Denken dat deze foto van de Telegraaf komtquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:00 schreef RingBewoner het volgende:
Foto's van de Telegraaf hier posten.
Denkenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:01 schreef very het volgende:
[..]
Denken dat deze foto van de Telegraaf komt
Noob. Kijk naar de RGB-waarden.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:00 schreef very het volgende:
[ afbeelding ]
Zelf denk ik blauw/goud. Maar het kan ook zijn dat het blauw/zwart is en dat de "gouden" gloed door het duidelijk aanwezige gele licht komt. Maar het kan ook zijn dat het wit/zwart of wit/goud is, en dat de blauwe tint aanwezig is door kleur uit de omgeving.
Zelf zie ik er echt geen wit in, maar duidelijk blauw. Maar mijn collega's zien er allemaal wit/goud in![]()
[ afbeelding ]
Klacht:
Niet met zekerheid kunnen zeggen welke fucking kleur deze jurk is
Nee, natuurlijk niet maar als je zekerheid wil en om welke reden dan ook aan je eigen zicht twijfelt lijkt dat me wel een voor de hand liggende stap.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:04 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Zat je die nou serieus met een pipetje aan te klikken of zo?
Je zegt het mij te zeker, dus verdenk je ervan met tong uit de mond in Photoshop aan de gang te zijn geweest.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar als je zekerheid wil en om welke reden dan ook aan je eigen zicht twijfelt lijkt dat me wel een voor de hand liggende stap.
nee rgb waardes van ene plaatje zeggen niks, behalve dan welke kleuren het echt zijn...quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:08 schreef very het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk niks he, aap.
En dan mij noob noemen
Tuurlijk nietquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:11 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee rgb waardes van ene plaatje zeggen niks, behalve dan welke kleuren het echt zijn...
Nee, ze laten zien welke kleuren het op de foto zijn. Oftewel, hoe de kleur in de foto is vastgelegd nadat het beinvloed is door omliggende kleuren, camera & lichtquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:11 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee rgb waardes van ene plaatje zeggen niks, behalve dan welke kleuren het echt zijn...
wat zijn de rgb waardes van je fiets?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:14 schreef very het volgende:
[..]
Nee, ze laten zien welke kleuren het op de foto zijn. Oftewel, hoe de kleur in de foto is vastgelegd nadat het beinvloed is door omliggende kleuren, camera & licht
Niet perse wat de kleuren van de jurk in het echt zijn![]()
amateur
Hij was zo'n half uurtje geleden wit.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:18 schreef Skv het volgende:
Ik snap niet hoe je dat blauw voor wit aan kan zien.
Joh...en in hoeverre komen de rgb waardes overeen?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:15 schreef PeZu het volgende:
[..]
wat zijn de rgb waardes van je fiets?![]()
maar nitwit op die foto is het ook blauw zwart dus de rgb waardes zouden kloppen![]()
ik weet hoe dat heet en hoe het werkt maar dat is niet van toepassing op die foto, het patroon en de weerkaatsing op opstaande randjes en het winkel licht zorgen voor ene optische illusie bij sommige mens icm het scherm wat je gebruiktquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:31 schreef very het volgende:
[..]
Joh...en in hoeverre komen de rgb waardes overeen?![]()
Anyway...het komt nu inderdaad overeen. Maar het kan net zo goed dat het een witte jurk was en vlak achter haar een grote blauwe muur stond.
Color Bleeding heet zoiets.
[ afbeelding ]
Je kan niet zomaar weten of dat op die foto van toepassing is. En als je weet hoe het heet en wat het is, dan weet je ook dat rgb waardes dus geen goede manier zijn om vast te stellen welke kleur iets is.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:33 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik weet hoe dat heet en hoe het werkt maar dat is niet van toepassing op die foto, het patroon en de weerkaatsing op opstaande randjes en het winkel licht zorgen voor ene optische illusie bij sommige mens icm het scherm wat je gebruikt
dat kan ik welquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:36 schreef very het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar weten of dat op die foto van toepassing is. En als je weet hoe het heet en wat het is, dan weet je ook dat rgb waardes dus geen goede manier zijn om vast te stellen welke kleur iets is.
u jellyquote:
Van zo'n jurk op een foto als in de OP? Jawel hoor, zie geen enkele reden aan te nemen dat dit niet zo zou zijn.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:36 schreef very het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar weten of dat op die foto van toepassing is. En als je weet hoe het heet en wat het is, dan weet je ook dat rgb waardes dus geen goede manier zijn om vast te stellen welke kleur iets is.
echt heh, van die rectinaal gehandicapten die denken dat kan niet, om hun eigen gebrek te maskeren, who cares ookquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
Van zo'n jurk op een foto als in de OP? Jawel hoor, zie geen enkele reden aan te nemen dat dit niet zo zou zijn.
Ik snap waarom Very is gestopt met reagern hierquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
Van zo'n jurk op een foto als in de OP? Jawel hoor, zie geen enkele reden aan te nemen dat dit niet zo zou zijn.
Wie? Was dat je internetvriendje?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:42 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik snap waarom Very is gestopt met reagern hier
Nee, want op het ene moment zie ik hem goud en het andere moment blauw. Heeft meer met licht enzo te maken.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:12 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Is dit dan het moment dat eindelijk duidelijk wordt dat iedereen andere kleuren ziet en er een andere perceptie van heeft
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:42 schreef PeZu het volgende:
[..]
echt heh, van die rectinaal gehandicapten die denken dat kan niet, om hun eigen gebrek te maskeren, who cares ook
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
kennelijk nietquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:50 schreef very het volgende:
[..]
Ik ben grafisch vormgever, 3d visualisator en fan fotograaf, ik zal toch wel weten hoe kleur werkt
Vooral hiervan zeer onder de indruk.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:50 schreef very het volgende:
[..]
fan fotograaf, ik zal toch wel weten hoe kleur werkt
Misschien moet je me nog eens een aap noemen meneer de grafisch vormgever, 3d visualisator en fan fotograaf.quote:
ja omdat hij het zegt is het waar en net alsof er geen slechte grafische vormgevers zijn..quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:52 schreef NotYou het volgende:
[..]
Vooral hiervan zeer onder de indruk.![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |