet heel sterk
Moraal van het verhaal, niet al te bang worden van de verhalen, is bij iedereen weer anders, maar hou de (bij)werkingen gewoon goed in de gaten
Per 1 Dec worden de verzekeringen bekend gemaakt, het kan verstandig zijn er dan 1 te zoeken die medicijnen extra vergoedt.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:27 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ik hoop het maar, zo is het nog niet echt chill. Eergisteren zelfs helemaal niet geslapen (voor mijn gevoel dan), gelukkig vannacht wel redelijk. Maar goed ook, want ik ben jarig vandaag, lekker alle moeheid van afgelopen week laten verdampen met een dagje saunaquote:Op donderdag 12 november 2015 22:17 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Die bijwerkingen van Dex gaan na een weekje wel weer weg. Of worden in elk geval een heel stuk minder.
Slapen blijft lastig, maar dat was het voor mij sowieso altijd al. Het voordeel nu is dat wanneer ik weer eens een nacht heb doorgehaald (omdat ik niet kon slapen), ik mijn dosis een klein beetje ophoog voor die dag
Totdat ik therapie had en medicatie voorgeschreven had, verneukte ik altijd alles. Het lukte me altijd om ergens vol aan te beginnen (o.a. werk), kreeg iedereen mee en enthausiast, maar na 4-6 maanden ging het dan weer mis.
Nu ben ik daar ruim overheen en heb zelfs een promotie gekregen en krijg mensen onder me (ook al zijn het dan een junior en stagair)![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |