Ik zal het wel fout doen. Ik klik op de cel D2 en krijg toch echt de vraag naar een andere cel te gaan ipv het menu?quote:Op zondag 1 maart 2015 13:48 schreef qu63 het volgende:
[..]
Maar als je op het 'pijltje' klikt dan ga je naar t dropdown menu
Meestal moet je juist een extra veld toevoegen in bijvoorbeeld de kolomweergave van je draaitabel voor mensen die niet weten hoe dit werkt. Bijvoorbeeld in plaats van alleen het totaal bedrag, een extra break-down naar de datums die optellen naar dit bedrag.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:31 schreef vivelafete het volgende:
wat betreft mijn tweede puntje: jammer dat dat niet kan!
Ik hou voor een groep collega's wat draaitabellen bij en zou graag willen creeren dat ze vanuit die draaitabellen en duidelijker en bondiger informatietabblaadje krijgen te zien, zonder info die er voor hun toch niet toe doet.
Vreemd eigenlijk dat je niet gewoon kan aangeven wat je wel en niet terug wilt krijgen aan gegevens uit zo'n draaitabelrapportje.
Dat ik niet alles ie zien kreeg is mijn eigen schuld, ik had in de data source namelijk niet alle kolommen meegenomenquote:Op zondag 1 maart 2015 14:39 schreef snabbi het volgende:
[..]
Meestal moet je juist een extra veld toevoegen in bijvoorbeeld de kolomweergave van je draaitabel voor mensen die niet weten hoe dit werkt. Bijvoorbeeld in plaats van alleen het totaal bedrag, een extra break-down naar de datums die optellen naar dit bedrag.
De dubbelklik is gewoon alle rauwe output, dus tja...
http://thinketg.com/how-t(...)ex-match-or-vlookup/quote:Op maandag 2 maart 2015 14:49 schreef hello_moto1992 het volgende:
Goedemiddag,
ik heb een soort van 22x22-matrix opgesteld. Daarin zitten allerlei codes verwerkt, bijvoorbeeld 'aa'. Nu wil ik dat hij uit eenzelfde matrix (op een ander tabblad) de waarden optelt waar in de oorspronkelijke matrix de waarde 'aa' staat. Heeft iemand van jullie enig idee hoe ik dit kan uitvoeren?
Dus:
[ afbeelding ]
aa moet dan 86 worden.
Bvd
Easy:quote:Op maandag 2 maart 2015 14:49 schreef hello_moto1992 het volgende:
Goedemiddag,
ik heb een soort van 22x22-matrix opgesteld. Daarin zitten allerlei codes verwerkt, bijvoorbeeld 'aa'. Nu wil ik dat hij uit eenzelfde matrix (op een ander tabblad) de waarden optelt waar in de oorspronkelijke matrix de waarde 'aa' staat. Heeft iemand van jullie enig idee hoe ik dit kan uitvoeren?
Dus:
[ afbeelding ]
aa moet dan 86 worden.
Bvd
Door verticaal te zoeken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:01 schreef Heeinz het volgende:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een kolom met e-mailadressen die ik al benaderd heb, en een kolom met e-mailadressen die ik nog moet benaderen. Echter staan in de tweede kolom ook een aantal (ik schat 25) e-mailadressen die ook in de eerste kolom staan, hoe kan ik deze hieruit halen?
Met een hulpkolom die het verschil tussen de voorspelling en de uitkomst berekent, en daarna een =RANG()-functie.quote:Op zondag 8 maart 2015 02:07 schreef flipsen het volgende:
Hellup!
Kan het ongetwijfeld vinden in de (spaanse!) help van Excel, maar ik heb nogal haast en weinig tijdDaarnaast is het voor Fok, dus jullie moeten me helpen
Ik heb een aantal spelers die een getal moeten raden. Degene die er het dichtst bij zit krijgt 3 punten, de op één na beste 2 punten en de op 2 na beste 1 punt. Zie voorbeeld:
[ afbeelding ]
Hoe doe ik dat??
Wat zou er dan gebeuren als in bovenstaand voorbeeld het antwoord 7 ipv 8 is?quote:Op zondag 8 maart 2015 03:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met een hulpkolom die het verschil tussen de voorspelling en de uitkomst berekent, en daarna een =RANG()-functie.
Dan zijn speler 2 en 3 allebei #1, en speler 4 is #3.quote:Op zondag 8 maart 2015 07:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat zou er dan gebeuren als in bovenstaand voorbeeld het antwoord 7 ipv 8 is?
Wanneer je niet werkt met dezelfde data-set, zal je het via macro's moeten oplossen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:05 schreef vivelafete het volgende:
Ik heb ook nog een vraag.
ik heb een overzicht van een aantal draaitabellen die elk hun eigen data source hebben in een tabblad, maar die wel een paar overeenkomende kolommen hebben. Nu wil ik die door 1 slicer allemaal tegelijk laten filteren.
Weet iemand hoe je dit doet?
Ik heb al geprobeerd relationships te creëren , maar aangezien hetgeen ik wil filteren niet allemaal unieke gegevens zijn lukt dat niet.
quote:Op zondag 8 maart 2015 07:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat zou er dan gebeuren als in bovenstaand voorbeeld het antwoord 7 ipv 8 is?
https://support.office.co(...)03-9d8c-c279cf99f723quote:Met RANG krijgen identieke getallen dezelfde rang. De aanwezigheid van identieke getallen heeft echter wel invloed op de rang van de daaropvolgende getallen. Als bijvoorbeeld het getal 10 twee keer voorkomt in een lijst met gehele getallen die in oplopende volgorde zijn geselecteerd, en rang 5 heeft, krijgt het getal 11 rang 7 (er is geen getal met rang 6).
Vergeet overigens niet even je verschil absoluut te maken via de functie ABS.quote:Op zondag 8 maart 2015 11:31 schreef flipsen het volgende:
Muchas gracias a todos, ik ga ermee aan de slag. De kans dat 2 spelers er net zo dichtbij zitten is overigens bijzonder klein
Welke versie? Dat scheelt nogal.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:11 schreef jpajs het volgende:
Zou graag voor elkaar krijgen dat cellen automatisch een kleur krijgen. Dus vanuit een keuzemenu kan er gekozen worden uit rij(A) Appel, Banaan of Sinaasappel. De cellen er na worden dan automatisch groen, geel en of rood.
Heb al wat met voorwaardelijk opmaak zitten puzzelen maar nog niet iets gevonden wat werkt.
Excel 2010. Oke dan heb je de cel A1 met het woord appel groen. Maar ik wil dan graag A1 tot en met A5 groen maken. Zal wel net zo simpel zijn maar ik zie het even niet.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Welke versie? Dat scheelt nogal.
In ieder geval komt het ongeveer neer op
Voorwaardelijke opmaak >> Nieuwe regel >> Celwaarde is gelijk aan >> "Appel" >> Opmaak (kies achtergrond groen) >> OK.
Oh niet alleen de cel zelf maar ook de cellen erna. Sorry, die had ik niet scherp.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:46 schreef jpajs het volgende:
[..]
Excel 2010. Oke dan heb je de cel A1 met het woord appel groen. Maar ik wil dan graag A1 tot en met A5 groen maken. Zal wel net zo simpel zijn maar ik zie het even niet.
He super, regel kleuren gaat werken. Was de "" vergeten te plaatsen. (OJA)quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh niet alleen de cel zelf maar ook de cellen erna. Sorry, die had ik niet scherp.
Dan moet je kiezen voor
(selecteer alle cellen die een kleur moeten krijgen) Voorwaardelijke opmaak >> Nieuwe regel >> Formule is >> =$A$1="Appel" >> Opmaak (kies achtergrond groen) >> OK.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |