abonnement Unibet Coolblue
pi_150090351
Share hier je nieuwe spullen.

Duurder = beter.
Meer = beter.
Groter = beter.

Vraag: Ik zoek een battery grip voor de Nikon d5300 maar kom eigenlijk alleen maar namaak/B-merk producten tegen.. De d5300-compatible grips komen met een apart kabeltje die ik moet aansluiten om de tweede shutter-knop te laten functioneren maar dat wil ik helemaal niet :{

Waar kopen jullie je battery grips?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 februari 2015 @ 23:27:25 #2
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_150095553
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:10 schreef Thrilled het volgende:

Vraag: Ik zoek een battery grip voor de Nikon d5300 maar kom eigenlijk alleen maar namaak/B-merk producten tegen.. De d5300-compatible grips komen met een apart kabeltje die ik moet aansluiten om de tweede shutter-knop te laten functioneren maar dat wil ik helemaal niet :{

Waar kopen jullie je battery grips?
Voor zover ik weet biedt Nikon voor de D5300 geen batterygrip aan en beschikt de camera daarom ook niet over de nodige contacten om vanuit die grip te worden aangestuurd.
Die grips die je van onafhankelijke clubjes ziet ondervangen dat gemis met een kabeltje dat je op de aansluiting voor de afstandsontspanner aansluit waardoor je er toch een grip onder kunt trucen.
Die oplossing met dat kabeltje zie je wel voor meer camera's die van zichzelf geen vertical grip kennen. Mocht je een grip willen, dan is dus zo'n 3rd-party-grip de enige oplossing.
[/offtopic]
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_150104044
En ik zie dat zowel Hahnel als Meike een grip maken voor de D5300, dit zijn bekende 3rd-party fabrikanten die wel aardige kwaliteit leveren dus op het extra kabeltje na had het erger gekund ;)!
Hmz...
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:47:21 #4
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_150247356
Nog geen meuk in het nieuwe topic gezien, jongens. Kan niet hè.
In de categorie 'meuk is altijd leuk' dan maar het volgende c_/ :

Ow, en je zou het haast vergeten... !

16mm, 25mm, 35mm & 50mm Veydra Mini Primes in koffer (met sticker voor op koffer en T-shirt). 'Maar Shiz... twee lege plekken. Kan niet, hè.' Nou ja, de 12mm en 85mm komen dan ook later pas uit. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150251185
Van het weekend een filter-setje samengesteld voor mijn tokina 11-16 :9



- adapter ring
- wide lens filter houder
- ND4 filter
- ND8 filter

en twee mooie etuitjes :P
pi_150261745
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:47 schreef shiznuts het volgende:
Nog geen meuk in het nieuwe topic gezien, jongens. Kan niet hè.
In de categorie 'meuk is altijd leuk' dan maar het volgende c_/ :
[ afbeelding ]
Ow, en je zou het haast vergeten... [ afbeelding ] !
[ afbeelding ]
16mm, 25mm, 35mm & 50mm Veydra Mini Primes in koffer (met sticker voor op koffer en T-shirt). 'Maar Shiz... twee lege plekken. Kan niet, hè.' Nou ja, de 12mm en 85mm komen dan ook later pas uit. ;)
BAM 8-) ! Mooi spul Shiz _O_ !
  dinsdag 3 maart 2015 @ 21:37:57 #7
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_150263073
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:47 schreef Thrilled het volgende:
Van het weekend een filter-setje samengesteld voor mijn tokina 11-16 :9

[ afbeelding ]

- adapter ring
- wide lens filter houder
- ND4 filter
- ND8 filter

en twee mooie etuitjes :P
Verwacht eigenlijk ook nog filters... maar duurt lang. :P Wel nice. Is't wat?
Had weleens een fake Cokin P-setje van buyincoins, maar dat was toch niet helemaal je-van-het.
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:58 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

BAM 8-) ! Mooi spul Shiz _O_ !
Pats boem! :9 :Y) Zenks. Nu nog ff zorgen dat die E-M5II hierheen komt. Zul je natuurlijk zien dat je ergens iets pre-ordert om er snel bij te wezen... en het dan bij je om de hoek nog sneller op voorraad is. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150263117
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 21:37 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Verwacht eigenlijk ook nog filters... maar duurt lang. :P
Wel nice. Had weleens een fake Cokin P-setje van buyincoins, maar dat was toch niet helemaal je-van-het.

Ik moet zeggen dat ik bij de eerste testshots ook wat rare kleuren kreeg, maar dat komt misschien door vals licht wat op de lens/in de camera kwam.. Hij is donker genoeg in ieder geval en werkt erg prettig in opbouw :) Totaal voor 60 euro..
  dinsdag 3 maart 2015 @ 21:57:21 #9
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_150263892
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 21:39 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik bij de eerste testshots ook wat rare kleuren kreeg, maar dat komt misschien door vals licht wat op de lens/in de camera kwam.. Hij is donker genoeg in ieder geval en werkt erg prettig in opbouw :) Totaal voor 60 euro..
In ieder geval maakt het gebruik van glas, dat van mij was een of ander plexiglas ofzo. :P En een variable ND heeft zo z'n nadelen... dus had ik gepledged voor een 3 & 6-stops filter van https://www.kickstarter.c(...)-filters/description die eigenlijk verwacht waren er vorige maand te zijn. Ja. Aan de ene kant is backen van Kickstarterprojecten wel erg tof... aan de andere kant ook erg tricky. Nog twee projecten die ik back: https://www.kickstarter.c(...)ter-for-dslr-cameras & https://www.kickstarter.c(...)2-bigger-and-smarter .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150264612
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 21:57 schreef shiznuts het volgende:

[..]

In ieder geval maakt het gebruik van glas, dat van mij was een of ander plexiglas ofzo. :P En een variable ND heeft zo z'n nadelen... dus had ik gepledged voor een 3 & 6-stops filter van https://www.kickstarter.c(...)-filters/description die eigenlijk verwacht waren er vorige maand te zijn. Ja. Aan de ene kant is backen van Kickstarterprojecten wel erg tof... aan de andere kant ook erg tricky. Nog twee projecten die ik back: https://www.kickstarter.c(...)ter-for-dslr-cameras & https://www.kickstarter.c(...)2-bigger-and-smarter .
Ziet er wel nice uit.. flinke funding gehaald ook :P

Hier de testshot met de Stealthgear-filters:



iso 100, f22, 16 mm (ook op 11mm geen vignetting), 90 seconden net na zonsondergang met de ND8 filter.

De kleuren zijn aangedikt, maar de raw kwam er al wat roze-achtig uit en de lichten op de erasmusbrug wat groenig..
  dinsdag 3 maart 2015 @ 22:23:02 #11
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_150264997
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:14 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ziet er wel nice uit.. flinke funding gehaald ook :P

Hier de testshot met de Stealthgear-filters:

[ afbeelding ]

iso 100, f22, 16 mm (ook op 11mm geen vignetting), 90 seconden net na zonsondergang met de ND8 filter.

De kleuren zijn aangedikt, maar de raw kwam er al wat roze-achtig uit en de lichten op de erasmusbrug wat groenig..
Niet verkeerd. ^O^ :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2015 @ 09:48:12 #12
151126 angel008
pi_150274405
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:47 schreef shiznuts het volgende:
Nog geen meuk in het nieuwe topic gezien, jongens. Kan niet hè.
In de categorie 'meuk is altijd leuk' dan maar het volgende c_/ :
[ afbeelding ]
Ow, en je zou het haast vergeten... [ afbeelding ] !
[ afbeelding ]
16mm, 25mm, 35mm & 50mm Veydra Mini Primes in koffer (met sticker voor op koffer en T-shirt). 'Maar Shiz... twee lege plekken. Kan niet, hè.' Nou ja, de 12mm en 85mm komen dan ook later pas uit. ;)
wat koste dat setje lenzen nou ? zal niet goedkoop geweest zijn :+
pi_150274850
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:47 schreef shiznuts het volgende:
Nog geen meuk in het nieuwe topic gezien, jongens. Kan niet hè.
Ik heb een nieuwe/tweedehandse 6meter Fanotec pole (een hele lange monopod dus) en dan kun je hoogteplaatjes maken als je geen drone hebt of mag gebruiken :P



Zaterdag opgehaald en voor het eerst getest, best leuk maar wel wiebelig in de wind :')



Mooi setje cine lenzen trouwens :)
pi_150275043
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:08 schreef Uncle het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwe/tweedehandse 6meter Fanotec pole (een hele lange monopod dus) en dan kun je hoogteplaatjes maken als je geen drone hebt of mag gebruiken :P

[ afbeelding ]

Zaterdag opgehaald en voor het eerst getest, best leuk maar wel wiebelig in de wind :')

[ afbeelding ]

Mooi setje cine lenzen trouwens :)
Hoe trigger je zoiets? Met je pocket wizard of met je 10 sec delay :')?
pi_150275095
quote:
5s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:17 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Hoe trigger je zoiets? Met je pocket wizard of met je 10 sec delay :')?
Pocketwizards ;)

Al zou wifi funcionaliteit met liveview wel wenselijk zijn, maar dat zit niet op mijn D3(s) dus dat zal ook wel weer geld gaan kosten :')
pi_150275735
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:19 schreef Uncle het volgende:

[..]

Pocketwizards ;)

Al zou wifi funcionaliteit met liveview wel wenselijk zijn, maar dat zit niet op mijn D3(s) dus dat zal ook wel weer geld gaan kosten :')
Nikon :|W!
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:54:12 #17
247356 infp2009
More cowbell!
pi_150275978
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:43 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Nikon :|W!
Voor flitsen: Nikon > Canon.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_150276023
quote:
6s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:54 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Voor flitsen: Nikon > Canon.
I know :D! Canon max Sync speed 1/200 :N.
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2015 @ 18:50:44 #19
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_150291425
Laatste keer dat ik hier patste is lang geleden, in de tussentijd al veel leuks gekocht. Maar deze wilde ik wel weer even delen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_150291573
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:50 schreef Xilantof het volgende:
Laatste keer dat ik hier patste is lang geleden, in de tussentijd al veel leuks gekocht. Maar deze wilde ik wel weer even delen.
[ afbeelding ]
300mm PF?
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2015 @ 18:55:26 #21
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_150291591
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:54 schreef Uncle het volgende:
300mm PF?
Jep.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_150291605
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:55 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Jep.
Lekkere pats *O*
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2015 @ 18:56:47 #23
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_150291637
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:55 schreef Uncle het volgende:

[..]

Lekkere pats *O*
Dacht ik!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_150291650
Ik krijg net mijn weer werkende 24-70mm met de post. *O*

Zo-goed-als-nieuwe-fotomeuk-pats :')
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2015 @ 19:11:00 #25
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_150292225
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:57 schreef Uncle het volgende:
Ik krijg net mijn weer werkende 24-70mm met de post. *O*

Zo-goed-als-nieuwe-fotomeuk-pats :')
Dat wordt een apart topic :P

Volgens mij wel snel gerepareerd toch?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_150292328
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:11 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Dat wordt een apart topic :P

Volgens mij wel snel gerepareerd toch?
16 feb verstuurd, dus in twee weken weer thuis. Valt niet tegen dus ;)
pi_150293035
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:50 schreef Xilantof het volgende:
Laatste keer dat ik hier patste is lang geleden, in de tussentijd al veel leuks gekocht. Maar deze wilde ik wel weer even delen.
[ afbeelding ]
Ik zou bijna overstappen naar het Nikon-kamp :Y) ! Mooie lens man, veel plezier ermee *O* !

Ik moet binnenkort ook eens gaan patsen om de Canonista's tevreden te stellen :9~
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2015 @ 19:57:03 #28
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_150294129
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:13 schreef Uncle het volgende:

[..]

16 feb verstuurd, dus in twee weken weer thuis. Valt niet tegen dus ;)
Dat vind ik zeker netjes! :Y

quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:30 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Ik zou bijna overstappen naar het Nikon-kamp :Y) ! Mooie lens man, veel plezier ermee *O* !

Ik moet binnenkort ook eens gaan patsen om de Canonista's tevreden te stellen :9~
Kom maar op! 8-) :7
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 4 maart 2015 @ 21:24:44 #29
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_150297665
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:48 schreef angel008 het volgende:

[..]

wat koste dat setje lenzen nou ? zal niet goedkoop geweest zijn :+
Was't ook niet. :P Retailprijs 5 lenzen (12mm, 16mm, 25mm, 35mm & 50mm T2.2) 4895 USD. Kickstarterprijs: 3199 USD. Maar het zijn 5 lenzen, hè. Dus p/stuk eigenlijk een best vette deal, voor het zijn van cinema lenses. Je kan natuurlijk ook best een Samyang/Rokinon VSDLR set halen... al blijven dat toch lenzen voor stills die voor video zijn geadapteerd. De Veydra set is speciaal ontworpen voor Micro Four Thirds en videogebruik en ze zijn vrijwel identiek aan elkaar qua behuizing. Dus je wisselt verder ook een lens zo uit en je follow focus en alles kunnen prima op dezelfde plek blijven. En ze zijn ook erg klein, hence 'Mini Prime'. De 12mm in de 5-set-kit wordt medio dit jaar pas verstuurd. Ze gaan in het najaar ook een 85mm doen en een nog eentje wijder dan 12mm. Ze komen op NAB ook nog met een andere speciale aankondiging... Misschien iets handheld gimbalmatig?

Adam Wilt's woorden: 'If I had to describe Veydras in one pithy phrase, I’d say, “scaled-down Ultra Primes for micro four thirds cameras”. They’re sharp, rectilinear, and clean: good, workmanlike optics with no nasty surprises.' Alleen kost ARRI/Zeiss glas tig keer zo veel en zit je bij Veydra vast aan MFT. Maar goed, ik ben toch 'commited' aan het systeem.

Adam Wilt heeft er al wat uitgebreider mee kunnen spelen/testen: http://www.dvinfo.net/art(...)e-for-pre-order.html | http://www.dvinfo.net/art(...)ter-ending-soon.html | http://provideocoalition.(...)or-micro-four-thirds (2 pagina's) | https://twitter.com/adamwilt/media mocht je wat meer willen weten en hoe het zo vergelijkt en alles.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:08 schreef Uncle het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwe/tweedehandse 6meter Fanotec pole (een hele lange monopod dus) en dan kun je hoogteplaatjes maken als je geen drone hebt of mag gebruiken :P

[ afbeelding ]

Zaterdag opgehaald en voor het eerst getest, best leuk maar wel wiebelig in de wind :')

[ afbeelding ]

Mooi setje cine lenzen trouwens :)
Thanks. Cool ding ook die pole... voor fresh perspectives. Zag jaren geleden ook eens iemand op TT Assen tijdens de Rizla+ Racing Day met een aanhanger die dan zo'n pole herbergte. Opgetogen geloof ik met een Sony zowaar. :P Stop je i.i.g. niet zo 1-2-3 in je rugtasje. :D Maar wel cool. B-)
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:50 schreef Xilantof het volgende:
Laatste keer dat ik hier patste is lang geleden, in de tussentijd al veel leuks gekocht. Maar deze wilde ik wel weer even delen.
[ afbeelding ]
Nikon heeft wel serieus tof glas. :D Patsgehalte komt zo weer goed op pijl hier. _O_

- Oeh... en speaking of... :P Er komt net tof Nikon glas binnen...

8 elements in 8 groups. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 05-03-2015 11:20:04 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 8 maart 2015 @ 20:09:01 #30
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_150430526
De fotograficabeurs in Nieuwegein bracht mij deze editie:
- Een hele compacte Tokina AF 70-210 voor Alfa die opvallend rap en zeker bleek te focussen
- Sigma Minitel 4/200, een leuke aanvulling voor Telemax en Scalematic
- Een Duits onderonsje in de vorm van een Schneider Xenar 135mm in een Novoflex constructie waarmee je min of meer scherpstelt door in de lens te knijpen. Het ding tekent heel mooi, heel scherp en scherpstellen zou na wat oefening wel eens sneller kunnen gaan dan AF

Nog even geen plaatjes, de spullen konden wel een poets- en boenbeurt gebruiken, houden we dus nog even tegoed.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_150434168
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:09 schreef Ouwesok het volgende:
De fotograficabeurs in Nieuwegein bracht mij deze editie:
- Een hele compacte Tokina AF 70-210 voor Alfa die opvallend rap en zeker bleek te focussen
- Sigma Minitel 4/200, een leuke aanvulling voor Telemax en Scalematic
- Een Duits onderonsje in de vorm van een Schneider Xenar 135mm in een Novoflex constructie waarmee je min of meer scherpstelt door in de lens te knijpen. Het ding tekent heel mooi, heel scherp en scherpstellen zou na wat oefening wel eens sneller kunnen gaan dan AF

Nog even geen plaatjes, de spullen konden wel een poets- en boenbeurt gebruiken, houden we dus nog even tegoed.
Aardige score.
Een plaatje van hoe ze er vies uitzien is ook leuk om te zien
#35.
pi_150525591
Niet nieuw, wel meuk

Olympus E-PL3 met 14-42 en 40-150 kit

Toch wat makkelijker mee te nemen dan de reflex

Nu nog op zoek naar een mooie pancake (of de 9mm bodycap lens van olympus)
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_150645301
Ook niet nieuw. Uit de kringloop vandaan .



#35.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 14 maart 2015 @ 21:59:00 #34
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_150646179
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 21:34 schreef Clayton1 het volgende:
Ook niet nieuw. Uit de kringloop vandaan .

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuk stukje historie :Y

De TL-Electro was de eerste spiegelreflex die voor zijn lichtmeter geen draaispoelmeter meer in de zoeker had maar twee pijlvormige LED's die aangeven in welke richting je de tijdenknop of diafragmaring moet draaien voor een goeie belichting.
Later kwam nog de TL-Electro-X met een Copal Square lamellensluiter, opklapbare spiegel en traploos instelbare tijden.

Voor de Oer-TL-Electro kan het wel een uitdaging zijn om de goeie batterijen te vinden er gaan twee nogal aparte dikke knoopcellen in.
De latere 'X' loopt gewoon op een 4LR44 batterij (of op vier LR44/AG13-knopen)
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 15 maart 2015 @ 13:46:01 #35
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_150660870
Nog even wat aanwinsten van Fotografica Nieuwegein uit de categorie zo raar dat het wel leuk moet zijn :')

De Sigma Minitel 4/200, de iets grotere broer van de Telemax 135mm en net als die Telemax voorzien van een dubbele scherpstelring én een YS-vatting, er zit een Exacta-adapter op met een uitwendige knop om je diafragma naar believen dicht te gooien. Heden ten dage bijzonder praktisch op een digitale spiegelloze waarmee Exacta zijn tijd ver vooruit bleek.

De buitenkant is nog niet zo fraai, het glas lijkt bij eerste proeven prima in orde, Minitel heeft net als zijn hele familie een bijzonder fraai plaatje in huis.

Sigma Minitel 4/200mm by Ouwesok, on Flickr

Nummer twee is een samenwerking tussen Scheider en Novoflex, de Novoflex Xenar 4.5/135mm met hier voornamelijk in beeld het 'sqeeze-focus' mechaniekje. Duw je dat ding in, dan schuift de lens naar oneindig, laat je hem los dan gaat ie terug naar je minimale instelafstand. Met de knoppen aan de lens is het instelbereik naar believen te beperken of het hele mechaniek te vergrendelen.

Novoflex Xenar 4.5/135mm by Ouwesok, on Flickr

De verrassing zit ergens goed verzonken binnen in die pijp. Van het aantal diafragmabladen wordt je op slag weer vrolijk.
Novoflex Xenar 4.5/135mm by Ouwesok, on Flickr

Anders dan de pistoolgrepen van Novoflex werd het squeeze-focus-principe niet bijster succesvol wat ongetwijfeld iets met het uiterlijk van doen moet hebben gehad. Het is veruit de grootste 135mm die je zult tegenkomen en dan nog ziet ie er niet indrukwekkend uit.
Jammer, want het werkt eigenlijk best wel lekker.

Binnenkort eens echt uit fotograferen met dit ding :Y

Laatste aanvulling, maar niet afkomstig van de fotograficabeurs is deze Minolta 4.5-5.6/75-300mm. Het is er een van de derde generatie en hij is wat sneller en zekerder bij het focussen dan alles wat ik al had en hij is nog een stukkie scherper ook.
De eerste opnamen tonen aan dat ook deze die heerlijke vette Minoltakleuren heeft *O*

Minolta 4.5-5.6/75-300mm by Ouwesok, on Flickr

Hier staat ie op een 13mm tussenring waarmee ik er vlinders mee te lijf ga.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ouwesok op 15-03-2015 19:01:05 ]
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 23 maart 2015 @ 09:09:04 #36
24636 OmeRon
89 coffees per day
pi_150939762
2 nieuwe speeltjes :)
Afgelopen weekend lekker mee zitten spelen op Texel.

We only speak about a problem if there is a solution. Otherwise we call it a fact.
pi_150940271
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:09 schreef OmeRon het volgende:
2 nieuwe speeltjes :)
Afgelopen weekend lekker mee zitten spelen op Texel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
BAM! Mooi spul man _O_! Heel veel plezier ermee *O*!
pi_150940404
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:09 schreef OmeRon het volgende:
2 nieuwe speeltjes :)
Afgelopen weekend lekker mee zitten spelen op Texel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*O* Das een mooi setje!!

En de 16-35mm is een erg onderschatte lens in het Nikon assortiment. Waarschijnlijk door het bestaan van de 14-24mm, maar dit is ook een pareltje. Spijt dat ik hem verkocht heb ;(
  maandag 23 maart 2015 @ 09:46:31 #39
24636 OmeRon
89 coffees per day
pi_150940541
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:39 schreef Uncle het volgende:

[..]

*O* Das een mooi setje!!

En de 16-35mm is een erg onderschatte lens in het Nikon assortiment. Waarschijnlijk door het bestaan van de 14-24mm, maar dit is ook een pareltje. Spijt dat ik hem verkocht heb ;(
14-24 is mooier, maar daar kan m'n big stopper niet op, dus voor mij was de keuze snel gemaakt :D
We only speak about a problem if there is a solution. Otherwise we call it a fact.
pi_150940587
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:46 schreef OmeRon het volgende:

[..]

14-24 is mooier, maar daar kan m'n big stopper niet op, dus voor mij was de keuze snel gemaakt :D
Alleen omdat ie 2.8 is. En de 16-35mm heeft iets meer vervorming maar die is met 1 klik weg in nabewerking ;)

De rest is pixelpeeperij van mensen die liever bakstenen schieten dan echte foto's. En die geen filters gebruiken :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Uncle op 23-03-2015 10:37:54 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 10:02:43 #41
24636 OmeRon
89 coffees per day
pi_150940861
Het is inderdaad een erg mooi ding hoor! Ook goed scherp :)
We only speak about a problem if there is a solution. Otherwise we call it a fact.
pi_151052641
Daaaag Lightroom :W



Capture One Pro 8 :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 14:40:56 #43
372645 spreading
pi_151057027
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Ener-G het volgende:
Daaaag Lightroom :W

[ afbeelding ]

Capture One Pro 8 :)
En is het iets?
pi_151057884
Zeker, de interface is even wennen, maar ik werkte daarvoor eigenlijk al liever met Aperture dan Lightroom.

Beeldkwaliteit is out-of-the-box ook nog eens beter dan Lightroom, en dat scheelt heel veel tijd :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:49:34 #45
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_151059321
Hum, interessant. Ook ervaring met OpticsPro van DxO toevallig? Kreeg ik net in de e-mail: dat is in de aanbiedinges nu: https://shop.dxo.com/logi(...)ast-day-2015_DE&#dop . Geen idee of dat wat is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_151059685
Gisteren tweedehands gescoord :9

Manfrotto 055XPROB

  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 23:30:41 #47
372645 spreading
pi_151077813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:07 schreef Ener-G het volgende:
Zeker, de interface is even wennen, maar ik werkte daarvoor eigenlijk al liever met Aperture dan Lightroom.

Beeldkwaliteit is out-of-the-box ook nog eens beter dan Lightroom, en dat scheelt heel veel tijd :)
dat hoor ik vaker.. vreemd, want hij laad het negatief en hoort er niks aan te doen zelf.
Ik zal van de week eens een demo zoeken.
pi_151081420
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 23:30 schreef spreading het volgende:

[..]

dat hoor ik vaker.. vreemd, want hij laad het negatief en hoort er niks aan te doen zelf.
Ik zal van de week eens een demo zoeken.
Niks doen? Het is even raw concerted. Dus hij convert de raw file. Dr is we even vrij essentiele stap in je nabewerking :P
  FOK!fotograaf vrijdag 27 maart 2015 @ 07:30:25 #49
372645 spreading
pi_151081743
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 06:15 schreef Uncle het volgende:

[..]

Niks doen? Het is even raw concerted. Dus hij convert de raw file. Dr is we even vrij essentiele stap in je nabewerking :P
Ja dat wel, maar zin programma hoort niks te doen behalve je RAW naar een tif/jpg om te zetten. Dan is het vreemd dat er bij de een een beter(scherper en iets andere kleuren) resultaat is als bij de ander zonder dat je aan knopjes hebt gezeten.
pi_151082107
Knap dat je mijn bericht snapte vol autocorrect en typfouten :')

Maar er is geen vast recept voor RAW conversie dus elke software bouwer krijgt een iets ander resultaat. Zo kwamen fuji files lang heel slecht uit Adobe conversie... ;)
pi_151082440
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 07:30 schreef spreading het volgende:

[..]

Ja dat wel, maar zin programma hoort niks te doen behalve je RAW naar een tif/jpg om te zetten. Dan is het vreemd dat er bij de een een beter(scherper en iets andere kleuren) resultaat is als bij de ander zonder dat je aan knopjes hebt gezeten.
RAW is geen plaatje, slechts een hoop informatie die de sensor heeft opgeslagen. Wat je op je scherm ziet is al een plaatje, dat is dus al een interpretatie van die informatie. En elke software interpreteert die informatie anders.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 maart 2015 @ 11:23:03 #52
372645 spreading
pi_151086462
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:13 schreef Uncle het volgende:
Knap dat je mijn bericht snapte vol autocorrect en typfouten :')

Maar er is geen vast recept voor RAW conversie dus elke software bouwer krijgt een iets ander resultaat. Zo kwamen fuji files lang heel slecht uit Adobe conversie... ;)
Tja je leest er soms gewoon doorheen haha.

Ah dat scheelt weer. Had daar nog niet over nagedacht, dus vanavond maar even kijken thuis.
Kan ik meteen kijken of mijn cokin setje binnen is :)
pi_151087414
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:13 schreef Uncle het volgende:
Knap dat je mijn bericht snapte vol autocorrect en typfouten :')

Maar er is geen vast recept voor RAW conversie dus elke software bouwer krijgt een iets ander resultaat. Zo kwamen fuji files lang heel slecht uit Adobe conversie... ;)
Nog steeds.. en dan gaat het met name om raws van x-trans sensoren.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_151120412
Gemotorizeerde slider is binnen! Move-Shoot-Move voor timelapses en kan de motor ook voor pan of tilt gebruiken. :D

pi_151132423
Wat gooien jullie er allemaal bakken met geld tegenaan zeg :9 nice..

Iemand nog recentelijk een balhoofd gekocht? Ik had de manfrotto 057m0 rc4 op het oog, maar nu twijfel ik of die niet iets te groot/zwaar gaat zijn.. De Sirui K40x lijkt een goed alternatief maar kan ik nergens naast de manfrotto te zien krijgen.. luxeproblemen :'(
pi_151142028
#35.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 28 maart 2015 @ 23:18:48 #57
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_151142429
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:07 schreef Clayton1 het volgende:
[ afbeelding ]
Bekerfinale :?
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_151142459
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:18 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Bekerfinale :?
:)
#35.
pi_151144336
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:33 schreef Thrilled het volgende:
Wat gooien jullie er allemaal bakken met geld tegenaan zeg :9 nice..

Iemand nog recentelijk een balhoofd gekocht? Ik had de manfrotto 057m0 rc4 op het oog, maar nu twijfel ik of die niet iets te groot/zwaar gaat zijn.. De Sirui K40x lijkt een goed alternatief maar kan ik nergens naast de manfrotto te zien krijgen.. luxeproblemen :'(
te groot/zwaar voor wat? Lijkt me niet snel te groot ;)
pi_151144664
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:24 schreef nikao het volgende:

[..]

te groot/zwaar voor wat? Lijkt me niet snel te groot ;)
M'n rug ;)

Nee klinkt misschien stom, maar mn statief heeft een plaat van 6 cm.. volgens mij komt die 057M0-RC4 daar breder buiten.. lijkt me beter als de voetplaat van de balhoofd matcht met de plaat van het statief?
pi_151333018
Gouden dozen ruil... Out with the old... in with the new :D

  vrijdag 3 april 2015 @ 19:23:47 #62
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_151336660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:59 schreef Uncle het volgende:
Gouden dozen ruil... Out with the old... in with the new :D

[ afbeelding ]
Oehhhw. :9 :D Die zou ik denk ik ook halen als ik fullframe spiegelreflex zou gaan. _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf vrijdag 3 april 2015 @ 19:26:08 #63
372645 spreading
pi_151336722
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:59 schreef Uncle het volgende:
Gouden dozen ruil... Out with the old... in with the new :D

[ afbeelding ]
Mooi spul, alleen net het verkeerde merk ;)
pi_151338699
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:59 schreef Uncle het volgende:
Gouden dozen ruil... Out with the old... in with the new :D

[ afbeelding ]
Mooi spul Uncle :Y
pi_151352507
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 19:26 schreef spreading het volgende:

[..]

Mooi spul, alleen net het verkeerde merk ;)
+1

*O*
  zaterdag 4 april 2015 @ 10:14:19 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151352595
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 19:26 schreef spreading het volgende:

[..]

Mooi spul, alleen net het verkeerde merk ;)
gelul
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!fotograaf zaterdag 4 april 2015 @ 13:10:35 #67
372645 spreading
pi_151355589
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

gelul
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:06 schreef Uncle het volgende:

[..]

+1

*O*
Ik zeg niks ;)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 april 2015 @ 23:04:56 #68
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_151594638
Een maatje voor mijn Alfa500.

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:04:03 #69
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_151679255
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 23:04 schreef Ouwesok het volgende:
Een maatje voor mijn Alfa500.

[ afbeelding ]
Oeh! Zozo. Nijs sok!

Ik heb zelf ook weer wat. :P Walimex Pro 8mm f/3.5 Fish-Eye II. 'Vandaag is het mijn visdag!' w/

Iemand91; nog bedankt voor de pointer. ;) Rode ringen op een Nikon!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:26:00 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151679902
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:04 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Oeh! Zozo. Nijs sok!

Ik heb zelf ook weer wat. :P Walimex Pro 8mm f/3.5 Fish-Eye II. 'Vandaag is het mijn visdag!' w/
[ afbeelding ]
Iemand91; nog bedankt voor de pointer. ;) Rode ringen op een Nikon!
Dat is de uitvoering waar je de zonnekap er af kan halen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:28:02 #71
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_151679968
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is de uitvoering waar je de zonnekap er af kan halen?
Jup. :Y (Je ziet op de foto nog net het witte alignstipje)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:29:07 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151680003
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:28 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Jup. :Y
Dan kan je hem ook als fisheye op FF gebruiken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:31:01 #73
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_151680070
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan kan je hem ook als fisheye op FF gebruiken.
Dat moet dan al helemaal wijd als fuck zijn. Verbaasde me nu al hoe wijd 8mm is op APS-C. Ik ken dat niet met voornamelijk dat M43 spul (geen FF hier :'( ). :P Of alleen de 11-16mm Tokina is dan al een huge verschil.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:16:35 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151681287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:31 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Dat moet dan al helemaal wijd als fuck zijn. Verbaasde me nu al hoe wijd 8mm is op APS-C. Ik ken dat niet met voornamelijk dat M43 spul (geen FF hier :'( ). :P Of alleen de 11-16mm Tokina is dan al een huge verschil.
Mooi he?
Heb hem zelf ook, op FF, Je krijgt dan een rond beeld op de sensor
dit effect

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151765010

Blackrapid Sport, paar dagen gebruikt nu op m'n D90 en al besloten dat er ook een lichte versie voor de Pen besteld gaat worden.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_151767838
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:04 schreef shiznuts het volgende:
Iemand91; nog bedankt voor de pointer. ;) Rode ringen op een Nikon!
^O^

Ik zit constant die aanbiedingen te posten - als enige - maar koop zelf nooit wat. ;(

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 17-04-2015 11:23:40 ]
  vrijdag 17 april 2015 @ 11:09:27 #77
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_151767882
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mooi he?
Heb hem zelf ook, op FF, Je krijgt dan een rond beeld op de sensor
dit effect [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi plavond.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_151818598
Gisteren naar Amsterdam gereden om een balhoofd te scoren, had mijn poten al een tijdje maar er moest nog wat op :9 Eindelijk operationeel!



pi_151890525
Heb sinds een paar maanden de x100T. Ik wil niks anders meer dan fuji. Wat een fijn apparaat.
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_151899262
Even nog hier showen:

Afgelopen weekend de Sony a7s gekocht met metabones adapter :D



Die gaat na een een tijdje mijn 650D vervangen, zodra ik alles onder de knie heb.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_152020216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 18:34 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Even nog hier showen:

Afgelopen weekend de Sony a7s gekocht met metabones adapter :D

[ afbeelding ]

Die gaat na een een tijdje mijn 650D vervangen, zodra ik alles onder de knie heb.
_O_
Heel fijn!

Heb nu naast m'n D5300, D600 en D810 een...

Panasonic LX100
Ideaal voor ernaast, om altijd bij je te hebben en handig voor 4K videowerk voor YouTube, e.d. :)

De D5300 hou ik nog even tot ik een extern HDMI scherm heb. De LX100 heeft geen draaibaar schermpje, dus dat is wat onhandig als ik howto video's maak.

Edit: hmm, waarschijnlijk heeft de LX100 geen live HDMI output :') Nooit bij stilgestaan dat zo'n aansluiting met opzet uitgeschakeld is, behalve voor playback. Dan blijft de D5300 voor die gevalletjes toch maar.

Op één of andere manier zijn fabrikanten altijd zo bezig om andere productlijnen te beschermen dat ze in hun ijver niet 1 apparaat weten te produceren dat aan m'n eisen voldoet. De LX100 is "voor het geld" dan nog een compromis waar ik mee kan leven maar ik had graag 100 Euro extra uitgegeven als ze die microfoon-in en live-hdmi wel hadden toegevoegd in een LX100+ model ofzo.

Kijk naar Canon en Nikon: nog steeds geen DSLR met 4K... En die van Sony kan het alleen via een externe recorder? Dat gaat ze marktaandeel kosten...

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 25-04-2015 19:07:01 ]
  zondag 26 april 2015 @ 00:27:00 #82
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_152029934
Ja, de aerial folks waren ook not amused dat 'ie geen live out had. Beetje jammer inderdaad. Inderdaad ook geen vari-angle of tilt display (met touch) bijvoorbeeld. Maar verder, wat een camera! _O_ Zo'n heerlijk fijn dingetje... O+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_152030108
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 00:27 schreef shiznuts het volgende:
Ja, de aerial folks waren ook not amused dat 'ie geen live out had. Beetje jammer inderdaad. Inderdaad ook geen vari-angle of tilt display (met touch) bijvoorbeeld. Maar verder, wat een camera! _O_ Zo'n heerlijk fijn dingetje... O+
Heb er wat mee gespeeld, ziet er allemaal prima uit :) EVF is niet super maar zeker wel werkbaar.
Zal er morgen eens mee naar buiten (als het even droog is/blijft).
pi_152030844
Hmm... wordt nu wel eens tijd voor die meukfoto die ik ooit beloofd heb...

Zal 'm met m'n smartphone moeten maken :')
pi_152092603
:9 :9 :9 :9 :9 :9



blub blub
pi_152092969
quote:
Gefeliciteerd! Mooie aanwinsten!
pi_152093097
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Mooie aanwinsten!
Thanx :D
Met name die Zeiss 15 is echt *bizar* scherp in de hoeken op f/2.8. Ik kan er zelfs een polarizer voordraaien *O* Vind alleen dat de bokeh nogal tegenvalt ;( :P
blub blub
pi_152093726
Ik ben sinds zaterdag de blije eigenaar van een canon 5d mk2 *O*
People assume too much.
pi_152093754
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:19 schreef very het volgende:
Ik ben sinds zaterdag de blije eigenaar van een canon 5d mk2 *O*
Blijft een fijn apparaat :) Magic Lantern erop en gaan!
pi_152095409
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Blijft een fijn apparaat :) Magic Lantern erop en gaan!
Ik lees dat vaker. Is dat echt de shit?
People assume too much.
  dinsdag 28 april 2015 @ 16:28:39 #91
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_152098308
quote:
Ooh la la. :9 Leuke meuk!
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:19 schreef very het volgende:
Ik ben sinds zaterdag de blije eigenaar van een canon 5d mk2 *O*
Nice! ^O^ En jazeker! Toffe videofeatures, ook wat praktische dingen voor fotografie.
Kijk ff op http://magiclantern.fm en http://magiclantern.wikia.com .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_152098366
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:51 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Thanx :D
Met name die Zeiss 15 is echt *bizar* scherp in de hoeken op f/2.8. Ik kan er zelfs een polarizer voordraaien *O* Vind alleen dat de bokeh nogal tegenvalt ;( :P
Staat die 15 voor 15 mm? Dan verwacht je toch sowieso bijna geen bokeh?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_152099074
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:31 schreef Felagund het volgende:

[..]

Staat die 15 voor 15 mm? Dan verwacht je toch sowieso bijna geen bokeh?
Nee, ik zat ook de geinen ;)
De dramatische effecten van deze lens zijn wel :Y)

Vol open, *zonder* enige correctie even twee plaatjes geschoten hier:




Review: http://www.kenrockwell.com/zeiss/slr/15mm-f28.htm
blub blub
pi_152103280
Net ook maar een 40mm pancake gescoord :)
People assume too much.
pi_152103350
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:28 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ooh la la. :9 Leuke meuk!

[..]

Nice! ^O^ En jazeker! Toffe videofeatures, ook wat praktische dingen voor fotografie.
Kijk ff op http://magiclantern.fm en http://magiclantern.wikia.com .
Voor video zal ik hem niet gaan gebruiken op korte termijn, maar ik ga eens kijken of het voor fotografie ook de moeite waard is ^O^
People assume too much.
pi_152112134
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 19:40 schreef very het volgende:
Net ook maar een 40mm pancake gescoord :)
Dat ding is standaard in mn fototas. Vol open issie echt bizar scherp. Zeker een aanrader, ik vind m echt heel mooi.
blub blub
pi_152112400
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:38 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Dat ding is standaard in mn fototas. Vol open issie echt bizar scherp. Zeker een aanrader, ik vind m echt heel mooi.
Goed om te horen :)
People assume too much.
pi_152112506
Vraagje trouwens:
ik zit nu nog met mijn 30mb/s 8gb kaartjes te klooien, maar de resolutie van de 5d2 zorgt dat deze redelijk snel vol zit. Nu ben ik (nog) niet van plan video te gaan doen, maar mocht dat ooit komen dan kijk ik dan wel voor de echt snelle sd kaarten (zoals de Lexar 1066x o.i.d.).

Nu zoek ik vooral een kaart met veel opslag (bij voorkeur 64GB). Het zou wel fijn zijn als deze toch nog een beetje snel overzet naar PC. Ook heb ik geen idee of snelheid ook nog van belang is tijdens burst foto's, of dat de meest simpele sd kaart dit al wel kan cheffen.

De SanDisk Extreme Plus 32GB schijnt best ok te zijn en niet zo duur (38,90 euro), maar komt net 32GB te kort :P
Iemand tips voor mij?
People assume too much.
pi_152113680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:54 schreef very het volgende:
Vraagje trouwens:
ik zit nu nog met mijn 30mb/s 8gb kaartjes te klooien, maar de resolutie van de 5d2 zorgt dat deze redelijk snel vol zit. Nu ben ik (nog) niet van plan video te gaan doen, maar mocht dat ooit komen dan kijk ik dan wel voor de echt snelle sd kaarten (zoals de Lexar 1066x o.i.d.).

Nu zoek ik vooral een kaart met veel opslag (bij voorkeur 64GB). Het zou wel fijn zijn als deze toch nog een beetje snel overzet naar PC. Ook heb ik geen idee of snelheid ook nog van belang is tijdens burst foto's, of dat de meest simpele sd kaart dit al wel kan cheffen.

De SanDisk Extreme Plus 32GB schijnt best ok te zijn en niet zo duur (38,90 euro), maar komt net 32GB te kort :P
Iemand tips voor mij?
Die Sandisk is een SDCard...

Zover ik me herinner gaat er in de 5D Mark II alleen maar Compact Flash.
Of zie ik iets over het hoofd?

Compact Flash is overigens nog steeds sneller dan SDCard.
Ik heb een Sandisk 128GB 160MB/s kaartje in m'n Nikon D810 en dat is de enige kaart die de buffer nog enigzins kan bijbenen als ik RAW schiet :P
pi_152113779
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 01:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die Sandisk is een SDCard...

Zover ik me herinner gaat er in de 5D Mark II alleen maar Compact Flash.
Of zie ik iets over het hoofd?

Compact Flash is overigens nog steeds sneller dan SDCard.
Ik heb een Sandisk 128GB 160MB/s kaartje in m'n Nikon D810 en dat is de enige kaart die de buffer nog enigzins kan bijbenen als ik RAW schiet :P
Doh. Je hebt gelijk :P
People assume too much.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 29 april 2015 @ 21:25:31 #102
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_152136491
Het 4/3-kamp heeft er een macrolens bij *O* De Zuiko 3.5/35mm draait uit tot 1:1 en is goeie vriendjes met de PEN en mijn Panny's



Zo'n korte macro is weer leuk om te leren kennen en laat de kleine beestjes weer eens op een andere manier zien.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 29 april 2015 @ 22:06:41 #103
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_152137982
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:25 schreef Ouwesok het volgende:
Het 4/3-kamp heeft er een macrolens bij *O* De Zuiko 3.5/35mm draait uit tot 1:1 en is goeie vriendjes met de PEN en mijn Panny's

[ afbeelding ]

Zo'n korte macro is weer leuk om te leren kennen en laat de kleine beestjes weer eens op een andere manier zien.
Cool! Heb jij zo'n officiële Panasonic (DMW-MA1) of Olympus (MMF-3) e-adapter voor 43 naar M43 dan ook?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 29 april 2015 @ 22:26:23 #104
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_152138665
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:06 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Cool! Heb jij zo'n officiële Panasonic (DMW-MA1) of Olympus (MMF-3) e-adapter voor 43 naar M43 dan ook?
Nee, ik heb de goedkope Viltrox JY-43. Kost nog niet de helft van een tweedehands Oly en schijnt naar verluid volgens boze tongen minstens zo betrouwbaar te zijn.
Mijn ervaring is dat de Viltrox prima werkt, je levert ietsje snelheid maar geen accuratesse in.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 29 april 2015 @ 22:40:42 #105
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_152139175
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:26 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Nee, ik heb de goedkope Viltrox JY-43. Kost nog niet de helft van een tweedehands Oly en schijnt naar verluid volgens boze tongen minstens zo betrouwbaar te zijn.
Mijn ervaring is dat de Viltrox prima werkt, je levert ietsje snelheid maar geen accuratesse in.
Ah ok, je snaps. Goed om te weten. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 2 mei 2015 @ 20:01:49 #106
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_152215244
't Houdt niet op :') niet vanzelf

Het Sony-kamp heeft versterking gekregen van een macro-klassieker, de Minolta AF 2.8/100mm van de eerste AF-serie, deze kwam een jaar na de AF7000 als eerste AF-macro 100mm ooit.



De eerste proefjes laten al die karakteristieke moddervette Minoltakleurtjes zien.
Hopelijk hou ik dat tempo van twee macrolenzen in een week niet te lang vol

Naast de 100mm kwam er ook een derde generatie 70-210mm mee. Kijken hoe die het op tussenringen doet
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 2 mei 2015 @ 20:37:06 #107
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_152216208
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 2 mei 2015 @ 20:42:24 #108
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_152216387
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:37 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
:D
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 3 mei 2015 @ 08:58:35 #109
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_152227910
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:01 schreef Ouwesok het volgende:
't Houdt niet op :') niet vanzelf

Het Sony-kamp heeft versterking gekregen van een macro-klassieker, de Minolta AF 2.8/100mm van de eerste AF-serie, deze kwam een jaar na de AF7000 als eerste AF-macro 100mm ooit.

[ afbeelding ]

De eerste proefjes laten al die karakteristieke moddervette Minoltakleurtjes zien.
Hopelijk hou ik dat tempo van twee macrolenzen in een week niet te lang vol

Naast de 100mm kwam er ook een derde generatie 70-210mm mee. Kijken hoe die het op tussenringen doet
Oe! Minolta 100 macro _O_
Dat ding is *mooi* heb er jaaarenlang dia's mee geschoten en in 2012 verkocht toen ik overging naar Canon. Hoeveel heb je betaald als ik vragen mag?
blub blub
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 3 mei 2015 @ 12:27:42 #110
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_152230357
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 08:58 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Oe! Minolta 100 macro _O_
Dat ding is *mooi* heb er jaaarenlang dia's mee geschoten en in 2012 verkocht toen ik overging naar Canon. Hoeveel heb je betaald als ik vragen mag?
Zonder al teveel in details te treden hou ik het op 'bijzonder weinig'. Ik had er zoals dat heet een mazzeltje mee :Y .
De lens maakte deel uit van een hoeveelheid fotografica die zelfs zonder die 100mm al aantrekkelijk geprijsd was.

Hopelijk kan ik er vandaag nog wat plaatjes mee maken.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 3 mei 2015 @ 22:49:09 #111
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_152249781
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:27 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Zonder al teveel in details te treden hou ik het op 'bijzonder weinig'. Ik had er zoals dat heet een mazzeltje mee :Y .
De lens maakte deel uit van een hoeveelheid fotografica die zelfs zonder die 100mm al aantrekkelijk geprijsd was.

Hopelijk kan ik er vandaag nog wat plaatjes mee maken.
Waar en hoe heb je dit zo op de kop kunnen tikken?
blub blub
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 3 mei 2015 @ 23:14:48 #112
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_152250602
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 22:49 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Waar en hoe heb je dit zo op de kop kunnen tikken?
Op marktplaats de advertentieteksten goed doorlezen, soms zitten de leuke dingen een beetje gecamoufleerd.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 4 mei 2015 @ 16:32:31 #113
195998 very
Ferry
pi_152267110
Eindelijk een fatsoenlijke lens: de 70-200mm f4 L.



Later deze week komt er ook nog een 24-105mm f4 L IS bij als het goed is *O*
People assume too much.
pi_152267195
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:32 schreef very het volgende:
Eindelijk een fatsoenlijke lens: de 70-200mm f4 L.

[ afbeelding ]

Later deze week komt er ook nog een 24-105mm f4 L IS bij als het goed is *O*
Fijne en goede objectieven :Y
Heb ze zelf ook ;)
(de 70-200 f4 L met IS dan)
pi_152267410
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:32 schreef very het volgende:
Eindelijk een fatsoenlijke lens: de 70-200mm f4 L.

[ afbeelding ]

Later deze week komt er ook nog een 24-105mm f4 L IS bij als het goed is *O*
Pas maar op :P Voor je het weet wil je een setje lenzen van 16 tot 200 mm in F2.8L verzamelen :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2015 16:42:30 ]
  maandag 4 mei 2015 @ 16:43:04 #116
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_152267439
quote:
99s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:41 schreef CrashO het volgende:

[..]

Pas maar op :P Voor je het weet wil je een setje lenzen van 16 tot 200 mm in F2.8L verzamelen :+
Ow dat heb ik al :P
blub blub
pi_152267510
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:43 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Ow dat heb ik al :P
Ik bina, ik mis alleen een F2.8L dekking op 35 - 70mm. Daar heb ik een 24-105 op staan. Maar toch is die set van 3 niet echt lekker om mee te slepen. De 70-200 IS ii staat daarom intussen ook maar te koop ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2015 16:45:56 ]
  maandag 4 mei 2015 @ 23:26:51 #118
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_152283225
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:32 schreef very het volgende:
Eindelijk een fatsoenlijke lens: de 70-200mm f4 L.

[ afbeelding ]

Later deze week komt er ook nog een 24-105mm f4 L IS bij als het goed is *O*
Die heb ik ook :) Fijne lens! :)
пусть всегда будет солнце
  dinsdag 5 mei 2015 @ 00:34:39 #119
195998 very
Ferry
pi_152285585
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:26 schreef MoChe het volgende:

[..]

Die heb ik ook :) Fijne lens! :)
Welke? :{
People assume too much.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 00:36:27 #120
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_152285629
Iedereen met een fullframe Canon heeft toch zeker wel de 24-105mm en de 70-200 f/4? :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:46:04 #121
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_152292304
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:36 schreef shiznuts het volgende:
Iedereen met een fullframe Canon heeft toch zeker wel de 24-105mm en de 70-200 f/4? :D
Nee, ik heb de 17-40 4 en 70-200 2.8 :P!

24-105 vind ik van dat halve werk, niet wijd genoeg, geen zoom genoeg c_/!
Hmz...
  dinsdag 5 mei 2015 @ 16:34:23 #122
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_152301224
Ah, ok. :P Ik dacht altijd dat dat de go-to twee lenzen waren. :Y)

Over lenzen gesproken. Look what the cat dragged in! De Zenit TAIR-11A.


Mad 20-blade aperture. c_/ Een lens waarvan ik het bouwjaar deel! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_152302321
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:34 schreef shiznuts het volgende:
Look what the cat dragged in! De Zenit TAIR-11A.
Mad 20-blade aperture. c_/
:9~ Bokeh :9~ _O_ _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2015 17:07:24 ]
pi_152303001
Op de analoge toer. Het ging me in principe alleen om de Twin lens reflex links, maar kreeg de rest erbij.


En een Canonet QL 17. Alleen die moet nog eens uit elkaar, sticky shutter blades.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 18:41:10 #125
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_152304777
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:34 schreef very het volgende:

[..]

Welke? :{
70-200mm f4 L
пусть всегда будет солнце
pi_152338267
*O* *O*
People assume too much.
  woensdag 6 mei 2015 @ 19:26:31 #127
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_152341178
Wordt weer lekker op losgepatst! :D Nice heur.

- Oe. De twee nieuwe Pana primes (met optische stabilisatie) kwamen vandaag binnenrollen. Ook nice:

Battletime! And it's Pana VS Oly. Macro VS Macro en 42.5 Pana VS 45 Olympus. Round 1! FIGHT! c_/

[ Bericht 28% gewijzigd door shiz op 07-05-2015 16:06:21 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 20:35:06 #128
42184 crew  DaMart
pi_152380901
Vanmiddag even de vervanger voor mijn 600D opgehaald O+.

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_152381147
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:35 schreef DaMart het volgende:
Vanmiddag even de vervanger voor mijn 600D opgehaald O+.

[ afbeelding ]
Mooi spul ^O^! Veel plezier ermee *O*!
pi_152381321
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:34 schreef shiznuts het volgende:
Ah, ok. :P Ik dacht altijd dat dat de go-to twee lenzen waren. :Y)

Over lenzen gesproken. Look what the cat dragged in! De Zenit TAIR-11A.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mad 20-blade aperture. c_/ Een lens waarvan ik het bouwjaar deel! :D
*kwijl* Nou wil ik ook zoiets voor mijn Minolta x-300/Sony a330 :o
Hoe meer bokeh, hoe beter O+
  donderdag 7 mei 2015 @ 20:53:41 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152381524
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:55 schreef very het volgende:
*O* *O*
[ afbeelding ]
Heb al jaren veel plezier van die camera, vandaag nog in Krka
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!fotograaf donderdag 7 mei 2015 @ 22:15:59 #132
73911 ultra_ivo
pi_152385197
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb al jaren veel plezier van die camera, vandaag nog in Krka
Blijf je 1-2 dagen voor me uit reizen? ;)
(Ik zit nu in Trogir)
  donderdag 7 mei 2015 @ 22:17:49 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152385319
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:15 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Blijf je 1-2 dagen voor me uit reizen? ;)
(Ik zit nu in Trogir)
Mooi plaatsje, maar erg duur geworden. Je eet beter en goedkoper in het binnenland. Vandaag nog speenvarken van het spies gegeten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!fotograaf donderdag 7 mei 2015 @ 22:18:38 #134
73911 ultra_ivo
pi_152385364
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mooi plaatsje, maar erg duur geworden. Je eet beter en goedkoper in het binnenland. Vandaag nog speenvarken van het spies gegeten.
Morgen het binnenland in, overmorgen Bosnië. Dus dat gaat wel weer goed komen. Zeker met kamperen onderweg ;).
  donderdag 7 mei 2015 @ 22:19:10 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152385385
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Morgen het binnenland in, overmorgen Bosnië. Dus dat gaat wel weer goed komen. Zeker met kamperen onderweg ;).
Bosnie ga ik ook nog in, wil nog naar Mostar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!fotograaf donderdag 7 mei 2015 @ 22:19:58 #136
73911 ultra_ivo
pi_152385423
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bosnie ga ik ook nog in, wil nog naar Mostar.
Mostar sla ik dit keer over. Ik ga het Una dal in en dan via Priejedor naar Slavonië.
pi_152517043
Camera voor erbij (vakanties en dergelijke) en wanneer ik geen zin heb mijn SLR mee te zeulen.



Panasonic DMC-LX7

En nog wat dingen op Ebay besteld:


Automatische lens cover voor de LX7


Tasje


Fake Gorillapod
pi_152521654
een vraagje voor u allen:
Ik wil graag filters halen voor mijn 24-105mm F4 L (77mm); een polarisatie- en een 10stops ND filter.
Maar graag zou ik deze filters ook met elkaar kunnen combineren, en indien mogelijk ook nog eventjes kunnen gebruiken i.c.m. de originele zonnekap die bij de lens hoort.

Ook ben ik benieuwd of ik filters deze via een verloopstukje op mijn 70-200mm F4 L(67mm) kan gebruiken. Wederom ook hier graag i.c.m. zonnekap, al weet ik niet of dit überhaupt mogelijk is. Misschien kan de zonnekap ook via een beloof verloopstuk :{

Qua budget heb ik iets van 100 euro in totaal in gedachten (excl.verloopstukjes).
Is dit realistisch? Haal ik hiermee goede kwaliteit in huis? Ik heb overigens geen problemen met 2ehands, indien onbeschadigd. Dus noem ook gerust de duurdere filters.
People assume too much.
pi_152522107
Zonnekap van de 70-200 gaat niet passen in combinatie met een 77mm CPL op een step down-ring, lijkt me. Zelfs al zou het passen is het nog steeds kut aangezien je er totaal niet bij kan om het filter te draaien.
Zelf gebruik ik alleen een B+W Käsemann. Bevalt prima, maar gaat niet lukken voor onder de 100 euro.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 mei 2015 @ 13:53:00 #140
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_152522446
Gebruiken jullie zonnekappen ja? Die gebruik ik echt nooit
pi_152523271
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:53 schreef SunChaser het volgende:
Gebruiken jullie zonnekappen ja? Die gebruik ik echt nooit
Ik wel, ik gebruik geen lensdop (tenzij de boel in de tas zit).
  dinsdag 12 mei 2015 @ 14:21:26 #142
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_152523551
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:53 schreef SunChaser het volgende:
Gebruiken jullie zonnekappen ja? Die gebruik ik echt nooit
Helpt echt wel hoor, probeer maar eens.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_152524539
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:53 schreef SunChaser het volgende:
Gebruiken jullie zonnekappen ja? Die gebruik ik echt nooit
Die dingen zijn natuurlijk niet alleen als lens-verlengend accessoire bedoeld ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 12 mei 2015 @ 15:22:53 #144
73911 ultra_ivo
pi_152525578
Als ik kijk hoe vaak een zonnekap bij mij een knal heeft gekregen omdat ik lomp ergens tegenop stootte.... Alleen al voor de stoobescherming zou ik die er al op zetten. De hele ouwe uit rubber zijn ideaal voor dit doel.
pi_152527960
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:53 schreef SunChaser het volgende:
Gebruiken jullie zonnekappen ja? Die gebruik ik echt nooit
Ga me nou niet vertellen dat je een uv-filter gebruikt om je lens glas heel te houden... :')

Dat is voor mij het voornaamste, maar ook ongewild licht haal je ermee weg.
People assume too much.
pi_152528013
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:44 schreef DonJames het volgende:
Zonnekap van de 70-200 gaat niet passen in combinatie met een 77mm CPL op een step down-ring, lijkt me. Zelfs al zou het passen is het nog steeds kut aangezien je er totaal niet bij kan om het filter te draaien.
Zelf gebruik ik alleen een B+W Käsemann. Bevalt prima, maar gaat niet lukken voor onder de 100 euro.
Kap zet je er pas als laatste op natuurlijk ;)
Maar denk inderdaad ook niet dat zoiets past, maar wie weet heeft iemand een oplossing gevonden :)
People assume too much.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 mei 2015 @ 16:39:46 #147
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_152528136
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 16:35 schreef very het volgende:

[..]

Ga me nou niet vertellen dat je een uv-filter gebruikt om je lens glas heel te houden... :')

Dat is voor mij het voornaamste, maar ook ongewild licht haal je ermee weg.
Deed ik wel maar inmiddels zitten de filters er amper nog op
De hood en het filter heeft wel een keer mijn 24-105 gered maar nooit meer erop gehad sindsdien
pi_152529235
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 16:39 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Deed ik wel maar inmiddels zitten de filters er amper nog op
De hood en het filter heeft wel een keer mijn 24-105 gered maar nooit meer erop gehad sindsdien
Raar.
People assume too much.
pi_152585728
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 16:39 schreef SunChaser het volgende:
De hood en het filter heeft wel een keer mijn 24-105 gered maar nooit meer erop gehad sindsdien
Het ontwerp van de 24-105 waarbij de hood aan het bewegende lensdeel zit is juist een Major design faal. Ten eerste omdat de lens op korte en lange focallengte evenveel zonnekap ziet (dus als zonnekapfunctie is het een suboptimaal ontwerp) maar vooral omdat elke stoot tegen de zonnekap direct aan het zoommechanisme wordt doorgegeven... En dus eigenlijk heel weinig bescherming biedt.

Beetje dezelfde fout als de 24-70 waarbij de diepe zonnekap van de L veel meer stootbescherming gaf dan de kap van de LII...

Of je die bescherming nodig hebt is verder natuurlijk persoonlijk en afhankelijk van de hectiek/drukte/ruimtes/omstandigheden waar je zelf in fotografeert.
  Redactie Frontpage donderdag 14 mei 2015 @ 10:26:32 #150
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_152585793
ik fotografeer zowel in drukte als in rust
Soms schroef ik er n filtertje op. Ik mis de zonnekap niet. En af en toe flares, ik ben gek op flares in foto's
pi_152586072
Flares <3

Vooral concerten schiet ik ook steeds minder met zonnekap. Sport wel want flares door stadionverlichting zijn meestal minder aantrekkelijk ;)
  FOK!fotograaf donderdag 14 mei 2015 @ 12:53:49 #152
159915 -Menn0-
MNO
pi_152589277
Edit:
Zo dan wel.



[ Bericht 57% gewijzigd door -Menn0- op 14-05-2015 14:44:53 ]
,,/
pi_152606411
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:53 schreef SunChaser het volgende:
Gebruiken jullie zonnekappen ja? Die gebruik ik echt nooit
Jawel, ik wil op sommige momenten geen flares op de foto hebben. Ik vind het zeer praktisch bij m'n Hasselblad 500C/M.
pi_152865760
nieuw speelgoed :)



  woensdag 27 mei 2015 @ 23:09:39 #155
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_153026217
binnenkort een CLA'tje inplannen en de M3 kan er weer tegenaan.

LEICA M3 X FUJIFILM X100
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 27 mei 2015 @ 23:24:23 #156
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_153026736
quote:
17s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:09 schreef SHOOOTO het volgende:
binnenkort een CLA'tje inplannen en de M3 kan er weer tegenaan.

[ afbeelding ]LEICA M3 X FUJIFILM X100
Het leuke met zo'n M3 is dat als je er niet al te gek mee doet hij met gemak de opvolger van die X100 overleeft.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_153027950
Het gaat allemaal wel erg hard zo, die centjes :'(

Deze maand alleen al:

-Canon 5D MK2
-Canon 24-105mm F/4 L
-Canon 40mm F/2.8
-Canon 70-200mm F/4 L
-B+W Polarisatiefilter (77mm)
-B+W ND110 filter (77mm)
-Manfrotto 550 XPROB statief
-Manfrotto MBAG80P statieftas
-Manfrotto 490RC2 balhoofd
-BlackRapid RS-Sport II Slim camera strap
-Pixel RC-201/N3 ontspankabel

En dan moet ik nog een fatsoenlijke cameratas hebben, wat grotere/snellere CF kaartjes, een flitser (bij voorkeur de Canon Speedlite 580EX II), een intervalmeter en een monopod.

Dure hobby wel, vooral naast het fietsen :{
People assume too much.
pi_153030060
Das niet mis Very.. Wat fotografeer je regelmatig: het liefst? Voorbeelden van je werk? :)
pi_153030114
Vandaag... Nee... Ik zeg nog niets...
pi_153030137
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:12 schreef very het volgende:
Het gaat allemaal wel erg hard zo, die centjes :'(

Deze maand alleen al:

-Canon 5D MK2
-Canon 24-105mm F/4 L
-Canon 40mm F/2.8
-Canon 70-200mm F/4 L
-B+W Polarisatiefilter (77mm)
-B+W ND110 filter (77mm)
-Manfrotto 550 XPROB statief
-Manfrotto MBAG80P statieftas
-Manfrotto 490RC2 balhoofd
-BlackRapid RS-Sport II Slim camera strap
-Pixel RC-201/N3 ontspankabel

En dan moet ik nog een fatsoenlijke cameratas hebben, wat grotere/snellere CF kaartjes, een flitser (bij voorkeur de Canon Speedlite 580EX II), een intervalmeter en een monopod.

Dure hobby wel, vooral naast het fietsen :{
Herkenbaar, behalve dat fietsen :')
  donderdag 28 mei 2015 @ 07:34:50 #161
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_153030171
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:12 schreef very het volgende:
Deze maand alleen al:
Je hóeft natuurlijk niet alles in 1x te kopen hè ;)
Ik vind het leuke aan mijn fotohobby juist dat je wat langer nadenkt voordat je wat nieuws erbij koopt, het gaat tenslotte niet alleen maar om de gear!

Tenzij je je inkomen er mee moet verdienen, maar dan staat het ook niet zozeer als privé-uitgave maar als bedrijfsinvestering :)
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_153030489
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 07:06 schreef Levitas het volgende:
Das niet mis Very.. Wat fotografeer je regelmatig: het liefst? Voorbeelden van je werk? :)
www.facebook.com/FPortfolio

:)
People assume too much.
pi_153030884
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 07:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
...het gaat tenslotte niet alleen maar om de gear!
...
Hè wat, hoe kom je daar nou bij??
pi_153030905
quote:
Die laatste foto op het strand waar er iemand uit het water loopt was goed geweest voor het blauwe uur wedstrijdje :)
Beter als de man in de gloed van het vuur :)
pi_153031743
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 08:50 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Die laatste foto op het strand waar er iemand uit het water loopt was goed geweest voor het blauwe uur wedstrijdje :)
Beter als de man in de gloed van het vuur :)
Vind ik persoonlijk niet :P
Misschien was het duidelijker dat het écht blauw uur was, maar qua foto zelf vind ik die andere beter. En die was ook gewoon tijdens het blauwe uur (zie blauwe licht), dus daarvoor gekozen :)
People assume too much.
  FOK!fotograaf donderdag 28 mei 2015 @ 09:40:36 #166
151126 angel008
pi_153031918
omdat elke keer switchen tussen 2/3 64gb kaartjes frustrerend was tijdens het schieten van een videoclip vorige week in italie (en ik graag over een paar maanden de nieuwe recorder van Blackmagic wil halen ter vervanging van mijn must hd scherm)

nieuw sd kaartje.... geen idee wat de policy was mbt deze dingen maar vond dit wel een plaatsje hier waard :+



ook nog een v-mount accu aangeschaft 2 weken terug dus ipv elk anderhalf uur accu's verwisselen kon ik nu de hele week op 1 accu werken :+

(unit op de achterkant)
pi_153037191
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 07:22 schreef MaGNeT het volgende:
Vandaag... Nee... Ik zeg nog niets...
Vandaag naar Urk geweest!

Een Nikkor 14-24 f2.8 (ja, die voor full frame) en een Benro A3573FS6 Videostatief dat stiekem ook prima te gebruiken is voor fotografie en waar het ook hoofdzakelijk voor gebruikt gaat worden. Lekker zwaar, erg stabiel en kan erg hoog en dat is handig met mijn 1m98. Heb ook nog een lichtgewicht dingetje liggen voor als ik een keer niet vol in de wind op een dijk sta :P

Update: binnenshuis een paar foto's geschoten met zowel de Samyang 14mm als de Nikon. Foto's ga ik niet delen dus je zal me op m'n woord moeten geloven :P

Nu is de Samyang voor het geld natuurlijk een fantastisch ding en mis je de autofocus helemaal niet bij zo'n korte lens. Maar de vertekening en scherpte in de hoeken zijn een wereld van verschil met die van de Nikon.

Met de Samyang is m'n huiskamer in de lengte een soort van ei-vormige ruimte. Bij de Nikon zijn de lijnen mooi recht. Ook is de Samyang zelfs op f8 in de hoeken altijd wat minder scherp terwijl de Nikon zelfs op f2.8 nog scherper is.

En als ik dan nog bedenk dat het laatste beetje vertekening in Lightroom weg te halen is dan is het wel dé lens voor iedereen die met architectuur te maken heeft.

Ik heb binnenkort een "makelaarsfotograaf" klus dus komt deze lens mooi op tijd!

De klant weet dat ik minder ervaren ben op dat gebied en daarom nemen we er alle tijd voor en lees ik wat er te lezen valt over het mooi fotograferen van de binnen- en buitenkant van een woning :)

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 28-05-2015 14:40:04 ]
  FOK!fotograaf donderdag 28 mei 2015 @ 17:58:53 #168
159915 -Menn0-
MNO
pi_153045768


Canon 7Dmk2
Canon 16-35 f2.8 L
Canon 24-70 f2.8 L
Canon 70-200 f2.8 L
Canon 50mm f1.4

*O*
,,/
  donderdag 28 mei 2015 @ 18:30:44 #169
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_153046454
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:58 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]

Canon 7Dmk2
Canon 16-35 f2.8 L
Canon 24-70 f2.8 L
Canon 70-200 f2.8 L
Canon 50mm f1.4

*O*
_O_ _O_ _O_!
Hmz...
pi_153048566
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:58 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]

Canon 7Dmk2
Canon 16-35 f2.8 L
Canon 24-70 f2.8 L
Canon 70-200 f2.8 L
Canon 50mm f1.4

*O*
:9~
People assume too much.
pi_153050517
Kan ik niet achterblijven natuurlijk :P Ook maar wat op tafel gegooid:



Camera / body:
Nikon D5300
Nikon D600
Nikon D810
GoPro Hero 4 Black
Panasonic LX100 (staat er niet op, is foto mee gemaakt)

Primes:
Nikkor 50mm f/1.4 (wordt iedere maand wel weer een keertje gebruikt)
Nikkor 300mm f/4.0 (de oude met "schroevendraaier" scherpstelling)
Tamron Macro 180mm f/3.5 (heel fijn ding voor macro!)
SamYang 14mm f/2.8 (sinds vandaag overbodig)

Zoom:
Nikkor 14-24mm f/2.8
Nikkor 24-70mm f/2.8
Nikkor 70-200mm VR II f/2.8

Flitsers:
Nikon SB910
Metz 58 AF-2
Metz MS 15-1 macro

Kenko Tele Plus 1.4 teleconverter (waar je niet zoveel aan hebt)
Meike tussenringen (wat weer erg nuttig is!)

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 28-05-2015 21:10:12 ]
pi_153051365
Allemaal nieuw?? :P

Of is het nu het 'pats hier met al je gear' topic?
pi_153051576
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:13 schreef Uncle het volgende:
Allemaal nieuw?? :P

Of is het nu het 'pats hier met al je gear' topic?
Alleen de 14-24 f/2.8 is vandaag gekocht maar ik zou al maaaaanden geleden een meukdump doen dus ben alle tassen en kastjes even doorgeweest ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 29 mei 2015 @ 00:21:15 #174
159915 -Menn0-
MNO
pi_153058264
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:13 schreef Uncle het volgende:
Allemaal nieuw?? :P

Of is het nu het 'pats hier met al je gear' topic?
Van mij wel, lenzen gister opgehaald :)

Alleen de 7d en 50mm vorige week.
,,/
pi_153058737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:21 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Van mij wel, lenzen gister opgehaald :)

Alleen de 7d en 50mm vorige week.
Leuke investering :)
pi_153061768
Vakantiegeld weer op? *O*

Mooi spul wel ;)
pi_153064990
Mooi spul -Menn0- en MaGNeT _O_ ! En die Sigma 50 1.4 Art is ook geweldig :9.

Veel plezier ermee *O*
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:49:54 #178
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_153065135
Eigenlijk moet als je dit topic opent zoiets op de achtergrond spelen. :D

Leuk spul guys! _O_ Enjoy!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:38:26 #179
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_153066514
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 06:46 schreef Uncle het volgende:
Vakantiegeld weer op? *O*

Mooi spul wel ;)
ja dacht ik ook :D
пусть всегда будет солнце
pi_153067420
4 jaar terug schoot ik nog met een 20D en een 18-55 kitlens. Er is tussen toen en nu iets "misgegaan" :P

De 300mm f/4 heb ik overigens gebruikt gekocht dus dat scheelt weer wat.
pi_153067761
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:07 schreef MaGNeT het volgende:
4 jaar terug schoot ik nog met een 20D en een 18-55 kitlens. Er is tussen toen en nu iets "misgegaan" :P

De 300mm f/4 heb ik overigens gebruikt gekocht dus dat scheelt weer wat.
Niet aanstellen. Het is pas echt mis gegaan als de 300 ineens een 2.8 wordt *)
  FOK!fotograaf vrijdag 29 mei 2015 @ 13:12:53 #182
159915 -Menn0-
MNO
pi_153069251
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Leuke investering :)
Ja blij mee.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 06:46 schreef Uncle het volgende:
Vakantiegeld weer op? *O*

Mooi spul wel ;)
Haha geslaagd voor HBO en jarig, dus even mezelf kietelen ;)
,,/
pi_153069293
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:19 schreef Uncle het volgende:

[..]

Niet aanstellen. Het is pas echt mis gegaan als de 300 ineens een 2.8 wordt *)
Ja... 2e hypotheek :D
pi_153178336
Pats! klein patsje dan



Deze klassieker maar eens proberen :s)
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:44:16 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153178423
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:37 schreef DonJames het volgende:
Pats! klein patsje dan

[ afbeelding ]

Deze klassieker maar eens proberen :s)
vind het een fijne lens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 21:18:58 #186
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_153286128
Voor ¤1,10 en binnen een week geleverd _O_

http://www.aliexpress.com(...)EOS/32234103198.html

Werkt ook met Bulb. 1x drukken is sluiter open, en 2e keer drukken is sluiter sluiten.

Dat is een stuk goedkoper dan:

http://www.cameranu.nl/nl(...)bediening-canon-rc-6
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_153286183
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:18 schreef ACT-F het volgende:
Werkt ook met Bulb. 1x drukken is sluiter open, en 2e keer drukken is sluiter sluiten.
Vergeet ook niet het schuifje onderop. Daarmee kan je switchen tussen "direct" en 2sec delay :P Hoef je niet steeds in je shutter settings te switchen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2015 21:21:20 ]
  vrijdag 5 juni 2015 @ 21:22:13 #188
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_153286249
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:20 schreef CrashO het volgende:

[..]

Vergeet ook niet het schuifje onderop. Daarmee kan je switchen tussen "direct" en 2sec delay :P Hoef je niet steeds in je shutter settings te switchen.
Zojuist getest. Handig om je hand weg te halen als je ervoor staat :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  FOK!fotograaf zondag 7 juni 2015 @ 20:37:48 #189
73911 ultra_ivo
pi_153334745
Gisteren een pakketje uit Urk opgehaald bij het postkantoor, speciaal gekocht om op de fiets mee te nemen. De Pentax DA 18-50, een inschuifbare zoom.

pi_153460856
een gloednieuwe sirui N-2205x voor de prijs van een T-2205x (MP aanbieder foutje :P , de N versie is stabieler en heeft een monopod functie)


met bijbehorende K-20X balhoofd


met mijn 193 lengte hoef ik maar een klein beetje te bukken met middenkolom helemaal naar beneden, met middenkolom omhoog kom ik niet eens meer bij de OVF :D
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_153461079
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 07:44 schreef Leipo666 het volgende:
een gloednieuwe sirui N-2205x voor de prijs van een T-2205x (MP aanbieder foutje :P , de N versie is stabieler en heeft een monopod functie)
[ afbeelding ]

met bijbehorende K-20X balhoofd
[ afbeelding ]

met mijn 193 lengte hoef ik maar een klein beetje te bukken met middenkolom helemaal naar beneden, met middenkolom omhoog kom ik niet eens meer bij de OVF :D
Ziet er goed uit ^O^! Veel plezier ermee *O*
pi_153824121
Nieuwe kaartjes!!! Dries setjes met in elke serie wat nieuw en oud werk erop :)

pi_153824445
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:06 schreef Uncle het volgende:
Nieuwe kaartjes!!! Dries setjes met in elke serie wat nieuw en oud werk erop :)

[ afbeelding ]
Ziet er pro uit 8-)!
pi_153920919
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:06 schreef Uncle het volgende:
Nieuwe kaartjes!!! Dries setjes met in elke serie wat nieuw en oud werk erop :)

[ afbeelding ]
Vistaprint?
pi_153921006
quote:
5s.gif Op maandag 29 juni 2015 09:57 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Vistaprint?
Moo.com

Daar haalt D_A ze ook vandaan altijd ;)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:04:56 #196
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_154037690
't Is weer lens friday.
Met vandaag. Een gouwe 'ouwe'.

De Nikon-versie Tokina AT-X PRO II 28-70mm f/2.6-2.8 (ontwerp geleend van Angenieux).

En als we het dan toch hebben over lenzen met de toevoeging 'PRO' in de naam, de nieuwe Olympus 7-14mm f/2.8 PRO. That should take care of that crop factor once and for all. :7


Maandag ff Salzburg onveilig mee maken. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:34:11 #197
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_154063981
Lekkere pats Shiz _O_! Ik ben te lui om te zoeken maar wat is het bereik van die 7-14 omgerekend :D?

Hier is het out with the old, in with the new. Tijdje terug de MKII versie verkocht, nu de nieuwe STM versie er voor terug gehaald. De eerste testjes zijn zeer veel belovend _O_!



Hmz...
  zondag 5 juli 2015 @ 15:07:12 #198
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_154085800
Prachtig! Een 120 euro lens op een fullframe knoepert van een camera. _O_ :D Blijft een legendarische, die nifty fifty.
Neem aan dat de optische formule gelijkgebleven is en de STM focus een stuk beter maakt? Verder nog redenen om die over de mkII te nemen dan? Was die focusring voorheen ook niet zo'n smal randje voorop de lens en nu een fatsoenlijke ring, of was dat al (heb ooit wel eens met een 600D gewerkt)?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_154088217
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:07 schreef shiznuts het volgende:
Prachtig! Een 120 euro lens op een fullframe knoepert van een camera. _O_ :D Blijft een legendarische, die nifty fifty.
Neem aan dat de optische formule gelijkgebleven is en de STM focus een stuk beter maakt? Verder nog redenen om die over de mkII te nemen dan? Was die focusring voorheen ook niet zo'n smal randje voorop de lens en nu een fatsoenlijke ring, of was dat al (heb ooit wel eens met een 600D gewerkt)?
De MKII heeft een klein klote ringetje, de MKI een vrij brede en de MKIII nu ook weer een wat bredere.
Persoonlijk zou ik al haast de MKIII boven de MKII nemen vanwege het focusgeluid; dat gezaag doet wel érg goedkoop aan.

Verder schijnt de Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM ook wel een mooie 50mm te zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 05-07-2015 16:19:08 ]
pi_154088791


Nou, dat dus :s) voor op de 6D
  zondag 5 juli 2015 @ 16:44:41 #201
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_154089289
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:07 schreef shiznuts het volgende:
Prachtig! Een 120 euro lens op een fullframe knoepert van een camera. _O_ :D Blijft een legendarische, die nifty fifty.
Neem aan dat de optische formule gelijkgebleven is en de STM focus een stuk beter maakt? Verder nog redenen om die over de mkII te nemen dan? Was die focusring voorheen ook niet zo'n smal randje voorop de lens en nu een fatsoenlijke ring, of was dat al (heb ooit wel eens met een 600D gewerkt)?
Optisch is hij volgens mij klein beetje veranderd, gestopt is hij nog scherper dan de II :D!
Het lawaai van de autofocus was soms best storend. Heel ruw en langzaam. Nu is hij sneller en stuk minder geluid!

Ja, de focusring was miniatuur en stroef en die op de STM voelt echt heerlijk c_/!

In combinatie met mijn 6D zie ik iets verbeterd contrast en de bokeh is soepeler omdat ze meer bladen gebruiken die afgerond zijn.
Hmz...
  zondag 5 juli 2015 @ 16:46:26 #202
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_154089349
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 16:29 schreef DonJames het volgende:
[ afbeelding ]

Nou, dat dus :s) voor op de 6D
Prachtige lens, een vaste kracht in mijn arsenaal _O_!
Hmz...
  zondag 5 juli 2015 @ 16:57:53 #203
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_154089732
Chill dan! Lekker hoor. :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_154127864
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 16:29 schreef DonJames het volgende:
[ afbeelding ]

Nou, dat dus :s) voor op de 6D
Nice, veel plezier ermee! Was de 16-35 f/4 geen optie?
  FOK!fotograaf maandag 6 juli 2015 @ 23:02:53 #205
151126 angel008
pi_154129016
Al een tijdje maar nu hier even posten

het vliegt en het beweegt en is zelfs op afstand te besturen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
koffer is alleen een beetje groot vergeleken met een thinkthank..

<3

[ Bericht 6% gewijzigd door angel008 op 06-07-2015 23:09:05 ]
  maandag 6 juli 2015 @ 23:04:08 #206
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_154129081
Dear baby Jesus. _O_ :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_154130329
Onlangs ook weer wat geld uitgegeven. Heb een Canon Speedlite 580EX II gehaald en de Canon ST-E2 IR remote. Nu maar eens uitzoeken hoe dat allemaal werkt :@
People assume too much.
pi_154130480
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:02 schreef angel008 het volgende:
Al een tijdje maar nu hier even posten

het vliegt en het beweegt en is zelfs op afstand te besturen :P
<3

Awesome stukje gear :Y
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 juli 2015 @ 23:42:51 #209
132619 crew  D_A
Ben jij van die İ ?
pi_154130659
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 10:04 schreef Uncle het volgende:

[..]

Moo.com

Daar haalt D_A ze ook vandaan altijd ;)
Fancy as hell! :Y

Zo had ik ook een paar nieuwe :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_154135218
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2015 22:34 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Nice, veel plezier ermee! Was de 16-35 f/4 geen optie?
Eigenlijk niet. Ik ben voor walk-aroundlens overgestapt van de 24-105 F4L naar een groothoekzoom omdat ik toch meer groothoek schiet dan normaal, en ik kan prima uit de voeten met een 50mm en een 85mm prime. Verder is de 24-105 echt een geweldige lens, alleen is hij behoorlijk zwaar. De 17-40 is 200 gram lichter. De 16-35 is weer bijna net zo zwaar als de 24-105. Natuurlijk heeft hij wel IS, maar juist bij groothoeken zie ik daar het grote voordeel niet zo van in (al helemaal niet bij de 6D die toch al niet zo snel last heeft van ruis).
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 juli 2015 @ 12:40:47 #211
132619 crew  D_A
Ben jij van die İ ?
pi_154195503
D_A heeft een nieuw vriendinnetje.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 9 juli 2015 @ 12:43:57 #212
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_154195568
Nice. Had je ook de Sigma ART overwogen, eigenlijk?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 juli 2015 @ 12:45:57 #213
132619 crew  D_A
Ben jij van die İ ?
pi_154195613
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:43 schreef shiznuts het volgende:
Nice. Had je ook de Sigma ART overwogen, eigenlijk?
Ja en nee. Wel naar gekeken, verhoudingsgewijs komen ze dicht bij elkaar in de buurt maar de AF was voor mij essentieel en die is rapper in deze. Verder qua kwaliteit is de Sigma op veel linies vergelijkbaar. En dit is denk (althans voor mijn doeleinden) de beste prime die Canon op de markt heeft dus heel veel verder zoeken was niet nodig.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 9 juli 2015 @ 12:47:07 #214
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_154195645
Ah ok. Hij is in ieder geval in goeie handen. c_/ Enjoyski.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_154196667
#jaloers

Ik ben ook op zoek naar een 24mm, maar dan de Nikon. Zelfde argumentatie als D_A om niet de Sigma te nemen. En weathersealing vind ik ook wel belangrijk, sta regelmatig in regen en sneeuw ;) en D_A onder een bierdoesj *O*
pi_154196776
Ik heb van m'n pa een paar weken terug een Nikkor 20mm/3.5 AI-s gehad, en nu jeukt het ook wel om een 24mm te scoren :D

Ben ook erg benieuwd naar die nieuwe Sigma 24-35/2.0.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!fotograaf donderdag 9 juli 2015 @ 15:50:12 #217
151126 angel008
pi_154199416
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:47 schreef Ener-G het volgende:
Ik heb van m'n pa een paar weken terug een Nikkor 20mm/3.5 AI-s gehad, en nu jeukt het ook wel om een 24mm te scoren :D

Ben ook erg benieuwd naar die nieuwe Sigma 24-35/2.0.
KOPUH KOPUH KOPUH!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 9 juli 2015 @ 18:13:27 #218
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154202460


Een neutraal grijsfilter
Kreeg er een lensdop bij cadeau!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 9 juli 2015 @ 19:52:44 #219
42184 crew  DaMart
pi_154204316
Vandaag binnen gekregen, mijn nieuwe Canon 10-22mm-lens O+.

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_154209123
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 19:52 schreef DaMart het volgende:
Vandaag binnen gekregen, mijn nieuwe Canon 10-22mm-lens O+.

[ afbeelding ]
Mooi! Veel plezier ermee O+!
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 16 juli 2015 @ 23:24:38 #221
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_154401806
Soms heb je per ongeluk ineens iets nieuws te pakken.

In dit geval was het een 'bijvangst' die bij mijn Olympus E-PL1 zat in de vorm van een LowePro Dashpoint30, heel veel naam voor een miniscuul tasje.
Op de rug van het tasje zitten flappen met velcro waarmee het tasje op een broekriem te bevestigen is. Sluit je die flappen in de verkeerde volgorde, dan past ie ineens op de riem van zowel mijn schoudertas die ik bij het macro'en meest bij me heb als op de Slingshot waar mijn langere lenzen zo mooi in passen.
Met dat tasje op de riem heb je ineens ruimte voor dat ene dingetje dat net niet meer in de tas paste zoals een setje tussenringen, een flitser of zelfs de NEX5N met zijn standaardzoom.

Toegegeven, het ziet er niet uit maar het functioneert prima
LowePro Dashpoint30 by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_154401867
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 23:24 schreef Ouwesok het volgende:
Soms heb je per ongeluk ineens iets nieuws te pakken.

In dit geval was het een 'bijvangst' die bij mijn Olympus E-PL1 zat in de vorm van een LowePro Dashpoint30, heel veel naam voor een miniscuul tasje.
Op de rug van het tasje zitten flappen met velcro waarmee het tasje op een broekriem te bevestigen is. Sluit je die flappen in de verkeerde volgorde, dan past ie ineens op de riem van zowel mijn schoudertas die ik bij het macro'en meest bij me heb als op de Slingshot waar mijn langere lenzen zo mooi in passen.
Met dat tasje op de riem heb je ineens ruimte voor dat ene dingetje dat net niet meer in de tas paste zoals een setje tussenringen, een flitser of zelfs de NEX5N met zijn standaardzoom.

Toegegeven, het ziet er niet uit maar het functioneert prima
[ link | afbeelding ]LowePro Dashpoint30 by Ouwesok, on Flickr
Het is iig veilig in het verkeer :P
pi_154555692
Net weer geld uitgegeven aan een 17-40mm F4 L :D
Tot zover in de pocket:

Camera:
-Canon 5D MK2

Lenzen:
-Canon 17-40mm F4 L
-Canon 24-105mm F4 L
-Canon 70-200mm F4 L
-Canon 40mm F2.8
-Canon 50mm F1.8

Filters:
-B+W Grijsfilter 110E ND 77mm
-B+W Circulair Polarisatiefilter 77mm E

Flitser:
-Canon Speedlite 580 EX II
-Canon Speedlite Transmitter ST-E2

Statief:
-Manfrotto 055XPROB Statief
-Manfrotto 490RC4 Balhoofd

Strap:
-BlackRapid RS-Sport II Slim

En ik wil er nog zoveel bij hebben :{

People assume too much.
pi_154555723
Opschepper :N

Gearlijstjes *O*
pi_154559038
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:53 schreef very het volgende:
Net weer geld uitgegeven aan een 17-40mm F4 L :D
Tot zover in de pocket:

Camera:
-Canon 5D MK2

Lenzen:
-Canon 17-40mm F4 L
-Canon 24-105mm F4 L
-Canon 70-200mm F4 L
-Canon 40mm F2.8
-Canon 50mm F1.8

Filters:
-B+W Grijsfilter 110E ND 77mm
-B+W Circulair Polarisatiefilter 77mm E

Flitser:
-Canon Speedlite 580 EX II
-Canon Speedlite Transmitter ST-E2

Statief:
-Manfrotto 055XPROB Statief
-Manfrotto 490RC4 Balhoofd

Strap:
-BlackRapid RS-Sport II Slim

En ik wil er nog zoveel bij hebben :{

[ afbeelding ]
Come here, and take my money :D! Veel plezier ermee *O*!
  Moderator donderdag 23 juli 2015 @ 08:47:55 #226
42184 crew  DaMart
pi_154559731
Gisteren binnengekregen:

Canon 50 mm f1.8 STM



Dan heb ik voorlopig weer even genoeg geld uitgegeven aan de camera, al krijg ik voor deze nog 75 euro terug dankzij de promotieactie van de 10-22 die ik eerder heb gekocht :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_154559787
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 08:47 schreef DaMart het volgende:
Gisteren binnengekregen:

Canon 50 mm f1.8 STM

[ afbeelding ]

Dan heb ik voorlopig weer even genoeg geld uitgegeven aan de camera, al krijg ik voor deze nog 75 euro terug dankzij de promotieactie van de 10-22 die ik eerder heb gekocht :P.
Nice :Y! Dat wordt portretten schieten 8-)!
  Moderator donderdag 23 juli 2015 @ 09:00:12 #228
42184 crew  DaMart
pi_154559846
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 08:53 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Nice :Y! Dat wordt portretten schieten 8-)!
Dat zou wel weer een hele nieuwe tak van fotografie zijn voor mij, maar wie weet :D.

Wil vooral wat meer met licht gaan spelen en met nachtfotografie gaan doen :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_154874386
Vandaag binnengekregen uit Hong Kong voor 350 euro: pricewatch: Tokina AT-X 116 PRO DX 11-16mm f/2.8 (Nikon)

Verplichte iPhone foto:


Ben er blij mee, mooi dingetje :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 3 augustus 2015 @ 19:22:35 #230
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_154874723
Vorige week opgehaald ter vervanging van de 550d. Een 5d2 vond ik weer te gek worden en deze was nog te doen qua prijs. Erg blij mee verder.

pi_154876511


en:



Hoe weet je wanneer je last hebt van GAS? Wanneer ze je herkennen bij de Kamera Express :D :')
pi_154877305
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:21 schreef DonJames het volgende:
[ afbeelding ]

en:

[ afbeelding ]

Hoe weet je wanneer je last hebt van GAS? Wanneer ze je herkennen bij de Kamera Express :D :')
Geweldig ding die BlackRapid. Gebruik hem nu een tijd i.c.m. een D5300 & Tamron 150-600mm lens en dat werkt geweldig.

Heb pas 4 dagen lang vliegtuigen gespot @ Heathrow van 6 uur 's morgens tot 8 uur 's avonds, en 0,0 last gehad van m'n rug/nek/andere lichaamsdelen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 6 augustus 2015 @ 18:46:52 #233
132619 crew  D_A
Ben jij van die İ ?
pi_154961733
Nieuw en semi nieuw. *O*

B+W 77mm XS-Pro UV Haze MRC-Nano
Canon EF 8-15mm f/4L Fisheye USM

B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf donderdag 6 augustus 2015 @ 19:45:04 #234
159915 -Menn0-
MNO
pi_154963201
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Canon EF 8-15mm f/4L
:D

Nice! Benieuwd wat je daar mee voor foto's maakt!
,,/
pi_154966272
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nieuw en semi nieuw. *O*

B+W 77mm XS-Pro UV Haze MRC-Nano
Canon EF 8-15mm f/4L Fisheye USM

B-)
Verrassend :P

Niet de 11-24??
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 6 augustus 2015 @ 21:38:27 #236
132619 crew  D_A
Ben jij van die İ ?
pi_154966370
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:35 schreef Uncle het volgende:

[..]

Verrassend :P

Niet de 11-24??
Voor drie keer dat bedrag kan die nog wel even wachten :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_155171778
Gisteren dit speeltje binnen gekregen



Vanavond maar eens wat rolletjes gaan halen. Dan kan ik er eens mee gaan spelen. Indien het bevalt zelf een scanner kopen wellicht.
pi_155372003
OpgePATSt allemaal!!!

Na 200mm, komt 300mm, komt... 400mm :W


v.l.n.r. 70-200 f/2.8, 300mm f/2.8, 400mm f/2.8

Zin in schaatsseizoen!! *O*
pi_155372409
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 06:57 schreef Uncle het volgende:
OpgePATSt allemaal!!!

Na 200mm, komt 300mm, komt... 400mm :W

[ afbeelding ]
v.l.n.r. 70-200 f/2.8, 300mm f/2.8, 400mm f/2.8

Zin in schaatsseizoen!! *O*
OMG _O_ :D _O_! Kun je zo'n 400 zonder monopod gebruiken of moet je dan Popeye zijn? Heel veel plezier en succes ermee *O*!
pi_155372659
Pfoe, lekker hoor! 😎
pi_155372815
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:05 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

OMG _O_ :D _O_! Kun je zo'n 400 zonder monopod gebruiken of moet je dan Popeye zijn? Heel veel plezier en succes ermee *O*!
Paar shots is wel te doen, zelfs met ongetrainde armpjes als ik heb :P

Maar denk niet dat je het moet willen. Veel te veel kans op bewegingsonscherpte. Zelfs met VR aan.

En voordeel van monopod is dat je hem daarna over de schouder kunt gooien als je wilt verplaatsen ;)
pi_155372925
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:40 schreef Uncle het volgende:

[..]

Paar shots is wel te doen, zelfs met ongetrainde armpjes als ik heb :P

Maar denk niet dat je het moet willen. Veel te veel kans op bewegingsonscherpte. Zelfs met VR aan.

En voordeel van monopod is dat je hem daarna over de schouder kunt gooien als je wilt verplaatsen ;)
De verzekering is in ieder geval erg blij met je :D! We zien de foto's wel verschijnen die je ermee maakt 8-)!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 augustus 2015 @ 10:52:28 #243
132619 crew  D_A
Ben jij van die İ ?
pi_155375044
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 06:57 schreef Uncle het volgende:
OpgePATSt allemaal!!!

Na 200mm, komt 300mm, komt... 400mm :W

[ afbeelding ]
v.l.n.r. 70-200 f/2.8, 300mm f/2.8, 400mm f/2.8

Zin in schaatsseizoen!! *O*
*fapfapfap*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 20 augustus 2015 @ 10:55:07 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155375095
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 06:57 schreef Uncle het volgende:
OpgePATSt allemaal!!!

Na 200mm, komt 300mm, komt... 400mm :W

[ afbeelding ]
v.l.n.r. 70-200 f/2.8, 300mm f/2.8, 400mm f/2.8

Zin in schaatsseizoen!! *O*
Dat is een lens van 8000 euro :9~
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_155376186
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is een lens van 8000 euro :9~
Semi nieuw scheelt best een hoop :P
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:55:25 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155376217
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:54 schreef Uncle het volgende:

[..]

Semi nieuw scheelt best een hoop :P
Als je de helft betaald hebt, heb je eigenlijk 4000 euro verdiend *O*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_155377487
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je de helft betaald hebt, heb je eigenlijk 4000 euro verdiend *O*
Die logica werkt ook als zij nieuwe schoenen koopt dus dat heb ik even 1 op 1 overgenomen :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 20 augustus 2015 @ 14:03:25 #248
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_155379297
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je de helft betaald hebt, heb je eigenlijk 4000 euro verdiend *O*
Die kun je dan weer aan een ander voordeeltje uitgeven waar je bij wijze van eigenlijk weer 2000 euro uitspaart en op die manier bespaar je meer geld naarmate je meer uitgeeft.
Winconcept :')
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:09:39 #249
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155379428
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 14:03 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Die kun je dan weer aan een ander voordeeltje uitgeven waar je bij wijze van eigenlijk weer 2000 euro uitspaart en op die manier bespaar je meer geld naarmate je meer uitgeeft.
Winconcept :')
Ideaal toch? *O*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_155379622
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 14:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ideaal toch? *O*
Ik zie ook gen probleem eigenlijk... *O*
pi_155380301
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 06:57 schreef Uncle het volgende:
OpgePATSt allemaal!!!

Na 200mm, komt 300mm, komt... 400mm :W

[ afbeelding ]
v.l.n.r. 70-200 f/2.8, 300mm f/2.8, 400mm f/2.8

Zin in schaatsseizoen!! *O*

Saweet! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_155380552
En het is wel een echte? Niet een 3 gallon coffee mug of zo?
pi_155381737
* shiznuts approves nickchange Uncle to Suikeroom
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf donderdag 20 augustus 2015 @ 16:43:35 #254
159915 -Menn0-
MNO
pi_155382819
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 06:57 schreef Uncle het volgende:
OpgePATSt allemaal!!!

Na 200mm, komt 300mm, komt... 400mm :W

[ afbeelding ]
v.l.n.r. 70-200 f/2.8, 300mm f/2.8, 400mm f/2.8

Zin in schaatsseizoen!! *O*
:9~ :9~ :9~
O+ O+ O+
_O_ _O_ _O_
,,/
pi_155383064
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:49 schreef shiznuts het volgende:
* shiznuts approves nickchange Uncle to Suikeroom
quote:
Suikeroom. de suikeroom zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: ['s½ykərom] Verbuigingen: suikeroom | s (meerv.) rijke kinderloze oom van wie je denkt te erven.
Niet zo lang meer... :N snel een 400 nu het nog kon *O*
pi_155383199
!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_155383271
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:55 schreef Uncle het volgende:

[..]

[..]

Niet zo lang meer... :N snel een 400 nu het nog kon *O*
"Ja maar schatje, die 400 f2.8 heb ik écht nodig om leuke babyfoto's te maken. Jij wil toch ook niet van die lelijke foto's van ons lieve kindje? Toch? Nee toch zeker?"
pi_155383954
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 17:05 schreef DonJames het volgende:

[..]

"Ja maar schatje, die 400 f2.8 heb ik écht nodig om leuke babyfoto's te maken. Jij wil toch ook niet van die lelijke foto's van ons lieve kindje? Toch? Nee toch zeker?"
_O-

Feli Uncle & Mrs Uncle *O*
pi_155441220
New toys :D! by Peter van der Ham, on Flickr

Nu al verliefd op beide :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:50:52 #261
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_155445846
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 18:27 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[ link | afbeelding ]New toys :D! by Peter van der Ham, on Flickr

Nu al verliefd op beide :)
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:10:07 #262
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_155446570
ZF.2 Planartjes. :D Lekker heur. De f/2 Hollywood look. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 23 augustus 2015 @ 18:55:15 #263
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_155472292
Fotografica Doesburg leverde me een Sigma 3.5/14mm op voor mijn Alfa's.

Leuk groothoekje waarvan verder deze week wat resultaat.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_155519330
Weet niet of dit helemaal de juiste plek is, maar ik zit te twijfelen over een Wacom Intuos Pro (medium) tekentablet voor het bewerken van mijn foto's.. Hebben jullie ervaringen met tekentablets voor photoshop/lightroom en welk merk hebben jullie? Vind het best een groot bedrag om 'even' te proberen :P
pi_155519571
Ik heb een kleine... Ik weet niet of ik het prettig vind werken.
pi_155519768
Ik had eerst een kleine. Werkte wel prima, tot in met een grote ging werken op stage. Dan besef je pas hoeveel fijner dat is.
pi_155523340
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:14 schreef Opoefiets het volgende:
Ik heb een kleine... Ik weet niet of ik het prettig vind werken.
lol.... how?

En hoe klein is klein mensen.. specs? :P
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:16:19 #268
159915 -Menn0-
MNO
pi_155523804
Medium bij m'n 7dmk7 gekregen, werkt inderdaad heel fijn. Moet wel zeggen dat ik hem niet veel gebruik, maar heeft meer met mijn photoshop/sketchbook skills te maken dan gebruiksgemak.
,,/
pi_155523846
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:14 schreef Opoefiets het volgende:
Ik heb een kleine... Ik weet niet of ik het prettig vind werken.
Zonder de context is dit een rare zin.
pi_155524024
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zonder de context is dit een rare zin.
+1 :')
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:17:37 #271
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_155531611
_O- :D

Heb ALDI-spul van Medion. Zoiets als de Aiptek Hyperpen. En dan nog een 10"-er van een of ander merk. 2000lpi en 1024 drukniveaus ofzo. Denk dat je zo'n Medion wel cheapo van eBay/Marktplaats kunt plukken. Is ook een 12.1" versie met 4000lpi.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_155536756
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zonder de context is dit een rare zin.
Jullie hebben allemaal gelijk :')
Wat vreselijk dubbelzinnig! Neem me niet kwalijk, het was nog betrekkelijk vroeg voor mij :')

Om terug te komen op het onderwerp... Ik heb een Wacom Bamboo MTE-450A uit het jaar 0. Maar ik vind zo'n A4-tekentablet gewoon vele malen fijner werken :)
pi_156006185
links oud, rechts nieuw:



(Sony a700 met 18-250 lens vervangen voor Sony a77ii met 16-50 lens, oude staat te koop: V&A / [TK] Sony camera's, lenzen en hoekzoeker )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  FOK!fotograaf vrijdag 25 september 2015 @ 12:54:18 #274
151126 angel008
pi_156371167
w00p woop nu proress kunnen opnemen en beter kunnen zien waar ik op focus :O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 26 september 2015 @ 21:27:56 #275
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_156407645
79 centen, meer hoefde het pakje met drie karabinerhaken niet te kosten.
De gedachte was om met zo'n haak aan een slingbelt de camera te zekeren voor het geval die los zou mogen raken wat met de FD breechlock-mount van een aantal van mijn lenzen niet denkbeeldig is. In plaats van op de grond te vallen blijft de camera dan aan de riem bungelen.



Vanmiddag bleek de gedachte verre van fout te zijn geweest toen mijn Panasonic G1 ineens loskwam van de Tokina 150-500mm zwaargewicht en keurig aan de riem bleef bungelen.
Je schrikt er trouwens goed van
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_156555417
Niet helemaal nieuw, maar past niettemin wel in dit topic.


The Beast
by Leon, on Flickr
pi_156555590
MeFoto roadtrip statief/monopod. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_156559923
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:02 schreef Nalbandian het volgende:
Niet helemaal nieuw, maar past niettemin wel in dit topic.

[ link | afbeelding ]
The Beast
by Leon, on Flickr
Das een mooie koop :Y
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 22:40:08 #279
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_156581628
Zojuist besteld O+



En wat onbelangrijk spul om het geheel aan te sturen:

1 x Logitech Performance Mouse MX - Muis - laser - draadloos - 2.4 GHz - USB draadloze ontvanger
1 x Be quiet! System Power 7 500W - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.31 - 80 PLUS Silver - 100-240 Volt - 500 Watt - bulk
1 x Cooler Master N500 - Midtowermodel - ATX - geen voeding ( ATX / PS/2 ) - nachtzwart - USB/Audio
1 x Be quiet! Dark Rock 3 - Koeler voor processor - PWM Fan - 6 heatpipes - Intel/AMD Compatible
1 x Intel Core i7-5820K / 3.3 GHz - 15 MB cache - LGA2011-3 Socket - 6-Core - doos
1 x ASUS X99-DELUXE - Moederbord - ATX - LGA2011-3 Socket - X99 - USB 3.0 - Wi-Fi, Bluetooth, 2 x Gigabit LAN - HD Audio
1 x ASUS STRIX GTX960-DC2OC-2GD5 - Grafische kaart - GeForce GTX 960 - 1 x DVI, 1 x HDMI, 3 x DisplayPort
1 x Samsung SM951 Series SSD - Solid state drive - 256 GB - intern - M.2 - 2280 - PCI Express x4 - AHCI - bulk
2 x Corsair Vengeance LPX - Geheugen - 16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 288-pins - DDR4 - 3200 MHz / PC4-25600 - CL16 - 1.35 V
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 4 oktober 2015 @ 21:39:37 #280
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_156606009
Gisteren een gebruikte Sigma 50mm 1:2.8 macro lens gekocht voor op mijn Nikon D70



'It's a boy'
pi_156753171
Polaroid!!!
pi_156754225
Oeh, gaaf :D
Nieuw bekleed of is de oude bekleding zo goed gebleven? :)
pi_156754327
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:21 schreef Opoefiets het volgende:
Oeh, gaaf :D
Nieuw bekleed of is de oude bekleding zo goed gebleven? :)
Nee origineel :) onderkant is iets minder mooi trouwens...

Wilde eigenlijk een zilveren maar die gaan me voor net iets te veel euro's tweedehands ;)
pi_156754393
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:28 schreef Uncle het volgende:

[..]

Nee origineel :)

Wilde eigenlijk een zilveren maar die gaan me voor net iets te veel euro's tweedehands ;)
Ik heb er pas een gestript, een model 2... Prachtige mod gegeven (echt smerig werk om het eraf te krijgen, is vinyl). Ik heb ook een zilveren, maar dat was ook een opknapmodel. Je moet echt geluk hebben met de prijzen, want soms gaan ze gewoon boven de 100 euro weg :D
pi_156754756
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:33 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Ik heb er pas een gestript, een model 2... Prachtige mod gegeven (echt smerig werk om het eraf te krijgen, is vinyl). Ik heb ook een zilveren, maar dat was ook een opknapmodel. Je moet echt geluk hebben met de prijzen, want soms gaan ze gewoon boven de 100 euro weg :D
Een mooie zilveren met (goed) bruin vinyl gaan voor ruim boven de 150 momenteel :( tis een hype momenteel. En ik doe er aan mee *O*
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:54:38 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157137789
Verjaardagscadeau, voor ruim ¤100 aan plastic en een hem klein beetje ijzer


Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157138792
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:40 schreef ACT-F het volgende:
Zojuist besteld O+

[ afbeelding ]

En wat onbelangrijk spul om het geheel aan te sturen:

1 x Logitech Performance Mouse MX - Muis - laser - draadloos - 2.4 GHz - USB draadloze ontvanger
1 x Be quiet! System Power 7 500W - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.31 - 80 PLUS Silver - 100-240 Volt - 500 Watt - bulk
1 x Cooler Master N500 - Midtowermodel - ATX - geen voeding ( ATX / PS/2 ) - nachtzwart - USB/Audio
1 x Be quiet! Dark Rock 3 - Koeler voor processor - PWM Fan - 6 heatpipes - Intel/AMD Compatible
1 x Intel Core i7-5820K / 3.3 GHz - 15 MB cache - LGA2011-3 Socket - 6-Core - doos
1 x ASUS X99-DELUXE - Moederbord - ATX - LGA2011-3 Socket - X99 - USB 3.0 - Wi-Fi, Bluetooth, 2 x Gigabit LAN - HD Audio
1 x ASUS STRIX GTX960-DC2OC-2GD5 - Grafische kaart - GeForce GTX 960 - 1 x DVI, 1 x HDMI, 3 x DisplayPort
1 x Samsung SM951 Series SSD - Solid state drive - 256 GB - intern - M.2 - 2280 - PCI Express x4 - AHCI - bulk
2 x Corsair Vengeance LPX - Geheugen - 16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 288-pins - DDR4 - 3200 MHz / PC4-25600 - CL16 - 1.35 V

Dat gaat heul soepel draaien :)
pi_157141472
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:40 schreef ACT-F het volgende:
Zojuist besteld O+

[ afbeelding ]

En wat onbelangrijk spul om het geheel aan te sturen:

1 x Logitech Performance Mouse MX - Muis - laser - draadloos - 2.4 GHz - USB draadloze ontvanger
1 x Be quiet! System Power 7 500W - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.31 - 80 PLUS Silver - 100-240 Volt - 500 Watt - bulk
1 x Cooler Master N500 - Midtowermodel - ATX - geen voeding ( ATX / PS/2 ) - nachtzwart - USB/Audio
1 x Be quiet! Dark Rock 3 - Koeler voor processor - PWM Fan - 6 heatpipes - Intel/AMD Compatible
1 x Intel Core i7-5820K / 3.3 GHz - 15 MB cache - LGA2011-3 Socket - 6-Core - doos
1 x ASUS X99-DELUXE - Moederbord - ATX - LGA2011-3 Socket - X99 - USB 3.0 - Wi-Fi, Bluetooth, 2 x Gigabit LAN - HD Audio
1 x ASUS STRIX GTX960-DC2OC-2GD5 - Grafische kaart - GeForce GTX 960 - 1 x DVI, 1 x HDMI, 3 x DisplayPort
1 x Samsung SM951 Series SSD - Solid state drive - 256 GB - intern - M.2 - 2280 - PCI Express x4 - AHCI - bulk
2 x Corsair Vengeance LPX - Geheugen - 16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 288-pins - DDR4 - 3200 MHz / PC4-25600 - CL16 - 1.35 V

Mooi scherm & prima systeempje.

Heb dit scherm ook mogen ontvangen afgelopen zaterdag. Schitterende kleuren, ben er heel blij mee :)

Jij ook alvast veel plezier ermee!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 19:41:04 #289
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_157165636
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat gaat heul soepel draaien :)
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:16 schreef Blistering het volgende:

[..]

Mooi scherm & prima systeempje.

Heb dit scherm ook mogen ontvangen afgelopen zaterdag. Schitterende kleuren, ben er heel blij mee :)

Jij ook alvast veel plezier ermee!
Dank! Het scherm is sowieso een aanrader voor fotobewerking. Als ik mijn RAW's op dit scherm bekijk dan lijkt het alsof ik naar papier kijk, zo gedetailleerd. Pixel peepen is nog nooit zo leuk geweest :+

Wat betreft het systeem, ik kan 3840x2160 video met 30fps bijna realtime encoderen in HEVC. Ik maak daarbij gebruik van ffmpeg. Ik moet nog een driver zien te vinden zodat ook mijn videokaart aangesproken wordt bij het encoderen. Decoderen gaat wel hardwarematig met deze videokaart.

O ja, ik heb een enorme koelblok erop zitten en dat is beslist geen overbodige luxe gebleken bij het encoderen van HEVC, zelfs bij deze computer. Op mijn oude i7 stookte ik de CPU op naar 100 graden, en dat was 'iets' te veel :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 1 november 2015 @ 18:42:22 #290
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_157251468
Aan mijn collectie toeters ontbrak het nog aan iets langs voor mijn Alfa's.
Een 90's Sigma APO 7.2/500mm moet daar verandering in brengen. Twintig jaar geleden zag zo'n lens er als onderstaand uit.



Helaas bleek het Zen-coating dat Sigma op de buitenkant aanbracht iets minder tegen de tand des tijds bestand al ziet mijn exemplaar er nog best aantrekkelijk uit.
Focussen doet ie op een Alfa van vandaag best rap voor een schroevendraaier-AF en het plaatje ziet er beter uit dan zijn internetreputatie belooft.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 1 november 2015 @ 23:25:28 #291
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_157261225
Sick, sok!
Sowieso: APO. :o :9~ :Y)

Ik heb ook weer iets nieuws... :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 2 november 2015 @ 15:31:28 #292
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_157270187
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 23:25 schreef shiznuts het volgende:
Sick, sok!
Sowieso: APO. :o :9~ :Y)
Echt volslagen sick is de tas die op Fotografica Nieuwegein aantrof waar met gemak mijn langste lens (Noflexar 8/600mm) met camera en al in kan waarna er nog plek zat is voor nóg meer spullen en waarbij mijn eenpoot dan in een ondercompartiment verdwijnt waarbij het geheel nog draagbaar blijft ook :7

quote:
Ik heb ook weer iets nieuws... :+
[ afbeelding ]
Mooi, zelfs de verpakking.
wat is het ?
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 2 november 2015 @ 15:35:06 #293
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_157270276
Ooh! Ja, het is inderdaad ook wel fijn om het spul comfortabel draagbaar te maken. :Y Hendig sjiek!

Ik had linkjes in de puntjes van '...' verstopt. :P :+
- een Z Camera E1 https://www.kickstarter.c(...)s-camera/description en een
- Zhongyi / ZY Optics Mitakon Speedmaster 25mm f/0.95 http://www.zyoptics.net
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157271471
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:31 schreef Ouwesok het volgende:

mijn langste lens (Noflexar 8/600mm)
Pistol grip erop en proberen door de security check op schiphol te komen!! :W
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 2 november 2015 @ 16:28:57 #295
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_157271582
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:23 schreef Uncle het volgende:

[..]

Pistol grip erop en proberen door de security check op schiphol te komen!! :W
Niet echt de eerste keer dat iemand die opmerking maakt :')
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 2 november 2015 @ 16:52:08 #296
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_157272173
:D

Maar idd. :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157273150
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:28 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Niet echt de eerste keer dat iemand die opmerking maakt :')
[ afbeelding ]
Ik stel mensen niet graag teleur ;)
pi_157273208
Iets minder grote toeter, maar wel de grootste van mij :P (sinds zaterdag)




Sony 70-300G

[ Bericht 2% gewijzigd door Leipo666 op 02-11-2015 18:09:39 ]
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 2 november 2015 @ 17:58:12 #299
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_157273249
Nu is het wachten op de eerste die hier in het topic zijn of haar Sigma 200-500mm f/2.8 APO komt melden. :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157273665
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:58 schreef shiznuts het volgende:
Nu is het wachten op de eerste die hier in het topic zijn of haar Sigma 200-500mm f/2.8 APO komt melden. :+
[ afbeelding ]
Hij is wel "betaalbaar" geworden sinds vorig jaar.
Niemand wil er een dus alle winkels dumpen hem massaal uit hun magazijn :')
¤6999,- is toch al een aardig verschil met de 25k die hij bij introductie was :P

En hij schiet nog goede kwaliteit ook. Al kan ik me niet voorstellen dat er ìemand is die die bazooka van 15kg gaat meeslepen _O-


*edit*
Wie wilt de lapo? :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2015 18:27:31 ]
pi_157274067
Hij was een keer ergens te koop voor ¤2100 of iets in die richting. Dat was wel heel erg goedkoop toen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')