SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
quote:Op maandag 23 februari 2015 12:45 schreef Landyacht het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste week maart moet het gebeuren. Voor wat het nu al waard is....
Daar ook alquote:Op maandag 23 februari 2015 14:37 schreef Elan het volgende:
Heerlijk weertje zeg. Jammer van die stevige wind alleen.
Accuweather is echt waardeloos op een termijn langer dan een week.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:45 schreef Landyacht het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste week maart moet het gebeuren. Voor wat het nu al waard is....
quote:Op maandag 23 februari 2015 14:37 schreef Elan het volgende:
Heerlijk weertje zeg. Jammer van die stevige wind alleen.
Zoals elke langetermijnverwachting. Maar een mens moet iets hebben om naar uit te kijken.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Accuweather is echt waardeloos op een termijn langer dan een week.
quote:Op maandag 23 februari 2015 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gevaarlijk weer buiten nu? Really? Ja het ziet er hier op de uithof inderdaad bloedlink uit
[ afbeelding ]
Mooie wolkenpartijquote:Op maandag 23 februari 2015 15:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In de Achterhoek, via twitter
Niet alle langetermijnsverwachtingen zijn even ruk. Welke regio het betreft is ook belangrijk natuurlijk. Wel maandverwachtingen van landelijke instituten zijn in ieder geval meer accuraat dan die van accuweather.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:42 schreef Landyacht het volgende:
[..]
Zoals elke langetermijnverwachting. Maar een mens moet iets hebben om naar uit te kijken.
Ik heb vanaf de andere kant naar de bui gezien, wat een monsterquote:Op maandag 23 februari 2015 16:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Groenlo, via twitter
[ afbeelding ]
Is dit op het kerkhof ofzo?quote:Op maandag 23 februari 2015 16:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Groenlo, via twitter
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 februari 2015 18:52 schreef Yvesss het volgende:
Klein uurtje geleden vanuit Soest. Ik had helaas alleen mijn telefoon bij me.
[ afbeelding ]
Mijn complimenten voor een foto met je phone, talentje?quote:Op maandag 23 februari 2015 18:52 schreef Yvesss het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi !quote:Op maandag 23 februari 2015 18:52 schreef Yvesss het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtig.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:52 schreef Yvesss het volgende:
[ afbeelding ]
Gaafquote:Op maandag 23 februari 2015 18:52 schreef Yvesss het volgende:
[ afbeelding ]
We geloven er inquote:
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:05 schreef GekkePoes het volgende:
Ik schrok even, ik dacht dat dat plaatje de sneeuwverwachting was, toen las ik 'temperatuur'
De kans dat de middelste waarde klopt is even groot als de kans dat 20quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm, de kans dat het op tien maart 2-4 of 4-6 graden is, is drie keer zo groot
doodsverwensingquote:
Temperatuur ligt rond het langjarig gemiddelde. Dan weer iets erboven en dan weer wat eronder.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik snap echt geen reet van dit soort plaatjes
Rode lijn is de gemiddelde temperatuur op 850 hPa. De golvende lijnen zijn de individuele members. De lijnen onderaan betreffen de neerslag.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik snap echt geen reet van dit soort plaatjes
Ja inderdaad ik kreeg korte tijd later een pak hagel op m'n dakquote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:22 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze begon te groeien boven Oldenzaal en trekt nu Duitsland in!
Net een telefoontje gehad van moeder natuur, de plannen zijn gewijzigd het gaat nu mannen regenen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:49 schreef BerjanII het volgende:
Het is nu aan het onweren in Zeeuws Vlaanderen, een beetje maar gelukkig.
Gaan we dit jaar nog een winter krijgen, of is die kans nu definitief voorbij?
Kans op winter is kleiner dan nihilquote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:49 schreef BerjanII het volgende:
Eind November 2015 begint dan eindelijk de "horrorwinter".quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:49 schreef BerjanII het volgende:
Die gaat er hoe dan ook sneller komen dan winterquote:Op woensdag 25 februari 2015 09:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kans op lente is momenteel net zo nihil
Boven 0 niks mis mee.quote:Op woensdag 25 februari 2015 10:47 schreef Dven het volgende:
Alhoewel de nieuwe pluim nog geen reden tot juichen is
[ afbeelding ]
De pluim van de regio rijnmijnd geeft lokale sneeuwstormen en diepvriestemperaturen.quote:
Zal mn fles olifant buiten zetten.quote:Op woensdag 25 februari 2015 11:09 schreef Dven het volgende:
[..]
De pluim van de regio rijnmijnd geeft lokale sneeuwstormen en diepvriestemperaturen.
Kan nog wel eens een lange zit worden tot de lente...quote:Op woensdag 25 februari 2015 10:47 schreef Dven het volgende:
Alhoewel de nieuwe pluim nog geen reden tot juichen is
[ afbeelding ]
CFS laat maart koud verlopen. Lange termijn, maar laten ze al langer zien.quote:Op woensdag 25 februari 2015 11:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan nog wel eens een lange zit worden tot de lente...
lekker pruttelweer
Over zo heel goed Europa trouwensquote:Op woensdag 25 februari 2015 11:17 schreef aloa het volgende:
[..]
CFS laat maart koud verlopen. Lange termijn, maar laten ze al langer zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |