Ik denk dat het een noodgreep was om even wat geld voor handen te hebben. Maar goed, uitstel van executie.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:10 schreef Bonkers. het volgende:
Die Doyen-deal is nu gezien wel de meest achterlijke beslissing die het Twente - bestuur genomen heeft.
Hoezo om geld voor handen te hebben? Je gaat zo'n samenwerking aan om met een beperkt budget toch een kwalitatief goede selectie te krijgenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een noodgreep was om even wat geld voor handen te hebben. Maar goed, uitstel van executie.
Hij bedoelt volgens mij dat ze via Doyen nog wat spelers konden kopen. Niet dat het wat geholpen heeftquote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:36 schreef Sked het volgende:
[..]
Hoezo om geld voor handen te hebben? Je gaat zo'n samenwerking aan om met een beperkt budget toch een kwalitatief goede selectie te krijgen
Zonder Doyen had er waarschijnlijk nog een veel slechtere selectie gestaan en had Twente niet eens aanspraak gemaakt op een plek in het linkerrijtjequote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:38 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Hij bedoelt volgens mij dat ze via Doyen nog wat spelers konden kopen. Niet dat het wat geholpen heeft
Opdoeken dan maar.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:41 schreef Sked het volgende:
[..]
Zonder Doyen had er waarschijnlijk nog een veel slechtere selectie gestaan en had Twente niet eens aanspraak gemaakt op een plek in het linkerrijtje
Ik snap het wel als ze acuut geld nodig hadden. Maar het blijft toch een beetje 'penny-wise, pound foolish'.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een noodgreep was om even wat geld voor handen te hebben. Maar goed, uitstel van executie.
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:36 schreef Sked het volgende:
[..]
Hoezo om geld voor handen te hebben? Je gaat zo'n samenwerking aan om met een beperkt budget toch een kwalitatief goede selectie te krijgen
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:38 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Hij bedoelt volgens mij dat ze via Doyen nog wat spelers konden kopen. Niet dat het wat geholpen heeft
Die constructie is hoofdzakelijk gedaan om even een snelle geldinjectie voor elkaar te krijgen, geen enkele club heeft er belang bij dat transferrechten worden afgestaan.quote:Doyen Sports investeert naar verluidt vijf miljoen in de Enschedese club. In ruil daarvoor krijgt de investeringsmaatschappij een deel van de toekomstige transferrechten van vier spelers. Het is een zakelijke constructie die met name in de Zuid-Europese voetballanden (Spanje en Portugal) zeer gebruikelijk is.
Volgens Aldo van der Laan, lid van de Raad van Commissarissen van Twente, moest de club wel: "Wij als voetbalbedrijf krijgen bij de banken geen ondersteuning, dus is dit een welkome aanvulling."
Haha grapjas! Castaignos, Schilder, Martina, Mokhtar en evt. Mokotjo mogen in de aanbieding.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:57 schreef satecl het volgende:
Haha Twente heeft er echt alles aan gedaan om Feyenoord te kopiëren. Hopelijk is die club snel kapot. Van de zomer maar even een paar koopjes weghalen daar. Tapia en Gutiérrez voor 4 miljoen lijkt me een prima deal.
Schilder, Martina en Mokhtar, wie wil dat illustere trio hebben?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:04 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haha grapjas! Castaignos, Schilder, Martina, Mokhtar en evt. Mokotjo mogen in de aanbieding.
Heracles Almeloquote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:06 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Schilder, Martina en Mokhtar, wie wil dat illustere trio hebben?
Die raak je aan IJsselmeervogels nog niet kwijtquote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:06 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Schilder, Martina en Mokhtar, wie wil dat illustere trio hebben?
Ach, dat geldt voor een groot deel van de Nederlandse bedrijven. Hell, voor mij geldt het ook.quote:Als morgen alle schuldeisers hun geld opeisen, is FC Twente failliet.
quote:Op maandag 2 maart 2015 14:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Postte een tijdje geleden op .net een opstelling van spelers waarvan ik verwacht dat ze blijven, een aankoop of twee met het vrijgekomen geld + jeugd. 4-4-2 ruit:
---------- Aankoop - Oosterwijk ----------
------------------ Ziyech ------------------------
Chikh --------------------------------- Corona
---------------- Gutiérrez -----------------------
Koppers - Bjelland - Tapia - Ter Avest
----------------- Stevens ----------------------
Ziyech op 10, Gutiérrez wat hij normaal deed, Tapia een linie naar achteren of invaller (of een aankoop naast Bjelland). Heb je nog wat spelers op de bank zitten die beetje half half zijn, want ik verwacht de komende jaren geen kwaliteit.
Ik heb dat bij Feyenoord of AZ niet meegemaakt destijds, dus ik moet het nog maar zien allemaalquote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Wel leuk dat er aan het eind van het seizoen naast de komende mindering nog eens drie punten in mindering komen.
De creatieve boekhouding helpt dan ook niet echtquote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:15 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik heb dat bij Feyenoord of AZ niet meegemaakt destijds, dus ik moet het nog maar zien allemaal
Dat kloptquote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
De creatieve boekhouding helpt dan ook niet echt
Nee die zou jullie gewoon nog een keer kampioen hebben gemaakt...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:31 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat klopt
Maarja we waren jaren een voorbeeld voor alle clubs op financieel gebied, een beetje coulance mag dan wel vind ik. Als onze grote vriend KeSSler er nog zat was dit natuurlijk al helemaal geen issue![]()
![]()
.
Jij snapt 't!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nee die zou jullie gewoon nog een keer kampioen hebben gemaakt...![]()
![]()
Wat.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:31 schreef Ties02 het volgende:
Maarja we waren jaren een voorbeeld voor alle clubs op financieel gebied, een beetje coulance mag dan wel vind ik.
Zo werkt het natuurlijk niet, uiteindelijk zijn die paar punten minder het grootste probleem nietquote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:31 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat klopt
Maarja we waren jaren een voorbeeld voor alle clubs op financieel gebied, een beetje coulance mag dan wel vind ik. Als onze grote vriend KeSSler er nog zat was dit natuurlijk al helemaal geen issue![]()
![]()
.
Waar staan die clubs precies? Ik kijk op tt 819 maar kan ze niet vinden?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:39 schreef Smoofie het volgende:
Niet zo zeiken.
Porto en Benfica zijn ook al 5 jaar technisch failliet. Benfica zelfs met een schuld van 100 mil+. Maar dankzij doyen et al leven ze nog. Eerdags zijn de investeringsmaatschappijen trouwens verboden toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |