Als bestuurders koppig en kinderachtig doen dan trakteer ik ze vaak op een leuke ritquote:Op woensdag 25 februari 2015 14:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Tokkie...Ik wil gewoon inhalen, maar dat wordt mij belemmerd omdat die knuppel links blijft rijden.
Wanneer dan wel?quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het is nog te vroeg om op zulke posts te reageren bby.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Tokkie...Ik wil gewoon inhalen, maar dat wordt mij belemmerd omdat die knuppel links blijft rijden.
Ik ga niet lopen ruziën of mensen een lesje proberen te leren in het verkeer; die komen zichzelf of een ander die het niet pikt later nog wel een keer tegen. Ik ben liever zo snel mogelijk thuis.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:08 schreef xminator het volgende:
[..].
Dit is juist tegen tokkies die asociaal last minute willen invoegen waardoor 's ochtends de files door ontstaan. Blijkbaar hebben jullie daar geen ervaring mee of zijn jullie de tokkies die zulke opstoppingen veroorzaken.
Jij bent zo iemand die expres zou bumperkleven bij een lesauto.quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:34 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik doe dat vaak rechts bij sommige drukke punten waardoor sommige mensen een afslag missen. Moeten ze maar op tijd invoegen.
Jouw geval: de bestuurder voor je rijdt op de linkerrijstrook, maar gast niet door... En dat wanneer de rechterrijstrook leeg is hij dus zou moeten opschuiven.quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik snap hem wel hoor.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:13 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Jij bent zo iemand die expres zou bumperkleven bij een lesauto.
zarGon begrijpt hetquote:Op woensdag 25 februari 2015 15:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jouw geval: de bestuurder voor je rijdt op de linkerrijstrook, maar gast niet door... En dat wanneer de rechterrijstrook leeg is hij dus zou moeten opschuiven.
Zijn geval: xmini rijdt op de rechterrijstrook en gast bij wanneer hij merkt dat iemand last-minute wil uitvoegen. Die persoon had namelijk allang moeten wisselen naar de rechterrijstrook, om zo op tijd te kunnen uitvoegen, in plaats van zo hard mogelijk doorrijden om op het laatste moment uit te willen voegen.
Beetje dit idee:
(Actie vanaf 1:00.)
En dan de strikvraag: als je weet dat er over 300 meter geritst moet worden, geef jij de bestuurder die op het eind van strook invoegt (dus zo laat mogelijk) wel of geen ruimte?quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:17 schreef xminator het volgende:
[..]
zarGon begrijpt het. Heb invoegen geschreven, maar zou uitvoegen moeten zijn. Alhoewel sommige mensen flikken dit ook bij het invoegen.
Op bepaalde locaties is het iedere dag weer raak waardoor opstoppingen ontstaan door zulke tokkies die met hoge snelheid er tussen proppen waardoor iedereen op de rem moet.
Bedoel je echt van een andere weg de snelweg op?quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
En dan de strikvraag: als je weet dat je over 300 meter geritst moet worden, geef jij de bestuurder die op het eind van strook invoegt (dus zo laat mogelijk) wel of geen ruimte?
Hangt van de situatie af, vaak laat ik wel een plekje voor mij vrij maar als ze op een gegeven moment niet invoegen dan denk ik ook van screw you. Soms heb je ook mensen die 300 meter voordat er geritst moet worden net pas naar links gaan en dan weer naar rechts willenquote:Op woensdag 25 februari 2015 15:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
En dan de strikvraag: als je weet dat er over 300 meter geritst moet worden, geef jij de bestuurder die op het eind van strook invoegt (dus zo laat mogelijk) wel of geen ruimte?
Rechts inhalen...quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:30 schreef TheMagnificent het volgende:
Bestuurders die fucking traag op de linkerrijstrook gaan rijden terwijl rechts vrij is en wanneer je dan zelf maar rechts gaat rijden om in te halen ineens gas bijgeven zodat je er weer niet voorbij kunt...
quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:24 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Bedoel je echt van een andere weg de snelweg op?
Of bedoel je dat bijvoorbeeld 1 van de 3 rijstroken is afgesloten en de auto's op de rijstrook met rode kruis?
Euh, wat heeft dat ermee te maken? Echt, mensen die bijna nooit deelnemen aan het verkeer tijdens de spits en dan een oordeel klaarhebben....quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:13 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Jij bent zo iemand die expres zou bumperkleven bij een lesauto.
Niet onnodig links rijden dan eh.quote:
Ligt eraan, rijstroken dien je te gebruiken tot aan het einde. Ligt er dus echt aan hoe druk het is etc. Bedoel je tijdens een file?quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
3 rijstroken. Jij rijdt in het midden, de bestuurder die wil invoegen op de linkerrijstrook. Hij moet dus invoegen op jouw rijstrook. Wat doe jij als hij doorrijdt tot het einde: geef je hem wel of niet de ruimte om in te voegen? Ergo: sta je toe dat ze zo ver mogelijk doorrijden en op het laatst invoegen?
Het verkeer zit inderdaad nog vol met mongooltjes die de spitsstrook niet begrijpen of de bordjes met dat je 130 mag.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niet onnodig links rijden dan eh..
Doe het zelf geregeld op de A13 wanneer de spitsstrook open is. Want dan kun je zowat lekker doorrijden op de spitsstrook,.
Vind ik oooook.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:31 schreef mrstylo het volgende:
Discussie van gisterenavond was leuker.
Heel veel bitchass asociale bestuurders rijden echt helemaal tot het einde, tot ze niet meer kunnen, en verwachten dat andere bestuurders gaan afremmen zodat zij kunnen invoegen. Het is de bedoeling dat je zo snel mogelijk invoegt en niet op het laatste moment.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:28 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ligt eraan, rijstroken dien je te gebruiken tot aan het einde. Ligt er dus echt aan hoe druk het is etc. Bedoel je tijdens een file?
Definieer "onnodig links rijden".quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niet onnodig links rijden dan eh..
Doe het zelf geregeld op de A13 wanneer de spitsstrook open is. Want dan kun je zowat lekker doorrijden op de spitsstrook,.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:26 schreef xminator het volgende:
[..]
Hangt van de situatie af, vaak laat ik wel een plekje voor mij vrij maar als ze op een gegeven moment niet invoegen dan denk ik ook van screw you. Soms heb je ook mensen die 300 meter voordat er geritst moet worden net pas naar links gaan en dan weer naar rechts willen.
Vaak geef ik de mensen wel vaak de ruimte zodat het verkeer kan doorstromen maar op bepaalde plekken doe ik dat niet meer.
Ritsen = zo ver mogelijk rijden en pas op het einde dus invoegen (en dus de ruimte krijgen).quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:28 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ligt eraan, rijstroken dien je te gebruiken tot aan het einde. Ligt er dus echt aan hoe druk het is etc. Bedoel je tijdens een file?
Ik heb er een, alleen maak er geen gebruik meer van. Het is irritant om de dashcam steeds weer opnieuw te plaatsen, laat de dashcam niet hangen in verband met diefstalgevoeligheid.quote:
Rechts is leeg, maar je rijdt nog steeds links.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Definieer "onnodig links rijden".
quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:33 schreef TheMagnificent het volgende:
Waarom zou je een dashcam nemen? Kilometerslang snelwegen terugkijken lijkt me niet heel interessant.
Geen sigarettenaansteker in de auto?quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:32 schreef xaban06 het volgende:
Maar ik heb geen USB / 5V in mijn autoKan daardoor geen enkel apparaat opladen.
Echt hè, damn.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Rechts is leeg, maar je rijdt nog steeds links.. Zo moeilijk is het niet allemaal.
Huh, je hebt gewoon een sigarettenaansteker in je auto?quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:32 schreef xaban06 het volgende:
Maar ik heb geen USB / 5V in mijn autoKan daardoor geen enkel apparaat opladen.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Heel veel bitchass asociale bestuurders rijden echt helemaal tot het einde, tot ze niet meer kunnen, en verwachten dat andere bestuurders gaan afremmen zodat zij kunnen invoegen. Het is de bedoeling dat je zo snel mogelijk invoegt en niet op het laatste moment.
Dit gaat over ritsen op de autosnelweg.quote:Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:
Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen;
lolquote:Op woensdag 25 februari 2015 15:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Heel veel bitchass asociale bestuurders rijden echt helemaal tot het einde, tot ze niet meer kunnen, en verwachten dat andere bestuurders gaan afremmen zodat zij kunnen invoegen. Het is de bedoeling dat je zo snel mogelijk invoegt en niet op het laatste moment.
Ja, misschien handig om je gelijk mee te halen bij een verkeersongeluk, maar wat nog meer dan?quote:
Nee man.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Huh, je hebt gewoon een sigarettenaansteker in je auto?
Agressieve Turken.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:31 schreef Bortecinem het volgende:
Geen rijbewijs maar ik zou jullie allemaal rammen als ik jullie tegenkwam in het verkeer.
Je kijkt het dan ook niet terug ter vermaak. Zie het als een extra verzekering, je hebt bewijs door je opnames...quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:33 schreef TheMagnificent het volgende:
Waarom zou je een dashcam nemen? Kilometerslang snelwegen terugkijken lijkt me niet heel interessant.
Nevermind, ik begreep jouw verhaal verkeerd met mijn hoofdquote:Op woensdag 25 februari 2015 15:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
lol
Dat is dus gewenst en niet asociaal...
30m rechts voor me rijdt een vrachtwagen. Is dat nog steeds onnodig links rijden? Volgens sommige idioten wel.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Rechts is leeg, maar je rijdt nog steeds links.. Zo moeilijk is het niet allemaal.
Nou, precies daarvoor dus.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, misschien handig om je gelijk mee te halen bij een verkeersongeluk, maar wat nog meer dan?
Verkapte 'check m'n bimmer' post.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:36 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee man.
Ik heb dit systeem:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |