ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
later deze maand zullen er opnieuw werkzaamheden aan het station Alkmaar. Daardoor zouden er een weekend lang bussen rijden, en geen treinen rijden tussen Alkmaar en Uitgeest. Althans, dat was eerder gemeld. nu staat het er (nog) niet tussen in het overzicht van de werkzaamheden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Maar dat komt toch meer het pertinent weigeren van het 'rondje om de kerk'? Daardoor hebben verstoringen toch een grotere impact eerder?
Is het theoretisch nu niet mogelijk om IC materiaal wat nu niet aan het rijden is in te korten en op de sprinterlijnen in te zetten om de drukte meer over dubbeldekkers te verdelen? Heb je later last van maar dan vang je nu iets af.
De NS dienstregeling staat dat niet toe, er is gewoon 0 ruimte voor verandering, en al die treinen die niks te doen hebben even om Utrecht laten rijden om de dienstregeling ergens anders te versterken kan natuurlijk niet.
De NS dienstregeling staat dat niet toe, er is gewoon 0 ruimte voor verandering, en al die treinen die niks te doen hebben even om Utrecht laten rijden om de dienstregeling ergens anders te versterken kan natuurlijk niet.
Naja dat die planning complex is snap ik nog wel omdat het niet om een paar man gaat. Ik zou dan alleen denken liever de hele dag 'problemen' en de mensen wel weg bij het grote probleemgebied.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Naja dat die planning complex is snap ik nog wel omdat het niet om een paar man gaat. Ik zou dan alleen denken liever de hele dag 'problemen' en de mensen wel weg bij het grote probleemgebied.
Dat doen ze gewoon niet, want dat past niet in hun dienstregeling. Onderschat het autisme niet...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Hoe doenbaar is het eigenlijk om voor al deze soort situaties een draaiboek te hebben? Ik kan me voorstellen dat het wel 2 uur duurt voordat je uberhaupt treinen kan schuiven etc.
Ik ben blij dat ik zowaar een middagdienst heb vandaag. Dan rijden we overal nog op een half uurs dienstregeling. Dan hoef ik over het algemeen niet te wachten op de vertraagde treinen uit Zwolle.
Op maandag 2 maart 2015 10:42 schreef J.B. het volgende: Moet ik van Sittard naar Maastricht blijkt er geen IC te rijden vanwege de problemen in Utrecht
Op maandag 2 maart 2015 10:42 schreef J.B. het volgende: Moet ik van Sittard naar Maastricht blijkt er geen IC te rijden vanwege de problemen in Utrecht
Er is meer duidelijk over de gebeurtenissen van vanmorgen. Een defecte stroomafnemer op ene trein van de NS vernielde de bovenleiding. Door het afschakelen van de spanning raakte ook een goederentrein defect: deze moest eerst worden weggesleept.
De schade aan de bovenleiding is inmiddels hersteld.
Had nu het volledige spoor op de Maliebaan er nog maar gelegen, dan was het waarschijnlijk zonder problemen mogelijk geweest om de IC's Den Bosch/Arnhem <-> Amsterdam via Hilversum om te leiden...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 2 maart 2015 12:45 schreef DriekOplopers het volgende: Er is meer duidelijk over de gebeurtenissen van vanmorgen. Een defecte stroomafnemer op ene trein van de NS vernielde de bovenleiding. Door het afschakelen van de spanning raakte ook een goederentrein defect: deze moest eerst worden weggesleept.
De schade aan de bovenleiding is inmiddels hersteld.
Op maandag 2 maart 2015 13:28 schreef dennistd het volgende: Had nu het volledige spoor op de Maliebaan er nog maar gelegen, dan was het waarschijnlijk zonder problemen mogelijk geweest om de IC's Den Bosch/Arnhem <-> Amsterdam via Hilversum om te leiden...
Helaas, was nog wel voor meer dingen handig geweest.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nieuwe variant in Enschede op het 'tekort' aan perrons als de Pimpel rijdt. Normaal staat de IC op 1, de binnenkomende sprinter uit Zwolle op 2 (die even later naar het keerspoor rijdt om daarna weer naar spoor 3 te rijden); de sprinter naar Apeldoorn op 3 en de sprinter naar Zwolle 4. Om 15:00 stond de IC inderdaad gewoon op 1 maar stond de sprinter naar Zwolle op 3 met daarvoor de sprinter naar Apeldoorn waardoor de sprinter uit Zwolle 'gewoon' op 4 binnen kon komen.
Ik ben net even door de nieuwe tunnel bij Delft gereden, maar er is daar geen enkele sprake van een tijdelijke snelheidsbeperking. Baanvaksnelheid 140, zonder enige beperkingen (ook niet in de tsb of zoiets). Ik mocht overigens wel even voor de tunnel wachten op een trein voor me, maar de seinen daarna waren gewoon groen (oftewel doorkarren ).
Op maandag 2 maart 2015 17:26 schreef MTL het volgende: Ik ben net even door de nieuwe tunnel bij Delft gereden, maar er is daar geen enkele sprake van een tijdelijke snelheidsbeperking. Baanvaksnelheid 140, zonder enige beperkingen (ook niet in de tsb of zoiets). Ik mocht overigens wel even voor de tunnel wachten op een trein voor me, maar de seinen daarna waren gewoon groen (oftewel doorkarren ).
Blijkbaar is het alweer opgelost. Ik zie hem ook alleen maar in de TSB Dag van zondag staan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Een van de stelletjes DM'90 dieselde iets te veel in Nijverdal:
quote:
Op het station Nijverdal is vanmiddag een trein stilgezet vanwege rookontwikkeling. De brandweer heeft de trein gecontroleerd. Waarschijnlijk heeft er diesel op de warme motor gelekt, waardoor er een rookwolk ontstond. ProRail gaat de trein verder onderzoeken.
Vanwege langdurige problemen aan de bovenleiding tussen Doornik (B) en Lille-Flandres (F) rijdt er, na een periode enkel bussen of omrijden via Moeskroen, weer een pendeltrein Doornik - Lille v.v. met materieel van de SNCF TER Nord-pas-de-Calais. Men rijdt hier met een Bi-Courant treinstel type B 82500, en kunnen rijden op diesel, =1500V en ~25kV 50Hz. Gezien de problemen aan de bovenleiding liggen, rijdt men uiteraard op diesel. Er is nog niet een prognose van herstel van deze overspanningsproblemen, want het schijnt erg ingewikkeld te zijn, want het zou op een bepaalde (hoge) frequentieband liggen, en niet alle treinen daar gevoelig voor zijn.
Hier arriveert de pendeltrein met stelletje 82757 als IC 19915 uit Lille Flandres te Doornik, en zal na ongeveer 40 minuten weer retour keren naar Lille.
Tussen Den Haag HS en Rotterdam C. rijden geen treinen door een technische storing in een tunnel. De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen. Reizigers tussen Den Haag C. en Rotterdam C. reizen via Gouda. 2 maart 18:11
Tenzij de top-50 van de Inktpot, het HGB IV en de Plesmanweg wordt afgevoerd naar een gekkengesticht.
Dat vind ik veel te overdreven. Er moeten meer mensen met hart voor de zaak komen die beter begrijpen waar het om draait. Tegelijkertijd moet je die ook weer niet te veel de overhand geven, want je hebt geen oneindige hoeveelheid middelen tot je beschikking. Dus je moet goed kijken wat je waar aan uitgeeft en een aantal accentverschuivingen kan al veel bewerkstelligen.
Dat vind ik veel te overdreven. Er moeten meer mensen met hart voor de zaak komen die beter begrijpen waar het om draait. Tegelijkertijd moet je die ook weer niet te veel de overhand geven, want je hebt geen oneindige hoeveelheid middelen tot je beschikking. Dus je moet goed kijken wat je waar aan uitgeeft en een aantal accentverschuivingen kan al veel bewerkstelligen.
en een overheid die de boel kort houdt. Dus weg met die dweilmoekes.
Op maandag 2 maart 2015 17:26 schreef MTL het volgende: Ik ben net even door de nieuwe tunnel bij Delft gereden, maar er is daar geen enkele sprake van een tijdelijke snelheidsbeperking.
Prorail vind van wel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Maegrim doet procescontrol goederentreintjes tegenwoordig, rangeerbaantje hield op
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Maegrim doet procescontrol goederentreintjes tegenwoordig, rangeerbaantje hield op
GAOS Nummer
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Dat vind ik veel te overdreven. Er moeten meer mensen met hart voor de zaak komen die beter begrijpen waar het om draait. Tegelijkertijd moet je die ook weer niet te veel de overhand geven, want je hebt geen oneindige hoeveelheid middelen tot je beschikking. Dus je moet goed kijken wat je waar aan uitgeeft en een aantal accentverschuivingen kan al veel bewerkstelligen.
"Meer technici" is ook niet per se de oplossing hoor. Je hebt ook projectverantwoordelijken nodig, die in de gaten houden of wel overal aan gedacht is. Maar die moeten natuurlijk wel genoeg technische kennis hebben om te weten waar je allemaal aan moet denken.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Maegrim doet procescontrol goederentreintjes tegenwoordig, rangeerbaantje hield op
Deuren te Delft klappen vanwege luchtdrukverschillen..
Op maandag 2 maart 2015 19:09 schreef Viezze het volgende: Zou je wel zeggen, je hoopt dat ze wat over drukverschillen hadden geleerd na de Drontermeertunnel
Toen waren ze in Delft toch allang aan het bouwen?
"Meer technici" is ook niet per se de oplossing hoor. Je hebt ook projectverantwoordelijken nodig, die in de gaten houden of wel overal aan gedacht is. Maar die moeten natuurlijk wel genoeg technische kennis hebben om te weten waar je allemaal aan moet denken.
Daarom pleit ik ook voor een goede mix. Op dit moment lijkt een groep te veel de overhand te hebben
Op maandag 2 maart 2015 19:24 schreef _serial_ het volgende: Sowieso draaideuren op een vrij druk station, en ze zijn traaaaaaaaaag, je zou je bus, tram of trein maar moeten halen.
Dat brandalarm zal maar een keer niet vals zijn, zitten meteen honderden mensen als ratten in de val. Lekker nagedacht.
Op maandag 2 maart 2015 19:24 schreef _serial_ het volgende: Sowieso draaideuren op een vrij druk station, en ze zijn traaaaaaaaaag, je zou je bus, tram of trein maar moeten halen.
vier draaideuren? Hoe verzinnen ze het. Ik snap dat Mien van 85 met de rollator er ook doorheen moet kunnen, maar draaideuren beperken de doorstroom enorm.
Op maandag 2 maart 2015 19:45 schreef Ajaxfan het volgende: Waar is die aanrijding gebeurd want dat stuk Diemen <> Weesp is nogal breed? Moet dan wel bij station Diemen zijn?
Vanochtend ook een mooi reisje gehad. Eerst maar besloten om via Almelo te gaan, want die trein zou rechtstreeks doorrijden naar Den Haag en zou ik te Gouda over kunnen stappen. Om 8:45 uur in Nijverdal ingestapt en de IC naar Hagga vertrok om 9:06 uur uit Almelo. Op de borden stond dat de trein naar Hagga door zou rijden, volgens de app van de NS ook etc. Opeens vlak voor Amersfoort: "Uhm, deze trein rijdt niet verder en u dient in Amersfoort de trein te verlaten....". Tering, wat een kut informatie gewoon. Wel jammer dat ik mijn upgrade voor de ICD niet terug kan krijgen.
Op maandag 2 maart 2015 19:45 schreef Ajaxfan het volgende: Waar is die aanrijding gebeurd want dat stuk Diemen <> Weesp is nogal breed? Moet dan wel bij station Diemen zijn?
Op maandag 2 maart 2015 19:45 schreef Ajaxfan het volgende: Waar is die aanrijding gebeurd want dat stuk Diemen <> Weesp is nogal breed? Moet dan wel bij station Diemen zijn?
Ah wacht de IC's rijden natuurlijk niet alleen over die middensporen.
Nee, de IC's uit Almere rijden over spoor 6 door Weesp. Richting Almere rijden de IC's wel over het middenspoor en buigen pas na het station af. Dat dankzij Klaasje die er zo voor gezorgd heeft dat de dienstuitvoering rond Weesp betrouwbaarder is geworden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Maegrim doet procescontrol goederentreintjes tegenwoordig, rangeerbaantje hield op
Druk eens op Ut - Ut en maak dan een screenshotje?
Het is al de hele dag offline volgens mij, en op het station schalde vanochtend door de omroep dat er in verband met een storing geen producten afgehaald konden worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op maandag 2 maart 2015 20:24 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is al de hele dag offline volgens mij, en op het station schalde vanochtend door de omroep dat er in verband met een storing geen producten afgehaald konden worden.
Ik kon eind van de middag inderdaad mijn bestelling afhalen
Leuk man, storingen aan zo'n systeem op de eerste van de maand. Net als iedereen zijn maandabo wil verlengen
Gevalletje "domme pech"? Ja, zal wel weer, dat is het driemaal daags.
Op maandag 2 maart 2015 20:33 schreef Monopoly het volgende: Ik heb een prima dienst gehad. In het Noorden ging alles volgens plan. Gelukkig maar, ik had geen zin in gezeik.
zie je nou. Geen tunnels, geen bovenleidingen, geen spaghettiroosters.
En enorme kundigheid van het rijdend personeel Kom op, ik verdien die veer in mijn bips
zeg, waarom worden de stellen niet eenduidig weggezet? Op het rangeerterrein is bij het ene stel alles compleet uit, bij een ander stel brandt nog een rangeerpitje en bij een derde stel is de verlichting deels aan.
zeg, waarom worden de stellen niet eenduidig weggezet? Op het rangeerterrein is bij het ene stel alles compleet uit, bij een ander stel brandt nog een rangeerpitje en bij een derde stel is de verlichting deels aan.
Allemaal gisteravond in Groningen gezien
Sommige rangeerders zijn wat makkelijker dan anderen. Ik haal altijd de 'koersaanduiding' er uit, lichten uit, deuren dicht etc etc. Anderen doen de motoren uit en zetten hem aan de stekker en lopen weg.
Sommige rangeerders zijn wat makkelijker dan anderen. Ik haal altijd de 'koersaanduiding' er uit, lichten uit, deuren dicht etc etc. Anderen doen de motoren uit en zetten hem aan de stekker en lopen weg.
O hemeltje lief. Iets waar NOG GEEN REGELTJES VOOR ZIJN
Op maandag 2 maart 2015 20:56 schreef Dr_Flash het volgende: Sowieso is de reiziger verantwoordelijk voor een geldig vervoerbewijs bij het betreden van het voertuig.
Dus een oplaadautomaat in een bus is net zo zinvol als een condoomautomaat achterin een baarmoeder.
Soms moet je ook nog terug en dan heb je toch een probleem als je na de heenreis met een negatief saldo zit en het nergens kunt opladen.
Dat is wel heel woedeopwekkend overigens. Dat je op vrij weinig plekken je OV kaart kan opladen. Vooral op tijden dat half Nederland nog slaapt ofzoiets.
Zolang ik een boete moet betalen om mijn eigen geld terug te krijgen weiger ik meer dan een paar euro op mijn kaart te hebben, automatisch opladen gaat het dus niet worden.
Op maandag 2 maart 2015 21:07 schreef Igen het volgende: En wat te denken van reizigers die meestal met de auto gaan maar spontaan eens een keertje met de bus willen?
Daar is altijd wel een busje voor. Met zo'n bloes met mouwen van 2 meter lang. En een hypermodern non-existent kaartsysteem
Het is gewoon een waanzinnig slechte uitvoering van een vrij goed idee. Vandaag in Hengelo ook weer overchecken van NS naar Syntus en later weer vv. Die overstap is daar veel te krap en ik red het met mijn slechte poot gewoon bijna nooit.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op maandag 2 maart 2015 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is gewoon een waanzinnig slechte uitvoering van een vrij goed idee. Vandaag in Hengelo ook weer overchecken van NS naar Syntus en later weer vv. Die overstap is daar veel te krap en ik red het met mijn slechte poot gewoon bijna nooit.
Überhaupt moeten die Syntus paaltjes gewoon onmiddellijk worden vernietigd. In de tijd tussen het moment dat je je chipkaart voor het paaltje houdt en dat ding piept is er al anderhalve week voorbij
Überhaupt moeten die Syntus paaltjes gewoon onmiddellijk worden vernietigd. In de tijd tussen het moment dat je je chipkaart voor het paaltje houdt en dat ding piept is er al anderhalve week voorbij
Oh jah, in Oldenzaal had ik mijn trein gemist omdat ik achteraan in de rij kon aansluiten vanwege het magistrale aantal van TWEE palen die allemaal anderhalve week duren voordat iedereen uitgebliept is
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op maandag 2 maart 2015 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: En zoals iedereen weet is Oldenzaal wel echt met afstand het leukste station ter wereld om een half uur te niksen.
Dat cxx filmpje is wel heel, heel erg oud, de gele opladers zijn al jaren terug uit de voertuigen verwijderd, en vrijwel niemand van dat (vi)c team loopt er nog rond.
Misschien komt het door stof dat opwaait nu er honderden treinen per dag doorheen gaan? Bij de HSL was dat tenminste wel zo, die hebben ze toen leeggezogen met leegmatritten
Op maandag 2 maart 2015 21:35 schreef James1988 het volgende: Misschien komt het door stof dat opwaait nu er honderden treinen per dag doorheen gaan? Bij de HSL was dat tenminste wel zo, die hebben ze toen leeggezogen met leegmatritten
Als het iets als stof is,dan kunnen ze toch een mannetje bij de reset knop zetten lijkt me? Hoeft het verkeer niet langer dan een kwartiertje plat te liggen.
Als het iets als stof is,dan kunnen ze toch een mannetje bij de reset knop zetten lijkt me? Hoeft het verkeer niet langer dan een kwartiertje plat te liggen.
Hoewel ik zijn punt snap is het wel knap irritant dat iedereen meteen zijn mobieltje grijpt en alles gaat filmen en op internet pleurt... zou ik zelf niet aan denken op dat moment
Als het iets als stof is,dan kunnen ze toch een mannetje bij de reset knop zetten lijkt me? Hoeft het verkeer niet langer dan een kwartiertje plat te liggen.
Het nare aan een brandalarm is dat je het niet zomaar kunt negeren. In Breda ging ook om de haverklap het alarm af door opwaaiend stof tijdens het slijpen van natuursteen, maar de zesde keer was er toch echt een brand.
Het nare aan een brandalarm is dat je het niet zomaar kunt negeren. In Breda ging ook om de haverklap het alarm af door opwaaiend stof tijdens het slijpen van natuursteen, maar de zesde keer was er toch echt een brand.
Op maandag 2 maart 2015 20:51 schreef DeaDLocK2K het volgende: "Dat dat apparaat in de bus zit is extra service" JA DIE KKDINGEN DOEN HET NOOIT HAAL ZE ER DAN UIT DOMME FIETSBEL.
officieel moet er eerst ingecheckt worden, dan pas mag je een bestemming ophalen. Nou doe ik nooit moeilijk over, maar ze zullen er tussen zitten..
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 2 maart 2015 21:02 schreef Monopoly het volgende: Dat is wel heel woedeopwekkend overigens. Dat je op vrij weinig plekken je OV kaart kan opladen. Vooral op tijden dat half Nederland nog slaapt ofzoiets.
Aja, zo ben ik laatst beboet door de htm toen ik 's avonds laat met geld in mijn handen wat te lang stond te kutten met de automaat...
Lekker 9 uur lang alle trams stil zetten om ze te doorzoeken op zwartrijders. 3900 mensen laten wachten omdat er 140 mensen geen tramkaartje gekocht hadden. Dat ze het gore lef nog hebben om te controleren met hun betrouwbaarheid.
Ja, omdat ze iedereen erbij naaien die ook maar een beetje in de fout gaat. Maatje van me was daar ook gepakt. Stapt in, saldo te laag, stapt weer uit.
En het gore lef wat ze hebben om bij voorstoring nog te controleren ook
Vrijdag riepen ze dat de verstoring voorbij was, en er nog met lichte vertraging werd gereden. Normaal pak ik bij enig teken van een verstoring de motor. Maar swa, als om 8 uur al bovenstaand bericht was en je om 9 uur de tram pakt...
Neejoh, na een uur over een stukje van 5 minuten eruit gezet, met lijn 19 leidschendam in gestuurd en dan kon je met tram 2 weer naar den haag CS. 1 uur 45... Maar je geld terug hooo maar. En dan controleren he. Het gore lef...
Perron vol, twee man per deur. Alle uitgaande personen controleren, dan 4-6 man de tram door en iedereen die geen geldig kaartje heeft mag mee naar buiten. Pas als de tram 100% gecheckt is mag hij doorrijden.
Lekker in de avondspit, met agenten in kogelvrije vesten. Hoeren
bij NS wordt dat juist afgeraden. ALS het überhaupt al mogelijk is. Dus dat is dan wel weer lekker verwarrend voor de reiziger.
Tja, de ophaalautomaat hangt in de bus, en om de bus in te mogen (lees: voorbij de chauffeur) moet je inchecken of een kaartje kopen. Op zich een regel die begrijpelijk is, want zeker bij drukte kun je gewoon moeilijk in de gaten houden of iemand alsnog incheckt (een paar haltes verder dan al..). En wachten heb je ook de tijd niet voor dan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Tja, de ophaalautomaat hangt in de bus, en om de bus in te mogen (lees: voorbij de chauffeur) moet je inchecken of een kaartje kopen. Op zich een regel die begrijpelijk is, want zeker bij drukte kun je gewoon moeilijk in de gaten houden of iemand alsnog incheckt (een paar haltes verder dan al..). En wachten heb je ook de tijd niet voor dan.
Tja. Je kan achterin de bus toch ook gewoon weer uitchecken.
Tja. Je kan achterin de bus toch ook gewoon weer uitchecken.
Dat kan inderdaad, maar ondertussen is mijn gehoor daar aardig op getraind. Meestal op de goede manier (mensen die een fout krijgen bij uitchecken nog even erop attenderen), maar ook wel eens op de verkeerde manier. Horen dat iemand onderweg uitcheckt, en dan als ze er uit willen ze voor uit laten stappen en even vragen of ze niet uit hoeven te checken (waarop ze dus moeten inchecken en 4 euro kwijt zijn). Of nog leuker: bij de eerstvolgende halte stoppen om ze eruit te laten
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, briefjes, die heb ik ook altijd. Maar muntjes... als jij nu je portemonnee trekt, kan jij dan 3.50 in munten betalen?
Ik toevallig wel.
Laatst in Duitsland was ik trouwens op het station van een plaats met 40.000 inwoners. Loket gesloten op zondagmiddag. Geen kaartjesautomaat aanwezig! Je moest een kaartje kopen bij de conducteur, maar die zat de hele rit in het andere treindeel. Tja...
Nou ik snap er nu al geen bliksem meer van. Maar dat zal dan wel met mijn beperkte verstandelijke vermogens te maken hebben
De ophaalautomaat in de bus is er vooral voor mensen die een abonnement willen verlengen, of via internet saldo besteld hebben, maar het niet direct nodig hebben (dus enkele dagen voor het aflopen van het oude abonnement of voordat het saldo echt op is).
Opladen zonder een bestelling te hebben geplaatst kan niet bij de dingen die we in de bus hebben. En ophalen van bestellingen ook niet altijd: ze zijn nog wel eens defect, omdat ze via een aparte dataverbinding werken volgens mij...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dan krijg je dus wel de kromme situatie dat als ik op zondagavond de bus moet nemen ik alleen nog aan saldo kan komen door het online te bestellen, maar dat mag ik vervolgens niet gebruiken om mee te reizen. Je vraagt je toch af wat voor drugs degene die dat heeft bedacht zoal gebruikt.
Op maandag 2 maart 2015 22:28 schreef dennistd het volgende: Tja, de ophaalautomaat hangt in de bus, en om de bus in te mogen (lees: voorbij de chauffeur) moet je inchecken of een kaartje kopen. Op zich een regel die begrijpelijk is, want zeker bij drukte kun je gewoon moeilijk in de gaten houden of iemand alsnog incheckt (een paar haltes verder dan al..). En wachten heb je ook de tijd niet voor dan.
Sowieso onzin dat een buschauffeur daar wel op let, maar de trambestuurder en treinmachinist niet. Imho een gevalletje eigen verantwoordelijkheid van de reiziger.
Op maandag 2 maart 2015 22:37 schreef Kansenjongere het volgende: Dan krijg je dus wel de kromme situatie dat als ik op zondagavond de bus moet nemen ik alleen nog aan saldo kan komen door het online te bestellen, maar dat mag ik vervolgens niet gebruiken om mee te reizen. Je vraagt je toch af wat voor de drugs degene die dat heeft bedacht zoal gebruikt.
De officiële htm klantenservice beantwoorden mijn vraag of ik dan dus niet met het ov kan bevestigend.
Laatst in Duitsland was ik trouwens op het station van een plaats met 40.000 inwoners. Loket gesloten op zondagmiddag. Geen kaartjesautomaat aanwezig! Je moest een kaartje kopen bij de conducteur, maar die zat de hele rit in het andere treindeel. Tja...
Ik was laatst in Duitsland op het station van een plaats met 50.000 inwoners, maar ik mocht in geen enkele trein instappen daar....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 2 maart 2015 22:37 schreef Kansenjongere het volgende: Dan krijg je dus wel de kromme situatie dat als ik op zondagavond de bus moet nemen ik alleen nog aan saldo kan komen door het online te bestellen, maar dat mag ik vervolgens niet gebruiken om mee te reizen. Je vraagt je toch af wat voor drugs degene die dat heeft bedacht zoal gebruikt.
Die mensen waar je gaat stemmen van de maand. Die zelf nooit in het OV zitten en als belangrijkste taak het handhaven van hun eigen baan hebben.
Sowieso onzin dat een buschauffeur daar wel op let, maar de trambestuurder en treinmachinist niet. Imho een gevalletje eigen verantwoordelijkheid van de reiziger.
Ook niet alle buschauffeurs kan het wat schelen, je hebt ze zelfs die je nog door laten lopen als je met een pasje van de sportschool wappert bij het instappen.. Ik denk maar zo: uiteindelijk wordt mijn loon er van betaald, dus waarom zou ik mensen zonder te betalen laten reizen?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Laatst in Duitsland was ik trouwens op het station van een plaats met 40.000 inwoners. Loket gesloten op zondagmiddag. Geen kaartjesautomaat aanwezig! Je moest een kaartje kopen bij de conducteur, maar die zat de hele rit in het andere treindeel. Tja...
Nou prima toch? Ik ben sowieso wel pro kaartjes kopen in de trein. Zie je die figuren tenminste nog eens.
Ook niet alle buschauffeurs kan het wat schelen, je hebt ze zelfs die je nog door laten lopen als je met een pasje van de sportschool wappert bij het instappen.. Ik denk maar zo: uiteindelijk wordt mijn loon er van betaald, dus waarom zou ik mensen zonder te betalen laten reizen?
Mwah, ik moet de eerste buslijn nog zien die geen verlies draait...
Die mensen waar je gaat stemmen van de maand. Die zelf nooit in het OV zitten en als belangrijkste taak het handhaven van hun eigen baan hebben.
Die hebben het zelf toch niet bedacht, maar de vervoerders carte blanche gegeven om met een voor de reiziger zo onaantrekkelijk mogelijke implementatie van de ov-chipkaart te komen?
Op maandag 2 maart 2015 22:40 schreef dennistd het volgende: Ik denk maar zo: uiteindelijk wordt mijn loon er van betaald, dus waarom zou ik mensen zonder te betalen laten reizen?
Heb je zoveel reizigers in de bus dan die op saldo reizen?
De officiële htm klantenservice beantwoorden mijn vraag of ik dan dus niet met het ov kan bevestigend.
Zo heb ik ook de situatie gehad waarin ik door onjuiste plaatsbepaling van de in/uitcheckapparatuur op een negatief saldo uitkwam (er werd geld geïncasseerd voor een reis binnen de afgekochte zone), waardoor ik de volgende ochtend niet mocht reizen (hoewel het wederom een reis binnen de afgekochte zone betrof), lekker klantvriendelijk ben je dan bezig...
Nou prima toch? Ik ben sowieso wel pro kaartjes kopen in de trein. Zie je die figuren tenminste nog eens.
Ik ben nu uiteindelijk "zwart" gereisd terwijl ik eigenlijk wel had willen betalen. Hopelijk komen ze straks niet op het idee om de dienstregeling uit te dunnen omdat er te weinig (betalende) reizigers zijn.
Die mensen waar je gaat stemmen van de maand. Die zelf nooit in het OV zitten en als belangrijkste taak het handhaven van hun eigen baan hebben.
Staat het een busbedrijf niet vrij om de buschauffeur gewoon tegen contante betaling een kaartje te laten verkopen? Zoals Qbuzz met de eurokaartjes doet?
Ga lobbyen voor een alsnog verplichte aanbesteding van OV in de grote steden. Anne Hettinga wil je vast wel helpen
Vervolgens wordt er in het bestek niet opgenomen dat er verplicht een mogelijkheid moet zijn tot het kopen van kaartjes in de tram met briefgeld tot ¤20,- en dan ben je nog niet verder. Je staat als opdrachtgever nu juist veel sterker omdat je de voorwaarden kan aanpassen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Heb je zoveel reizigers in de bus dan die op saldo reizen?
Ik denk dat in de bus iets van 70-75% met de ov-chipkaart reist. Dat zijn mensen die op saldo reizen en mensen met een studenten-ov, dat verschil kan ik natuurlijk niet zien. De rest reist met een sterabonnement (die zijn niet verchipt hier) of met een los kaartje.
Overigens verschilt het heel erg per lijn en per tijdstip: scholieren hebben bijna allemaal een sterabonnement, en op sommige lijnen is een kaartje kopen goedkoper dan vol tarief op saldo reizen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 2 maart 2015 22:45 schreef Igen het volgende: Staat het een busbedrijf niet vrij om de buschauffeur gewoon tegen contante betaling een kaartje te laten verkopen? Zoals Qbuzz met de eurokaartjes doet?
Het waaide een beetje... Interessantste nog wel is dat als de eigenaren van de fietsen doorgereden waren naar de stalling, dat ze dan sneller bij de trein waren en de fietsen beter stonden.
Intercity naar Den Haag rijdt niet verder dan Apeldoorn om te beginnen, vanwege een sein- en wisselstoring. Ben benieuwd of de ic naar Enkhuizen van een kwartier eerder er wel langs kan. Volgens de reisinformatie.... Maar ja.
Goed. Er is dus niets aan de hand met die zogenaamde storing. Om geen reden is de ic naar Enkhuizen een minuut te laat in Amersfoort, waar de aansluiting naar Rotterdam natuurlijk al weg is. Voor de volgende moet je dan weer de brug over want dat komt ijzerschuiftechnisch beter uit. Wat een zaadkwadraat bedrijf zeg dat NS. Walgelijk. Maar ja, wat else is new
Op dinsdag 3 maart 2015 08:09 schreef boriq het volgende: Over cargofappen in Oldenzaal gesproken: De pontrein rijdt met 2x DBS6400 (waarvan er één geel/zwart is met Railion logo).
Klopt, die rijdt momenteel weer met diesels, omdat de grensovergang bij Venlo nog zo'n 2,5 week dicht is door werkzaamheden tussen Kaldenkirchen en Viersen. Daardoor heeft DBS alle 189'ers nodig via Emmerich, want de treinen die normaal met een 1600 t/m Venlo gaan en dan lokwisselen voor een Duitse lok (BR155, 185 enz), die moeten nu dus richting Emmerich, en daar mag een 1600 niet meer komen.
Op dinsdag 3 maart 2015 08:04 schreef Dr_Flash het volgende: Om geen reden is de ic naar Enkhuizen een minuut te laat in Amersfoort, waar de aansluiting naar Rotterdam natuurlijk al weg is.
Dat kan, maar als je vanaf Bad Bentheim richting het Zuiden moet, is dat een pokke eind omrijden, daarom gaat het gros via Emmerich, wat normaal via Venlo gaat. Kunnen ze ook via de Betuweroute.
dat ding naar enkhuizen komt om .54 aan. de intercity naar rotterdam vertrekt om .56 als jouw trein 1 minuut te laat was had ie er dus nog gewoon gestaan. alsie best 2 of 3 minuten had kunnen wachten was je dus al 4 of 5 minuten te laat
Stakingsaanzegging treinbestuurders 31 maart Zoals het er nu naar uitziet, gaat het treinverkeer plat op 31 maart en 1 april. De autonome vakbond van de treinbestuurders, de ASTB, voert haar dreigement van vorige week uit en heeft vandaag een stakingsaanzegging voor 48 uren bij de directie van de NMBS ingediend.
Op dinsdag 3 maart 2015 09:08 schreef Ajaxfan het volgende: Komende dagen Rotterdam - Den Haag of Den Bosch kapot? Hebben wij alle grote stations (behalve het Noorden maar dat telt niet ) gehad.
Rotterdam - Den Haag is al 2x stuk geweest de afgelopen 48 uur, dat is wel weer even genoeg
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
dat ding naar enkhuizen komt om .54 aan. de intercity naar rotterdam vertrekt om .56 als jouw trein 1 minuut te laat was had ie er dus nog gewoon gestaan. alsie best 2 of 3 minuten had kunnen wachten was je dus al 4 of 5 minuten te laat
kan je lollig om doen, maar DAT we te laat waren is ook al jullie schuld. En nee we waren geen 4 of 5 minuten te laat. Maar het maakte toch niet uit, het werd een kwartier. Behalve voor de mensen die achterbleven op het perron dan, maar ach, kleinigheidje houd je toch.
Maar blijkbaar is de overstapknoop in Amersfoort stilletjes opgeheven. Want reizigers kunnen nou eenmaal de tering krijgen op 1, 2 en 3. Chapeau.
Dat kan, maar als je vanaf Bad Bentheim richting het Zuiden moet, is dat een pokke eind omrijden, daarom gaat het gros via Emmerich, wat normaal via Venlo gaat. Kunnen ze ook via de Betuweroute.
Je kan je beter afvragen waarom ze dan niet überhaupt standaard al via de BR gaan..
Ford-trein uit Vlissingen Sloehaven naar Dillingen rijdt met een 1600 naar Venlo, en verder met een 185'er. Nu dus via Kijfhoek (kopmaken) en de Betuweroute. Enkele UnitCargo's uit Geleen met 6400 naar Venlo via de Zuidelijke Maaslijn, en met andere tractie verder, nu vanuit Sittard via Eindhoven - Den Bosch en zo richting Emmerich met een 189'er. En zo zijn er nog wel een aantal treinen. Ook voor treinen die nu via Emmerich gaan geldt dat dit nog een eind omrijden is. Venlo blijft altijd een handige route.
Welnee, want dan vragen de goederenboeren gewoon nog meer paden aan via de Brabantroute, waardoor die overbelast moet worden verklaard en er een miljoenmiljard euro gestopt wordt in seinverdichting.
Op dinsdag 3 maart 2015 09:43 schreef b2py het volgende: Een oplossing zou zijn het reizigersvervoer intensiever te maken waardoor er minder paden zijn voor goederen en er dus meer goederen via de BR moeten?
Nee, want die goederenpaden liggen er gewoon ieder halfuur, ook al rijdt er geen goederentrein in Krijg je een overbelastverklaring en gaat men miljoenen uitgeven om het spoor te verdubbelen naar 4 sporen
En dat betekent ook dat er fraaie spotplekken op de Brabantroute verdwijnen. Dus nee, meer raampjestreinen hoeft van mij niet hoor (en is volgens mij ook niet nodig)
Dan zullen er vast het en der compromissen moeten komen en ergens een uitbreiding. Een goederentrein kan in Tilburg niet meer aan de kant, want het wachtspoor hebben ze daar eruit gesloopt (Zevenaar is het wachtspoor ook al weggehaald). Lage Zwaluwe is niet handig, maar kan wel. Daarna heb je pas Boxtel weer, of Eindhoven.
Dat willen ze gaan doen door goederentreinen van de Brabantroute af te halen. Die treinen moeten dan tot een bepaald punt over de Betuweroute om dan naar het zuiden af te buigen. Zo ontstaat er tussen Dordrecht en Eindhoven meer ruimte voor reizigerstreinen.
Op dinsdag 3 maart 2015 10:08 schreef Mr_Klaasje het volgende: Dat willen ze gaan doen door goederentreinen van de Brabantroute af te halen. Die treinen moeten dan tot een bepaald punt over de Betuweroute om dan naar het zuiden af te buigen. Zo ontstaat er tussen Dordrecht en Eindhoven meer ruimte voor reizigerstreinen.
En tussen Utrecht en Eindhoven weer minder.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Sowieso is dit jaar enkele weken Emmerich "dicht" (10 weken, van week 17 t/m week 26 en 7 weken, van week 44 t/m week 50, waarbij in week 43 rond Wesel geen tot nauwelijks treinverkeer mogelijk is rond het weekend.) Die periode is er per dag plek voor totaal 40 goederentreinen (20/richting). Voornamelijk de kolen- en erstreinen van DB Schenker en Rheincargo gaan dan via de Betuweroute. Nah- en Fernverkehr kan wel allemaal rijden, want het is enkelspoorgebruik. Wordt het weer eens ouderwets druk op de Brabantroute.
Op dinsdag 3 maart 2015 09:33 schreef greavy het volgende: Ze mogen toch niet meer wachten op vertraagde IC's als er een kwartier later weer een trein gaat?
van wie niet?
Van reizigers wel hoor Van reizigersorganisaties wel hoor Van de overheid wel hoor Van Prorail wel hoor Van hun eigen luie ijzerschuifreet misschien niet.
Op dinsdag 3 maart 2015 10:01 schreef James1988 het volgende: Ze willen Den Haag - Eindhoven op den duur toch naar een kwartierdienst hebben, en ook een kwartierdienst met sprinters tussen Breda en Tilburg?
Over die doorgetrokken sprinter wordt niets gezegd.
Andere richting, maar ik mag toch hopen dat de corridor Enschede - Den Haag wordt en niet Enschede - Schiphol. Eerste heeft stukken meer reizigers en potentieel...
Andere richting, maar ik mag toch hopen dat de corridor Enschede - Den Haag wordt en niet Enschede - Schiphol. Eerste heeft stukken meer reizigers en potentieel...
Ik was ook verbaasd van deze en andere uitwerkingen, omdat er eerder in de documenten wordt gesuggereerd dat de mate van rechtstreeksheid erg belangrijk is, maar dat zie ik totaal niet terugkomen..
Ik was ook verbaasd van deze en andere uitwerkingen, omdat er eerder in de documenten wordt gesuggereerd dat de mate van rechtstreeksheid erg belangrijk is, maar dat zie ik totaal niet terugkomen..
Enige reden die ik kan bedenken is het gesleep met koffers, aangezien alleen ICMm ri. Twente dan al niet meer een geldig argument is aangezien het in 2030 (als het goed is) over en uit is met ICMm.
Ik was ook verbaasd van deze en andere uitwerkingen, omdat er eerder in de documenten wordt gesuggereerd dat de mate van rechtstreeksheid erg belangrijk is, maar dat zie ik totaal niet terugkomen..
Het zijn niets geen extra kruisingen in Amersfoort, dus waarom niet afwisselend rijden zoals nu gebeurt? Hetzelfde geldt voor het noorden: in Zwolle komen ze toch na elkaar binnen, dus dan kun je ook afwisselend naar Leeuwarden/Groningen rijden. Ik hoor nu al veel mensen dat ze liever een half uur eerder/later gaan omdat ze dan geen gedoe hebben met overstappen. Of met de auto gaan, omdat ze voor hun bestemming met de trein moeten overstappen. Dat krijg je dan nog veel meer, zeker als er geen fatsoenlijke wachtregeling is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het zijn niets geen extra kruisingen in Amersfoort, dus waarom niet afwisselend rijden zoals nu gebeurt? Hetzelfde geldt voor het noorden: in Zwolle komen ze toch na elkaar binnen, dus dan kun je ook afwisselend naar Leeuwarden/Groningen rijden. Ik hoor nu al veel mensen dat ze liever een half uur eerder/later gaan omdat ze dan geen gedoe hebben met overstappen. Of met de auto gaan, omdat ze voor hun bestemming met de trein moeten overstappen. Dat krijg je dan nog veel meer, zeker als er geen fatsoenlijke wachtregeling is.
Altijd gezever altijd dat mensen niet willen overstappen Man man man, hoe zwakzinnig ben je nou helemaal als je niet een cross platform overstap kan maken? Zijn ook altijd hele saaie mensen...
Op dinsdag 3 maart 2015 08:09 schreef boriq het volgende: Over cargofappen in Oldenzaal gesproken: De pontrein rijdt met 2x DBS6400 (waarvan er één geel/zwart is met Railion logo).
Overigens mijn diepste excuses voor het bericht van vanochtend. De 6400 van Railion bleek geel/grijs te zijn en niet geel/zwart, ik had beter moeten weten
Altijd gezever altijd dat mensen niet willen overstappen Man man man, hoe zwakzinnig ben je nou helemaal als je niet een cross platform overstap kan maken? Zijn ook altijd hele saaie mensen...
Nouja, het is vooral vreemd dat er als doel wordt gekozen om zoveel mogelijk rechtstreekheid te zoeken en vervolgens alle alterneringen te slopen..
Nouja, het is vooral vreemd dat er als doel wordt gekozen om zoveel mogelijk rechtstreekheid te zoeken en vervolgens alle alterneringen te slopen..
Oja, ik ben ook wel voor dat afwisselen. Maar dan heb je dus mensen die graag met de directe trein den haag > leeuwarden willen. Nou, hun hele wereld stort in als ze vanwege onderhoud eerst naar gouda moeten en daar overstappen naar leeuwarden
Oja, ik ben ook wel voor dat afwisselen. Maar dan heb je dus mensen die graag met de directe trein den haag > leeuwarden willen. Nou, hun hele wereld stort in als ze vanwege onderhoud eerst naar gouda moeten en daar overstappen naar leeuwarden
Op dinsdag 3 maart 2015 09:33 schreef greavy het volgende: Ze mogen toch niet meer wachten op vertraagde IC's als er een kwartier later weer een trein gaat?
Dat geldt niet voor iedere richting in de knoop Amersfoort, maar toch gaat de knoop vaak de mist in ...
Op dinsdag 3 maart 2015 08:04 schreef Dr_Flash het volgende: Goed. Er is dus niets aan de hand met die zogenaamde storing. Om geen reden is de ic naar Enkhuizen een minuut te laat in Amersfoort, waar de aansluiting naar Rotterdam natuurlijk al weg is. Voor de volgende moet je dan weer de brug over want dat komt ijzerschuiftechnisch beter uit. Wat een zaadkwadraat bedrijf zeg dat NS. Walgelijk. Maar ja, wat else is new
Gelukkig hoefde je niet richting Schiphol. Was vanochtend een storing op de zuidtak, waardoor het daar plat lag. Via de westtak reden nog wel treinen naar Schiphol
Altijd gezever altijd dat mensen niet willen overstappen Man man man, hoe zwakzinnig ben je nou helemaal als je niet een cross platform overstap kan maken? Zijn ook altijd hele saaie mensen...
Er zijn uit het noorden ook nog genoeg mensen die via Amersfoort naar Amsterdam reizen in plaats van via de polder, ondanks dat via Amersfoort reizen zes minuten langer is.
Op dinsdag 3 maart 2015 11:40 schreef Peterselieman het volgende: Gelukkig hoefde je niet richting Schiphol. Was vanochtend een storing op de zuidtak, waardoor het daar plat lag. Via de westtak reden nog wel treinen naar Schiphol
Ja, het mag nauwelijks meer een verbazing heten Je bent wel goed gek als je met de trein naar Schiphol gaat, als je een vlucht moet halen. Dat is gewoon dwaas, dat weet je van tevoren.
Ja, het mag nauwelijks meer een verbazing heten Je bent wel goed gek als je met de trein naar Schiphol gaat, als je een vlucht moet halen. Dat is gewoon dwaas, dat weet je van tevoren.
De laatste keer was ik keurig iets meer dan twee uur van te voren op Schiphol. Ja, die marge moet je gewoon incalculeren
Er zijn uit het noorden ook nog genoeg mensen die via Amersfoort naar Amsterdam reizen in plaats van via de polder, ondanks dat via Amersfoort reizen zes minuten langer is.
Daar hou ik van. Mensen die gewoon principieel weigeren zich binnen lelystad en almere te bevinden