Gandhi een crimineel noemen gaat te ver.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, in BNW werd die idioot opgevoerd als boegbeeld, net als die criminelen Mandela en Ghandi.
Dan heb je echt geen moreel besef meer.
"Maar hij zei ook goeie dingen"
Ja, Hitler liet ook mooie snelwegen aanleggen.
Ik ben de sympathie al veel eerder verloren. Ga toch werken en je druk makdn over echt rascisme. Niet dit volksfeest, waar je hooguit drie weken per jaar 'last' van hebt.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:00 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop dat ze zichzelf keihard in de voet schieten en dat iedereen er snel weer klaar mee is.
Sinds Parijs ben ik een beetje klaar met mensen die zich door van alles en nog wat beledigd voelen. Ze protesteren maar een eind weg, ik ben alle sympathie voor hun positie verloren.
Welja, waarom niet. Leider van India en dan zo'n kankerbende achterlaten...quote:Op zondag 22 februari 2015 14:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gandhi een crimineel noemen gaat te ver.
Gandhi heeft op een relatief vreedzame wijze India het koloniale juk van zich doen laten afschudden.
Hij heeft wel gelijk, die website is absoluut eenquote:Op zondag 22 februari 2015 13:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja want dan mag het. Dat weet iedereen immers.
Gandhi heeft maar een korte politieke carrière gehad omdat hij vermoord is, je kan hem niet verantwoordelijk houden voor de hele toestand van India.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welja, waarom niet. Leider van India en dan zo'n kankerbende achterlaten...
Als je politicus bent en helemaal leider van een van de grootste landen ter wereld, hoor je heel dik bij het establishment en ben je dus een crimineel.
Hoort bij de levensovertuiging.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:35 schreef luxerobots het volgende:
En als je bij het establishment hoort ben je een crimineel? Vreemde stelling.
In -nota bene- India? Absoluut.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:35 schreef luxerobots het volgende:
En als je bij het establishment hoort ben je een crimineel? Vreemde stelling.
Blanken haat?quote:Op zondag 22 februari 2015 11:46 schreef aloa het volgende:
twitter:TPOnl twitterde op zaterdag 21-02-2015 om 18:19:41Verslaggever TPO zojuist bij 'Zwarte Piet Niet'-bijeenkomst bedreigd door 5 man en gedwongen foto's te wissen. reageer retweet
quote:
Toch vraag ik mij af wat die journalist verkeerd heeft gedaan tegen de mensen die hem/haar bedreigen.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Terechte weerstand vanwege honderden jaren gruwelijke slavernij, waar die zwartjes nog steeds last van schijnen te hebben.
http://nieuws.thepostonli(...)j-dit-artikel-staat/quote:‘Foto’s wissen, anders slaan we je in elkaar’
‘Onderzoeksjournalist’ Kevin P. Roberson eist de microfoon en oreert over de verwerpelijke rol van de media, en spreekt ondergetekende rechtstreeks aan. “Die schrijft stukjes, maakt foto’s en verdraait de waarheid!”
Veel tijd om te reageren is er niet. Een meisje spreekt mij aan, vraagt of ik journalist ben, en trekt mij mee. Twee zwarte mannen duwen mij een corridor tussen de zaal en de foyer van het theater in. De deur wordt geblokkeerd. “Je bent journalist, je bent racist!”, bijt het meisje mij toe.
De situatie wordt dreigend als men stelt dat ik alle foto’s moet wissen, en ik niet mag schrijven over de dag. Drie mannen voegen zich bij de twee aanwezige mannen. “Foto’s wissen, anders slaan we je in elkaar en slopen we je camera.”
Omdat ik geen enkele kans maak wis ik de foto. “Je schrijft niet over ons”, zo waarschuwt men als de deur wordt geopend. Ik kies ervoor om meteen weg te gaan en mijzelf met stevig tempo tussen het volk op straat te mengen.
"niet alleen"?quote:Op zondag 22 februari 2015 14:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Toch vraag ik mij af wat die journalist verkeerd heeft gedaan tegen de mensen die hem/haar bedreigen.
Alleen vanwege kleur?
Krijg een beetje de indruk dat die anti-zwarte pieten mensen een beetje in het verleden leven, komen ze er ooit nog overheen.
Want laten we eerlijk zijn, dit is niet alleen om zwarte piet natuurlijk.
quote:Op zondag 22 februari 2015 11:47 schreef Twiitch het volgende:
Eindelijk. Kunnen we het weer ongestraft over "die negers" hebben. Ik ben een beetje moslim-moe.
Er werd wel een journalist bedreigd.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nou nou, wat een drama. Een stel mensen zijn het ergens niet mee eens en proberen dat op een geweldloze manier te veranderen door voorlichting. Dat dat kan in een democratische samenleving als Nederland!
quote:Op zondag 22 februari 2015 13:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het seropositieve broertje van Joop.
Geen aandacht geven werkt niet. Dat heeft men ook geprobeerd met het voetbalgeweld etc etc, maar dat is er ook nog steeds.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:30 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje zwarte piet moe. Kunnen we met zijn allen er dit jaar een keertje totaal geen aandacht aan schenken? Gewoon een jaartje overslaan. In de 2016 kan ik het wel weer aan.
quote:Op zondag 22 februari 2015 13:30 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje zwarte piet moe. Kunnen we met zijn allen er dit jaar een keertje totaal geen aandacht aan schenken? Gewoon een jaartje overslaan. In de 2016 kan ik het wel weer aan.
Gandhi was een vieze despoot en dol op het plotseling nuken van bevriende naties.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gandhi een crimineel noemen gaat te ver.
Gandhi heeft op een relatief vreedzame wijze India het koloniale juk van zich doen laten afschudden.
Als hij geweigerd had dan was z'n verhaal 10x sterker geweest. Wat een slechte journalist.quote:Op zondag 22 februari 2015 15:01 schreef yvonne het volgende:
Lekker tolerant ook:
[..]
http://nieuws.thepostonli(...)j-dit-artikel-staat/
quote:Op zondag 22 februari 2015 15:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als die mensen nou eens al die energie zouden steken in het vinden van een baan.
Misschien kun je nog een paar manieren bedenken om hetzelfde te zeggen.quote:
Zou dat "Anti-Zwarte Piet-genootschap" eigenlijk soepsiedie krijgen voor die oorlogspropaganda?quote:Op zondag 22 februari 2015 15:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als die mensen nou eens al die energie zouden steken in het vinden van een baan.
zal vast een speciaal potje voor zijnquote:Op zondag 22 februari 2015 15:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou dat "Anti-Zwarte Piet-genootschap" eigenlijk soepsiedie krijgen voor die oorlogspropaganda?
Zou wel echt een PvdA-dingetje zijn. Niet werken, maar "maatschappelijk betrokken" (ja, dus juist niet) zijn...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |