abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150171712
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 10:28 schreef waht het volgende:

[..]

'We' dachten ook dat de Irakezen, die toch minder op ons lijken, democratie zouden omarmen. Gelukkig is dat een meer Amerikaans kwaaltje en weten Europeanen heus wel dat andere volkeren niet exact hetzelfde willen en denken als wij.
Hoewel Amerikanen nog stompzinniger niveau's van etnocentrisme weten te bereiken dan Europeanen, heb ik geen reden om hierin nobele motieven te veronderstellen. Ik heb geen serieuze poging om democratie te brengen gezien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_150174378
Russia Today die normaal gesproken live streams heeft van PEGIDA demonstraties in Duitsland, 100 pro-Communisten die in Kiev de straat op gaan etc. heeft geen beelden van de stille tocht in Moskou.

In plaats daarvan worden er interviews gehouden over hoe Hybrid Warfare effectief is tegen Supermachten, zoals de VS.

In Rusland zelf is het niet anders:

jason_corcoran twitterde op zondag 01-03-2015 om 12:39:07 57 Channels and theres nothing on: Russian state TV blackout so far on the #Nemtsov march. Have to turn to foreign media Sky, CNN, Euronews reageer retweet

[ Bericht 62% gewijzigd door Nintex op 01-03-2015 12:57:26 ]
pi_150174730
Zo'n 10.000 mensen worden tegen gehouden bij de metaal detectors, zodat de opkomst van de mars klein lijkt:

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 16:15 schreef crystal_meth het volgende:
Retweeted 2116 times:
olgatokariuk twitterde op zaterdag 28-02-2015 om 00:59:40 Unbelievable: scene of #Nemtsov murder is being washed. Kinda shows how serious investigation gonna be - via @NeilRem http://t.co/1g3kcX301r reageer retweet
typisch, één persoon zegt het en iedereen neemt meteen aan dat het betekenisvol is. Wat zouden die mensen nog hopen te vinden op de plek, welk bijkomend onderzoek moest er volgens hen nog uitgevoerd worden? De kogelhulzen zijn verzameld, er valt smeltende sneeuw, daar ga je geen DNA of bandprofielen vinden...
Blijkbaar had de politie van Moskou meer willen vinden, maar dat is weggespoeld door de regen. Hoewel iedereen die de beelden heeft gezien kan bevestigen dat er geen regen was...

juergvollmer twitterde op zondag 01-03-2015 om 11:34:14 «Regen hat die Spuren verwischt», klagt Moskauer Polizei nach #Nemzow-Mord. Der «Regen» trägt eine gelbe Jacke... 1/2 http://t.co/hgdXcxp0Ue reageer retweet

[ Bericht 41% gewijzigd door Nintex op 01-03-2015 13:09:12 ]
pi_150175156
ze zeggen dat het in "relationele sferen" is gebeurd :') :') :')
br@m
pi_150175206
Politie langs de brug

[ Bericht 44% gewijzigd door Nintex op 01-03-2015 13:32:37 (snipers waren oude foto) ]
  zondag 1 maart 2015 @ 13:20:17 #181
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150175257
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:59 schreef Nintex het volgende:
Zo'n 10.000 mensen worden tegen gehouden bij de metaal detectors, zodat de opkomst van de mars klein lijkt:

[ afbeelding ]

[..]

Blijkbaar had de politie van Moskou meer willen vinden, maar dat is weggespoeld door de regen. Hoewel iedereen die de beelden heeft gezien kan bevestigen dat er geen regen was...

juergvollmer twitterde op zondag 01-03-2015 om 11:34:14 «Regen hat die Spuren verwischt», klagt Moskauer Polizei nach #Nemzow-Mord. Der «Regen» trägt eine gelbe Jacke... 1/2 http://t.co/hgdXcxp0Ue reageer retweet
Eén van de eerste berichten over z'n dood sprak over het lijk dat daar lag terwijl er smeltende sneeuw viel. Nee, ik heb geen bron, dacht niet dat ik zoiets had moeten saven om het te kunnen bewijzen.

Zeg je nu dat dit allemaal door de man in gele jas is natgespoten?
are we infinite or am I alone
pi_150175390
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 13:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Eén van de eerste berichten over z'n dood sprak over het lijk dat daar lag terwijl er smeltende sneeuw viel. Nee, ik heb geen bron, dacht niet dat ik zoiets had moeten saven om het te kunnen bewijzen.

[ afbeelding ]
Zeg je nu dat dit allemaal door de man in gele jas is natgespoten?
Nee, maar het lijkt me niet dat extra water heeft geholpen om sporen wel te bewaren.

Ook interssant,

Tijd die de politie nodig had om een paar studenten met een Oekrainse vlag van de brug te plukken: 12 seconden.
Tijd die de politie nodig had om bij Nemtsov te komen:
12 minuten.

Coverage op Russische Staats TV over Nemtsov moord: 0
En het kapot en belachelijk maken van de oppositie gaat gewoon door:
MarkSleboda1 twitterde op zondag 01-03-2015 om 13:21:20 Moscow police say ~7000 at #Nemtsov memorial march in city of 12 million+ Feel the love the #Russia people had for neoliberal #BorisNemtsov reageer retweet
Het zullen er geen miljoenen zijn, maar duidelijk meer dan 7000 man. De vraag is, waarom de Russische media dit event zo aan het downplayen is. Gelukkig laten organisaties als RT hierdoor wel zien wie ze zijn, smerige propagandakanalen van het Kremlin die verboden zouden moeten woorden buiten de grenzen van Putin's fascistische rijk.
  zondag 1 maart 2015 @ 13:32:03 #183
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150175489
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 13:27 schreef Nintex het volgende:

[..]

Bollocks, ze onderbraken hun normale programma toen het nieuws bekend werd. zoek het op.
  zondag 1 maart 2015 @ 13:36:51 #184
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150175583
quote:

[..]

smerige propagandakanalen van het Kremlin die verboden zouden moeten woorden buiten de grenzen van Putin's fascistische rijk.
En dat van iemand die regelmatig RFE/RL en VOA quote...
pi_150175651
quote:

[..]

Nee, maar het lijkt me niet dat extra water heeft geholpen om sporen wel te bewaren.

Ook interssant,

Tijd die de politie nodig had om een paar studenten met een Oekrainse vlag van de brug te plukken: 12 seconden.
Tijd die de politie nodig had om bij Nemtsov te komen:
12 minuten.

En het kapot en belachelijk maken van de oppositie gaat gewoon door:
MarkSleboda1 twitterde op zondag 01-03-2015 om 13:21:20 Moscow police say ~7000 at #Nemtsov memorial march in city of 12 million+ Feel the love the #Russia people had for neoliberal #BorisNemtsov reageer retweet
Het zullen er geen miljoenen zijn, maar duidelijk meer dan 7000 man. De vraag is, waarom de Russische media dit event zo aan het downplayen is. Gelukkig laten organisaties als RT hierdoor wel zien wie ze zijn, smerige propagandakanalen van het Kremlin die verboden zouden moeten woorden buiten de grenzen van Putin's fascistische rijk.
Het is vrij belachelijk inderdaad. Gelukkig zijn er op fok nog wel blinde supporters van Poetin te vinden O+.
pi_150175853
Amerikaans complot, nice.
Conscience do cost.
  zondag 1 maart 2015 @ 13:50:09 #187
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150175860
quote:

[..]
De vraag is, waarom de Russische media dit event zo aan het downplayen is.
Dat is helemaal de vraag niet, dat was vrij voorspelbaar... :')
  zondag 1 maart 2015 @ 13:52:48 #188
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150175922
nevermind-
pi_150176012
Wanneer de spanningen zo aanwezig zijn lijkt het mij niet logisch op deze manier iemand te laten vermoorden als regeringsleider. Dan probeer je een moord op een ongeluk te laten lijken ofzo.

Denk nu dus nog niet aan Poetin.

Ow, en ook niet aan Amerika. Wat voor baat zouden die daar nu bij hebben? Obama wordt wel vaker belachelijk gemaakt dus dan zouden er al veel meer doden gevallen moeten zijn.

Denk ik zo
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_150176238
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 13:56 schreef paddy het volgende:
Wanneer de spanningen zo aanwezig zijn lijkt het mij niet logisch op deze manier iemand te laten vermoorden als regeringsleider. Dan probeer je een moord op een ongeluk te laten lijken ofzo.

Denk nu dus nog niet aan Poetin.
Misschien gaat het ook niet om de bedreiging die hij vormde maar om het afschrikken van oppositie in het algemeen. Vergeet niet dat Poetin ook al een tijdje bezig is om de naaste omgeving van opposanten aan te pakken, om zo opposanten en mensen die contact hebben opposanten af te schrikken.
pi_150176273
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien gaat het ook niet om de bedreiging die hij vormde maar om het afschrikken van oppositie in het algemeen. Vergeet niet dat Poetin ook al een tijdje bezig is om de naaste omgeving van opposanten aan te pakken, om zo opposanten en mensen die contact hebben opposanten af te schrikken.
Ik acht hem wel in staat tot moord, ik kan mij gewoon niet voorstellen dat hij dat op deze manier zou doen. Te doorzichtig als in ongeloofwaardig want iedereen die niet verder denkt zal meteen naar Poetin wijzen. Dat snapt hij zelf ook, dus zou het niet zo aanpakken denk ik
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zondag 1 maart 2015 @ 14:17:39 #192
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150176449
Nemtsov steunde Euromaidan, hij was tegen de annexatie van de Krim (zelfs khodorkovsky vindt dat de Krim Russisch is), hij was voorstander van sancties tegen Rusland, hij verzamelde bewijzen over Russische troepen in Oekraine. Allemaal zaken die hem een doelwit maakten voor Russische ultranationalisten (de Russische tea party zeg maar).
pi_150176481
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:09 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik acht hem wel in staat tot moord, ik kan mij gewoon niet voorstellen dat hij dat op deze manier zou doen. Te doorzichtig als in ongeloofwaardig want iedereen die niet verder denkt zal meteen naar Poetin wijzen
Acht hem in staat tot moord? Het is een moordenaar en een massamoordenaar. Hij komt er toch mee weg. Het idee dat hij betrapt zou kunnen worden en dan af zou moeten treden is Westerse projectie.
pi_150176545
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:17 schreef crystal_meth het volgende:
Nemtsov steunde Euromaidan, hij was tegen de annexatie van de Krim (zelfs khodorkovsky vindt dat de Krim Russisch is), hij was voorstander van sancties tegen Rusland, hij verzamelde bewijzen over Russische troepen in Oekraine. Allemaal zaken die hem een doelwit maakten voor Russische ultranationalisten (de Russische tea party zeg maar).
En ook eventueel doelwit van het Kremlin natuurlijk.
pi_150177004
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:09 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik acht hem wel in staat tot moord, ik kan mij gewoon niet voorstellen dat hij dat op deze manier zou doen. Te doorzichtig als in ongeloofwaardig want iedereen die niet verder denkt zal meteen naar Poetin wijzen. Dat snapt hij zelf ook, dus zou het niet zo aanpakken denk ik
Zo zijn vrijwel alle politieke moorden tot dusver gepleegd. Alleen Litvenko was een uitzondering met vergif. Buiten dat zijn vrijwel alle dissidenten dood geschoten.

Neem bijvoorbeeld Anna Politkovskaya.

Net als Nemtsov door 4 kogels geraakt, vermoord op de verjaardag van Putin in de lift van haar appartement.

Net als met Nemtsov beweerde Putin dat haar invloed in de politiek minimaal was en de moord een provocatie tegen de autoriteiten:
quote:
I repeat, her influence over political life in Russian was minimal. And in my opinion murdering such a person certainly does much greater damage from the authorities’ point of view, authorities that she strongly criticized, than her publications ever did.
Het was nota bene Nemtsov die via via waarschuwde dat ze in gevaar was:
quote:
an earlier statement made by Russian oligarch Boris Berezovsky, who claimed that former Deputy Prime Minister of Russia Boris Nemtsov received word from Hakamada that Putin threatened her and like-minded colleagues in person.
Nemtsov was vrijwel het enige overgebleven losse eindje van het hele Moscow bombings, Litvenko en Politkovskaya hoofdstuk.
  zondag 1 maart 2015 @ 14:36:58 #196
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150177027
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En ook eventueel doelwit van het Kremlin natuurlijk.
Volgens mij was ie voor het Kremlin levend meer waard, als doelwit voor hun "vijfde colonne" propaganda: de man sliep zelfs met de vijand (z'n Oekrainse vriendin). Bovendien was hij één van de architecten van de Jeltsin hervormingen en privatisaties, een periode waar de meeste Russen geen goede herinneringen aan overhouden.
pi_150177333
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Acht hem in staat tot moord? Het is een moordenaar en een massamoordenaar. Hij komt er toch mee weg. Het idee dat hij betrapt zou kunnen worden en dan af zou moeten treden is Westerse projectie.
Het gaat om deze moord. Deze moord plegen op deze wijze, zou voor veel mensen die met veel gevoel denken meteen richting Poetin wijzen. Denk niet dat hij op deze wijze een moord zou laten plegen in deze tijd. Neem aan dat hij iets meer hersens heeft en beseft dat er dan meteen naar hem gewezen gaat worden.
pi_150177770
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:47 schreef paddy het volgende:

[..]

Het gaat om deze moord. Deze moord plegen op deze wijze, zou voor veel mensen die met veel gevoel denken meteen richting Poetin wijzen. Denk niet dat hij op deze wijze een moord zou laten plegen in deze tijd. Neem aan dat hij iets meer hersens heeft en beseft dat er dan meteen naar hem gewezen gaat worden.
Het is niet dat hij dan een motie van wantrouwen krijgt of zo. Het is niet dat het Westen dan geen zaken meer met hem doet. Het is al jaren bekend dat het een schurk in de categorie Saddam is, ze doen geen zaken met hem omdat ze denken dat hij beschaafd is, maar omdat hij een enorm land met heel veel olie en gas bestuurt. Het slimmere deel van de eigen bevolking zal minder snel naar hem wijzen omdat hij heeft laten zie hoe gevaarlijk dat is, het dommere deel loopt vrolijk achter de media aan.
pi_150177897
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is niet dat hij dan een motie van wantrouwen krijgt of zo. Het is niet dat het Westen dan geen zaken meer met hem doet. Het is al jaren bekend dat het een schurk in de categorie Saddam is, ze doen geen zaken met hem omdat ze denken dat hij beschaafd is, maar omdat hij een enorm land met heel veel olie en gas bestuurt. Het slimmere deel van de eigen bevolking zal minder snel naar hem wijzen omdat hij heeft laten zie hoe gevaarlijk dat is, het dommere deel loopt vrolijk achter de media aan.
Ik ben juist geen fan van Poetin, maar dit is me te opzichtig allemaal.

Verschil dus van mening.
  zondag 1 maart 2015 @ 15:10:43 #200
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150178049
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:36 schreef Nintex het volgende:

[..]

Zo zijn vrijwel alle politieke moorden tot dusver gepleegd. Alleen Litvenko was een uitzondering met vergif. Buiten dat zijn vrijwel alle dissidenten dood geschoten.

Litvinenko is dan ook de enige zaak waar betrokkenheid van de FSB waarschijnlijk is. De meeste overlopers die voor een Westerse geheime dienst gaan werken houden zich op de achtergrond, die weten wat voor risico ze lopen. Litvinenko daarentegen zocht de publiciteit.

Politkovskaya had een hoop vijanden in Tsjetsjenië gemaakt, mensen die ze beschuldigde van moord, ontvoeringen, martelingen. Vijf Tsjetsjenen zijn schuldig bevonden aan haar moord. Novaya Gazeta besloot op zeker moment om geen journalisten meer naar Tsjetsjenië te sturen omdat er zoveel journalisten vermoord werden.
quote:
an earlier statement made by Russian oligarch Boris Berezovsky, who claimed that former Deputy Prime Minister of Russia Boris Nemtsov received word from Hakamada that Putin threatened her and like-minded colleagues in person.
Hoe betrouwbaar Berezovsky's woord is hebben we van een Londense rechter gehoord:
quote:
The court judged Berezovsky as an "inherently unreliable" witness, who "regarded truth as a transitory, flexible concept, which could be moulded to suit his current purposes" and that "At times the evidence which he gave was deliberately dishonest; sometimes he was clearly making his evidence up as he went along in response to the perceived difficulty in answering the questions."
En in z'n eigen woorden:
quote:
On 13 April 2007, in an interview with The Guardian, Berezovsky declared that he was plotting the violent overthrow of President Putin by financing and encouraging coup plotters in Moscow: "We need to use force to change this regime. It isn't possible to change this regime through democratic means. There can be no change without force, pressure."[15] He also admitted that during the last six years he had struggled hard to "destroy the positive image of Putin" and said that "Putin has created an authoritarian regime against the Russian constitution.... I don't know how it will happen, but authoritarian regimes only collapse by force."[164] Berezovsky said he had dedicated much of the last six years to "trying to destroy the positive image of Putin" held by many in the West by portraying him whenever possible as a dangerously anti-democratic figure.
Wat Litvinenko betreft:
quote:
In a report for the Conflict Studies Research Centre, Henry Plater-Zyberk, a lecturer at the Defence Academy of the United Kingdom and Russian politics expert, described Litvinenko as a one-man disinformation bureau, who was at first guided by Berezovsky but later in possible pursuit of attention for himself. Plater-Zyberk notes that Litvinenko made numerous accusations without presenting any evidence to give credence to his claims, and these claims which became increasingly outlandish were often accepted by the British media without question.[12] According to Michael Mainville, Litvinenko knew the secret to a conspiracy theory is that they are based upon an absence of proof, and that the more outlandish the claim, the harder it is to disprove.[50] This has led to some political analysts dismissing his claims as those of a fantasist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')