abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150089561
Mariska Peters is door wurging om het leven gebracht. Dat heeft sectie op het lichaam van het meisje uitgewezen. Eerder werd al bekend dat de Nijmeegse het slachtoffer was van geweld.

Speurhonden vonden haar lichaam zondag, nadat Peters twee weken vermist was geweest. Kort na de vondst liet de politie weten dat een ongeluk of zelfdoding onwaarschijnlijk was. Op dit moment werken er 25 rechercheurs aan de zaak.

Eerder deze week liepen honderden mensen mee in een stille tocht om steun te betuigen aan de familie van de vrouw.
http://nos.nl/artikel/2021503-mariska-peters-is-gewurgd.html

Link maar deel 1:
NWS / Vermiste Mariska Peters (21) dood gevonden
Make my day!
pi_150089696
LaPo:

Ik mag toch aannemen dat ze haar laatste contacten qua bellen/smsen/social media ook zonder die telefoon kunnen achterhalen, alles wordt toch opgeslagen tegenwoordig? Even aangenomen dat die laatste afspraak niet met rooksignalen of per post gemaakt is moet de politie allang weten wie het is.
Make my day!
  Manager PR/Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 22:00:18 #3
269689 crew  Viv
pi_150089819
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
2x deel #2 -O-
Waar kan ik "mijn" deel laten sluiten?
2 is wat dol.............
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_150089958
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:00 schreef agter het volgende:
LaPo:

Ik mag toch aannemen dat ze haar laatste contacten qua bellen/smsen/social media ook zonder die telefoon kunnen achterhalen, alles wordt toch opgeslagen tegenwoordig? Even aangenomen dat die laatste afspraak niet met rooksignalen of per post gemaakt is moet de politie allang weten wie het is.
Als degene met wie ze heeft afgesproken 's nachts (en dat is degene die haar het laatst heeft gezien, en dat is dus waarschijnlijk ook de dader) gebruikt maakte van een prepaid toestel wordt het al een stuk lastiger om aan zijn identiteit te komen. Helemaal als dat prepaid toestel cash betaald is ipv met de pin.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Manager PR/Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 22:04:32 #6
269689 crew  Viv
pi_150089963
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:02 schreef Buster24 het volgende:
Waar kan ik "mijn" deel laten sluiten?
2 is wat dol.............
Ik doe wel even een oproepje in het feedback topic. :Y)
pi_150089971
Om even op die telefoon gegevens terug te komen, volgens mij kunnen ze wel zien met wie ze hoe laat contact heeft gehad maar niet de inhoud van de gesprekken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_150090056
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
2x deel #2 -O-
Nu niet meer.
pi_150090069
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als degene met wie ze heeft afgesproken 's nachts (en dat is degene die haar het laatst heeft gezien, en dat is dus waarschijnlijk ook de dader) gebruikt maakte van een prepaid toestel wordt het al een stuk lastiger om aan zijn identiteit te komen. Helemaal als dat prepaid toestel cash betaald is ipv met de pin.
Ik vraag me uberhaupt af of er een registratie plaatsvind van prepaid toestellen ook al betaal je per pin.
pi_150090070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:04 schreef Buster24 het volgende:
Om even op die telefoon gegevens terug te komen, volgens mij kunnen ze wel zien met wie ze hoe laat contact heeft gehad maar niet de inhoud van de gesprekken.
Imei en gsm-nummer zullen ze wel kunnen achterhalen. En daarmee de bel-geschiedenis van dat nummer.
Make my day!
  Manager PR/Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 22:06:29 #11
269689 crew  Viv
pi_150090083
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:06 schreef Specularium het volgende:
Nu niet meer.
Bedankt voor het snelle optreden! ^O^
pi_150090206
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:06 schreef agter het volgende:

[..]

Imei en gsm-nummer zullen ze wel kunnen achterhalen. En daarmee de bel-geschiedenis van dat nummer.
Idd, en als het met de pin betaald is, is er ook een persoon aan dat specifieke nummer te koppelen. Is het prepaid toestel cash betaald, dan wordt het een heel ander verhaal.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_150090233
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:06 schreef agter het volgende:

[..]

Klopt maar dan kan je volgens mij alleen zien hoe laat er gebeld of ge-sms't is en met wie maar niet wat.
En hoe zit het met WhatsApp is dat ook makkelijk te achterhalen?
  Manager PR/Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 22:09:27 #14
269689 crew  Viv
pi_150090258
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:04 schreef StateOfMind het volgende:
Dan moet hij ook zijn beltegoed cash betaald hebben (geen koppeling met rekeningnummer) en geen Facebook etcetera gebruikt hebben op die telefoon.
pi_150090297
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Idd, en als het met de pin betaald is, is er ook een persoon aan dat specifieke nummer te koppelen. Is het prepaid toestel cash betaald, dan wordt het een heel ander verhaal.
Ligt er natuurlijk aan hoeveel er met dat toestel gebeld is. Andere mensen die gebeld zijn vanaf dat toestel kunnen wellicht weten wie er achter dat nummer zit. :)
Make my day!
pi_150090324
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Mmmmm als ik bij de mediamarkt een prepaid telefoon of nummer koop registreert niemand het nummer, je legt hem bij de kassa en rekent af.
pi_150090372
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:06 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Ik vraag me uberhaupt af of er een registratie plaatsvind van prepaid toestellen ook al betaal je per pin.
alleen als je je registreert bij de provider of gratis 5 euro beltegoed te ontvangen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_150090373
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:09 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Klopt maar dan kan je volgens mij alleen zien hoe laat er gebeld of ge-sms't is en met wie maar niet wat.
En hoe zit het met WhatsApp is dat ook makkelijk te achterhalen?
Ik neem aan dat de politie dan contact opneemt met die andere mensen. Die zullen echt wel weten wie er naar hun een sms'je gestuurd heeft.
Make my day!
pi_150090528
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:11 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

alleen als je je registreert bij de provider of gratis 5 euro beltegoed te ontvangen.
Precies dus volgens mij maakt het niet uit hoe je een prepaid afrekent.

Maar goed dan zou er inderdaad naar niemand anders gebeld moeten zijn en dan zou de dader een
prepaid gekocht moeten hebben speciaal voor deze gelegenheid.
  Manager PR/Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 22:13:28 #20
269689 crew  Viv
pi_150090534
Het is absoluut mogelijk om een anonieme telefoon te hebben (criminelen doen niks anders), maar daar moet je wel bewust moeite voor doen, een koppeling met je identiteit is zo gemaakt.
pi_150090588
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:13 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Precies dus volgens mij maakt het niet uit hoe je een prepaid afrekent.

Maar goed dan zou er inderdaad naar niemand anders gebeld moeten zijn en dan zou de dader een
prepaid gekocht moeten hebben speciaal voor deze gelegenheid.
Ja. En dan heeft Mariska gereageerd op een totaal onbekend nummer.
Make my day!
pi_150090787
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:14 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. En dan heeft Mariska gereageerd op een totaal onbekend nummer.
Ja dat dan ook....................

Er zijn natuurlijk scenario's denkbaar dat de telefoon helemaal niet gebruikt is voor de afspraak.
  Manager PR/Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 22:35:05 #23
269689 crew  Viv
pi_150092061
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:17 schreef Buster24 het volgende:
Ja dat dan ook....................

Er zijn natuurlijk scenario's denkbaar dat de telefoon helemaal niet gebruikt is voor de afspraak.
Ik denk, op volgorde van waarschijnlijkheid:

1) afspraak is via haar telefoon tot stand gekomen en de telefoon van de ander is te herleiden tot een persoon

2) afspraak is via haar telefoon tot stand gekomen en de telefoon van de ander is niet te herleiden tot een persoon (voorbedachte rade, crimineel of toevallig nét een nieuwe telefoon gekocht)

3) afspraak is via een andere weg tot stand gekomen (via via, per post, rooksignalen, etc.)
pi_150093404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik denk, op volgorde van waarschijnlijkheid:

1) afspraak is via haar telefoon tot stand gekomen en de telefoon van de ander is te herleiden tot een persoon

2) afspraak is via haar telefoon tot stand gekomen en de telefoon van de ander is niet te herleiden tot een persoon (voorbedachte rade, crimineel of toevallig nét een nieuwe telefoon gekocht)

3) afspraak is via een andere weg tot stand gekomen (via via, per post, rooksignalen, etc.)
3) Kan ook zijn een mondeling gemaakt afspraak, "ik zie je vanavond"

Stel de afspraak is wel per telefoon tot stand gekomen wordt het lastig, als de telefoon van Mariska niet wordt gevonden moet je via de provider alle mensen traceren die contact met haar hebben gehad en die vragen of ze de berichtenwisseling nog hebben.

De afspraak kan best de dag ervoor of uren ervoor gemaakt zijn.
pi_150093498
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:50 schreef Buster24 het volgende:

[..]

3) Kan ook zijn een mondeling gemaakt afspraak, "ik zie je vanavond"

Stel de afspraak is wel per telefoon tot stand gekomen wordt het lastig, als de telefoon van Mariska niet wordt gevonden moet je via de provider alle mensen traceren die contact met haar hebben gehad en die vragen of ze de berichtenwisseling nog hebben.

De afspraak kan best de dag ervoor of uren ervoor gemaakt zijn.
Mijn simpele ervaring: in de meeste leugens zit wel een stukje waarheid.
Dus gelogen dat ze naar een vriendin ging, maar waarheid dat het via de telefoon ging.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')