abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150035493
De zoekfunctie van FOK! doet het niet en voor dit jaar zag ik nog geen topic, dus weet niet of een centraal topic er al was.

Videodrones

Vliegende op afstand bestuurbare apparaten met een camera aan boord voor foto's/stills en video's.

Van alle technologie die er nu op de commerciele markt is, is dit zeker iets wat ik wil hebben. Prachtige dingen. En nuttig. Maar ook compleet nieuw voor me. Een collega van me bouwt die dingen zelf, daar ben ik niet technisch genoeg voor en op de markt zijn er nogal wat videodrones te koop.

Vragen
• Waar moet je op letten bij de aanschaf van zoiets? Wat zijn echt cruciale kenmerken?
• De prijzen die ik zo snel zag liggen rond de 1500 dollar/1000 euro, voor zo'n flinke investering heb je goede mogelijkheden?
• Wat zijn de verschillen tussen drones, ervaringen van users, etc. ?
• Hoe zit het met de betrouwbaarheid, bestuurbaarheid, etc.?
• Iemand bekend met onderstaande websites die ik zo snel kon vinden?
• Welke andere tips dan ook die kunnen helpen

Websites
Dronesvision.net
Quadrocopter.com
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150035521
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Misschien moet je vriend maar investeren in betere motoren.
Lokquote. Patrice, kan jij me alvast op weg helpen met mijn vragen?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_150036535
DJI inspire 1 is zojuist den gulden standaard geworden, ready to fly, geen assemblage, vliegt supermakkelijk en de video is beter dan een Go-Pro.

Prijs is er wel naar.

Als eerste drone zou ik een DJI phantom aanraden. Niet duur, goede community, geijkt dingetje en als je het niks vindt kun je hem zo verkopen.

Zelfbouw kan ook maar daar heb ik me nooit aan gewaagd.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_150037342
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:58 schreef Patrice_Consigny het volgende:
DJI inspire 1 is zojuist den gulden standaard geworden, ready to fly, geen assemblage, vliegt supermakkelijk en de video is beter dan een Go-Pro.

Prijs is er wel naar.
Ik zie het: http://www.dronesvision.n(...)mote-controller.html

2900 USD is net ff te gek als beginner idd... :{

quote:
Als eerste drone zou ik een DJI phantom aanraden. Niet duur, goede community, geijkt dingetje en als je het niks vindt kun je hem zo verkopen.

Zelfbouw kan ook maar daar heb ik me nooit aan gewaagd.
http://www.dronesvision.n(...)-video-solution.html

Hmm, deze ziet er wat licht/breekbaar uit vergeleken met een klasse hoger (~1000+ USD) die ik heb gezien, weet je zeker dat dit een goeie starter is? En nee, ik koop niet iets om het weer te verkopen, sowieso krijg ik die dingen hier niet zo snel verkocht. Ik zoek echt iets moois om langer te hebben.

En goede community? Je bedoelt andere users om mee te praten, hoe moet ik het zien?

Wat concrete vragen (ik weet er echt weinig van nog):
- wat voor motoren heb jij/zijn er en zou je (minstens) moeten hebben
- raad je er een aan met een camera al geintegreerd of met een losse (GoPro of anders)?
- hoe is de bestuurbaarheid? Is het moeilijk om zo'n ding onder controle te houden?
- heb gezien dat een drone van 500 USD al een bereik heeft van 2,5 km ver en 1 km hoog, dat is bizar veel, is dat vrij normaal voor die videodrones?
- zijn er dingen om echt op te letten die belangrijk zijn? Type materiaal, etc. Tips en suggesties?

pi_150043126
quote:
5s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:21 schreef El_Matador het volgende:
De zoekfunctie van FOK! doet het niet en voor dit jaar zag ik nog geen topic, dus weet niet of een centraal topic er al was.

Videodrones

[ afbeelding ]

Vliegende op afstand bestuurbare apparaten met een camera aan boord voor foto's/stills en video's.

Van alle technologie die er nu op de commerciele markt is, is dit zeker iets wat ik wil hebben. Prachtige dingen. En nuttig. Maar ook compleet nieuw voor me. Een collega van me bouwt die dingen zelf, daar ben ik niet technisch genoeg voor en op de markt zijn er nogal wat videodrones te koop.

Vragen
• Waar moet je op letten bij de aanschaf van zoiets? Wat zijn echt cruciale kenmerken?
• De prijzen die ik zo snel zag liggen rond de 1500 dollar/1000 euro, voor zo'n flinke investering heb je goede mogelijkheden?
• Wat zijn de verschillen tussen drones, ervaringen van users, etc. ?
• Hoe zit het met de betrouwbaarheid, bestuurbaarheid, etc.?
• Iemand bekend met onderstaande websites die ik zo snel kon vinden?
• Welke andere tips dan ook die kunnen helpen

Websites
Dronesvision.net
Quadrocopter.com
Vet! Het is dat mijn budget het voorlopig niet toestaat maar ik wil er ook ooit nog een gaan kopen. Alleen zou ik er geen camera aan bevestigen, al zou het wel leuk zijn om dat eens boven het voetbalstadion te laten vliegen tijdens een wedstrijd. _O-
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150043363
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vet! Het is dat mijn budget het voorlopig niet toestaat maar ik wil er ook ooit nog een gaan kopen. Alleen zou ik er geen camera aan bevestigen, al zou het wel leuk zijn om dat eens boven het voetbalstadion te laten vliegen tijdens een wedstrijd. _O-
Ja, prachtige dingen. O+ Echt een stukje technologie die iets toevoegt (itt elk jaar een nieuwe iPhone kopen en de "oude", die nog prima werkt, wegsmijten).

Maar waarom wil jij een drone als je er geen camera aan vast wil? Gewoon een beetje vliegen? Dan heb je goedkopere drones.

Ik wil vooral weten waar je op moet letten bij aanschaf, wat voor soorten mogelijkheden etc. Goeie merken, want dit is allemaal totaal nieuw voor me (en anderen).

pi_150043555
quote:
12s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:54 schreef El_Matador het volgende:
Maar waarom wil jij een drone als je er geen camera aan vast wil? Gewoon een beetje vliegen? Dan heb je goedkopere drones.
Ja. De nerd en het kind in mij. :@
Ik heb me laten vertellen dat nieuwe drones rond de 800 Euro kosten.
Al moet ik zeggen dat ik het perspectief van een camera interessanter vind naarmate ik er meer over denk, niet omdat ik graag mensen fotografeer van een hoogte maar omdat het hele leuke filmpjes oplevert.

quote:
Ik wil vooral weten waar je op moet letten bij aanschaf, wat voor soorten mogelijkheden etc. Goeie merken, want dit is allemaal totaal nieuw voor me (en anderen).
Dat is duidelijk. ;)
#NoDAPL
pi_150043762
quote:
En goede community? Je bedoelt andere users om mee te praten, hoe moet ik het zien?
Waarschijnlijk advies over de software die je gebruikt voor dat apparaat (je moet/kan daar zelf wat mee spelen) en over allerlei technische kwesties (onderhoud, defectjes, ...).
#NoDAPL
pi_150043763
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja. De nerd en het kind in mij. :@

Geek. Zou ik zeggen. ;)

pi_150043828
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarschijnlijk advies over de software die je gebruikt voor dat apparaat (je moet/kan daar zelf wat mee spelen) en over allerlei technische kwesties (onderhoud, defectjes, ...).
Ja, dat is ook een beetje een overweging; onderhoud. Ik kan hier niet naar een Mediamarkt lopen. Je hebt hier natuurlijk ook electronicawinkels, maar het is anders dan in Nederland.

Lokale dealers ken ik hier niet al moeten ze er wel zijn. Ik bestel het liever online dan.

pi_150055460
Hmm, deze ziet er erg mooi uit, maar een vluchttijd van 18 minuten op 1 batterij, WTF? Is dat normaal zo kort?

http://www.dronesvision.n(...)hexcacopter-arf.html

pi_150061241
quote:
15s.gif Op donderdag 26 februari 2015 01:32 schreef El_Matador het volgende:
Hmm, deze ziet er erg mooi uit, maar een vluchttijd van 18 minuten op 1 batterij, WTF? Is dat normaal zo kort?

[ afbeelding ]

http://www.dronesvision.n(...)hexcacopter-arf.html
Ja, dat is normaal (18 min. is zelfs al behoorlijk OK). Zal in de toekomst nog wel beter worden, al zal het denk ik nooit de bedoeling zijn om een trans-Atlantische vlucht te maken met een drone ;)

Ik heb zelf de Hubsan X4 besteld in China, eerst maar eens even wat oefenen met een speeltje van 3 tientjes voordat ik er wat meer geld op stuk ga slaan.
pi_150223871
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, dat is normaal (18 min. is zelfs al behoorlijk OK). Zal in de toekomst nog wel beter worden, al zal het denk ik nooit de bedoeling zijn om een trans-Atlantische vlucht te maken met een drone ;)
Nee, trans-Atlantisch wordt wat lastig, maar als die dingen tot 1 km hoog (!?) en 2,5 km ver kunnen (wat de specificaties zeggen), is 18 minuutjes wel erg kort.

Of kan je meer batterijen installeren, dat ie langer kan vliegen?

quote:
Ik heb zelf de Hubsan X4 besteld in China, eerst maar eens even wat oefenen met een speeltje van 3 tientjes voordat ik er wat meer geld op stuk ga slaan.
Cool, ben benieuwd naar je reviews (en filmpjes).

pi_150401819
Op zoek naar informatie kwam ik twee goeie websites tegen:

Reviews van de beste 10 drones
Reviews en waar op te letten bij aanschaf

What to Look For

Battery Life

Most modern drones have an average battery life of between 10 to 12 minutes That’s plenty of time for short-flight missions, but operators may soon find themselves longing for more in-flight time. One way to circumvent this limit is to purchase a drone with a removable battery, then stock up on fully charged batteries.

Higher-end drones boast up to 25 minutes of flight time, which should be more than enough for the average flier. Many of these drones also have a special feature that overrides your controller and flies the drone back to you once the battery reaches critical levels. With multiple fully charged batteries, these drones can easily run for hours, requiring only a few stops home for new batteries.

Camera

Getting a drone in the air is only the first step for most fliers — it’s the view from those great heights that really puts the world in perspective. A large number of today’s drones feature either built-in or attachable cameras, beaming down images of all the in-flight action.

Some drones work directly with a separately purchased GoPro camera, which captures some of the highest-quality footage currently available. High-end drones also include image stabilization, eliminating choppy segments that can sometimes overpower peaceful flight footage.

Other drones have built-in cameras, which often record directly to an SD Card. While this footage isn’t nearly as nice as any captured by a GoPro, it's a great way to dip your toes into aerial photography.

If you want to view the flight footage in real time, some drones offer first-person-view transmitting, sending live video directly to the aircraft’s controller or to a linked iPhone or Android device. This works great when you want to quickly turn on the live feed, but it will drain your battery fast if you use it for the entire flight.

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 07-03-2015 22:27:52 ]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')