abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 18 maart 2015 @ 19:51:43 #251
163650 Greys
pi_150785034
quote:
11s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:10 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Jawel Zweden wel Greys.
Volgens mij niet, hoor :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 18 maart 2015 @ 19:52:36 #252
163650 Greys
pi_150785078
Kak, zat in de recap die ik gebruikte Griekenland nou niet? Of heb ik die gewoon maar overgeslagen/gemist? Even luisteren...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 19:59:12 #253
375570 crew  Cyan9
pi_150785368
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Daar ben ik het dus persoonlijk (!) niet mee eens :)
Ik vond het númmer an sich van de 3Js een beter/prettiger nummer dan het nummer van Trijntje. De uitvoering was volslagen bagger, dat wel. En die heb ik van de Trijn nog niet gezien. En het liedje van Joan vond ik ook een leuker/beter/gezelliger/opvallender nummer dan Walk Along. Kwestie van persoonlijke smaak, toch?

Ik vind het ook een beetje gek om te zeggen 'als je het nummer afkraakt, kijk dan gewoon niet'. Whut? :D Ik had van de Toppers en Sieneke ook niet bepaald het vermoeden dat we de finale gingen halen, maar dat maakt het kijken naar het Songfestival toch niet meteen overbodig? Sterker nog, ik heb persoonlijk in Düsseldorf zitten vlagwapperen toen de 3Js roemloos ten onder gingen en allerlaatste werden. Werd mijn songfestivalbeleving geen seconde slecht door, op het moment zelf. Ik had een wereldavond.
Maar Greys, dit topic krijgt anders zo'n negatieve lading. Dat gaat in tegen de spirit van het ESC. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 18 maart 2015 @ 20:06:31 #254
163650 Greys
pi_150785673
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:59 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Maar Greys, dit topic krijgt anders zo'n negatieve lading. Dat gaat in tegen de spirit van het ESC. :P
Maar ik kan toch niet doen alsof ik het een geweldig nummer vind als ik het echt RUK vind? :@

Als tegenhanger zal ik dan wat vaker in het wilde weg vlagwapperen omdat ik het hele Eurovisie wél leuk vind enzo. Deal? w/ En ik zal niet in élke post zeggen dat het een kutnummer is. Of een kutclip. Of een kutstem. Of alledrie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 20:14:34 #255
375570 crew  Cyan9
pi_150786021
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar ik kan toch niet doen alsof ik het een geweldig nummer vind als ik het echt RUK vind? :@

Als tegenhanger zal ik dan wat vaker in het wilde weg vlagwapperen omdat ik het hele Eurovisie wél leuk vind enzo. Deal? w/ En ik zal niet in élke post zeggen dat het een kutnummer is. Of een kutclip. Of een kutstem. Of alledrie.
Ik ben trots op je! Straks moet ik die M&M's taart ook nog echt voor je gaan maken.
pi_150786374
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:17 schreef aarontje112 het volgende:
Overigens is het lastig te voorspellen wie er doorgaan, tot nu toe denk ik (gerangschikt op waarschijnlijkheid)

Rusland
Estland
Armenië
Roemenië
Nederland
België
Griekenland
Georgië
Wit-Rusland
Denemarken

Voor de rest is het lastig om landen af te schrijven. Al denk ik dat Finland en Moldavië het heel lastig gaan krijgen de finale te halen.
Nederland staat in dit lijstje wel heel hoog. Ik denk sowieso dat ook België, Griekenland, Georgië en Denemarken meer kans maken op kwalificatie. Voor Nederland is het dan een kwestie van een sterke act om meer overtuigend te zijn dan landen als Albanië, Wit-Rusland en Hongarije via één van de laatste plaatsen te kwalificeren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2015 @ 22:13:02 #257
368283 ato
pi_150792659
Zweden zit niet in de eerste semi..

Griekenland wel met een ontzettend ruk nummer..
Van de eerste semi vind ik Roemenië het beste..
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2015 @ 22:14:16 #258
368283 ato
pi_150792738
Tweede semi Noorwegen

En van de 7 die in de finale staan: Italie.

Maar Australië, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Spanje hebben ook voortreffelijke liedjes hoor..
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2015 @ 22:15:28 #259
368283 ato
pi_150792822
Ik had bij een Eurovisie site gezegd dat Nederland het niet gaat halen en dat ik het liedje niet goed genoeg vind.

Nou er zijn mensen die mij bijna willen killen hoor..
pi_150797287
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 23:28 schreef Greys het volgende:
Een aantal hier hadden het trouwens een tijdje geleden over Esmee Denters sturen naar het Songfestival. Ik kijk nu The Voice UK online en daarin vertelt ze dat het helemaal niks is geworden met Justin Timberlake en dat ze nu alweer een tijd in een frozen yoghurt shop werkt in Londen. Dat wist ik helemaal niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het mysterie van The Voice coaches: een paar seconden voor tijd heeft niemand gedraaid terwijl Tom Jones al erg enthousiast was, Will drukt als eerste en de andere drie volgen. :?
Het is beangstigend hoe goed Will zijn geheugen is. Ik heb zelf een behoorlijk geheugen maar je herinneren dat je met iemand hebt gesproken en weten in welke maand en welk jaar dat was terwijl het 7 jaar geleden was: hoed af hiervoor.

Ze zou ook nog kunnen proberen om te acteren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bram_van_Loon op 19-03-2015 00:17:13 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150799866
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 00:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Alléén na dat eerste optreden bij DWDD (geloof ik?) vond ik het niet zoveel met de Linnets, maar na de clip enzo werd ik direct hoteldebotel O+ Toen geloofde en hoopte en duimde ik zó voor de finale. Nu kan het me amper een hol schelen of de Trijn het eindstation haalt.

Sterker nog - en dat klinkt vast vreselijk :@ - ik hoop bijna dat ze roemloos ten onder gaat in de halve finale zodat ze bij de AVTROTROS schrikken en merken dat ze op de goede ingeslagen weg verder moeten gaan met liedjes die 'anders' zijn en niet dertien in een dozijn gejengel.
Dat klinkt helemaal niet verschrikkelijk, dat klinkt als woorden van een liefhebber. Ik heb dit ook al een paar keer geroepen, het beste zou zijn als dit liedjes kansloos sneuvelt.

Ik begrijp nog steeds niet wat zo het probleem was met het optreden bij DWDD, zoveel anders klonk het niet dan bij het ESF.
#NoDAPL
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 19 maart 2015 @ 12:58:20 #262
163650 Greys
pi_150809348
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het mysterie van The Voice coaches: een paar seconden voor tijd heeft niemand gedraaid terwijl Tom Jones al erg enthousiast was, Will drukt als eerste en de andere drie volgen. :?
Het is beangstigend hoe goed Will zijn geheugen is. Ik heb zelf een behoorlijk geheugen maar je herinneren dat je met iemand hebt gesproken en weten in welke maand en welk jaar dat was terwijl het 7 jaar geleden was: hoed af hiervoor.

Ze zou ook nog kunnen proberen om te acteren.

SLECHT he, vooral die battle. :D
Dus nee, laten we die in godsnaam niet sturen voor Nederland...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 19 maart 2015 @ 13:00:47 #263
163650 Greys
pi_150809465
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 00:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klinkt helemaal niet verschrikkelijk, dat klinkt als woorden van een liefhebber. Ik heb dit ook al een paar keer geroepen, het beste zou zijn als dit liedjes kansloos sneuvelt.

Ik begrijp nog steeds niet wat zo het probleem was met het optreden bij DWDD, zoveel anders klonk het niet dan bij het ESF.
Dat weet ik ook niet meer, misschien omdat ze elkaar geen seconde aankeken en het een heel ongeïnteresseerde indruk maakte ofzo. En het geluid was niet al te best. Ik vond er wel een groot verschil tussen zitten in beleving zeg maar, met het uiteindelijke resultaat. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_150816107
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:58 schreef Greys het volgende:

[..]

SLECHT he, vooral die battle. :D
Het was sowieso niet goed genoeg maar je moet wel rekening houden met bepaalde omstandigheden. Ze moeten in een korte tijd het lied instuderen, het is lastig dat de ander op een andere toonhoogte zingt, en het is bijna niet te voorkomen dat bepaalde tonen te hoog of te laag zijn, dat laatste leek om 4m43-4m44 het geval te zijn. Ze zong in het tweede deel beter dan in het eerste deel en de hogere tonen gaan duidelijk gemakkelijker dan de lagere tonen. Ik heb de indruk dat zij zo iemand is die op zich wel talent heeft voor zingen maar die te weinig techniek heeft geleerd. Hoewel ze een aangenaam timbre heeft vind ik het stemgeluid onvoldoende, het lijkt alsof haar strot wat is dichtgeknepen. Dat zou ook verklaren waarom ze geen mooie lange noten kan zingen.

Hoe kan ik die blik op 5m29 interpreteren?
#NoDAPL
pi_150816364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:00 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet meer, misschien omdat ze elkaar geen seconde aankeken en het een heel ongeïnteresseerde indruk maakte ofzo. En het geluid was niet al te best. Ik vond er wel een groot verschil tussen zitten in beleving zeg maar, met het uiteindelijke resultaat. :)
Dat valt reuze mee hoor.
Het geluid was niet in balans (Waylon zijn microfoon stond te zacht in verhouding tot die van Ilse, ik vind het geluid van beide microfoons ook wat te zacht in verhouding tot de output van bepaalde instrumenten) maar je kan goed horen dat het een goed liedje is. Als iets gemakkelijk aan te passen is op de grote avond zelf dan is het de afstemming van het geluid. :)
Je hoort ook duidelijk bij de ESF-versie dat de persoon die daar het geluid afstemde de instrumenten wat zachter heeft gezet en de stemmen wat harder.

Natuurlijk hielp de show van die Belg ook. :)
Het was een briljante zet om hen tegenover elkaar te plaatsen. Het is immers een duet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 19-03-2015 21:29:51 ]
#NoDAPL
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:08:13 #266
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_150825647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:51 schreef Greys het volgende:

Volgens mij niet, hoor :)
Ja ik had het later gekeken ! Jij hebt gelijk Zweden zit niet bij de eerste semi.
pi_150826308
De kandidaat van Noorwegen vind ik erg goed. Ik ben het niet eens met de opmerking (die iemand eerder in de drad maakte) dat Noorwegen een risico neemt doordat het liedje moeilijker is. Je geeft niet een moeilijk liedje aan een matige zanger(es), die mensen kunnen dat waarschijnlijk wel aan. Goede zangers/zangeressen maken zelden een uitglijder wanneer ze het liedje goed hebben ingestudeerd.
Ik vrees wel dat het liedje een beetje parels voor de zwijnen is, hopelijk kunnen de zwijnen inzien dat het parels zijn.
#NoDAPL
pi_150827364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De kandidaat van Noorwegen vind ik erg goed. Ik ben het niet eens met de opmerking (die iemand eerder in de drad maakte) dat Noorwegen een risico neemt doordat het liedje moeilijker is. Je geeft niet een moeilijk liedje aan een matige zanger(es), die mensen kunnen dat waarschijnlijk wel aan. Goede zangers/zangeressen maken zelden een uitglijder wanneer ze het liedje goed hebben ingestudeerd.
Ik vrees wel dat het liedje een beetje parels voor de zwijnen is, hopelijk kunnen de zwijnen inzien dat het parels zijn.
Als je met die 'zwijnen' de televoters bedoelt, zal het wel goedkomen. Die konden het Nederlandse liedje vorig jaar immers ook wel waarderen. Nog meer zelfs dan de vakjury's.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_150827466
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:46 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Als je met die 'zwijnen' de televoters bedoelt, zal het wel goedkomen. Die konden het Nederlandse liedje vorig jaar immers ook wel waarderen. Nog meer zelfs dan de vakjury's.
Ik doelde op beide. Ja, een deel van de televoters moet je krediet geven, dat deel wat voor TCL koos. Er was ook een ander deel, het deel wat voor de transsexueel koos. Niets ten nadele van die man maar het is een liedjeswedstrijd, geen...
Het is zoiets als een beker voor de verliezende ploeg. :)
#NoDAPL
  Moderator vrijdag 20 maart 2015 @ 12:49:07 #270
375570 crew  Cyan9
pi_150845609
ScoreWiz is weer open, één van de grotere en vooral uitgebreide poll voor het aankomende ESC.

http://tummiweb.com/scorewiz/poll/results
  vrijdag 20 maart 2015 @ 14:07:19 #271
214634 luchtverkeersleider
Ready for take off
pi_150848283
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:49 schreef Cyan9 het volgende:
ScoreWiz is weer open, één van de grotere en vooral uitgebreide poll voor het aankomende ESC.

http://tummiweb.com/scorewiz/poll/results
Leuk! Ik zal dit weekend ook eens even mijn punten doorgeven :D
  vrijdag 20 maart 2015 @ 17:48:42 #272
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_150854541
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet zozeer dat ze een risico nemen doordat het een moeilijker lied is, moeilijke liedjes hoeven geen probleem te zijn. Het is een gevaarlijk lied. Soms kom je er wel mee weg als je een of twee noten niet helemaal lekker pakt terwijl sommige noten direct heel erg vals kunnen klinken als je er niet lekker op zit. Dit liedje heeft dat, zeker in het begin.

Ik ga er ziet zomaar van uit dat hij het wel aan kan. Het zal ongetwijfeld een goede zanger zijn die het nummer heel mooi kan brengen, maar daar gaat het niet alleen om. Het gaat er ook om dat hij het daar, op dat moment en onder die druk goed kan zingen. Als hij daar in het begin een een of twee noten niet goed pakt kan hij nog wel eens lelijk onderuit gaan.

We hebben vaker goede zangers door het ijs zien zakken op het ESF podium. Neem Frankrijk 2011, Italië 2013, Noorwegen vorig jaar viel nog redelijk mee, maar het was duidelijk dat hij er niet lekker in zat.

Begrijp me niet verkeerd, van mij mag Noorwegen door. Al mis ik wel iets in het nummer, het is een van de mooiere inzendingen die ik tot nu toe gehoord heb.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 22:02:18 #273
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_150865307
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:48 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Niet zozeer dat ze een risico nemen doordat het een moeilijker lied is, moeilijke liedjes hoeven geen probleem te zijn. Het is een gevaarlijk lied. Soms kom je er wel mee weg als je een of twee noten niet helemaal lekker pakt terwijl sommige noten direct heel erg vals kunnen klinken als je er niet lekker op zit. Dit liedje heeft dat, zeker in het begin.

Ik ga er ziet zomaar van uit dat hij het wel aan kan. Het zal ongetwijfeld een goede zanger zijn die het nummer heel mooi kan brengen, maar daar gaat het niet alleen om. Het gaat er ook om dat hij het daar, op dat moment en onder die druk goed kan zingen. Als hij daar in het begin een een of twee noten niet goed pakt kan hij nog wel eens lelijk onderuit gaan.

We hebben vaker goede zangers door het ijs zien zakken op het ESF podium. Neem Frankrijk 2011, Italië 2013, Noorwegen vorig jaar viel nog redelijk mee, maar het was duidelijk dat hij er niet lekker in zat.

Begrijp me niet verkeerd, van mij mag Noorwegen door. Al mis ik wel iets in het nummer, het is een van de mooiere inzendingen die ik tot nu toe gehoord heb.
Ik vraag me af of dat een begaafde zanger onder druk zo'n uitglijder kan maken, door druk. Heeft Freddie Mercury bijvoorbeeld ooit een echt valse noot (een waarvan veel mensen het horen) gezongen bij een optreden? Goed, onder voldoende hoge druk is natuurlijk van alles mogelijk, alleen vraag ik me af of dat zo iemand zo'n druk zou ervaren als het zo gemakkelijk is voor hem om een liedje goed te zingen.
#NoDAPL
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2015 @ 23:26:13 #274
368283 ato
pi_150869387
Ik vind Noorwegen niet vals hoor, goed lied gezongen door 2 mysterieuze artiesten die een chemie hebben.
pi_150875245
Volgens mij heb ik nog nooit iets over Walk Along gezegd, dus hierbij:
ik vind het geen slecht nummer, maar wel erg doorsnee en zéker voor het ESF. De voorgaande twee jaren hadden we apartere nummers waar we onderuit mee konden gaan en wat goed heeft uitgepakt, maar Walk Along is in contrast daarmee nogal saai. Zeker de laatste minuut is compleet overbodig. Na één keer luisteren is het al de laatste twee minuten, dus als we doorgaan zie ik geen hoge finaleplaats.
Ik denk wél dat Nederland de finale kan halen, maar het zal van de podiumpresentatie gaan afhangen. Top 10 gaat het zeker niet worden denk ik, zeker aangezien dit nummer door alle herhaling steeds sneller gaat vervelen. Nu kan ik het al geen tien seconden meer uithouden hiermee.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')