Hyperdude | dinsdag 24 februari 2015 @ 19:11 |
NIEUWE OLDTIMER REGELING 2014 Voor benzineautos, motoren, bussen en vrachtautos komt er een aangepaste regeling: voertuigen van jaargang 1987 en ouder komen in aanmerking voor een kwarttarief per jaar met een maximum van 120 euro per jaar, onder voorwaarde dat er in de winter (december tot en met februari) geen gebruik van de openbare weg wordt gemaakt. Zij kunnen er ook voor kiezen om het voertuig te schorsen. De nieuwe oldtimer regeling (vanaf 01-01-2014) is als volgt: ![]() En verder - Het kwarttarief geldt voor 9 maanden rijden, met een stalling in dec/jan/feb. Het tarief is max ¤ 120 voor personenauto's en bedrijfsauto's, voor motoren is dit ¤ 30 - Ook op straat parkeren is gebruik maken van de openbare weg - In 2014 beginnen de auto's van bouwjaar 1974, vanaf de dag dat ze op kenteken zijn gezet, vrij te vallen - Schorsing blijft altijd een optie als de auto niet op de openbare weg komt, maar niet als er al sprake is van een kwarttarief in hetzelfde kalenderjaar - Voor een kampeerauto die aan de hiervoor gestelde eisen voldoet blijft het huidige drie maanden tarief bestaan - De huidige evenementenregeling blijft bestaan De regeling is definitief door de tweede kamer. Enkel de eerste kamer dient nog toestemming te geven. Er komt geen uitstel of nieuwe overgangsregeling voor Diesel/LPG. Hier de passage m.b.t. oldimers in het debat over amandementen op het Belastingplan 2014 op maandag 18 november 2013: Amendement Klein inzake de oldtimervrijstelling (Kamerstuk 33 752, nr. 49) Bron Strekking: Uitstel tot 1 januari 2015 van de wijzigingen in het Belastingplan 2014 wat betreft de beperking van de vrijstelling MRB voor oldtimers. Kanttekeningen: Het voorstel zoals opgenomen in het Belastingplan 2014 is een adequaat compromis dat op verzoek van uw Kamer, op basis van een door uw Kamer verleend mandaat en in nauw overleg met de oldtimerbranche is overeengekomen. Een jaar uitstel wijzigt de structurele gevolgen voor bijvoorbeeld diesel- en LPG-oldtimers niet maar kost wel ¤ 123 miljoen in 2014. Het amendement voorziet niet in een dekking. Het jaar 2014 kent overigens enkele versoepelingen. Zo mag bijvoorbeeld in de maanden januari en februari van 2014 nog onbeperkt gebruik worden gemaakt van de weg. Oordeel: Ontraden. | |
Hyperdude | dinsdag 24 februari 2015 @ 19:14 |
Wachte, wachte tot ie weer naar buiten mag. ![]() Hopelijk doe die Grieken wat nuttigs met de enorme opbrengsten van deze mooie regeling. ![]() | |
house_is_a_feeling | dinsdag 24 februari 2015 @ 19:16 |
Ik wacht op warme temperaturen om de 924 juist klaar te maken voor de keuring ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 24 februari 2015 @ 19:25 |
is ook geen oldtimer maar gewoon een kilometervreter op diesel, omdat ze dat in Den Haag blijkbaar liever hebben als een ouwe 300ZX op benzine. | |
T42 | dinsdag 24 februari 2015 @ 22:56 |
heb er maar weer een audi 80 erbij gepakt | |
dick_laurent | dinsdag 24 februari 2015 @ 23:18 |
Heb jij een 300ZX?? Welk model, deze toevallig? ![]() Deze staat zeg maar in mijn top 5 van auto's die ik fucking awesome vind uitzien en ooit hoop te bezitten ![]() -niet perse in het wit trouwens, is gewoon een voorbeeldfoto- ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door dick_laurent op 24-02-2015 23:27:06 ] | |
Sounddragon | woensdag 25 februari 2015 @ 17:11 |
Nee, ik heb een Z31, 3.0V6 non-turbo; de versie waar je nog wél fatsoenlijk zelf aan kan knutselen. ![]() ![]() | |
Hyperdude | woensdag 25 februari 2015 @ 17:50 |
Daar moet zo'n Kitt-lamp voorin gefixt worden. ![]() | |
Sounddragon | woensdag 25 februari 2015 @ 18:29 |
Tis geen Trans Am ![]() | |
dick_laurent | woensdag 25 februari 2015 @ 18:38 |
Ook heeeel gaaf ![]() Al heb ik wel gehoord dat deze erg veel last kunnen hebben van roest? Vind 'm wel vet zo in het wit, al zou een poetsbeurt hem niet misstaan ![]() | |
Sounddragon | woensdag 25 februari 2015 @ 19:52 |
Hij heeft wel een beetje roest zo hier en daar, en de lak is gewoon slecht. Hij is ook pas 31 jaar oud, dus dat mag ook wel ![]() ![]() | |
dick_laurent | woensdag 25 februari 2015 @ 20:46 |
Ohwww damn, ik had heel misschien wel dat nieuwe baasje kunnen zijn, ware het niet dat ik een paar maanden geleden deze bad boy heb aangeschaft ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | woensdag 25 februari 2015 @ 21:37 |
Toffe bak, jammer dat het een dikke vette downsized is en een beetje te nieuwerwets voor mij ![]() ![]() | |
virl3 | zaterdag 7 maart 2015 @ 19:07 |
Ik heb m'n eerste rondje gereden dit jaar! ![]() | |
penny-wise | maandag 9 maart 2015 @ 00:06 |
Vandaag weer een eind gereden naar het Zuid-Limburg. Maar blijkbaar had heel NL hetzelfde idee geloof ik...... | |
Sounddragon | maandag 9 maart 2015 @ 12:20 |
Mijn god, nou... sloeg echt he-le-maal nergens op ![]() ![]() | |
penny-wise | maandag 9 maart 2015 @ 12:24 |
Het kon wel de enige mooie dag van het jaar zijn.... | |
Sounddragon | maandag 9 maart 2015 @ 12:38 |
Iig wel de mooiste tot nu toe ![]() | |
dick_laurent | maandag 9 maart 2015 @ 14:04 |
Zo, als ik had geteld hoeveel motoren en oldtimers en cabrio's ik voorbij heb zien komen in zuid limburg, waar ik gisteren was.... dan was ik op een mooi aantal uitgekomen zeg ![]() | |
AchJa | dinsdag 14 april 2015 @ 23:10 |
[ Bericht 19% gewijzigd door AchJa op 14-04-2015 23:35:00 ] | |
penny-wise | woensdag 15 april 2015 @ 08:50 |
Goh, en dat had écht niemand zien aankomen....... In een ander artikel rept Wiebes nu maar niet over het verlies van inkomsten die Weekers voorspeld had wat het op zou leveren. Nee, nu is het voordeel dat de lucht schoner is en het wagenpark is verjongd..... | |
Rothstein | woensdag 15 april 2015 @ 09:18 |
De politiek weet het weer positief te brengen, want het is allemaal goed voor het milieu geweest! Wat een deceptie zeg. | |
Turquaz52 | donderdag 16 april 2015 @ 10:24 |
*like* | |
Mark | zondag 30 augustus 2015 @ 01:06 |
Vorig jaar deze gekocht: V&A / [TK] Renault 5 automaat uit 1985 maar hij lijkt de komende APK niet te gaan halen zonder flink te betalen. Ben bang dat het youngtimerfeestje deze week weer afgelopen is ![]() | |
Hyperdude | zondag 30 augustus 2015 @ 07:53 |
Roest, of wat anders? | |
derLudolf | zondag 30 augustus 2015 @ 08:31 |
Zou me niet verbazen van een Renault 5 ![]() | |
Mark | zondag 30 augustus 2015 @ 08:46 |
Nee, roest is nu net niet het probleem, integendeel zelfs. Maar wel een heel waslijstje aan kleine dingen die alles bij elkaar toch wel aardig wat kosten met zich mee gaan brengen. Meer dan de aanschafprijs. En met de APK voor de deur is het dan misschien wel het goede moment om er een punt achter te zetten. (die puntjes moeten ook gedaan worden om hem door de APK te krijgen) | |
Hyperdude | zondag 30 augustus 2015 @ 09:23 |
Jammer, Ach, er zijn duurdere manieren om ervaring op te doen met "klassiekers". ![]() Heb je er wel een klein jaartje lekker in kunnen crossen, of constant storingen/ander gedoe? | |
daNpy | zondag 30 augustus 2015 @ 09:27 |
Auto's kosten geld. Raar he? | |
penny-wise | zondag 30 augustus 2015 @ 09:52 |
Zelf doen? Bij een Cinq zal het toch niet veel werk zijn toch? | |
Mark | zondag 30 augustus 2015 @ 20:39 |
Wellicht, maar ik heb daar kennis van, noch ervaring mee. Maar je mag het gerust proberen als je hem komt ophalen ![]() | |
Sjoegerd | zondag 30 augustus 2015 @ 21:15 |
Is het nu dat auto's van 1980 ook belastingvrij worden als ze 40 jaar oud zijn? | |
Mark | zondag 30 augustus 2015 @ 22:01 |
In 2020 zijn die wegenbelastingvrij, als ik het goed heb | |
Prowl | zondag 30 augustus 2015 @ 22:31 |
Tegen die tijd hebben ze wel weer wat anders verzonnen ![]() | |
daNpy | zondag 30 augustus 2015 @ 22:33 |
Precies, zodat klassiekers ook klassiekers blijven. En geen onderhoudsloze goedkope dagelijkse gebakjes. | |
Dingest | zondag 30 augustus 2015 @ 22:59 |
Wat mankeert er dan aan? Zolang een auto niet (hard) aan het roesten is valt er altijd nog wel iets van te maken. Zou toch jammer zijn als een nog harde Cinq zou verdwijnen. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 3 september 2015 @ 18:31 |
Alsof er rond die tijd nog onderdelen voor te krijgen zijn. | |
Sjoegerd | donderdag 3 september 2015 @ 19:28 |
Nouja ik wil graag een series 3 Land Rover, niet bepaald een goedkoop dagelijks gebakje ![]() | |
virl3 | maandag 12 oktober 2015 @ 13:49 |
Nieuws! http://www.telegraaf.nl/a(...)_tegen__.html?page=1 Stichting had betere berekening dan ministerie Opbrengst oldtimerbelasting valt tegen AMSTERDAM - De belasting op oldtimers levert veel minder inkomsten voor de Staat op dan was begroot. De oppositie in de Tweede Kamer is teleurgesteld, meldt Het Financieel Dagblad. Volgens Stichting Autobelangen is het logisch dat er minder geld binnen is gekomen, want de berekeningen van het Ministerie van Financiën waren volgens de stichting volstrekt onjuist. | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 oktober 2015 @ 13:53 |
Wat een verrassing! | |
YoshiBignose | maandag 12 oktober 2015 @ 13:57 |
Inderdaad, zag iedereen al aankomen gore vieze smeerlappen en daarom heb ik mijn BMW moeten opgeven. Ik vergeef het ze nooit meer.![]() | |
penny-wise | maandag 12 oktober 2015 @ 15:07 |
Dit wist ook echt niemand.....!!! Behalve degene die wel kunnen rekenen.. | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 oktober 2015 @ 15:17 |
En met jou vele anderen (al vind ik het vaak ook wel een gebrek aan doorzettingsvermogen). Net als dat de hele handel eromheen flink is ingeperkt, zoals handelen en leveranciers van onderdelen. Volgens mij hebben ze dat allemaal nog niet meegenomen in die berekening. Overigens gooien de diverse milieuzones ook roet in het eten voor oldtimereigenaren. | |
Gunner | maandag 12 oktober 2015 @ 15:24 |
Kan je me uitleggen hoe de regering je verplicht een auto weg te moeten doen? | |
Catch22- | maandag 12 oktober 2015 @ 15:26 |
Omdat een leuke auto "voor erbij" die belastingvrij was en ineens 50-150 euro per maand extra gaat kosten niet te doen is. | |
Bouke-p | maandag 12 oktober 2015 @ 15:28 |
Dit, en dan moet je ook nog maar net plek hebben om je auto 3mnd te kunnen stallen. En van 1:7 op lpg naar 1:7 op benzine is ook niet grappig. | |
Gunner | maandag 12 oktober 2015 @ 15:37 |
dat mensen er geen geld voor over hebben is niet in eerste instantie de schuld van de overheid. de echte liefhebber zal er wel dat geld voor over hebben. Mensen die dat niet hebben zijn imho geen liefhebber maar willen gewoon goedkoop rijden. Dat is niet erg maar laten ze daar dan gewoon ook eerlijk in zijn. | |
derLudolf | maandag 12 oktober 2015 @ 15:45 |
Daar ben ik het niet mee eens. Niet alle liefhebbers hebben bakken met geld. ¤150 per maand is best een smak geld. | |
penny-wise | maandag 12 oktober 2015 @ 15:49 |
3 maanden ergens stallen zijn ook niet de kosten... | |
Gunner | maandag 12 oktober 2015 @ 15:49 |
Natuurlijk is het veel geld. Alleen mensen die oldtimers rijden moeten zich realiseren dat het een dure hobby is. Ik rij nieuwe auto's. betaal me helemaal scheel aan BPM (op een kleine middenklasser gaat dat al snel richting de 3000 euro) en BTW. kan daarover zeuren maar dat heeft nogal weinig zin . Zou ik het weer betalen? ja want ik rij graag om de paar jaar in een nieuwe auto. | |
Catch22- | maandag 12 oktober 2015 @ 16:11 |
Als je een oude amerikaan op LPG rijdt en je doet een keer 4000km per jaar, dan is het gewoon niet meer te doen tenzij je erg vermogend bent | |
Gunner | maandag 12 oktober 2015 @ 17:06 |
Dat is natuurlijk erg relatief voor iedereen. Voor de een is 1000 euro veel, voor de ander valt er meer uit z'n broekzak als hij rent. Maar wat kost dat dan? | |
Catch22- | maandag 12 oktober 2015 @ 17:09 |
Een klassieke amerikaan op gas gaat gauw richting (of over) de 150 euro per maand. | |
Gunner | maandag 12 oktober 2015 @ 17:11 |
Vind ik niet veel. Mijn auto die ik nieuw heb gekocht kost me een veelvoud daarvan (incl afschrijving). En dan heb ik nog geen meter erin gereden. | |
YoshiBignose | maandag 12 oktober 2015 @ 17:13 |
Ja dag. Natuurlijk zijn er liefhebbers en mensen die willen profiteren van een regeling. Zo'n oude 220D kopen voor woon-werk verkeer en ondertussen wegenbelastingvrij rijden, ja die moesten worden aangepakt. Er zijn/waren zat mensen die gewoon een benzine oldtimer hadden en misschien een paar keer per maand ermee reden. Zoals ik. Die dingen zijn al niet goedkoop qua brandstof en onderhoud, maar als er dan ook nog eens hogere wegenbelasting bij komt dan kom je op een punt dat je gewoon moet zeggen het is het niet meer waard. Ja een echte liefhebber blijft het gewoon betalen, maar ook al ben je nog zo'n liefhebber, uiteindelijk kan er een punt komen dat je het niet meer KAN betalen. Als dat dan nog eens een regeling is die totaal nergens op slaat dan word je daar gewoon boos om. | |
Catch22- | maandag 12 oktober 2015 @ 17:13 |
voor de gemiddelde persoon is dat wel veel geld voor een auto die je af en toe op zondag gebruikt en vooral voor de lol in de schuur hebt staan. | |
Gunner | maandag 12 oktober 2015 @ 17:16 |
Probleem is dat het meerendeel 'dat soort' auto's als hun dagelijkse vervoermiddel gebruikte. Maar nu ik dit zo tik; ik zie nooit meer een Mercedes 190D de wegen vervuilen. Heeft die regeling dan toch nog wat goeds gebracht ![]() Vanmorgen kwam ik aan op de parkeerplaats op m'n werk. Daar reed net een oud vierkant peugeot busje diesel weg. Serieus de hele straat blauw en stinken niet normaal ![]() ![]() Een VAG diesel was er niets bij. | |
YoshiBignose | maandag 12 oktober 2015 @ 17:21 |
De E21 heb ik verkocht en is helemaal opgeknapt door iemand. Hoop dat die nog rond rijdt ergens. ![]() M'n E23 rijdt nu ergens in België, verkocht voor een fractie van de aanschafprijs omdat niemand in NL dat ding meer wilt. ![]() Dat milieuargument is bullshit, als je 50k per jaar rijdt in een nieuwe diesel ben je nog belastender voor het milieu bezig dan 1000km per jaar in een oldtimer. Los van het feit wat de productie van die auto heeft gekost, in dat opzicht is een oude auto gebruiken die toch al ooit geproduceerd zijn juist efficiënter ![]() ![]() Ik rijd nu ook gewoon een (zo goed als) nieuwe auto. Comfort, zelden onderhoud, zuinig en veilig. Maar geen reet aan. | |
Catch22- | maandag 12 oktober 2015 @ 17:21 |
Volgens mij valt dat best wel mee. | |
AchJa | maandag 12 oktober 2015 @ 17:40 |
De oldtimer is over het algemeen dan ook niet de enige auto he... Men heeft hem erbij, dus die kosten die jij nu oplepelt hebben de oldtimerrijders ook gewoon. | |
Ivo1985 | maandag 12 oktober 2015 @ 17:46 |
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat slechts een beperkt deel in de categorie "190D/220D voor dagelijks gebruik" viel en dat het overgrote deel van de oldtimers werd en wordt gereden voor 'erbij'. Voor het tegengaan van het misbruik van de regeling door niet-liefhebbers was al een oplossing bedacht: Optrekken van de leeftijd naar 30 jaar zoals in ons omringende landen waardoor import financiëel véél minder aantrekkelijk zou worden én afschaffen van de vrijstelling van de brandstoftoeslag voor Diesel en LPG. Deze overgangsregeling is slechts 1 jaar in werking geweest en in dat jaar is de import van diesels reeds fors gedaald. De regeling had dus het gewenste effect, zonder dat de liefhebbers daarvan de dupe werden. En ondanks dat er reeds effectieve wijzigingen waren doorgevoerd in de oldtimerregeling, is er vervolgens een gedrocht van een regeling doorgedrukt. | |
Ivo1985 | maandag 12 oktober 2015 @ 17:57 |
Dit is natuurlijk de grootste bullshit die er bestaat. Een liefhebber maakt financiële afwegingen voor hij een aanschaf doet. Op basis van de aanschafkosten, periodieke vaste kosten en de te verwachten incidentele kosten. Past de aanschaf dan binnen het budget, dan koopt de liefhebber een mooi exemplaar naar zijn zin. Vervolgens veranderd de overheid de regels, ook voor bestaande gevallen. Waarmee de liefhebber ineens honderden euro's per jaar meer moet uitgeven om zijn hobby in stand te houden. Je kan nog zo'n enorme liefhebber zijn, maar de boodschappen voor je gezin moeten ook gedaan worden, je kinderen moeten gekleed worden en naar school, je moet je hypotheek en je energierekening betalen. Hoe groot de liefhebberij ook is, er zit een grens aan het budget. Niemand zijn budget is oneindig en dan kan een verhoging van pakweg 100 euro per maand simpelweg teveel zijn om nog fatsoenlijk rond te kunnen komen. Dus ja, dan wordt je gedwongen door de overheid die tijdens het spel de regels veranderd om je hobby de deur uit te doen. Stalling is ook niet gratis, zeker niet in de wintermaanden. En dan moet je alsnog kwarttarief betalen. En dat gaat alléén op wanneer het een auto op benzine betreft. Als je er in het verleden een LPG installatie in hebt laten bouwen omdat dit vanaf een laag aantal kilometers al lucratief was én bovendien schoner voor het milieu omdat de LPG anders in Rotterdam toch wordt afgefakkeld in plaats van nuttig gebruikt, kom je niet in aanmerking voor het kwarttarief en ben je goed de sigaar. | |
Sounddragon | vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:27 |
Mijn brikkie staat te brakken op de oprit, ik reed er dagelijks dik 200 km mee, en geloof me, dat was bepaald niet goedkoop met een V6 op benzine. Je neemt dat voor lief omdat de rest van je kosten betrekkelijk laag zijn, daarentegen krijg je meer onderhoud voor je kiezen (ongeveer quitte metv mijn kilometervergoeding) Als je zelf kunt sleutelen is dat redelijk te doen, al kost een bakrevisie nog steeds gewoon 500¤ ofzo, ook al kun je hem er zelf onderuit trekken. Daarbij gaan dingen vaak stuk aan een oudere auto, maar dat neem je voor lief omdat je toch lekker in een bijzondere auto rijdt. Die achterlijke 3 maanden regel heeft hem de das omgedaan. Rijdend had hij weinig problemen, maar na het eerste wintertje stilstaan was hij eigenlijk al niet echt meer rijdbaar, omdat ik niet de optie heb om hem binnen te stallen. Nu is hij sielg, en staat aan de vooravond van zijn 2e winter buiten.. Ik rijd nu al anderhalf jaar een smerige stinkende oldie Benz uit het jaar kruik, dus het milieu is er niet echt op vooruitgegaan, en de garp is, dat dat nog vet goedkoper is (houd net iets minder als de helft van mijn km vergoeding over per maand) als mijn klassieker rijden ook ![]() Morgen kijken voor een nieuwere diesel, die zijn schoner en dat is beter voor het milieu. Niet dat me ene kut kan schelen, want ik lig gewoon krom voor mijn auto omdat ik diesel rijd, dus heb ik ter compensatie mijn oog maar laten vallen op een 3 liter V6 diesel; het milieu moet immers verbeteren volgens de regering. Alleen gaat dat niet over mijn rug; dat ze lekker de slingerschijt krijgen daar op het binnenhof met hun dikke Audi's en Volvo's op onze kosten. [insert dikke vinger smilie] Long story short: iedereen die roept dat mensen klassiekers reden om 'lekker goedkoop' te rijden heeft geen kaas gegeten van klassiekers rijdend houden. En nog even specifiek: mensen die zich een rammelende hartklep betalen aan een nieuwe auto en zeiken over 'al' die mensen die dat deden zijn gewoon een beetje afgunstig denk ik.. want krom liggen voor een nieuwe doen de meesten omdat de buren/familie/vrienden/kennissen/collega's het ook doen, en ze om onduidelijke redenen menen dat ze moeten laten zien dat zij het ook kunnen betalen. Mensen die een image denken te moeten hooghouden door een nieuwe auto te rijden ![]() ![]() | |
silenthill | vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:48 |
Heb lang oldtimers gereden. En het is echt niet goedkoop rijden, maar een hobby mag geld kosten. Nu heb ik alweer een tijdje een standaard Honda CRX waar ik nog jaren in wil rijden. Bouwjaar 1991. Nu komen ze met de "leuke" milieu zones. Ik mag met mijn benzine auto van voor 1992 in 2016 Rotterdam niet in. Ben bang dat meer grote steden zullen volgen. Heb ook nog een Honda MT schakelbrommer 2-takt. Wat ze ook aan banden gaan leggen. Lijkt wel of je geen leuke hobby meer mag hebben. Kijken of mijn volgende auto een iets "nieuwere" wordt. Liefst een V6 benzine zonder Katalysator die net niet te oud is waar ik nog lekker daar het land mee kan tuffen in het weekend. :-) | |
pvdplanet | zaterdag 25 februari 2017 @ 15:35 |
Nog 4 dagen en dan mogen onze barrels de weg weer op ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 25 februari 2017 @ 15:52 |
Goeie kick. Goed topic ![]() Nu alweer? Ben zelf een beetje aan het kijken naar pré-1988 benzine G-klasse/LaRo/Toyota 4x4 cabrio/pick-up. Aanbod is niet zo enorm heb ik de indruk maar heb de tijd. ![]() Dit idee: ![]() | |
pvdplanet | zaterdag 25 februari 2017 @ 15:59 |
Geen Daihatsu Rocky, Nissan Patrol, Isuzu Trooper? | |
KosterT | zaterdag 25 februari 2017 @ 16:12 |
Een Daihatsu Ricky, Nissan Patrol of Isuzo stripper versus 'G-klasse/LaRo/Toyota 4x4 cabrio/pick-up' is als skiën versus snowboarden. Dat zijn twee verschillende kampen. | |
Hyperdude | zaterdag 25 februari 2017 @ 16:13 |
Moet eigenlijk zeggen dat het jongetje in mij zo'n "legerding" wil. 280/300 GE oid. lijkt mij toch niet gek. Maar er zijn zoveel modellen, maar vaak weinig verkocht in de omgeving van NL, dat ik nog niet alles heb bekeken. Eens een oude Autotest uit 1990 van zolder halen. Wil wel een pick-up; bedoeling is vervoer naar de stort van tuinrommel ed. en een beetje rondcrossen in het bos. Milieuvriendelijk crossen natuurlijk. ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 25 februari 2017 @ 16:24 |
Die ik noemde zijn/worden ook klassieker. Dat zie ik wat minder snel gebeuren bij een Rocky. Een Patrol zit er wat tussen in. Een wat populairder model is makkelijker qua onderdelen, en als je 'm weer kwijt wil. Een oude Land Rover kan je bijna niet op verliezen. Als je een goeie kunt vinden. ![]() | |
virl3 | zaterdag 25 februari 2017 @ 16:50 |
Zekers!! Om dit heugelijke feit te vieren heb ik vanmiddag de bumpers van m'n ouwe gebakje alvast gepoetst. Ze moet natuurlijk volgende week wel netjes voor de dag komen. ![]() En 't weer zit ook al mee. De afgelopen dagen is het leeuwendeel aan pekel lekker weggespoeld. 's kijken of 't ouwe ding start volgende week. ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door virl3 op 25-02-2017 18:36:08 ] | |
pvdplanet | zaterdag 25 februari 2017 @ 17:23 |
Het stof weggeblazen, effe gestart en naar buiten gereden. Genoten van de geur van skai en katloze uitlaatgassen. Heerlijk ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 25 februari 2017 @ 18:13 |
Leuk bakkie ![]() Ik heb een "zomertijd" verzekering. Nog 2 maanden wachten. ![]() | |
T42 | vrijdag 3 maart 2017 @ 00:52 |
mijne blijft geschorst tot april dan pas kan ik de tank er uithalen en rest maken, alle andere auto's zijn defect... moet nog hoop motor swaps doen... | |
pvdplanet | vrijdag 3 maart 2017 @ 07:38 |
effe een Tena lady eronder hangen... Zitten daar van die coole Duitse brandweerstickers op? | |
Sounddragon | vrijdag 3 maart 2017 @ 10:29 |
Als ik het had gezien had ik de filmer onder zijn hol geschopt. Filmpjes gaan staan maken ipv als de sodemieter een bak eronder zetten. Op de openbare weg ook nog.. lambal ![]() | |
T42 | vrijdag 3 maart 2017 @ 14:22 |
Das water... Vorige eigenaar had er water in zitten.. Water.. met roest.. lees text bij filmpje de volgende keer... NL |