Ga ik doenquote:Op maandag 16 maart 2015 10:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik zou hem gewoon vanavond even laten draaien met de camera erop en dat hier (of in Recreatief Fappen met Very) posten. Misschien is het zo verholpen als Kaas er naar kijkt.
maar als zijn cassette te ver versleten is voor zijn nieuwe ketting , dan helpt 100jaar ervaring ook niet tenzij hij gelijk een nieuwe cassette mee neemt.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:51 schreef Gripper het volgende:
Desnoods fiksen we het zondagochtend ter plekke effe. Kan nooit moeilijk zijn, en er is genoeg kennis aanwezig mits Kaas tenminste komt
Ik heb een complete werkplaats in de schuur. Alleen de kennis en tools voor lagers inpersen en vorkkronen in een stuurbuis zetten heb ik niet in huis, verder bijna allesquote:Op maandag 16 maart 2015 11:12 schreef dop het volgende:
[..]
maar als zijn cassette te ver versleten is voor zijn nieuwe ketting , dan helpt 100jaar ervaring ook niet tenzij hij gelijk een nieuwe cassette mee neemt.
maar voor de minder handige sleutelaars, ik wil ook best wat hand en spandiensten verlenen waar nodig.
wel ff opletten wat er dan gedaan moet worden cassette wisselen gaat niet zonder zweep en afnemer.
dus als er bepaald gereedschap nodig is moeten we dat wel vooraf weten
gripper zal vast het een en ander hebben maar ik heb geen idee wat?
Wat zijn de problemen?quote:Op maandag 16 maart 2015 10:36 schreef Leonos het volgende:
Op dit moment schakelproblemen met de fiets na nieuwe ketting en cassette.
Hoop de fiets nog voor zaterdag bij de fietsenmaker te kunnen brengen
dat is mooi ook als het om Campa spul gaat ?quote:Op maandag 16 maart 2015 11:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb een complete werkplaats in de schuur. Alleen de kennis en tools voor lagers inpersen en vorkkronen in een stuurbuis zetten heb ik niet in huis, verder bijna alles
met een schuursponsje thinnerquote:Op maandag 16 maart 2015 11:19 schreef kanovinnie het volgende:
Dop & Gripper, kan jij eens laten zien hoe je een fiets poetst? Als voorbeeld mogen jullie de mijne wel gebruiken.
Sommige versnellingen trapt ie door, of hapert ie soort van.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:19 schreef kanovinnie het volgende:
Dop & Gripper, kan jij eens laten zien hoe je een fiets poetst? Als voorbeeld mogen jullie de mijne wel gebruiken.
[..]
Wat zijn de problemen?
Cassette heb ik al vervangen en de kettingquote:Op maandag 16 maart 2015 11:12 schreef dop het volgende:
[..]
maar als zijn cassette te ver versleten is voor zijn nieuwe ketting , dan helpt 100jaar ervaring ook niet tenzij hij gelijk een nieuwe cassette mee neemt.
maar voor de minder handige sleutelaars, ik wil ook best wat hand en spandiensten verlenen waar nodig.
wel ff opletten wat er dan gedaan moet worden cassette wisselen gaat niet zonder zweep en afnemer.
dus als er bepaald gereedschap nodig is moeten we dat wel vooraf weten
gripper zal vast het een en ander hebben maar ik heb geen idee wat?
klinkt toch wel als te ver versleten cassette en/of niet goed afgestelde achter derie.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:22 schreef Leonos het volgende:
[..]
Sommige versnellingen trapt ie door, of hapert ie soort van.
En ratelt als een malle in sommige versnellingen. Klein verzet voor loopt de ketting ook op het frame
Je ketting is dus te lang. Je hebt cassette EN ketting vervangen? Staan op het zwaarste verzet (groot voor, klein achter) de derriewieltjes netjes in een rechte lijn met je cassette?quote:Op maandag 16 maart 2015 11:22 schreef Leonos het volgende:
[..]
Sommige versnellingen trapt ie door, of hapert ie soort van.
En ratelt als een malle in sommige versnellingen. Klein verzet voor loopt de ketting ook op het frame
Ik denk toch echt dat zijn ketting te lang is. Anders kan die je frame toch niet raken?quote:Op maandag 16 maart 2015 11:25 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
waarschijnlijk deze iets linksom open draaien
kan ook heel goed maar oude ketting ff naast nieuwe houden voor je monteertquote:Op maandag 16 maart 2015 11:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk toch echt dat zijn ketting te lang is. Anders kan die je frame toch niet raken?
En dan wel korter. Want als je 'm net zo lang of iets langer maakt dan je oude (die uitgerekt is, en over de hele lengte kan dat volgens mij zo een schakel of meer zijn) ben je na 2/3 kettingen te langquote:Op maandag 16 maart 2015 11:27 schreef dop het volgende:
[..]
kan ook heel goed maar oude ketting ff naast nieuwe houden voor je monteert
Als het een Shimano is, kwestie van pinnetje eruit op twee plekken en een pinnetje erin tussen deze gaten. 10 min. maxquote:Op maandag 16 maart 2015 11:37 schreef Leonos het volgende:
Mwaaaa, zou best kunnen dat de ketting te lang is![]()
Maar die ketting inkorten is niet 1 2 3 gedaan op een zondagochtend?
Wel paar tandjes erafquote:Op maandag 16 maart 2015 11:38 schreef MarcoD het volgende:
Je heb de nieuwe ketting uit verpakking gehaald en op je fiets geslingerd?
jawel hoor ketting pons pinnetje er uitdrukken 2 minuten werk. zeker als je een quicklink hebt anders is het 3x 2minuten.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:37 schreef Leonos het volgende:
Mwaaaa, zou best kunnen dat de ketting te lang is![]()
Maar die ketting inkorten is niet 1 2 3 gedaan op een zondagochtend?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |