abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150089535
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af, wat je onder 'onbetaalbaar' verstaat. Dat de kosten van de sociale zekerheid stijgen is rekenkundig hard te maken op basis van onomstreden statistische gegevens. Daar is niets rechts, links of mythisch aan.
Als je die stijgende kosten wil blijven betalen [...]
Onomstreden volgens wie?

Uit de OESO cijfers valt op te maken dat Nederland in de loop der tijd al is gedaald van (bijna) Scandinavisch niveau naar (nog net niet) Angelsaksisch niveau.
In tegenstelling tot alle andere OESO landen is Nederland samen met Slowakije het enige land waar de sociale uitgaven daadwerkelijk zijn gedaald, en wel fors.

Uiteindelijk is het een politieke keuze. Er is wel allemaal geld beschikbaar voor andere betwistbare hobbies. Bovendien streeft de VVD niet eens naar werkgelegenheid. Ondanks die leuke praatjes van hen, is er nog steeds maar één PvdA.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_150092269
Ondertussen gaan gewoon 60% van de te hoge overheidsuitgaven richting zorg en sociale zekerheid, maar goed.
pi_150097221
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:38 schreef Kaas- het volgende:
Ondertussen gaan gewoon 60% van de te hoge overheidsuitgaven richting zorg en sociale zekerheid, maar goed.
Waar zie jij het dan liever heen gaan, ik gok eens EU of Griekenland?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2015 00:03:11 ]
pi_150097345
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:57 schreef Klopkoek het volgende:

Ondanks die leuke praatjes van hen, is er nog steeds maar één PvdA.
Ja en dan het is de partij van vroeger toch niet meer vind ik.
pi_150097793
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar zie jij het dan liever heen gaan, ik gok eens EU of Griekenland?
Zolang het maar ergens anders heengaat dan naar Nederland vind ik het uiteraard prima John.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 00:21:16 #31
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_150097881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
De onbetaalbaarheid ervan is een rechtse mythe.
Dit.
pi_150097917
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:18 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zolang het maar ergens anders heengaat dan naar Nederland vind ik het uiteraard prima John.
Dan ben je me bij deze te min als dat jou opvatting is, ik zie het liever bij eigen komen.
pi_150098010
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan ben je me bij deze te min als dat jou opvatting is, ik zie het liever bij eigen komen.
Ja, maar John, in het buitenland zijn heel veel arme mensen en ik kan daar echt wel van huilen dus gun ik die mensen graag wat extra. Ik vind dat wij rijke Hollanders dat er maar voor overmeten hebben, maar blijkbaar ben jij niet zo sociaal terwijl ik altijd de indruk had dat je een hele sociale man bent, nou John, val ik even met mijn neus in de boter!!!'n
pi_150098126
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja, maar John, in het buitenland zijn heel veel arme mensen en ik kan daar echt wel van huilen dus gun ik die mensen graag wat extra. Ik vind dat wij rijke Hollanders dat er maar voor overmeten hebben, maar blijkbaar ben jij niet zo sociaal terwijl ik altijd de indruk had dat je een hele sociale man bent, nou John, val ik even met mijn neus in de boter!!!'n
Als die in het buitenland net zo een sociaal stelsel al hier zouden hebben ja okee, maar daar horen ook lasten bij die we allemaal met mekaar dragen.
Ook ik draag die en die draag ik liever voor mijn eigen mensen als voor andere mensen die wat er maar op los leven, en dus die lasten in die landen niet hebben of kennen.
Nou ben ik niet zo een wereld reiziger en zie dus alleen D en B en eventueel L, en ook die betalen bij lange na niet wat ik betaal.
Dus ook die mogen naar mijn idee niet zeuren, maar die behoeven het ook niet gezondheidszorg is er dacht ik vele malen beter als hier.
pi_150098260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als die in het buitenland net zo een sociaal stelsel al hier zouden hebben ja okee, maar daar horen ook lasten bij die we allemaal met mekaar dragen.
Ook ik draag die en die draag ik liever voor mijn eigen mensen als voor andere mensen die wat er maar op los leven, en dus die lasten in die landen niet hebben of kennen.
Nou ben ik niet zo een wereld reiziger en zie dus alleen D en B en eventueel L, en ook die betalen bij lange na niet wat ik betaal.
Dus ook die mogen naar mijn idee niet zeuren, maar die behoeven het ook niet gezondheidszorg is er dacht ik vele malen beter als hier.
Ja maar kijk jij ziet Nederlanders misschien als je eigen mensen, maar ik ben joods dus ik zie het volk Israël als mijn mensen en net als jij wil ik voor mijn mensen zorgen dus moeten Nederlanders maar een beetje harder werken zodat zij ook niets tekort komen. Je bent geen wereldreiziger misschien, maar in Alg'badi, een prachtig dorp in Israël, zit een hele goede bakker en heeft zo'n bakker zijn gezin soms geen recht op goede zorg alleen omdat ze in B niet zoveel betalen als jij nou??! :( Maar ZO zijn we niet getrouwd!! Dat is mijn mening dat mag toch?
pi_150098358
Iedereen in N die er werkt of anderzijds inkomen heeft, die betalen aan het N stelsel en die zie ik als eigen.
Wat het ook is Jood Protestant christen of wat dan ook die of welke eraan betalen zie ik dus als eigen.
Die wat er niet aan betalen zie ik dus niet of het tegenovergestelde ervan!

Oja zou er iets overblijven kruimels dus daar zou naar mijn mening over gesproken kunnen worden.

En natuurlijk mag je je mening hebben, ik toch ook niet?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2015 00:42:48 ]
pi_150098518
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:38 schreef john2406 het volgende:
Iedereen in N die er werkt of anderzijds inkomen heeft, die betalen aan het N stelsel en die zie ik als eigen.
Wat het ook is Jood Protestant christen of wat dan ook die of welke eraan betalen zie ik dus als eigen.
Die wat er niet aan betalen zie ik dus niet of het tegenovergestelde ervan!

Oja zou er iets overblijven kruimels dus daar zou naar mijn mening over gesproken kunnen worden.

En natuurlijk mag je je mening hebben, ik toch ook niet?
Dat zeg je wel maar de wereld verandert wel he en er is nu veel globalisatie dus als we geld aan het buitenland geven komt het later weer terug bij ons maar dan is het meer want in de tussentijd heb je inflatie, dus dan kunnen we juist extra goed zorgen voor zowel onze mensen als voor de buitenlanders en ook voor de buitenlanders hun buitenlanders want die heb je ook meer dan genoeg, zo zag ik al in het journaal dus win-win! Dat is mijn mening, maar idd de jouwe is net zo goed als de mijne het is hier immers geen Palestina of wel dan we hebben gewoon vrijheid van feitenuiting etcetera!
pi_150098597
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:45 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat zeg je wel maar de wereld verandert wel he en er is nu veel globalisatie dus als we geld aan het buitenland geven komt het later weer terug bij ons maar dan is het meer want in de tussentijd heb je inflatie, dus dan kunnen we juist extra goed zorgen voor zowel onze mensen als voor de buitenlanders en ook voor de buitenlanders hun buitenlanders want die heb je ook meer dan genoeg, zo zag ik al in het journaal dus win-win! Dat is mijn mening, maar idd de jouwe is net zo goed als de mijne het is hier immers geen Palestina of wel dan we hebben gewoon vrijheid van feitenuiting etcetera!
Ik noem maar eens 1 ding, ik ben ong. 55 jr nou en ze zijn al aan het geven of ophalen voor derde wereld landen zolang als ik denken kan, laat dat eens met 9jr b.v geweest zijn.
Ze zijn er nog niks verder daar waar ze voor op aan het halen waren of zijn, wat komt er dan terug, denk je werkelijk dat er van Griekenland ooit wat terug gaat komen?
  vrijdag 27 februari 2015 @ 00:53:09 #39
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_150098680
Totaalverbod op ingehuurd personeel via looneisen gebaseerd op het buitenland.
Oftewel, buitenlands personeel het loon betalen dat ze zouden krijgen als ze Nederlands zouden zijn.

Gelijke plichten/ rechten zeg maar.

Scheelt je 250k werklozen. En levert je 250k werkenden op die binnen Nederland belasting betalen en zo dus de sociale lasten drukken.
pi_150098729
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik noem maar eens 1 ding, ik ben ong. 55 jr nou en ze zijn al aan het geven of ophalen voor derde wereld landen zolang als ik denken kan, laat dat eens met 9jr b.v geweest zijn.
Ze zijn er nog niks verder daar waar ze voor op aan het halen waren of zijn, wat komt er dan terug, denk je werkelijk dat er van Griekenland ooit wat terug gaat komen?
Ja dat is wel waar maar daarom wil ik ook alleen aan buitenlandse tweedewereldlanden weggeven, maar de Grieken zijn een apart geval, het ligt dichtbij Albanië nou dan weet je genoeg, dat geld zien we niet weer terug, maar in Afrika zijn wel veel mensen met honger he en je geeft daar dan misschien al 40 jaar aan maar kijk als dat geld daar aankomt kopen ze er eten van en als het opgegeten is is het weg! Dus daarom zie je het niet direct terug, maar daarmee houden we onze broeders en zusters wel in leven. Wel mooi dat je dat al zo lang doet John blijkbaar ben je toch wel sociaal dat is mijn mening!
pi_150098797
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:54 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja dat is wel waar maar daarom wil ik ook alleen aan buitenlandse tweedewereldlanden weggeven, maar de Grieken zijn een apart geval, het ligt dichtbij Albanië nou dan weet je genoeg, dat geld zien we niet weer terug, maar in Afrika zijn wel veel mensen met honger he en je geeft daar dan misschien al 40 jaar aan maar kijk als dat geld daar aankomt kopen ze er eten van en als het opgegeten is is het weg! Dus daarom zie je het niet direct terug, maar daarmee houden we onze broeders en zusters wel in leven. Wel mooi dat je dat al zo lang doet John blijkbaar ben je toch wel sociaal dat is mijn mening!
Volgens mij komt er helemaal geen geld aan maar moeten ze verplicht goederen afnemen van het sponsor land, voor het geld wat opgehaald is geworden.

En volgens mij zorg ik dan met geld wat ik geef voor werkgelegenheid in eigenland?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2015 00:58:52 ]
pi_150098934
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:53 schreef TheThirdMark het volgende:
Totaalverbod op ingehuurd personeel via looneisen gebaseerd op het buitenland.
Oftewel, buitenlands personeel het loon betalen dat ze zouden krijgen als ze Nederlands zouden zijn.

Gelijke plichten/ rechten zeg maar.

Scheelt je 250k werklozen. En levert je 250k werkenden op die binnen Nederland belasting betalen en zo dus de sociale lasten drukken.
En Btw weer terug op het oude niveau, dat ze zich maar realiseren dat het land aan het oosten aan Duitsland grenst, en dus die stap snel gemaakt is.
Benzine gelijk trekken met dat land dus ook, als het mijn mensen goed gaat, gaat het mezelf ook goed zeg ik dan.
pi_150104375
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:38 schreef Kaas- het volgende:
Ik dacht dat het enkel om de sociale zekerheid hier ging. Dat punt heb ik reeds gemaakt.

Vwb de zorg: verwar de kosten niet met het verzorgingsniveau. In de VS liggen de kosten per slot van rekening ook erg hoog.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_150104668
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik dacht dat het enkel om de sociale zekerheid hier ging. Dat punt heb ik reeds gemaakt.

Vwb de zorg: verwar de kosten niet met het verzorgingsniveau. In de VS liggen de kosten per slot van rekening ook erg hoog.
Goed voorbeeld, die zorguitgaven in de VS. Laat goed zien dat marktwerking niet altijd voor lagere uitgaven zorgt.
pi_150104715
De VS hebben amper een vrije zorgmarkt. De grote spelers bepalen het overheidsbeleid. Op alle mogelijke manieren wordt er geld verdiend aan zorg zonder al te veel voordelen van marktwerking te genieten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_150106173
No true scotsman, blablablabla

Maar daar gaat het helemaal niet om: gaat erom dat de kosten niet persé iets over het verzorgingsniveau hoeft te zeggen, of hoeveel daadwerkelijk bij de patient terecht komt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_150106988
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:53 schreef waht het volgende:
De VS hebben amper een vrije zorgmarkt. De grote spelers bepalen het overheidsbeleid. Op alle mogelijke manieren wordt er geld verdiend aan zorg zonder al te veel voordelen van marktwerking te genieten.
Dat zijn juist de voordelen van marktwerking.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_150107024
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zijn juist de voordelen van marktwerking.
Ligt aan het perspectief, inderdaad. Vrijheid biedt ruimte voor de lieden met superieure capaciteiten.
pi_150107183
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:02 schreef waht het volgende:

[..]

Ligt aan het perspectief, inderdaad. Vrijheid biedt ruimte voor de lieden met superieure capaciteiten.
Marktwerking is gebaseerd op het idee dat een marktpartij geldelijk gewin nastreeft, en vervolgens doet die dat effectief en zou er een 'hogere' bedoeling achter moeten zitten? Welk ander perspectief zou er redelijkerwijs kunnen zijn?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_150107306
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Marktwerking is gebaseerd op het idee dat een marktpartij geldelijk gewin nastreeft, en vervolgens doet die dat effectief en zou er een 'hogere' bedoeling achter moeten zitten? Welk ander perspectief zou er redelijkerwijs kunnen zijn?
Gemeenschappelijk belang heet het. Soort van balans tussen belangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')