Lokquote. Patrice, kan jij me alvast op weg helpen met mijn vragen?quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Misschien moet je vriend maar investeren in betere motoren.
Ik zie het: http://www.dronesvision.n(...)mote-controller.htmlquote:Op woensdag 25 februari 2015 17:58 schreef Patrice_Consigny het volgende:
DJI inspire 1 is zojuist den gulden standaard geworden, ready to fly, geen assemblage, vliegt supermakkelijk en de video is beter dan een Go-Pro.
Prijs is er wel naar.
http://www.dronesvision.n(...)-video-solution.htmlquote:Als eerste drone zou ik een DJI phantom aanraden. Niet duur, goede community, geijkt dingetje en als je het niks vindt kun je hem zo verkopen.
Zelfbouw kan ook maar daar heb ik me nooit aan gewaagd.
Vet! Het is dat mijn budget het voorlopig niet toestaat maar ik wil er ook ooit nog een gaan kopen. Alleen zou ik er geen camera aan bevestigen, al zou het wel leuk zijn om dat eens boven het voetbalstadion te laten vliegen tijdens een wedstrijd.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:21 schreef El_Matador het volgende:
De zoekfunctie van FOK! doet het niet en voor dit jaar zag ik nog geen topic, dus weet niet of een centraal topic er al was.
Videodrones
[ afbeelding ]
Vliegende op afstand bestuurbare apparaten met een camera aan boord voor foto's/stills en video's.
Van alle technologie die er nu op de commerciele markt is, is dit zeker iets wat ik wil hebben. Prachtige dingen. En nuttig. Maar ook compleet nieuw voor me. Een collega van me bouwt die dingen zelf, daar ben ik niet technisch genoeg voor en op de markt zijn er nogal wat videodrones te koop.
Vragen
• Waar moet je op letten bij de aanschaf van zoiets? Wat zijn echt cruciale kenmerken?
• De prijzen die ik zo snel zag liggen rond de 1500 dollar/1000 euro, voor zo'n flinke investering heb je goede mogelijkheden?
• Wat zijn de verschillen tussen drones, ervaringen van users, etc. ?
• Hoe zit het met de betrouwbaarheid, bestuurbaarheid, etc.?
• Iemand bekend met onderstaande websites die ik zo snel kon vinden?
• Welke andere tips dan ook die kunnen helpen
Websites
• Dronesvision.net
• Quadrocopter.com
Ja, prachtige dingen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vet! Het is dat mijn budget het voorlopig niet toestaat maar ik wil er ook ooit nog een gaan kopen. Alleen zou ik er geen camera aan bevestigen, al zou het wel leuk zijn om dat eens boven het voetbalstadion te laten vliegen tijdens een wedstrijd.![]()
Ja. De nerd en het kind in mij.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:54 schreef El_Matador het volgende:
Maar waarom wil jij een drone als je er geen camera aan vast wil? Gewoon een beetje vliegen? Dan heb je goedkopere drones.
Dat is duidelijk.quote:Ik wil vooral weten waar je op moet letten bij aanschaf, wat voor soorten mogelijkheden etc. Goeie merken, want dit is allemaal totaal nieuw voor me (en anderen).
Waarschijnlijk advies over de software die je gebruikt voor dat apparaat (je moet/kan daar zelf wat mee spelen) en over allerlei technische kwesties (onderhoud, defectjes, ...).quote:En goede community? Je bedoelt andere users om mee te praten, hoe moet ik het zien?
Geek. Zou ik zeggen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja. De nerd en het kind in mij.![]()
Ja, dat is ook een beetje een overweging; onderhoud. Ik kan hier niet naar een Mediamarkt lopen. Je hebt hier natuurlijk ook electronicawinkels, maar het is anders dan in Nederland.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk advies over de software die je gebruikt voor dat apparaat (je moet/kan daar zelf wat mee spelen) en over allerlei technische kwesties (onderhoud, defectjes, ...).
Ja, dat is normaal (18 min. is zelfs al behoorlijk OK). Zal in de toekomst nog wel beter worden, al zal het denk ik nooit de bedoeling zijn om een trans-Atlantische vlucht te maken met een dronequote:Op donderdag 26 februari 2015 01:32 schreef El_Matador het volgende:
Hmm, deze ziet er erg mooi uit, maar een vluchttijd van 18 minuten op 1 batterij, WTF? Is dat normaal zo kort?
[ afbeelding ]
http://www.dronesvision.n(...)hexcacopter-arf.html
Nee, trans-Atlantisch wordt wat lastig, maar als die dingen tot 1 km hoog (!?) en 2,5 km ver kunnen (wat de specificaties zeggen), is 18 minuutjes wel erg kort.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, dat is normaal (18 min. is zelfs al behoorlijk OK). Zal in de toekomst nog wel beter worden, al zal het denk ik nooit de bedoeling zijn om een trans-Atlantische vlucht te maken met een drone![]()
Cool, ben benieuwd naar je reviews (en filmpjes).quote:Ik heb zelf de Hubsan X4 besteld in China, eerst maar eens even wat oefenen met een speeltje van 3 tientjes voordat ik er wat meer geld op stuk ga slaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |