Aangezien de stembureau's meestal van 8:00 tot 21:00 open zijn, en, als je echt niet buiten het werk om kan, je werkgever je vrij moet geven om te stemmen, is er geen excuus om niet te stemmen.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:00 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik ga wel! als ik op tijd thuis ben, het droog is en het niet de hard waait.
Siebert.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:22 schreef RipMcPants het volgende:
WaterschapsverkiezingenWie geeft een neuk?
Hoezo niet? Waarom zou ik mij interesseren voor paar lapzwansen die met elkaar lopen te bekvechten over beloften en belangen die daarna toch weer afgekeurd of uitgesteld worden.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:03 schreef PierreTT het volgende:
Hoezo interesseer je je niet voor politiek? Praktisch alles om je heen heeft daarmee te maken. Ik kan me niet voorstellen dat je nergens een mening over hebt.
Klopt, maar wat ik me af vraag is, waarom vinden mensen stemmen zo belangrijk? Omdat ik me er totaal niet in kan vinden.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Je OP= "Waarom zou ik gaan stemmen?"
Dan: "Ik ben totaal niet geïnteresseerd in politiek en ga me er ook niet in verdiepen"
Vervolgens vraag je om een goed argument van ons, waarom je wel of niet zou moeten stemmen.
Ehm.
Oh, dat kan ik je niet vertellen, omdat ik er ook geen zin meer in heb om te gaan stemmen.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:39 schreef GekkeGerrit489 het volgende:
[..]
Klopt, maar wat ik me af vraag is, waarom vinden mensen stemmen zo belangrijk? Omdat ik me er totaal niet in kan vinden.
Daarom, met al die dingen opgeteld is je stem aan het einde van de rit nog waardelozer dan waardeloos.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:42 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Oh, dat kan ik je niet vertellen, omdat ik er ook geen zin meer in heb om te gaan stemmen.
Laatst nog gepost dat de partijen na verkiezingen toch een coalitie kiezen zoals het hun uitkomt en daarbij de kiezers vaak in de kou laten staan.
Tel daar de nooit nagekomen beloftes bij op en je bent er ineens klaar mee.
Dat is niet alleen politiek. Hoe jouw straat erbij ligt, of er meer asielzoekerscentra in je buurt komen, of autorijden duurder wordt, om eens iets te noemen, dat is ook allemaal politiek. Het lijkt me niet dat dat je allemaal niks interesseert. En dat is ook direct een argument om te gaan stemmen: interesse in de samenleving. Niet alleen van je dorp of stad, maar ook daarbuiten.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:27 schreef GekkeGerrit489 het volgende:
[..]
Hoezo niet? Waarom zou ik mij interesseren voor paar lapzwansen die met elkaar lopen te bekvechten over beloften en belangen die daarna toch weer afgekeurd of uitgesteld worden.
Misschien als ik in een ander land zou wonen dat ik wel zou stemmen, maar hier komt nergens toch wat van terecht?
Er is aardig bezuinigdquote:Op maandag 2 maart 2015 13:27 schreef GekkeGerrit489 het volgende:
maar hier komt nergens toch wat van terecht?
Door te stemmen had je hier invloed op kunnen uitoefenen. Bijvoorbeeld stemmen op de PVV die geen geld naar andere eurolanden wil sturen.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:06 schreef roadrats het volgende:
Stemmen is naar mijn idee absoluut zinloos. Verkiezingspropaganda belooft ons het allermooiste van het allermooiste maar na de verkiezingen heet het ineens dat er compromissen moeten worden gesloten. Helaas blijft er dan maar bitter weinig van al die mooie beloftes over. En ik denk dat we allemal genoeg voorbeelden uit onze omgeving kennen van rampzalige ontwikkelingen en hoe we keer op keer worden bedonderd. Weet je nog minister de Jager, elke cent die naar Griekenland gaat komt terug. Hij heeft al lang weer een goed betaald baantje elders maar wie zitten er met de schade ? Het is o zo simpel, dat pluche van de kamer zit zo lekker, dat van Brussel nog veel beter......
Noem eens één partij waar je van op aankan.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:05 schreef Tha_Duck het volgende:
Het is opvallend dat de mensen die niet stemmen en vaak ook niet werken de grootste mond hebben over alle politici in ons land. Ze doen het altijd verkeerd, de overheid is een grote boef en alles is de schuld van de politici.
Dan heb je een kans om je stem te laten horen en dan laat je deze schieten, ik vind het dom. Maar ik vind ook dat die mensen verder geen recht van spreken hebben, toen je mocht spreken had je er blijkbaar geen zin in, waarom zou ik wel naar iemand luisteren als hij gaat fulmineren over hoe slecht hij of zij het wel niet heeft?
Daarbij vind ik het ook heel belangrijk dat er zoveel mogelijk stemmen worden meegenomen in het proces, het gaat tenslotte wel over onze maatschappij met al zijn plussen en minnen. Hoe meer mensen hun stem (en dus mening) kenbaar maken hoe beter evenwicht kan er in de diverse besturen ontstaan.
Dat is onderhevig aan een gevoel en mening. Noem mij 1 betrouwbare autoverkoper, 1 eerlijke makelaar en 1 juwelier die niet als een ouwe jood op zijn centjes zit.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:20 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Noem eens één partij waar je van op aankan.
Daar hoef ik niet op te stemmen.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:22 schreef Tha_Duck het volgende:
Noem mij 1 betrouwbare autoverkoper, 1 eerlijke makelaar en 1 juwelier die niet als een ouwe jood op zijn centjes zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |