quote:Op maandag 2 maart 2015 12:33 schreef einszweiachtung het volgende:
Ik sla hem ook over, dat hele bio gedoe is naar mijn mening een hype voor een bepaald soort mensen waarbij deze boerderij financieel niet veel tegenslagen meer kan gebruiken.
Mocht ik, voordat die vol komt, weer een 100euro aan terugbetalingen passeren pak ik hem mee.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:51 schreef Monolith het volgende:
Ik heb een kleine investering gedaan in het kader van de diversificatie.
40k geeft een maandlast van 806 euro in de maand. Met 70 euro per nacht (2 personen) betekent dat ze 12 nachten in de maand slapers moeten hebben.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:33 schreef Cruseder4 het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9760
Poort van Waterland
Tja, wat moet ik hier nu weer van denken…. Wat was de omzet de afgelopen 2 jaar met de 2 pipowagens? En dan de investering in de ontwikkeling van het concept voor de Poort van Waterland. 120k in geïnvesteerd maar gaat er ooit iets uitkomen……quote:Op maandag 2 maart 2015 15:33 schreef Cruseder4 het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9760
Poort van Waterland
De huurprijs is ¤ 70 all in per nacht voor twee personen. Inbegrepen zijn het ontbijt, koffie en thee, parkeren en het gebruik van fietsen.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:49 schreef Justme7005 het volgende:
Ik snap helemaal nx van dit project. Een omzet van 85k uit de zeven pipokarren neem ik aan ? Stel dat die 150 nachten per jaar worden verhuurd dan moet je dik 80 euro per nacht betalen. Daarbij zal de boer waar je staat er toch ook nog aan willen verdienen. Dik 100 euro voor een nachtje slapen in een pipokar ? En dan die Poort van Waterland. 120 k geïnvesteerd er er wordt nog niet eens gebouwd ?? En verder geen info over de financiele situatie van de eigenaren. Ik vind het veel te vaag. Jammer !
valt wel mee, cashflow technisch dus 12 nachten per maand ( met een beschikbaarheid van 210 nachten). Uiteindelijk zal het iets meer moeten zijn om de boer en de fietsen/thee te betalen.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:56 schreef Justme7005 het volgende:
Oh echt ? Dan moeten die pipowagens bijna jaarrond verhuurd zijn ! Lijkt me wel grappig om een keer in te slapen maar om er nou in te investeren....
Dan moet je cashflow technisch dus al minimaal voor 70% vol zitten op jaarbasis. Exclusief boer, ontbijt en fietsen.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:08 schreef CaLeX het volgende:
[..]
valt wel mee, cashflow technisch dus 12 nachten per maand ( met een beschikbaarheid van 210 nachten). Uiteindelijk zal het iets meer moeten zijn om de boer en de fietsen/thee te betalen.
Hoe kom je daaraan?quote:Op maandag 2 maart 2015 16:20 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Dan moet je cashflow technisch dus al minimaal voor 70% vol zitten op jaarbasis. Exclusief boer, ontbijt en fietsen.
Er staat 12 per maand he, daarbij als ze op 12 boekingen per jaar kunnen volstaan, dan moet je zeker investeren. Dan kan het niet misgaan.quote:
Die 210 (7 wagens * 30 dagen) is per maand ook. Ik heb met mijn berekening nergens het woord jaar geroepen.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:25 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Er staat 12 per maand he, daarbij als ze op 12 boekingen per jaar kunnen volstaan, dan moet je zeker investeren. Dan kan het niet misgaan.
Nee oke, dus ze lossen 8640 euro gemiddeld per jaar af ongeveer als ik het zo zie. (correct me if I'm wrong)quote:Op maandag 2 maart 2015 16:27 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Die 210 (7 wagens * 30 dagen) is per maand ook. Ik heb met mijn berekening nergens het woord jaar geroepen.
helemaal mee eensquote:Op maandag 2 maart 2015 16:41 schreef Targaryen het volgende:
Rekening houden met dat de beste mensen al 63 zijn vind ik een lening van 60 maanden sowieso al vrij risicovol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |