Dat was niet de intentie. Meer om aan te geven dat ik wel weet waar ik over praat en dus weet hoe licht en omgeving van invloed kan zijn op kleurweergave op (crappy) fotosquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:52 schreef NotYou het volgende:
[..]
Vooral hiervan zeer onder de indruk.![]()
![]()
Blijf maar overtuigd van je eigen gelijk, knulquote:
wat een net niet broddelwerk, ja dus we weten het gelijk, niet zo'n goede vormgever, toegeven je probeert het maar zoals je hierboven tentoonspreidt, je snapt het net nietquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:55 schreef very het volgende:
[..]
Dat was niet de intentie. Meer om aan te geven dat ik wel weet waar ik over praat en dus weet hoe licht en omgeving van invloed kan zijn op kleurweergave op (crappy) fotos![]()
Maar mocht je willen "toetsen" of ik recht van spreken heb:
FPortfolio
[..]
Blijf maar overtuigd van je eigen gelijk, knul
Ach, een precieze kleur wordt een ander verhaal maar bepalen of iets blauw of wit is met zo'n groot, ook nog eens golvend oppervlak en die lichtinval? (En daadwerkelijk wit er vlak naast?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:55 schreef very het volgende:
[..]
Dat was niet de intentie. Meer om aan te geven dat ik wel weet waar ik over praat en dus weet hoe licht en omgeving van invloed kan zijn op kleurweergave op (crappy) fotos![]()
FPortfolio
[..]
Nee, jij snapt het wel...met je RGB waardes lezen op zo'n foto om vast te stellen welke kleur iets in het echt heeftquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:57 schreef PeZu het volgende:
[..]
wat een net niet broddelwerk, ja dus we weten het gelijk, niet zo'n goede vormgever, toegeven je probeert het maar zoals je hierboven tentoonspreidt, je snapt het net niet
bedankt voor de bewijsvoering van je eigen ondergang
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:00 schreef very het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het wel...met je RGB waardes lezen op zo'n foto om vast te stellen welke kleur iets in het echt heeft
Wat als er een ENORME blauwe muur achter haar staat, net buiten beeld. Of een blauwe lamp?
Ik snap het prima. Jij praat gewoon poep en bent overtuigd van je gelijk omdat het in dit geval toevallig een beetje overeenkomt.
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:59 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ach, een precieze kleur wordt een ander verhaal maar bepalen of iets blauw of wit is met zo'n groot, ook nog eens golvend oppervlak en die lichtinval? (En daadwerkelijk wit er vlak naast?)
Kan prima.
Dat "daadwerkelijke" wit ernaast is een overbelichte vlek...die zijn sowieso altijd witquote:
Links, grafisch vormgever, 3d visualisator en fan fotograaf.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:02 schreef very het volgende:
[..]
Dat "daadwerkelijke" wit ernaast is een overbelichte vlek...die zijn sowieso altijd wit
ik heb het niet gehad over dat dat zegt wat voor kleur het in het echt heeft, je hebt echt naast kleuren issues ook enorme issues met begrijpend lezenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:00 schreef very het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het wel...met je RGB waardes lezen op zo'n foto om vast te stellen welke kleur iets in het echt heeft
Wat als er een ENORME blauwe muur achter haar staat, net buiten beeld. Of een blauwe lamp?
Ik snap het prima. Jij praat gewoon poep en bent overtuigd van je gelijk omdat het in dit geval toevallig een beetje overeenkomt.
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:04 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik heb het niet gehad over dat dat zegt wat voor kleur het in het echt heeft, je hebt echt naast kleuren issues ook enorme issues met begrijpend lezen
wat als? maar het dat is nu niet het geval, dus dat is kul, je haalt er dingen bij om te doen om je er verstand van hebt maar feitelijk weet je niks, dat blijkt ook uit je portfolio, tis het allemaal net niet
Dat is idd een goeie. Maar is nog steeds geen onomstotelijk bewijs dat de kleur van de jurk wel kleurecht weergegeven wordt.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Links, grafisch vormgever, 3d visualisator en fan fotograaf.
de kleuren komen toch overeen met hoe het echt isquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:08 schreef very het volgende:
[..]![]()
Dat het ging over welke kleur de jurk in het echt heeft is nogal logisch....want waarom zou iemand willen weten wat voor kleur die op de foto heeft. Dat is zegmaar het hele onderwerp van dit topic
En wat als? Je weet dus niet of dat er is. Dat kan je niet uit de foto halen. Zou zomaar kunnen. Dus dat is waarom ik zeg dat je met lezen van RGB waardes geen conclusies kan trekken.
[..]
Dat is idd een goeie. Maar, sluit nog steeds niet 100% uit dat de kleur van de jurk wel kleurecht weergegeven wordt.
Niet echt, maar wel een beetje (ervan uitgaande dat die foto van de losse jurk ook daadwerkelijk echt die jurk is). Maar dat dit nu het geval is betekent niet dat deze manier van meten opeens een goede manier is.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:10 schreef PeZu het volgende:
[..]
de kleuren komen toch overeen met hoe het echt is![]()
In situaties en met foto's als deze is het dat echter wel.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:12 schreef very het volgende:
[..]
Niet echt, maar wel een beetje (ervan uitgaande dat die foto van de losse jurk ook daadwerkelijk echt die jurk is). Maar dat dit nu het geval is betekent niet dat deze manier van meten opeens een goede manier is.
maar het ging om dit gevalquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:12 schreef very het volgende:
[..]
Niet echt, maar wel een beetje (ervan uitgaande dat die foto van de losse jurk ook daadwerkelijk echt die jurk is). Maar dat dit nu het geval is betekent niet dat deze manier van meten opeens een goede manier is.
Ik heb ook praktisch geen kleurenblindheid (5 fouten in de test, enkel bij de lijn-vragen) en kijk zelf naar twee eizo IPS schermen. En het is ook niet dat ik het fout zag, ik dacht zelf ook dat het blauw was (zonder naar RGB waardes te kijken).quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:15 schreef PeZu het volgende:
[..]
maar het ging om dit geval![]()
ik heb bijna geen kleurenblindheid en 2 isf gekalibreerde schermen voor mijn neus, en ik keek, nd omstandigheden en textuur vd stof, ik ben dus prima in staat dat te bepalen.
http://www.color-blindness.com/ishihara-38-plates-cvd-test/
k zag gelijk dat het blauw zwart was en waar de verwarring vandaan kwam, dat gaf ik je gelijk aan, je zei dat ik dat niet zou kunnenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:23 schreef very het volgende:
[..]
Ik heb ook praktisch geen kleurenblindheid (5 fouten in de test, enkel bij de lijn-vragen) en kijk zelf naar twee eizo IPS schermen. En het is ook niet dat ik het fout zag, ik dacht zelf ook dat het blauw was (zonder naar RGB waardes te kijken).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
Mooie foto's....quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:55 schreef very het volgende:
[..]
FPortfolio
[..]
Ik heb niet gezegd dat je dat niet kunt. Ik zei enkel dat RGB waardes van een foto niet perse juist hoeven te zijn. Volgens mij praten we een beetje om elkaar heen, want dat is het enige waar mijn discussiepunt met jou om gingquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:28 schreef PeZu het volgende:
[..]
k zag gelijk dat het blauw zwart was en waar de verwarring vandaan kwam, dat gaf ik je gelijk aan, je zei dat ik dat niet zou kunnen
maar goed, als je echt grafisch vormgever bent, zou ik ivm levensduur en kleurweergave toch je schemren ook laten kalibreren, eizo is leuk maar natuurlijk afgesteld onder ene algemen setting
ik heb ook niet gezegd dat ze perse juist zijn, Lees maar even terug, vandaar ook mijn andere, iets wat flauw opmerking, over begrijpend lezen en probeer rustig te blijven, daar kun jook niskaan doen zo werkt ons brein, je reageert van uit een iets wat geagiteerde positie waardoor je vooringenomen met je hakken in het zand stelling neem en dan wat nuancne mistquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:34 schreef very het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat je dat niet kunt. Ik zei enkel dat RGB waardes van een foto niet perse juist hoeven te zijn. Volgens mij praten we een beetje om elkaar heen, want dat is het enige waar mijn discussiepunt met jou om gingDat is juist de noob-way...zeg maar
![]()
Uiterraard zijn mijn schermen ook gecallibreerd.
Thuis heb ik twee Dell Ultrasharps U2410 (ook gecallibreerd).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |