Boom heeft wel eens gezegd dat hij de Strade Bianche op Parijs Roubaix na de mooiste koers vind en dat de 2 koersen zijn die het meest op zijn lijf geschrevenquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Boom rijdt op zaterdag Strade Bianche en op zondag PN, ook een combinatie die bijna niet voorkomt..
Nou, John Talen heeft 'm ook wel eens gewonnen, maar toen heette die nog anders.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:39 schreef koloskabouter het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Ik had er, eerlijk gezegd, nog nooit van gehoord. En ik volg het wielrennen toch behoorlijk. Leuke lijst met winnaars ook wel.
Lijkt me sterk, in de Strade Bianche zit veel te veel steil klimwerk.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:43 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Boom heeft wel eens gezegd dat hij de Strade Bianche op Parijs Roubaix na de mooiste koers vind en dat de 2 koersen zijn die het meest op zijn lijf geschreven
Nee hoor.quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou, John Talen heeft 'm ook wel eens gewonnen, maar toen heette die nog anders.
En het is nog maar de vraag of Astana PR mag rijden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:43 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Boom heeft wel eens gezegd dat hij de Strade Bianche op Parijs Roubaix na de mooiste koers vind en dat de 2 koersen zijn die het meest op zijn lijf geschreven
laatste stukje is stijl over de straten in Siena maar als je maar genoeg voorsprong pakt op de lastige onverharde stukken moet het te doen zijn voor een Lars Boom. Vorig jaar bleef hij ook sterk overeind in de Eneco Tour in de Ardennenquote:Op woensdag 4 maart 2015 19:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, in de Strade Bianche zit veel te veel steil klimwerk.
Boom lijkt wel heel veel magerder geworden sinds hij bij Astana zit, dus ik sluit niks uit.quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, in de Strade Bianche zit veel te veel steil klimwerk.
Het is niet alleen het laatste stukje hè, het is de hele dag op en af en ook die onverharde stukken zijn echt niet allemaal mooie vlakke wegen, maar gaan vaak ook gewoon de hoogte in. Behalve Cancellara zijn de toppers in deze koers vrijwel zonder uitzondering allemaal pure heuvelkleppers. of op zijn minst mensen die in een echte heuvelkoers wel eens wat hebben laten zien en daar hoort Boom gewoon niet bij.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:18 schreef Evertjan het volgende:
[..]
laatste stukje is stijl over de straten in Siena maar als je maar genoeg voorsprong pakt op de lastige onverharde stukken moet het te doen zijn voor een Lars Boom. Vorig jaar bleef hij ook sterk overeind in de Eneco Tour in de Ardennen
Goh, ik dacht dat hij ook de Ferijn Pijl, de vroegere naam dacht ik, gewonnen had. Of vergis ik me nu?quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Hij won weleens de GP Pino Cerami maar dat is een andere koers.
FORZA !!quote:do 05 mrt 2015, 05:30
Italië lonkt voor Dekker na sterke uurrecordpoging
Van onze Telesportredactie
De Italiaanse WorldTour-formatie Lampre-Merida gaat de komende dagen intern bespreken of Thomas Dekker per direct een versterking voor de ploeg kan zijn.
Het fietsenmerk Merida heeft aangedragen om Dekker na zijn sterke uurrecordpoging (hij wist 52,221 kilometer te halen) aan te trekken.
"Wij willen de ploeg sowieso internationaler maken en zijn al enige tijd op zoek naar een renner uit de Benelux”, benadrukt Peter Koperdraad namens Merida.
"Eind vorig jaar viel de naam Dekker al, maar toen werd zijn komst door de Italianen tegengehouden omdat ze wezen op zijn drie mindere jaren bij Garmin. Misschien dat zijn poging om het uurrecord aan te vallen wel indruk heeft gemaakt. Deze week gaan we opnieuw praten.”
quote:Lotto-Jumbo zal zonder Robert Gesink aan de start verschijnen in de Tirreno-Adriatico, de rittenkoers in de World Tour die woensdag 11 maart begint.
Dat heeft de Nederlandse formatie donderdag bekendgemaakt. Gesink laat verstek gaan wegens de onrustige periode die hij achter de rug heeft.
Onlangs werd hij vader van een zoon, waarbij zijn vrouw een heftige bevalling kende. "De afgelopen tijd draaide alles om mijn familie en daardoor kan ik in de Tirreno niet mijn gewenste niveau halen", aldus Gesink.
"Ik heb in de Algarve een valse start gemaakt en niet de intensiteit kunnen opdoen die ik wilde. Nu Bram weer thuis is, hoef ik mij minder zorgen te maken en kan ik weer meer tijd en aandacht besteden aan de fiets. Ik ga mij nu via andere koersen voorbereiden op de Ronde van het Baskenland"
Door de afwezigheid van Gesink kan er een streep door de klassementsapiraties van Lotto-Jumbo. "Maar we hebben nu andere mooie plannen", aldus ploegleider Erik Dekker.
"Ons doel was om met Robert top tien te rijden in de Tirreno. Dat wordt nu lastig. We zijn echter flexibel en gaan met goede nieuwe doelstellingen van start. Met Tom Van Asbroeck gaan we de uitdaging aan in de sprint."
Dat wordt geen gemakkelijke klus, beseft Dekker. "Winnen wordt met Marcel Kittel, Mark Cavendish en Peter Sagan aan het vertrek lastig, maar meedoen om de derde of vierde plaats is een mooi streven."
Mollema
Bauke Mollema fungeert als kopman van Trek in de Tirreno. De 28-jarige ronderenner krijgt steun van Fabian Cancellara, Stijn Devolder, Jaroslav Popovitsj, Hayden Roulston, Jasper Stuyven, Julian Arredondo en Markel Irizar.
Mollema gaf afgelopen maand wegens ziekte op in de Ruta del Sol. Afgelopen weekeinde eindigde hij als achtste in La Drome Classic, een Franse eendagskoers.
De Tirreno-Adriatico kent een sterk deelnemersveld. Titelverdediger Alberto Contador, Chris Froome, Nairo Quintana en Vincenzo Nibali staan aan de start.
Ah, net te laatquote:Gesink zet streep door Tirreno-Adriatico
Donderdag 05 maart 2015
Elite men - Lotto-Jumbo rijdt volgende week in de Tirreno-Adriatico zonder Robert Gesink. De Achterhoeker rijdt niet in Italië vanwege de onrustige periode die hij achter de rug heeft. “Ik ben blij dat mijn zoontje Bram vandaag het ziekenhuis heeft verlaten."
"De afgelopen tijd draaide alles om mijn familie en daardoor kan ik in de Tirreno niet mijn gewenste niveau halen. Ik heb in de Algarve een valse start gemaakt en niet de intensiteit kunnen opdoen, die ik wilde. Nu Bram weer thuis is, hoef ik mij minder zorgen te maken en kan ik weer meer tijd en aandacht besteden aan de fiets. Ik ga mij nu via andere koersen voorbereiden op de Ronde van het Baskenland.”
Geen klassementsambities
Ploegleider Erik Dekker zet zonder Gesink een streep door de klassementsambities van zijn renners. De Drent ziet voor elk van zijn renners wel een uitdaging in de Tirreno. “Sep Vanmarcke moet fit blijven en zich zo goed mogelijk voorbereiden op de klassiekers. Voor Laurens ten Dam en Kevin De Weert is het belangrijk dat zij de laatste dag beter zijn dan de eerste. Rick Flens, Tom Leezer en Robert Wagner kunnen Tom helpen in de sprint. Voor Paul Martens zijn er een paar aankomsten waar hij zijn eigen plan kan treken.”
op Van Asbroeck duidt..quote:Rick Flens, Tom Leezer en Robert Wagner kunnen Tom helpen in de sprint.
twitter:stephenfarrand twitterde op zaterdag 07-03-2015 om 09:32:23The strong head/side wind on the second half of the @StradeBianche route will split the race more than the climbs and dirt roads. reageer retweet
'Romandië 98 - de 2015 versie'quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:17 schreef DeeBee het volgende:
Tirreno wordt weer een mutantentopshow te zien met die startlijst.
twitter:CadelOfficial twitterde op zaterdag 07-03-2015 om 13:09:46Sector five with new gravel was busy...20-25 punctures? @GregVanAvermaet punctured, @peterstetina gave him a wheel. Good work boys! reageer retweet
twitter:CadelOfficial twitterde op zaterdag 07-03-2015 om 13:11:14I'm guessing most teams have run out of spare wheels with 110km to go 😳 #StradeBianche reageer retweet
Wordt Knuffels ploegleider?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:49 schreef wimderon het volgende:
Kopgroep van 8 (Pirazzi, Berlato, Arredondo, Colli, Fonzi, Ovetsjkin, Lozano en Kosjevoj) op dit moment nog ruim 3 minuten voor het peloton.twitter:CadelOfficial twitterde op zaterdag 07-03-2015 om 13:09:46Sector five with new gravel was busy...20-25 punctures? @GregVanAvermaet punctured, @peterstetina gave him a wheel. Good work boys! reageer retweet
twitter:CadelOfficial twitterde op zaterdag 07-03-2015 om 13:11:14I'm guessing most teams have run out of spare wheels with 110km to go 😳 #StradeBianche reageer retweet
Steek die maar in je zak, NOStwitter:NortHesse twitterde op zaterdag 07-03-2015 om 14:08:39Gelukkig heeft de @PubliekeOmroep ook aandacht voor de prachtige #StradeBianche op tv. #ohnee #Sporza reageer retweet
Ditquote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:07 schreef baggerbaas het volgende:
Die Giro rit naar Montalcino in de regen
2011 was ook genieten.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:07 schreef baggerbaas het volgende:
Die Giro rit naar Montalcino in de regen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |