abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:02:26 #226
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_150633224
Heftig dagje. Zaten hier wel paaseitjes bij. Heb nu 2 zakjes omdat ik 2 wijken loop. En ik ben net een maandje aan het lijnen :P. Dus ik mag 2 eitjes van mezelf (1 voor elke wijk) en de rest gaat naar manlief
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_150633592
Hier heerlijk rustig voor een zaterdag. Geen AH-paasspecial (wellicht volgende week). Had me er helemaal op voorbereid.
Tasje post en een half tasje hah. Zelfs voor een rustige zaterdag erg weinig.
Lekker langzaam gelopen, gisteravond enkel omgezwikt, dus normale tempo zat er niet in vandaag.
Nu weer met het pootje omhoog zitten.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:17:17 #228
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150634786
Middag :)

Prima te doen. De verwachte 9 tassen HAH waren niet voor mij maar voor mijn collega(invaller voor de vaste bezorgster). Die was er niet zo blij mee ;)

Ikzelf had 6 tassen HAH, (voor 2 wijken 3HAH en 1 wijk 4 HAH waaronder de AH paasspecial) maar had alles in 3 tassen gedaan. Wellicht over 6 tassen verdeeld ivm gewicht.
In elke HAH-wijktas een zakje met eitjes (bedankt AH) :D

Nog een ex-collega pbz-scooter gesproken en de reden waarom hij er mee was opgehouden.
Was toch weer een ander en aannemelijker verhaal dan die rond ging ;)

Vandaag vanuit PostNL een 25% kortingsbon voor ECCO's binnen gehad.
Jammer dat deze niet online zijn in te wisselen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:35 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

tja, wel wat naïef om een brief met bankpas zomaar weg te geven.
Er werd geprobeerd een brief van de Rabobank te ontfutselen ;) Zelfs op een/het depot :o
Dus er werd in dit geval niets vrijwillig afgestaan :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 14-03-2015 16:54:32 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150634909
Geen paaseitjes hier. :'( Wel de paasspecial.

Die kortingsbonnen van ecco zijn wel laat dit jaar. De eerste is geldig van 1 januari t/m 30 april.
Ik begon al te denken dat die nu ook al afgeschaft waren.
pi_150634987
De volgende bezuinigingsmaatregel: nog maar 25% korting op de Ecco's, ipv 38. Als ze dat nou wat eerder hadden gemeld, had ik vorig jaar nog snel een extra paar gekocht. Als ze dan toch hadden willen bezuinigen dan had ik liever gehad dat ze bijv. nog maar 1 of 2 paar per jaar zouden doen, ipv 3. De duurzaamheid van de Ecco's mag dan wat tegenvallen (zeker in relatie tot de prijs), maar ik denk niet dat veel mensen 3 paar per jaar zullen verslijten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 maart 2015 @ 16:30:45 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150635124
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:02 schreef superkimmi het volgende:
Heftig dagje. Zaten hier wel paaseitjes bij. Heb nu 2 zakjes omdat ik 2 wijken loop. En ik ben net een maandje aan het lijnen :P. Dus ik mag 2 eitjes van mezelf (1 voor elke wijk) en de rest gaat naar manlief
Ik had maar één wijk, maar wel twee zakjes, omdat het op papier twee wijken zijn, maar in de praktijk als een wijk weg wordt gelopen :)

HAH zat in zes tassen, maar het had ook makkelijk de helft kunnen zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_150635680
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:23 schreef Rafierafie het volgende:
Geen paaseitjes hier. :'( Wel de paasspecial.

Hier wel paaseitjes, geen paasspecial ;)
pi_150635942
Zelfs op de eitjes is bezuinigd. Vorig jaar waren de zakjes groter, nu nog maar 19 eitjes per zakje. Gelukkig had ik twee wijken...
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 14 maart 2015 @ 17:13:49 #234
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150636217
1 zak eitjes weggegeven aan enkele kids in het dorp om de reden dat iemand niet thuis was om een bol.com pakketje(welke niet door de brievenbus ging (DUH)) aan te nemen.

De kids gingen uit eigen beweging (of ik het wel goed vond ;) ) rond in het dorp zoeken en deze persoon bleek op familiebezoek een paar straten verderop te zijn en zou daar nog wel even blijven.
Pakketje op het desbetreffende adres besteld en de kids blij gemaakt met een zakje paaseitjes :)
pi_150636285
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 17:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zelfs op de eitjes is bezuinigd. Vorig jaar waren de zakjes groter, nu nog maar 19 eitjes per zakje. Gelukkig had ik twee wijken...
Ikke 21 :)
(van tweede wijk niet meegenomen)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 maart 2015 @ 17:19:09 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150636400
ik heb 2x20 eitjes
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_150636894
Meer mensen waarbij de tijden ineens zo weergegeven zijn in Mijn Werk?

Kan er iig weer meer dan 1 reden opgegeven worden :Y zal mij benieuwen wat er goedgekeurd wordt. Op ene wijk 20 minuutjes er over heen vanwege de drukte (herladen, vaak nieuwe bundel pakken etc) en nog 5 minuten aan het stickeren geweest over beide wijken samen (kpn.....), andere wijk 15 ook vanwege het vele HAH. En dan dus nog die 15 minuten die ze er in mijn ogen onterecht afgehaald hebben :P

Wel weer bundeltjes waar weinig setjes in zaten. Dat kost mij iig toch best veel tijd steeds, de boel steeds los maken en in de tas doen. En natuurlijk past er dan veel minder in de tas.

Toch wel op beide wijken gelukkig netjes de eitjes! Dacht dat ze bij die ene misschien niet erin zaten, maar zaten dan waarschijnlijk toch in die ene tas die nog op het depot stond :D

Ik kan trouwens nu wel zien hoeveel tijd ik toen straks doorgegeven heb. Meen me toch te herinneren dat je dat eerder niet kon zien, of ben ik nou gek :P

[ Bericht 8% gewijzigd door VixenFromHell op 14-03-2015 18:08:52 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_150638835
Deze achtergebleven regio gaat binnenkort ook over op Mijn Werk. Het zal mij benieuwen, lijkt mij wel handig, als het tenminste goed werkt.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 19:27:11 #239
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_150640519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De volgende bezuinigingsmaatregel: nog maar 25% korting op de Ecco's, ipv 38.
:')! Maar je kunt ze nu wel op meer plaatsen inleveren... joepie.

En, 'geplande verspreidingsmaand: eind januari' _O-

Nou ja, ik had er toch al geen zak aan. Mijn maat hebben ze toch niet.
pi_150643640
Hier in eerste instantie geen paaseitjes, wel de paas-special en omdat er op dat depot weer eens geen PEt'ter te bekennen was, heb ik die taken maar op me genomen.
Was wat mis gegaan met de h.a.h in de ochtend-wijken, dus 2 van mijn 4 h.a.h. tassen aan een collega meegegeven, zodat zij ook kon beginnen. Iemand met een ochtendwijk had h.a.h. van haar wijk meegenomen, omdat de zijne niet was geleverd. H.a.h. van die ochtendwijk stond om 13:00 nog steeds op het VBL. toen ik aan het herladen toewas, stond de h.a.h. van die wijk er weer (en iemand was zo lief geweest om alvast van 2 tassen h.a.h. er eentje te maken) dus die gepakt. Lekker zooitje dus, maar onder in die nagebrachte tas zaten paaseitjes :-)

@vixxen: staat er bij ons ook zo in: sinds we in 2015 op onze looptijd (code 062) gekort zijn staat er bij ons ook al zo in. Was bij mij de 1e week van januari al raak toen ik extra tijd op veel volume moest bji-boeken op een wijk.

@Zombo: ik vind mijnwerk erg handig. Vanmorgen zat ik even te twijfelen of ik echt maar 1 (middag) wijk had en kon dit checken op "mijnerk" Ook verlof aanvragen en dergelijke is in een paar muisklikken geregeld.
pi_150649320
Hoeveel makkelijker is "Mijn werk" t.o.v. het sturen van een mailtje naar de planner of TC :?
Wij gebruiken het nog steeds niet en ik heb niet de indruk dat het nou echt zoveel makkelijker of sneller werkt.
pi_150649447
De planner hier leest de mails niet eens :')
  zondag 15 maart 2015 @ 06:00:47 #243
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150653693
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 23:28 schreef Rafierafie het volgende:
Hoeveel makkelijker is "Mijn werk" t.o.v. het sturen van een mailtje naar de planner of TC :?
Wij gebruiken het nog steeds niet en ik heb niet de indruk dat het nou echt zoveel makkelijker of sneller werkt.

Overigens werkt 'mijnwerk' op mijnpostnl nog amper bij mij. Ik kan iig niet zien welke uren/wijken, hoeveelheid HAH etc ik heb, niet zien.
Ook krijg ik nu weer, terug van weggeweest, meldingen over SAP netweaver (inloggen met gebruikersnaam/paswoord).
En ik heb gisteren de mijnwerk-app eens geïnstalleerd om te proberen. Ik kom niet verder dan niet kunnen inloggen :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 15-03-2015 06:22:28 ]
pi_150655261
Het gaat nu iets beter, maar onze planner was telefonisch moeilijk bereikbaar, luistert voicemail niet af, leest niet zo vaak zijn mail en ach en hij vergeet af en toe ook te plannen ;), bijvoorbeeld vervanging te regelen als iemand vakantie heeft. Vervelend is dat we ook niet kunnen ‘helpen’ als we het aan zien komen, omdat we geen roosters meer te zien krijgen.
Soms krijg ik een mailtje of sms-je met: ‘lossen jullie die wijk samen op’. Niet iedereen leest dat natuurlijk (op tijd) en je ziet elkaar niet, hebt niet altijd een telefoonnummer…. langer bezig met regelen dan als ik de wijk alleen zou lopen.
Volgende keer is mijn antwoord dus gewoon: nee.

Zal blij zijn als ik weer een rooster kan zien (en welke wijken er nog open staan). Gewoon thuis, die app begin ik niet aan.

Fijne zondag!
pi_150655415
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 06:32 schreef Pietertje71 het volgende:
Eventjes terug vroeg ik of iemand al bekend was met dat er een proef draait voor postbezorgers in een auto/bus met het stuur aan de rechter kant. Zie hier:

[..]

Zelf denk ik dat de tijdswinst best wel meevalt, of PostNL moet veel mensen verplichten de buitenbrievenbus zo te installeren dat de postbezorger amper tot niet hoeft te bewegen om de post te kunnen bezorgen.
Overigens: had Van Gend & Loos dit niet al eens eerder?

Of.....1 april-grapje?
Geen 1 april grap :) Mijn man (en vijf collega's) mogen maandag gaan proefrijden met een van deze auto's. Hij zal ook geïnterviewd gaan worden door de lokale en regionale media.
Wij betwijfelen of het efficiënter en veiliger is aangezien je in het buitengebied vaak heel de straat pakt en niet op en neer gaat rijden (eerst de rechter- en dan linkerkant van de straat). Maar het is een proef. Na vier maanden gaan ze weer rijden met een auto met het stuur aan de linkerkant en dan gaan ze de resultaten vergelijken. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
  zondag 15 maart 2015 @ 10:10:04 #246
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150656004
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 09:19 schreef LanaWoef het volgende:

[..]

Geen 1 april grap :) Mijn man (en vijf collega's) mogen maandag gaan proefrijden met een van deze auto's. Hij zal ook geïnterviewd gaan worden door de lokale en regionale media.
Wij betwijfelen of het efficiënter en veiliger is aangezien je in het buitengebied vaak heel de straat pakt en niet op en neer gaat rijden (eerst de rechter- en dan linkerkant van de straat). Maar het is een proef. Na vier maanden gaan ze weer rijden met een auto met het stuur aan de linkerkant en dan gaan ze de resultaten vergelijken. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
^O^
pi_150669753
Welke mogelijkheden heb ik als ik mijn verlofuren niet voor 1 juli kan opmaken (omdat ze niet opraken zelfs al zou ik alle dagen vrij nemen)? Buiten ontslag nemen.
pi_150669954
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:50 schreef ItaloDancer het volgende:
Welke mogelijkheden heb ik als ik mijn verlofuren niet voor 1 juli kan opmaken (omdat ze niet opraken zelfs al zou ik alle dagen vrij nemen)? Buiten ontslag nemen.
Als je ze niet KAN opmaken (omdat je bv nooit gelegenheid krijgt) kan je met je TC overleggen of er een andere oplossing is. En beter nu dan eind juni. Het gaat alleen om het wettelijk verlof hè (4x je contracturen per week) wat je op moet maken.
pi_150670503
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:56 schreef zombo het volgende:

[..]

Als je ze niet KAN opmaken (omdat je bv nooit gelegenheid krijgt) kan je met je TC overleggen of er een andere oplossing is. En beter nu dan eind juni. Het gaat alleen om het wettelijk verlof hè (4x je contracturen per week) wat je op moet maken.
Nee, het verlof over de overuren die ik in 2014 heb gemaakt (als zaterdagwerker) moet ik voor 1 juli opmaken. Alleen kan ik dat niet met mijn contract van 3,5 uur per week.
pi_150670659
Hier is dat ook steeds lastig, maar bij mij hebben ze bij mijn laatste vakantie toch ook doordeweeks uren gebruikt. Eerder kreeg ik wel eens te horen dat dat eigenlijk niet mocht bij een zaterdagcontract, maar anders komen ze idd niet op. Vanaf zaterdag heb ik ook weer een week vrij, hopelijk hebben ze idd die uren weer doordeweeks ingezet want daarom heb ik juist vakantie gevraagd :P (dat heb ik er uiteraard ook wel bij gezegd ;))
Dat gaat hier ook over alle uren en niet alleen die van mijn contract.

[ Bericht 11% gewijzigd door VixenFromHell op 15-03-2015 18:24:11 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')