quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:06 schreef -Spring het volgende:
L zit net bij m'n schoonmoeder op schoot, trekt d'r shirt naar beneden en zegt: 'Je hebt dezelfde als mama hè, oma? Maar dan ingedeukt!'
L zit net bij m'n schoonmoeder op schoot, trekt d'r shirt naar beneden en zegt: 'Je hebt dezelfde als mama hè, oma? Maar dan ingedeukt!'
Lol 😂😂😂quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:06 schreef -Spring het volgende:
quote:Knoeien
Wij zitten op een terras als naast ons een gezinnetje met twee jonge meisjes gaat zitten. Beide kinderen hebben zo’n waterijsje in karton waarbij het bijna onmogelijk is om niet te knoeien.
De kinderen krijgen steeds te horen dat ze niet moeten knoeien. Als de moeder nog een keer waarschuwt zegt het oudste meisje, een jaar of 6: „Het lijkt wel of je meer van de kleren van je kind houdt dan van je kind.”
Dat had ik als kind moeten bedenken!!quote:Op donderdag 16 juli 2015 14:14 schreef Sylvana het volgende:
Wat blijft dit toch een geweldig topic
L. van Spring
Bij de NRC heb je elke dag een "ikje"
Die van vandaag is een erg confronterend kinderpraatje
[..]![]()
quote:Op donderdag 16 juli 2015 14:14 schreef Sylvana het volgende:
Wat blijft dit toch een geweldig topic
L. van Spring
Bij de NRC heb je elke dag een "ikje"
Die van vandaag is een erg confronterend kinderpraatje
[..]![]()
Ik snap hem niet.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean tegen Sac in het badje: zo hè Sac jij hebt een baby in je buik.
Sac wijst naar d'r buik en zegt koek koek.
Sac heeft in vergelijking met Ean een bollere buik. Ze stond er ook echt mee naar voren dus voor ean leek het net een zwangere buik.quote:
Ach gosh!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:08 schreef Leandra het volgende:
"Het zijn geen nootjes, het zijn gewoon kinderen!"
*proest*quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:42 schreef -Spring het volgende:
L keek net eens goed naar dr vader en vroeg toen aan mij: 'Mama, waarom heb je hém eigenlijk uitgekozen?'
Zou ik er nog mee wegkomen als ik die vraag aan mijn vader stel?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:42 schreef -Spring het volgende:
Gos, die nootjes. Lief dat ie het zich zo aantrekt ook.![]()
Wat een smartass, appelsap!
L keek net eens goed naar dr vader en vroeg toen aan mij: 'Mama, waarom heb je hém eigenlijk uitgekozen?'
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:42 schreef -Spring het volgende:
Gos, die nootjes. Lief dat ie het zich zo aantrekt ook.![]()
Wat een smartass, appelsap!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
quote:Op woensdag 2 september 2015 14:25 schreef Moonah het volgende:
Thies en een vriendje komen net binnen. Zegt het vriendje: "We gaan spelen dat we mooie meisjes hebben!"
Thies boos: "Dat hoeft mijn moeder niet te weten!!!"
Hahaha geweldig!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 2 september 2015 14:25 schreef Moonah het volgende:
Thies en een vriendje komen net binnen. Zegt het vriendje: "We gaan spelen dat we mooie meisjes hebben!"
Thies boos: "Dat hoeft mijn moeder niet te weten!!!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in de haak.
'anders maar profvoetballer'. tja, als 't echt niet anders kan...quote:Op woensdag 2 september 2015 18:56 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik vroeg laatst aan zoontje van vriend wat hij later wilde worden. Zijn antwoord: kapper, geheim agent of anders maar profvoetballer
Ik zet in op kapper
Och, die is mooi!quote:Op donderdag 3 september 2015 22:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
En net in bed hadden we het nog even over continenten en landem, zegt L: "Mama op de Zoutpool en op de Zoetpool wonen toch geen mensen?"
Gelukkig hoorde de vrouw het zelf niet (of ze deed alsof). Ik heb L even een lesje godsdienst gegeven.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:39 schreef Lamb29 het volgende:
hahahaa Nikki... wat zei je? Of zij?
Das dan weer het voordeel van een stadskind![]()
Ja hier duurde het ook even voordat ik haar snapte maar eigenlijk wel een mooie omschrijving van het gevoel!
Oh, wat prachtig verzonnen! Heel knap om een gevoel zo beeldend weer te geven.quote:Op zaterdag 5 september 2015 20:51 schreef Lamb29 het volgende:
O. had het al een tijdje over 'de balletjes in haar voet'
Een tijdje terug kwam ik erachter wat ze bedoelde
Dan slaapt haar voet
Toen de oudste 2 was waren we samen naar het Nijntje huis geweest. Het thema was spoken. Kinderen mochten zich verkleden als spoken(de lakens hingen er). Toen we in de bus stapte zaten daar vrouwen met burka's aan. Toen riep ze ook heel hard door de bus: kijk mama de spoken van Nijntje zijn meegekomen!quote:Op zaterdag 5 september 2015 21:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
Haha Moonah slim bedacht van hem.
Balletjes in je voet, ik snap wel dat het even duurde voor het kwartje viel Lamb.
L. zag iemand met een hoofddoek achter de kassa zitten in de supermarkt. Wij wonen in een dorp met vrij weinig hoofddoekdragende vrouwen, dus het is voor haar wel iets "vreemds". Zegt ze ineens heel hard: "Kijk die mevrouw is net Roodkapje met dat ding op haar hoofd."
quote:Op zondag 6 september 2015 11:09 schreef Tally het volgende:
[..]
Toen de oudste 2 was waren we samen naar het Nijntje huis geweest. Het thema was spoken. Kinderen mochten zich verkleden als spoken(de lakens hingen er). Toen we in de bus stapte zaten daar vrouwen met burka's aan. Toen riep ze ook heel hard door de bus: kijk mama de spoken van Nijntje zijn meegekomen!
quote:Op zondag 6 september 2015 11:09 schreef Tally het volgende:
[..]
Toen de oudste 2 was waren we samen naar het Nijntje huis geweest. Het thema was spoken. Kinderen mochten zich verkleden als spoken(de lakens hingen er). Toen we in de bus stapte zaten daar vrouwen met burka's aan. Toen riep ze ook heel hard door de bus: kijk mama de spoken van Nijntje zijn meegekomen!
Doet ze vaak zo.. Vind het zo mooi hoe ze dat kan omschrijven. Bij hoofdpijn had ze er ook zo eens een maar die ben ik vergeten op te schrijven.quote:Op zondag 6 september 2015 09:12 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh, wat prachtig verzonnen! Heel knap om een gevoel zo beeldend weer te geven.
quote:Op maandag 7 september 2015 11:52 schreef Leandra het volgende:
Soneal: Verkering?! Ik kan nog eens niet naar school fietsen!
Geweldig!quote:
Onder tafel, lekker beschut.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:23 schreef gestreeptestoel het volgende:
L: Mama moet naar ziekenhuis he? Moet niet he!
Ik: Ja klopt. Papa en mama gaan binnenkort naar t ziekenhuis. We weten alleen niet wanneer. Dan komt de baby uit mama's buik.
L: Aagghh doe maar daar op deken onder tafel!
Ligt eraan hoe jullie t daar beneden noemen?quote:Op woensdag 9 september 2015 18:37 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Onder tafel, lekker beschut.knus.
ik denk niet dat de arbo dat toestaat.
Mijn zoon (net vijf) wilde laatst heel graag weten hoe de baby uit de buik van zijn tante is gekomen.Het was een keizersnede, dus dat was 'makkelijk' uitleggen.
Ik weet niet hoe ik een natuurlijke bevalling zou moeten uitleggen op die leeftijd.
Gewoon zoals het is?quote:Op woensdag 9 september 2015 18:37 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Mijn zoon (net vijf) wilde laatst heel graag weten hoe de baby uit de buik van zijn tante is gekomen.Het was een keizersnede, dus dat was 'makkelijk' uitleggen.
Ik weet niet hoe ik een natuurlijke bevalling zou moeten uitleggen op die leeftijd.
Ik heb het aan L gewoon zo uitgelegd als het is. Wel in kindertaal. Ze gelooft het alleen niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:37 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Mijn zoon kennende komt er dan "ik heb bij jou geen gat gezien waar een baby doorpast"quote:Op woensdag 9 september 2015 19:17 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe jullie t daar beneden noemen?
Mama heeft een gaatje om te plassen en een gaatje om te poepen en een gaatje waar de baby uit kan. Zoiets? Ik weet t ook niet.
engels en Chinees snap ik nog wel, maar wat heb je nou aan swahiliquote:Op zaterdag 12 september 2015 18:59 schreef Mabawa. het volgende:
De Dora makers zijn van alle markten thuis, Engels, Chinees en nu dus ook Swahili![]()
Wij voeden tweetalig op. Maarre insert Dora-tune![]()
Heel veel in ons gevalquote:Op zaterdag 12 september 2015 23:10 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
[..]
engels en Chinees snap ik nog wel, maar wat heb je nou aan swahili
Ooh op die fietsquote:Op zondag 13 september 2015 08:17 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Heel veel in ons geval
Dat is de taal die mijn vriend met onze zoon spreekt. Heeft opzich niets met Dora te maken (want nee die spreekt geen swahili dat was een grapje), ware het niet dat hij een grapje maakte om een swahiliwoordje over te laten gaan in de begintune van Dora.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |