abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156308673
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:17 schreef 1234hvhv het volgende:
Dames en heren,

Ik ben mij aan het oriënteren op een vakgebied i.v.m. een afstudeerstage en ik heb gesolliciteerd bij 2 big4 kantoren (Accountancy Audit). Ik heb de assessments gehad en ik ben beiden kantoren uitgenodigd voor een gesprek bij 1 ben ik door naar de 2e ronde en bij de ander moet ik nog op gesprek komen. Mij wordt gevraagd om een keuze te maken op audit gebied.

Kunnen jullie mij uitleggen wat het grote verschil is tussen:
-Regionaal Audit
-Core Audit?

Ik heb begrepen dat Core Audit multinationals zijn en Regionaal Audit grote MKB klanten betreft.
Graag zou ik willen weten wat het verschil tussen beiden betekend voor de werkzaamheden en de werksfeer en werkdruk binnen de controle teams.

Daarnaast ben ik erg benieuwd naar Financial Services. Het is een bijzondere tak van sport en erg specialistisch. Zou iemand die werkzaam is binnen deze tak kunnen uitleggen wat zijn of haar werkzaamheden zijn bij een controle?

Alvast hartelijk dank.
Ik snap niet goed waarom je je meteen wil specialiseren? Kan je niet gewoon een bredere klantengroep in het begin bedienen en daarna (op basis van je ervaring) onderbouwd je keuze maken? Ik snap Deloitte niet zo op dit gebied.

ontopic:
Verschil qua werkdruk zit er met name op dat je bij grotere audits vaak hardere deadlines hebt (beursfondsen moeten nou eenmaal publiceren) en bij kleinere klanten heb je minder zulke deadline maar wel weer veel klanten die tegelijk lopen (juist door het gebrek aan die deadlines). De een vind A minder "stressvol" de andere B. Hangt maar net af wat je doet. Ik vind het altijd prachtig om met team te knallen om een deadline te halen, maar het "gekloot" bij kleinere klanten was ik op een gegeven moment wel echt zat. Bij beginner zal je hier echter minder van meekrijgen.

FS is m.i. leuke sector, zeker in NLD, aansprekende opdrachten, echter wel heel erg specialistisch. Als beginner zou ik je afraden enkel FS te doen omdat je dan echt de breedte mist die je verder brengt op den duur.
pi_156309164
Wat voor telefoon krijg je eigenlijk bij PwC? Niet dat het erg belangrijk is, gewoon nieuwsgierig. :)
pi_156316963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:20 schreef blaattttt het volgende:
Wat voor telefoon krijg je eigenlijk bij PwC? Niet dat het erg belangrijk is, gewoon nieuwsgierig. :)
Blackberry Z10 of Q10. Je mag kiezen.
pi_156317246
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:03 schreef Multiply het volgende:

[..]

Blackberry Z10 of Q10 Je mag kiezen. Z30.
pi_156317253
BlackBerry, is dat nog niet failliet dan?
pi_156318334
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:17 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Jammer dit. Heb ik dus de laatste Z10. }:|
pi_156337126
Sinds 1 september de Blackberry Leap. Totally loving it (NOT). Hier hadden ze toch iets beter bij Deloitte kunnen afkijken...
pi_156337626
Wat hebben ze bij Deloitte dan?
pi_156343304
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:04 schreef Lavezzi het volgende:
Wat hebben ze bij Deloitte dan?
iPhone 6 volgens mij.
pi_156343305
Klopt. :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  vrijdag 25 september 2015 @ 01:34:32 #251
167923 appelsjap
All the above
pi_156365198
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:05 schreef Bananenman het volgende:

[..]

iPhone 6 volgens mij.
Niet alleen deloitte, maar KPMG en ey ook..
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  vrijdag 25 september 2015 @ 01:41:41 #252
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_156365240
Ik val niet in de doelgroep van dit topic, maar wat ik zo hoor van mensen die er wel in vallen: als je niet elke -zeg maar- 2 jaar promotie maakt, heb je eigenlijk afgedaan en kun je beter wat anders gaan zoeken.
Is dit ook jullie belevingswereld (vraagteken)
zonnig Brasil
pi_156365781
Gewoon even een vraag uit nieuwsgierigheid van iemand die (gelukkig) in een totaal andere sector werkzaam is.

Waarom zijn deze vier bedrijven zo populair? Overuren die niet uitbetaald worden, enorme prestatiedruk, als nummer behandeld worden etc.

Wat heb je in hemelsnaam bij zo'n toko te zoeken?

Ik lees zaken als dat je kunt kiezen tussen de eerste 100 overuur uitbetaald worden en daarna niet meer, of de eerste 100 uur niet en daarna alles. Kennelijk gaat men er dus al standaard van uit dat je minstens een uur per dag overwerkt. Dan zeg je toch tegen je baas: "huur maar een mannetje extra in"? Om geld verlegen zitten ze volgens mij niet als ik zie wat voor facturen ze sturen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_156366115
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 01:41 schreef qwerty_x het volgende:
Ik val niet in de doelgroep van dit topic, maar wat ik zo hoor van mensen die er wel in vallen: als je niet elke -zeg maar- 2 jaar promotie maakt, heb je eigenlijk afgedaan en kun je beter wat anders gaan zoeken.
Is dit ook jullie belevingswereld (vraagteken)
Ja, dat is het hele model. Je wilt een ambitieuze lerende organisatie waarbij je bovenin minder mensen nodig hebt dan onderin
pi_156366139
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 05:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Gewoon even een vraag uit nieuwsgierigheid van iemand die (gelukkig) in een totaal andere sector werkzaam is.

Waarom zijn deze vier bedrijven zo populair? Overuren die niet uitbetaald worden, enorme prestatiedruk, als nummer behandeld worden etc.

Wat heb je in hemelsnaam bij zo'n toko te zoeken?

Ik lees zaken als dat je kunt kiezen tussen de eerste 100 overuur uitbetaald worden en daarna niet meer, of de eerste 100 uur niet en daarna alles. Kennelijk gaat men er dus al standaard van uit dat je minstens een uur per dag overwerkt. Dan zeg je toch tegen je baas: "huur maar een mannetje extra in"? Om geld verlegen zitten ze volgens mij niet als ik zie wat voor facturen ze sturen.
Staat goed op je CV, goed salaris, gratis doorstuderen, en je werkt bij de big 4.. Denk dat dat het wel zo'n beetje is. Tevens is dat overwerk ook seizoensgebonden. Dus niet elke week zo.
pi_156366407
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 05:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Gewoon even een vraag uit nieuwsgierigheid van iemand die (gelukkig) in een totaal andere sector werkzaam is.

Waarom zijn deze vier bedrijven zo populair? Overuren die niet uitbetaald worden, enorme prestatiedruk, als nummer behandeld worden etc.

Wat heb je in hemelsnaam bij zo'n toko te zoeken?

Ik lees zaken als dat je kunt kiezen tussen de eerste 100 overuur uitbetaald worden en daarna niet meer, of de eerste 100 uur niet en daarna alles. Kennelijk gaat men er dus al standaard van uit dat je minstens een uur per dag overwerkt. Dan zeg je toch tegen je baas: "huur maar een mannetje extra in"? Om geld verlegen zitten ze volgens mij niet als ik zie wat voor facturen ze sturen.
Ik denk dat deze verhalen vooral van toepassing zijn op audit. Daarnaast hebben de big 4 ook tax en consulting.

Voor tax (Deloitte) kan ik zeggen dat de big 4 over het algemeen een prima werkgever is. Hoger salaris dan bij audit en consulting. Leuke klanten etc. En herken me ook totaal niet in de verhalen die je over audit hoort.
pi_156373038
Ik ben inmiddels bij PwC aangenomen ^O^ en ontvang binnenkort de arbeidsvoorwaarden etc. Ik vroeg mij alleen af hoe het werkt wanneer je voor een lease auto gaat. Ik neem aan dat je daar een tankpas bij krijgt, maar hoe wordt er dan onderscheid tussen prive en zakelijke kms gemaakt qua brandstofverbruik?
pi_156373524
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:23 schreef blaattttt het volgende:
Ik ben inmiddels bij PwC aangenomen ^O^ en ontvang binnenkort de arbeidsvoorwaarden etc. Ik vroeg mij alleen af hoe het werkt wanneer je voor een lease auto gaat. Ik neem aan dat je daar een tankpas bij krijgt, maar hoe wordt er dan onderscheid tussen prive en zakelijke kms gemaakt qua brandstofverbruik?
Je hebt een leaseauto waar je wél privé mee mag rijden (dus bijtelling), maar waar je de brandstof die je privé gebruikt zelf moet betalen?
pi_156373978
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:46 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je hebt een leaseauto waar je wél privé mee mag rijden (dus bijtelling), maar waar je de brandstof die je privé gebruikt zelf moet betalen?
Dat weet ik dus niet, ik heb geen idee hoe dat werkt. Wat is gebruikelijk? Ging er eigenlijk van uit dat je altijd je privé brandstofverbruik betaald met een lease auto, maar dat is niet zo?
pi_156374029
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:08 schreef blaattttt het volgende:

[..]

Dat weet ik dus niet, ik heb geen idee hoe dat werkt. Wat is gebruikelijk? Ging er eigenlijk van uit dat je altijd je privé brandstofverbruik betaald met een lease auto, maar dat is niet zo?
Je mag gewoon privé rijden met max aantal kilometers (20.000). No worries dus!
pi_156374499
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:23 schreef blaattttt het volgende:
Ik ben inmiddels bij PwC aangenomen ^O^ en ontvang binnenkort de arbeidsvoorwaarden etc. Ik vroeg mij alleen af hoe het werkt wanneer je voor een lease auto gaat. Ik neem aan dat je daar een tankpas bij krijgt, maar hoe wordt er dan onderscheid tussen prive en zakelijke kms gemaakt qua brandstofverbruik?
Je moet als je, je uren boekt ook aangeven hoeveel kilometer je hebt gereden voor die klant. En dit moet je ook voor je woon-werk verkeer doen (als je gewoon op kantoor zit). Ik weet het niet 100% zeker, maar het lijkt me dat ze daar je zakelijke km's berekenen en de rest als prive beschouwen.

Voor de rest tank je gewoon alles met je tankpas. Mocht je boven de 20.000 km prive uitkomen (die Underdoggy al aangaf) ga je een bepaald bedrag per km prive betalen, maar goed.. 20.000 is wel veel natuurlijk.
pi_156375038
Bedankt allebei voor de antwoorden!

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:29 schreef Multiply het volgende:

[..]

Je moet als je, je uren boekt ook aangeven hoeveel kilometer je hebt gereden voor die klant. En dit moet je ook voor je woon-werk verkeer doen (als je gewoon op kantoor zit). Ik weet het niet 100% zeker, maar het lijkt me dat ze daar je zakelijke km's berekenen en de rest als prive beschouwen.

Voor de rest tank je gewoon alles met je tankpas. Mocht je boven de 20.000 km prive uitkomen (die Underdoggy al aangaf) ga je een bepaald bedrag per km prive betalen, maar goed.. 20.000 is wel veel natuurlijk.
Dus als ik het goed begrijp ben je alleen bijtelling kwijt en zo lang je onder de 20k km privé zit je verder niks hoeft te betalen, ook brandstof niet?
pi_156375117
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:59 schreef blaattttt het volgende:
Bedankt allebei voor de antwoorden!

[..]

Dus als ik het goed begrijp ben je alleen bijtelling kwijt en zo lang je onder de 20k km privé zit je verder niks hoeft te betalen, ook brandstof niet?
Bijtelling en eventuele eigen bijdrage.Voor brandstof hoef je niet te betalen. Overigens kent PwC een klimaatneutraalregeling, maar dat zou ik gewoon op je gemakje een keer doorlezen. Zit in het pakket wat je bij je contract kreeg. (of nog krijgt natuurlijk) Simpel uitgelegd: rij je onzuinig moet je extra betalen en rij je zuinig krijg je een vergoeding.
pi_156377294
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:03 schreef Multiply het volgende:

[..]

Bijtelling en eventuele eigen bijdrage.Voor brandstof hoef je niet te betalen. Overigens kent PwC een klimaatneutraalregeling, maar dat zou ik gewoon op je gemakje een keer doorlezen. Zit in het pakket wat je bij je contract kreeg. (of nog krijgt natuurlijk) Simpel uitgelegd: rij je onzuinig moet je extra betalen en rij je zuinig krijg je een vergoeding.
pi_156377302
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:03 schreef Multiply het volgende:

[..]

Bijtelling en eventuele eigen bijdrage.Voor brandstof hoef je niet te betalen. Overigens kent PwC een klimaatneutraalregeling, maar dat zou ik gewoon op je gemakje een keer doorlezen. Zit in het pakket wat je bij je contract kreeg. (of nog krijgt natuurlijk) Simpel uitgelegd: rij je onzuinig moet je extra betalen en rij je zuinig krijg je een vergoeding.
Duidelijk, bedankt! Ik krijg waarschijnlijk volgende week mijn contract met informatiepakket.
pi_156383115
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 05:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Gewoon even een vraag uit nieuwsgierigheid van iemand die (gelukkig) in een totaal andere sector werkzaam is.

Waarom zijn deze vier bedrijven zo populair? Overuren die niet uitbetaald worden, enorme prestatiedruk, als nummer behandeld worden etc.

Wat heb je in hemelsnaam bij zo'n toko te zoeken?

Ik lees zaken als dat je kunt kiezen tussen de eerste 100 overuur uitbetaald worden en daarna niet meer, of de eerste 100 uur niet en daarna alles. Kennelijk gaat men er dus al standaard van uit dat je minstens een uur per dag overwerkt. Dan zeg je toch tegen je baas: "huur maar een mannetje extra in"? Om geld verlegen zitten ze volgens mij niet als ik zie wat voor facturen ze sturen.
Prestige (chicks, aandacht: "waaaauw werk je bij een Big Four?!"), mogelijkheden (doorstuderen totdat je een ons weegt), werken met de grootste bedrijven ter wereld, overstap naar bedrijfsleven makkelijker (9/10 bij relevante sollicaties wordt Big Four-ervaring gevraagd) en ja... in mijn vakgebied kan ik me (naast de advocatenkantoren of intern aan de slag gaan) geen betere werkgever voorstellen :). Overuren valt allemaal wel mee, dan zoek je het meer in de audit kant.
pi_156383401
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:18 schreef JDFS het volgende:

[..]

Prestige (chicks, aandacht: "waaaauw werk je bij een Big Four?!"), mogelijkheden (doorstuderen totdat je een ons weegt), werken met de grootste bedrijven ter wereld, overstap naar bedrijfsleven makkelijker (9/10 bij relevante sollicaties wordt Big Four-ervaring gevraagd) en ja... in mijn vakgebied kan ik me (naast de advocatenkantoren of intern aan de slag gaan) geen betere werkgever voorstellen :). Overuren valt allemaal wel mee, dan zoek je het meer in de audit kant.
En wat vind jij meevallen qua overuren?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_156394004
Ik maak d'r per week denk ik wel 5, maar dat komt omdat je ook uren hebt die je niet voor werk gebruikt (bijv. koffie drinken bij de in-house "Starbucks", rondje buiten lopen, langer pauze houden). Daarentegen wordt er ook niet moeilijk gedaan als ik eerder naar huis ga.
pi_156394129
Deloitte heeft gelukkig nog steeds tijd voor tijd *O* :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_156394663
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:18 schreef JDFS het volgende:

[..]

Prestige (chicks, aandacht: "waaaauw werk je bij een Big Four?!"), mogelijkheden (doorstuderen totdat je een ons weegt), werken met de grootste bedrijven ter wereld, overstap naar bedrijfsleven makkelijker (9/10 bij relevante sollicaties wordt Big Four-ervaring gevraagd) en ja... in mijn vakgebied kan ik me (naast de advocatenkantoren of intern aan de slag gaan) geen betere werkgever voorstellen :). Overuren valt allemaal wel mee, dan zoek je het meer in de audit kant.
Er zijn serieus mensen die "wauw" zeggen als je meldt dat je bij de Big Four werkt? Man man man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')