je betaalt toch wel bij of zie ik het nu verkeerd?quote:Op zondag 1 maart 2015 23:48 schreef fh101 het volgende:
Jeetje wat krijg ik weinig terug![]()
Andere jaren altijd rond de 700, dit jaar maar 150... Leuk hoor zo'n naheffing. Aan de andere kant, blij dat ik niet bij hoef te betalen
Ik krijg altijd een brief van de gemeente met de WOZ waarde waarop de ontroerendgoedbelasting wordt berekend. Heb jij die gehad in 2014? Zo ja, daar staat je woz waarde op.quote:Op zondag 1 maart 2015 23:50 schreef michl058 het volgende:
Ik heb een vraag met betrekking tot de in te vullen WOZ-waarde van mijn nieuwbouwwoning.
Ik heb een WOZ-beschikking 2015 gekregen voor een bedrag van 185k, maar deze kan ik voor de aangifte 2014 niet gebruiken begrijp ik.
De bouw van de woning is begonnen in februari 2014, de woning heb ik gekocht in april 2014 en ik heb in augustus de sleutel gekregen. Hoe kom ik aan de juiste WOZ-waarde? Is dit de aankoopprijs van grond + woning of zit ik helemaal verkeerd?
Alvast bedankt
Wisselend loon?quote:Op zondag 1 maart 2015 23:49 schreef EilandjeOnline het volgende:
Voorheen kreeg ik altijd rond de 1000,= terug van de belasting.
Vorig jaar is dat ineens veranderd, ik kreeg 78,= terug
Dit jaar moet ik zelf 58,= betalen.
Ik snap niet wat er is veranderd.
De verrekende arbeidskorting staat op 2000, vorig jaar was dat 1400
Ook staat er dat er WEL loonheffingskorting is toegepast
Verder , geen bonussen of andere onverwachte inkomsten.
Wel krijg ik steeds nieuwe contracten aangeboden maar ik ben niet van werkgever of detacheerbedrijf veranderd
Ik hoef niet bij te betalen nee, maar het bedrag dat ik terug krijg is veel lager dan de afgelopen jaren, helaas.quote:Op zondag 1 maart 2015 23:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je betaalt toch wel bij of zie ik het nu verkeerd?
In 2014 heb ik niets van de gemeente gekregen. Ook in het digitale loket is geen WOZ-waarde voor 2014 terug te vinden.quote:Op zondag 1 maart 2015 23:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik krijg altijd een brief van de gemeente met de WOZ waarde waarop de ontroerendgoedbelasting wordt berekend. Heb jij die gehad in 2014? Zo ja, daar staat je woz waarde op.
dan betaal je wel omdat je minder krijgt.....quote:Op zondag 1 maart 2015 23:52 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ik hoef niet bij te betalen nee, maar het bedrag dat ik terug krijg is veel lager dan de afgelopen jaren, helaas.
heb je dan wel ontroerendgoedbelasting betaald in 2014?quote:Op zondag 1 maart 2015 23:52 schreef michl058 het volgende:
[..]
In 2014 heb ik niets van de gemeente gekregen. Ook in het digitale loket is geen WOZ-waarde voor 2014 terug te vinden.
Nee ook niet.quote:Op zondag 1 maart 2015 23:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
heb je dan wel ontroerendgoedbelasting betaald in 2014?
even bellen in de loop van de week naar de BD. Ik zou het niet maandag of dinsdag doen tenzij je uren wilt wachtenquote:
Dat zal ik inderdaad even doen dan. Bedankt.quote:Op zondag 1 maart 2015 23:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
even bellen in de loop van de week naar de BD. Ik zou het niet maandag of dinsdag doen tenzij je uren wilt wachten
Met jouw vraag heeft de medewerker wel eens afwisseling van de vraag waarom nu de kapitaalverzekering aan is gevinkt....quote:Op zondag 1 maart 2015 23:59 schreef michl058 het volgende:
[..]
Dat zal ik inderdaad even doen dan. Bedankt.
vorig jaar toen ik 78 euro terug kreeg kreeg een collega van mij wel rond de 1000 euro terug en dat terwijl we hetzelfde verdienden en al een jaar samenwerkten. We zijn samen begonnen in het bedrijf. Voor deze baan waren we beiden werkloos.quote:
Wellicht heeft de collega wel enorme zorgkosten gehad of een andere grote aftrekpost.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:01 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
vorig jaar toen ik 78 euro terug kreeg kreeg een collega van mij wel rond de 1000 euro terug en dat terwijl we hetzelfde verdienden en al een jaar samenwerkten. We zijn samen begonnen in het bedrijf. Voor deze baan waren we beiden werkloos.
afvalstofheffing en rioolheffing ook niet betaald?quote:Op maandag 2 maart 2015 00:03 schreef michl058 het volgende:
[..]
Nooit bij stilgestaan eigenlijk.. Wel apart inderdaad.
Dat wordt nog een naheffing.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:03 schreef michl058 het volgende:
[..]
Nooit bij stilgestaan eigenlijk.. Wel apart inderdaad.
Alleen voor mijn voormalige huurwoning.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
afvalstofheffing en rioolheffing ook niet betaald?
Heb je je verhuizing wel officieel doorgegeven?quote:Op maandag 2 maart 2015 00:04 schreef michl058 het volgende:
[..]
Alleen voor mijn voormalige huurwoning.
ik vermoed dat je de ontroerendgoedbelasting via de notaris hebt betaald. Zo ging dat wel bij mij en bij vele anderen nadat ik het eens vroeg.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:04 schreef michl058 het volgende:
[..]
Alleen voor mijn voormalige huurwoning.
Ja dat is doorgegeven en ook verwerkt. Heb daar de bevestiging maanden geleden al van gehadquote:Op maandag 2 maart 2015 00:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je je verhuizing wel officieel doorgegeven?
Ah goeie, dat was bij ons ook het eerste jaar.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik vermoed dat je de ontroerendgoedbelasting via de notaris hebt betaald. Zo ging dat wel bij mij en bij vele anderen nadat ik het eens vroeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |